احتمالاً تاکنون نام تویوتا اوریجین (Origin) را نشنیدهاید زیرا این یک سدان عجیب بسیار کمیاب است که فقط در دو سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید شد. این خودرو زیر کاپوت خود نسخهٔ تنفس طبیعی پیشرانهٔ 2JZ سوپرا را داشت، از تکنولوژیهای شگفتانگیزی برای آن زمان برخوردار بود و به درهای موسوم به خودکشی مجهز شده بود. حال درحالیکه تنها چند سال با امکان واردات قانونی اوریجین به ایالاتمتحده فاصله داریم، سه نمونه از آن در سوی دیگری از جهان برای فروش گذاشته شدهاند (طبق قانون ایالاتمتحده، خودروهای کارکردهای با حداقل سن ۲۵ سال بهصورت قانونی امکان واردات به کشور را خواهند داشت).
اوریجین در اصل بهعنوان ادای احترام به اولین نسل سدان کراون ساخته شد که یکی از قدیمیترین محصولات تویوتا بهحساب میآید. نسل اول کراون که در سال ۱۹۵۵ به بازار آمد، شبیه یک سدان کلاسیک آمریکایی در اندازهای کوچکتر به نظر میرسید و اوریجین هم از همین الگو پیروی میکرد و به همین تناسبات آن عجیب به نظر میرسند. طراحی رتروی اوریجین قطعاً میتوانست بهتر اجرا شود ولی بااینحال همین طراحی هم بهخوبی به خودروی اصلی ادای احترام میکرد. داخل خودرو نیز به کراون اولیه اشاره داشت ولی این کار را با ارائهٔ برخی ویژگیهای لوکس شگفتانگیز برای زمان خود انجام داده بود.
بهعنوانمثال، در این ماشین حتی یک تصفیهکنندهٔ هوا با چهار تنظیمات مختلف هم وجود داشت. سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقهای و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بازشو با ناوبری صوتی و DVD هم از دیگر تجهیزات قابلتوجه اوریجین بودند. بین سه مدل مختلفی که از این سدان لوکس ژاپنی برای فروش پیدا کردهایم قیمت آنها از حدود ۲۱ هزار دلار برای نمونهای با ۲۰۴ هزار کیلومتر تا حدود ۵۱ هزار دلار برای نمونهای با کارکرد بسیار کمتر متغیر است. این در حالی است که اوریجین در زمان تولید با قیمت ۷ میلیون ین معادل حدود ۶۰ هزار دلار به فروش میرسید؛ بنابراین، این سدان کمیاب در نمونههای کمکار بهخوبی ارزش اولیهٔ خود را حفظ کرده است.
تویوتا تنها ۱۰۷۳ دستگاه از اوریجین تولید کرد که همهٔ آنها به موتور 2JZ و تجهیزات لوکس فراوانی در داخل مجهز بودند. مطمئناً این خودرو جذابیت نیسان GT-R نسل R34 را برای واردات به آمریکا ندارد اما بااینحال، اوریجین تنها سدان ژاپنی با درهای خودکشی محسوب میشود و میتواند گزینۀ جذابی برای واردات باشد.
مهردادکمال
۴ اسفند ۱۴۰۰خدایی مفته و با توجه به طراحی روترو و در خودکشی در آینده قیمت بالاتری کسب میکنه
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۴۰۰حقیقتاً حالم ازین خودرو به هم خورد !
اولین باره چنین تویوتایی دیدم و این در حالیه که عاشق طراحی کلاسیک سنچوری هستم با اون طراحی داخلی گرم و صندلیهای مخملی با طرح چوب فراوان داشبورد و رودریها !
زیزیگولو
۴ اسفند ۱۴۰۰فقط حدود ۱۱۰۰ دستگاه از این مدل ساخته شده
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۴۰۰بله
تعداد محدود هست اما تویوتایی که دلنشینترین سوپر لاکچری سنتی را دارد همچون سنچوری ، دلیل تولید محدود این عجیب غریب را درک نمیکنم !
ببینید دوستان ، بحث اصلاً زشتی یا زیبایی نیست ، صحبت سر اینه که نمیشه با این خودرو ارتباط برقرار کرد ، البته شاید من نمیتوانم !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ اسفند ۱۴۰۰شبیه بیتل خدابیامرز میمونه، چقدر به هم ریخته! این ژاپنیا توی ساخت چیزای لوکس اصلا جالب نیستن، این یکی دومی همون سنچری، فرقی با پیکان نداره ظاهر اونم….
میثم
۴ اسفند ۱۴۰۰دقت کردین ؟؟
وقتی استارت زد هیچ صدا و لرزشی نداشت
حتی دوربین رو رو انجین گذاشت و گاز داد ولی بازم هیچ لرزشی نداشت
ماشین 22 سال پیش تویوتا
پیام
۴ اسفند ۱۴۰۰خیلی طراحی چرندی داره
Humer
۴ اسفند ۱۴۰۰شیر شتر گاو پلنگ
...
۵ اسفند ۱۴۰۰,وات ؟!
Afg
۵ اسفند ۱۴۰۰واقعا خودروی قشنگی بوده منه که خیلی خوشم امد
ابی
۵ اسفند ۱۴۰۰صد رحمت به تویوتا لندکروز این چیه دیگه میخواد ادای بنتلی دربیاره چقدر هم زشت طراحی شده منظورم ظاهر بیرونیش هست یه نگاه تویوتا لندکروز می ارزه به این حالا میخوای یه چیزی بسازی حداقل برو از بنتلی الگو برداری کن
...
۵ اسفند ۱۴۰۰چه زیباست اگه توی ایران هم میتوانست بیاد من میخریدمش .