تویوتا با برگزاری کنفرانسی خبری اعلام کرد استراتژی برقی سازی محصولاتش را بهروز میکند. بر این اساس نسل بعدی خودروهای برقی این برند و لکسوس شعاع حرکتی دو برابری نسبت به نمونههای فعلی خواهند داشت.
هیروکو ناکاجیما نایبرئیس اجرایی تویوتا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ خودروی برقی را تولید خواهند کرد. در آن سال تویوتا خواهد توانست ۱.۵ میلیون خودروی فاقد پیشرانه درونسوز را به فروش برساند. ژاپنیها قبلاً علاقه زیادی به استراتژی برقی سازی گسترده محصولاتشان نداشتند اما تیم مدیریتی جدید تویوتا تفکرات متفاوتی دارد. قرار است در سال ۲۰۲۶ خانواده کاملاً جدیدی از خودروهای برقی تویوتا معرفی شود. این خودروساز اظهار میدارد خودروهای یاد شده کاملاً متفاوت از نمونههای بدون آلایندگی کنونی خواهند بود و همچنین با استفاده از باتریهایی که راندمان بسیار بالاتری دارند شعاع حرکتی آنها به دو برابر ارقام کنونی خواهد رسید. محصولات جدید تویوتا به لطف پرفورمنس رانندگی و زبان طراحی جدید باعث افزایش ضربان قلب طرفداران خواهند شد.
در خلال سخنرانی ناکاجیما درباره نسل بعدی خودروهای برقی تویوتا، پروفایل جانبی یک خودروی مرموز در پسزمینه پدیدار شده بود. این خودرو از نشان لکسوس روی ستون C برخوردار بود و شبیه لیفت بکی آیرودینامیک با استایلی تیز و دارای دوربینهای جانبی به نظر میرسید. همانطور که در تصویر نیز دیده میشود بازوی لوکس تویوتا در سال ۲۰۲۱ تیزری از خودروهای برقی جدید را منتشر ساخته بود اما این خودروی جدید جزو آنها نیست. تویوتا برای تولید نسل جدید خودروهای برقی خود میخواهد تیمی یک دست جمع کند که همهچیز از فرایند توسعه تا تولید و تجاریسازی را انجام دهد. غول خودروسازی ژاپن همچنین درباره سیستمعامل جدید آرن برای نسل بعدی خودروهای برقی خود صحبت کرده و گفته که این خودروها از بهروزرسانی از راه دور بهره خواهند برد و به مالکان اجازه خواهند داد تا حس سواری خودرو را سفارشیسازی کنند. ناکاجیما نیز میگوید خودروهای جدید تویوتا هیجان سواری بیشتری خواهند داشت.
طبق گفتههای یوئیچی میازاکی یکی دیگر از مدیران ارشد تویوتا، نقشه راه بهروز شده این برند شامل تولید شاسیبلندی سه ردیفه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. این خودرو راهی بازار آمریکا میشود و در همانجا تولید خواهد شد. همچنین در سال ۲۰۲۴ نیز دو خودروی برقی جدید در بازار چین عرضه خواهند شد و سبد محصولات bZ تویوتا را گسترش خواهند داد. تویوتا در آسیا و دیگر بازارهای نوظهور به دنبال معرفی وانتی برقی پیش از پایان سال است و یک خودروی کامپکت جدید را نیز در دست توسعه دارد.
علاوه بر موارد بالا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نسل بعدی محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا دارای شعاع حرکتی بیش از ۲۰۰ کیلومتری در حالت تمام برقی خواهند بود. البته مدیر ردهبالای تویوتا به نوع تستهای صورت گرفته برای اعلام چنین بردی اشاره نداشته است. اگر بخواهیم مقایسهای انجام دهیم میتوانیم به پریوس پرایم جدید اشاره کنیم که باتری لیتیوم یون ۱۳.۶ کیلووات ساعتی آن در حالت برقی برد حدود ۷۱ کیلومتری دارد که نسبت به نسل پیشین بهبود ۷۶ درصدی را نشان می دهد. البته خودروهای پلاگین هیبرید دیگری نیز هستند که بهتر عمل کردهاند و از جمله آنها میتوان به رنجروور و رنجروور اسپرت با شعاع حرکتی ۸۲ کیلومتری در حالت برقی اشاره کرد.
تویوتا همچنین اعلام کرده خودروهای پلاگین هیبریدی جدید آن به عنوان محصولات کاربردیتر عرضه خواهند شد و مدلهای هیبریدی استاندارد نیز با تمرکز روی کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید میشوند. از نظر تکنولوژی سلول سوختی نیز ژاپنیها به دنبال تولید انبوه چنین محصولاتی هستند. هدف درازمدت تویوتا کاهش ۳۳ درصدی آلایندگی متوسط دیاکسید کربن تا پایان دهه جاری میلادی و کاهش ۵۰ درصدی آن در سال ۲۰۳۵ است. نهایتاً تویوتا میخواهد تا سال ۲۰۵۰ به شرکتی کربن خنثی تبدیل شود.
علی
۱۹ فروردین ۱۴۰۲سدان ها suv های شهری خوبه برقی شن یا حداقل پلاگین هیبرید ولی پیکاپ یا خودروهای قابلیت آفرود فعلا نه
پیام
۱۹ فروردین ۱۴۰۲تا اینا تولید بشن، هیوندای چهار برابریش رو میزنه
datsun
۱۹ فروردین ۱۴۰۲خوش به حالت
NAVID۰۰۹۸
۲۰ فروردین ۱۴۰۲بهتره بگی تا اینا تولید بشن ، هیوندای ۱۰ تا کفن پوسونده و دربهدر دنبال مشتری واسه شرکت ورشکستش 😂 !
هر کدوم از مدلهای تویوتا به تنهایی قابلیت یه برندسازی جدا را دارند ، نه مثل تازه به دوران رسیدههای کرهای که هروز رنگ عوض میکنند اما باتن خرابِ !
SH
۱۹ فروردین ۱۴۰۲تا اینا تولید بشن هیوندای ۱۰ بار فراخوان آتش سوزی داده
Car love
۱۹ فروردین ۱۴۰۲مگه راو۴ و Bz4x میسازه!
LAMBORGHINI
۱۹ فروردین ۱۴۰۲از نظر کیفیت چطور ؟
VIVA
۱۹ فروردین ۱۴۰۲جونم سامورایی
سبحان
۱۹ فروردین ۱۴۰۲نسل فعلی رو نساخته کوچ کردن رو نسل بعدی ؟
پس هیدروژن چی شد ؟
datsun
۱۹ فروردین ۱۴۰۲هیدروژن رو هم ادامه میده در کنار اینا مثل موقعهای که همه رو بنزینی تمرکز داشتن ولی تویوتا در کنار موتور بنزینی روفناوری هیبرید و الکتریکی هم کار میکرد
Killer
۱۹ فروردین ۱۴۰۲نتیجش این شد که توی الکتریکی اینقدر از بقیه عقب افتاد و هنوز هم نتونست خودروی خوبی بسازه! هیچ برندی نمیتونه همزمان تو این یه زمینه عالی کار کنه چون هر کدوم کلی هزینه تحقیق و توسعه دارن
datsun
۱۹ فروردین ۱۴۰۲اونی که عقبه عقل ماست نه تویوتا
Tesla
۱۹ فروردین ۱۴۰۲هیدروژن !!!! به همین خیال باشین تا هیدروژن موفق بشه 🤣🤣🤣🤣
Car love
۱۹ فروردین ۱۴۰۲مگر اینکه بخوان دوباره مثل Bz4x بردش رو الکی زیاد اعلام کنن
سالار فصل
۱۹ فروردین ۱۴۰۲نسل بعدی محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا دارای شعاع حرکتی بیش از ۲۰۰ کیلومتری در حالت تمام برقی خواهند بود
دوستان در پست مربوط به پریوس همگی مخالف بنده بودند با دوبرابر شدن شعاع حرکتی 70 کیلومتری
همین امروز مشخص شد ایده بنده درست بوده
مجتبی .
۱۹ فروردین ۱۴۰۲اگه ازباطریهای سبکتر وبا قابلیت نگهدار شارژ بیشتر استفاده بشه قطعا خوبه.مثل باطریهای حالت جامد.
Tesla
۱۹ فروردین ۱۴۰۲( تا سال ۲۰۵۰ به شرکتی کربن خنثی تبدیل شود ) !!! عامو تا اون موقع بقیه شرکتا ماشین پرنده هم ساختن تو تازه از اون موقع میخوای کربن خنثی بشی !! 🤣🤣🤣
محمد
۱۹ فروردین ۱۴۰۲۰×۲=۰
مجتبی .
۱۹ فروردین ۱۴۰۲برا مطلب تخفیف تسلا نظرات نمیاد.
کیان
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ایلان شیاد گفته نظرات بر علیهش فیلتر بشن !!!
دست این بیزنس من داره کم کم رو میشه، واسه اونایی ک ازش بت ساختن
محمد
۱۹ فروردین ۱۴۰۲دوستان بنظر من تعصب بیجا بخرج ندید ماشینی که خوبه خوبه دیگه چینی و کره ای و ژاپنی و… بودنش فرقی نمیکنه