تویوتا

نسل بعدی خودروهای برقی تویوتا با شعاع حرکتی دو برابری تولید می‌شوند

تویوتا با برگزاری کنفرانسی خبری اعلام کرد استراتژی برقی سازی محصولاتش را به‌روز می‌کند. بر این اساس نسل بعدی خودروهای برقی این برند و لکسوس شعاع حرکتی دو برابری نسبت به نمونه‌های فعلی خواهند داشت.

هیروکو ناکاجیما نایب‌رئیس اجرایی تویوتا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ خودروی برقی را تولید خواهند کرد. در آن سال تویوتا خواهد توانست ۱.۵ میلیون خودروی فاقد پیشرانه درون‌سوز را به فروش برساند. ژاپنی‌ها قبلاً علاقه زیادی به استراتژی برقی سازی گسترده محصولاتشان نداشتند اما تیم مدیریتی جدید تویوتا تفکرات متفاوتی دارد. قرار است در سال ۲۰۲۶ خانواده کاملاً جدیدی از خودروهای برقی تویوتا معرفی شود. این خودروساز اظهار می‌دارد خودروهای یاد شده کاملاً متفاوت از نمونه‌های بدون آلایندگی کنونی خواهند بود و همچنین با استفاده از باتری‌هایی که راندمان بسیار بالاتری دارند شعاع حرکتی آن‌ها به دو برابر ارقام کنونی خواهد رسید. محصولات جدید تویوتا به لطف پرفورمنس رانندگی و زبان طراحی جدید باعث افزایش ضربان قلب طرفداران خواهند شد.

در خلال سخنرانی ناکاجیما درباره نسل بعدی خودروهای برقی تویوتا، پروفایل جانبی یک خودروی مرموز در پس‌زمینه پدیدار شده بود. این خودرو از نشان لکسوس روی ستون C برخوردار بود و شبیه لیفت بکی آیرودینامیک با استایلی تیز و دارای دوربین‌های جانبی به نظر می‌رسید. همان‌طور که در تصویر نیز دیده می‌شود بازوی لوکس تویوتا در سال ۲۰۲۱ تیزری از خودروهای برقی جدید را منتشر ساخته بود اما این خودروی جدید جزو آن‌ها نیست. تویوتا برای تولید نسل جدید خودروهای برقی خود می‌خواهد تیمی یک دست جمع کند که همه‌چیز از فرایند توسعه تا تولید و تجاری‌سازی را انجام دهد. غول خودروسازی ژاپن همچنین درباره سیستم‌عامل جدید آرن برای نسل بعدی خودروهای برقی خود صحبت کرده و گفته که این خودروها از به‌روزرسانی از راه دور بهره خواهند برد و به مالکان اجازه خواهند داد تا حس سواری خودرو را سفارشی‌سازی کنند. ناکاجیما نیز می‌گوید خودروهای جدید تویوتا هیجان سواری بیشتری خواهند داشت.

طبق گفته‌های یوئیچی میازاکی یکی دیگر از مدیران ارشد تویوتا، نقشه راه به‌روز شده این برند شامل تولید شاسی‌بلندی سه ردیفه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. این خودرو راهی بازار آمریکا می‌شود و در همان‌جا تولید خواهد شد. همچنین در سال ۲۰۲۴ نیز دو خودروی برقی جدید در بازار چین عرضه خواهند شد و سبد محصولات bZ تویوتا را گسترش خواهند داد. تویوتا در آسیا و دیگر بازارهای نوظهور به دنبال معرفی وانتی برقی پیش از پایان سال است و یک خودروی کامپکت جدید را نیز در دست توسعه دارد.

علاوه بر موارد بالا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نسل بعدی محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا دارای شعاع حرکتی بیش از ۲۰۰ کیلومتری در حالت تمام برقی خواهند بود. البته مدیر رده‌بالای تویوتا به نوع تست‌های صورت گرفته برای اعلام چنین بردی اشاره نداشته است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم می‌توانیم به پریوس پرایم جدید اشاره کنیم که باتری لیتیوم یون ۱۳.۶ کیلووات ساعتی آن در حالت برقی برد حدود ۷۱ کیلومتری دارد که نسبت به نسل پیشین بهبود ۷۶ درصدی را نشان می دهد. البته خودروهای پلاگین هیبرید دیگری نیز هستند که بهتر عمل کرده‌اند و از جمله آن‌ها می‌توان به رنجروور و رنجروور اسپرت با شعاع حرکتی ۸۲ کیلومتری در حالت برقی اشاره کرد.

تویوتا همچنین اعلام کرده خودروهای پلاگین هیبریدی جدید آن به عنوان محصولات کاربردی‌تر عرضه خواهند شد و مدل‌های هیبریدی استاندارد نیز با تمرکز روی کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌شوند. از نظر تکنولوژی سلول سوختی نیز ژاپنی‌ها به دنبال تولید انبوه چنین محصولاتی هستند. هدف درازمدت تویوتا کاهش ۳۳ درصدی آلایندگی متوسط دی‌اکسید کربن تا پایان دهه جاری میلادی و کاهش ۵۰ درصدی آن در سال ۲۰۳۵ است. نهایتاً تویوتا می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ به شرکتی کربن خنثی تبدیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    سدان ها suv های شهری خوبه برقی شن یا حداقل پلاگین هیبرید ولی پیکاپ یا خودروهای قابلیت آفرود فعلا نه

    موافقم 32
    مخالفم 6
  2. پیام

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    تا اینا تولید بشن، هیوندای چهار برابریش رو میزنه

    موافقم 33
    مخالفم 54
    1. datsun

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3950 ديدگاه)

      خوش به حالت

      موافقم 37
      مخالفم 16
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        بهتره بگی تا اینا تولید بشن ، هیوندای ۱۰ تا کفن پوسونده و دربه‌در دنبال مشتری واسه شرکت ورشکستش 😂 !

        هر کدوم از مدل‌های تویوتا به تنهایی قابلیت یه برندسازی جدا را دارند ، نه مثل تازه به دوران رسیده‌های کره‌ای که هروز رنگ عوض میکنند اما باتن خرابِ !

        موافقم 8
        مخالفم 6
    2. SH

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      تا اینا تولید بشن هیوندای ۱۰ بار فراخوان آتش سوزی داده

      موافقم 31
      مخالفم 13
      1. Car love

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        مگه راو۴ و Bz4x میسازه!

        موافقم 4
        مخالفم 14
    3. LAMBORGHINI

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      از نظر کیفیت چطور ؟

      موافقم 11
      مخالفم 8
  3. VIVA

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جونم سامورایی

    موافقم 27
    مخالفم 15
  4. سبحان

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    نسل فعلی رو نساخته کوچ کردن رو نسل بعدی ؟
    پس هیدروژن چی شد ؟

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3950 ديدگاه)

      هیدروژن رو هم ادامه میده در کنار اینا مثل موقعهای که همه رو بنزینی تمرکز داشتن ولی تویوتا در کنار موتور بنزینی روفناوری هیبرید و الکتریکی هم کار میکرد

      موافقم 26
      مخالفم 17
      1. Killer

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        نتیجش این شد که توی الکتریکی اینقدر از بقیه عقب افتاد و هنوز هم نتونست خودروی خوبی بسازه! هیچ برندی نمیتونه همزمان تو این یه زمینه عالی کار کنه چون هر کدوم کلی هزینه تحقیق و توسعه دارن

        موافقم 15
        مخالفم 11
        1. datsun

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (3950 ديدگاه)

          اونی که عقبه عقل ماست نه تویوتا

          موافقم 15
          مخالفم 5
      2. Tesla

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        هیدروژن !!!! به همین خیال باشین تا هیدروژن موفق بشه 🤣🤣🤣🤣

        موافقم 9
        مخالفم 19
  5. Car love

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    مگر اینکه بخوان دوباره مثل Bz4x بردش رو الکی زیاد اعلام کنن

    موافقم 18
    مخالفم 32
  6. سالار فصل

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    نسل بعدی محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا دارای شعاع حرکتی بیش از ۲۰۰ کیلومتری در حالت تمام برقی خواهند بود

    دوستان در پست مربوط به پریوس همگی مخالف بنده بودند با دوبرابر شدن شعاع حرکتی 70 کیلومتری
    همین امروز مشخص شد ایده بنده درست بوده

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. مجتبی .

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      اگه ازباطریهای سبکتر وبا قابلیت نگهدار شارژ بیشتر استفاده بشه قطعا خوبه.مثل باطریهای حالت جامد.

      موافقم 12
  7. Tesla

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ( تا سال ۲۰۵۰ به شرکتی کربن خنثی تبدیل شود ) !!! عامو تا اون موقع بقیه شرکتا ماشین پرنده هم ساختن تو تازه از اون موقع میخوای کربن خنثی بشی !! 🤣🤣🤣

    موافقم 12
    مخالفم 19
  8. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    ۰×۲=۰

    موافقم 7
    مخالفم 8
  9. مجتبی .

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    برا مطلب تخفیف تسلا نظرات نمیاد.

    1. کیان

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      ایلان شیاد گفته نظرات بر علیهش فیلتر بشن !!!
      دست این بیزنس من داره کم کم رو میشه، واسه اونایی ک ازش بت ساختن

      موافقم 5
      مخالفم 15
  10. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دوستان بنظر من تعصب بیجا بخرج ندید ماشینی که خوبه خوبه دیگه چینی و کره ای و ژاپنی و… بودنش فرقی نمیکنه

    موافقم 9
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا