گزارش مالی تویوتا در سهماهه اول سال مالی ۲۰۲۵ ژاپنیها نشان دهنده ثبت رکورد جدیدی در سوددهی این خودروساز است.
تویوتا در حال حاضر با برخی مشکلات دستوپنجه نرم میکند. رسوایی صدور تأییدیههای برخی محصولات در سال قبل همچنان این شرکت را رها نمیکند و به تازگی نیز خبر فراخوان و تعویض پیشرانه ۱۰۰ هزار دستگاه تویوتا توندرا و لکسوس LX منتشر شده است. همچنین شکایاتی هم درباره محصولات هیدروژنی تویوتا ثبت شده اما علیرغم تمامی این موارد، سوددهی تویوتا به خوبی ادامه دارد و به ۸.۹ میلیارد دلار رسیده است.
این میزان سوددهی طی ماههای آوریل تا ژوئن که اولین سهماهه سال مالی ۲۰۲۵ ژاپن محسوب میشود به دست آمده است. رکورد جدید سوددهی تویوتا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۷ درصد رشد را نشان میدهد. همچنین درآمد عملیاتی این خودروساز ژاپنی ۸.۹ میلیارد دلار و درآمد کلی آن نیز ۷۸.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۷ و ۱۲ درصد افزایش داشته است. تمامی این ارقام نیز رکوردهای جدیدی برای تویوتا محسوب میشوند. در همین حین فروش جهانی تویوتا ۱.۹ درصد کاهش یافته و البته این موضوع در ژاپن بیشتر به چشم میرسد چراکه شاهد افت فروش ۱۴ درصدی هستیم که علت اصلی آن را میتوان مشکلات ناشی از تأییدیه محصولات دانست که باعث شده فروش چندین محصول تویوتا متوقف شود. البته فروش تویوتا در آمریکای شمالی ۱۴.۳ درصد رشد را در نیمه اول امسال نشان میدهد هرچند شاید عملکرد مالی آن کمی متفاوت باشد.
شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که علیرغم افت فروش در بازارهای جهانی، تویوتا چگونه به رکورد جدیدی در سوددهی رسیده است. این خودروساز خوشنام از کاهش ارزش ین ژاپن به عنوان دلیل اصلی رکوردشکنی خود نام میبرد و میگوید اگر ارزش ین بالا برود شاید این ارقام نیز دستخوش تغییر شوند. همچنین آمار فروش و سوددهی تویوتا در سهماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ نیز میتواند تحت تأثیر فروش بهتر در ژاپن قرار گیرد زیرا فروش خودروهای یاریس کراس و کرولا که قبلاً متوقف شده بود دوباره از سر گرفته میشود.
فروش اکثر محصولات تویوتا در آمریکا به جز هایلندر و تاکوما که افت بیش از ۴۰ درصدی از نیمه اول امسال داشتهاند بیشتر شده است. کراون جدید استارت خوبی داشته و در ماه ژوئن فروش بیش از ۱۴ هزار دستگاهی را ثبت کرده و کمری نیز همچنان سوپراستار دنیای سدان هاست و در این مدت فروش بالای ۱۵۵ هزار دستگاه را بر جای گذاشته است. شاسی بلندهای تویوتا نیز همچنان پرطرفدار هستند و همه آنها به جز هایلندر رشد حداقل ۳۰ درصدی را تجربه کردهاند. راو ۴ به عنوان پرفروشترین خودروی تویوتا در نیمه اول امسال به فروش حدود ۲۴۸ هزار دستگاهی رسیده است.
datsun
۱۳ مرداد ۱۴۰۳عه این که قرار بود به سرنوشت نوکیا دچار بشه.،
کیان
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مهمترینش این هست که امار واقعی هست و میشه بهشون استناد کرد و فقط مربوط به 3 ماه هست !!!
تازه هنوز مونده موج سواری خوب تویوتا رو هیبریدیها خودش و نشون بده و …
تازه اینها در حالی هست که کرولا و راوفور مدتهاست نسلشون عوض نشده و کاملا قدیمی هستن.
پیام
۱۳ مرداد ۱۴۰۳هبرایی که در نوردش هست خبرای جتلبی نیست! واقعا متوجه نشدی؟! دیگه پایین اومدن بی سابقه ارزش ین هم به کنار! فقط یه چند سال دیگه بگذره بعد ببین وضعیتش چی میشه
ناخدا
۱۳ مرداد ۱۴۰۳عمو مایک سلام رسوند
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳پیام جان به جای کره ای سعی کن فارسی بیشتر بخونی
پیام
۱۳ مرداد ۱۴۰۳والا اینقدر از شکستاتون نوشتم انگشتم خسته شدن! دیگه باتری جامد هم بدجور زد تو پرتون! ازین به بعد خبرای جالبی نمی شنوید! باتری جامد+آیونیک!!! ببین چه تلفیقی میشه! ازین روزا پراتون میریزه
amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۳آیونیک رو میگی؟ همونی که با وجوده اینکه برقیه و تقریبا یکم از هاچبک بزرگتره و گشتاور آنی داره هنوزم ۰تا ۱۰۰ از فسیل بنزینی ۲۰ سال پیش نیسان عقب تره ؟ ( عمو جی تی آرو همه میشناسن) و تا الان فقط با خر مش باقر درگ نگذاشته که بگه پرفورمنس من شاخه؟
amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۳عزیزم کاهش فروش بخاطر کاهش تقاضا نبوده مشکلاتی مثل تعویض پیشرانه صد هزارتا ماشین و توقف تولید برخی مدل ها بوده همونطور که نوشته در سه ماهه بعدی با از سر گرفتن فروش اون مدل ها کاهش فروش هم برطرف میشه
قبل از ذوق کردن و ت رول بازی یذره مطالب رو بخون آقای دستگاه رنده کتاب های زبان!!!
کاهش ارزش ین بخاطر کاهش سرمایه گذاری بدلیل تورم کمتر از دو درصدی هدف boj هستش و افزایش ندادن نرخ بهره( آمریکا برای جلوگیری از این اتفاق پنج بار نرخ بهره رو افزایش داد)
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳هیچ شکستی به اندازه کلمات نینتندو، شاتون، یاتاقان، آتش سوزی، فراخوان، جاروبرقی برای شما مربا فن ها نیست برخلاف تو من نیاز ندارم خودم رو خسته کنم واسه تایپ، همین کلماتی که نوشتم کافین
ممد ژانگولر
۱۳ مرداد ۱۴۰۳به نظرم تویوتا بیشتر باید تلاش کنه . چینیا و کره اییها از رگ گردن بهشون نزیکترن . چشمک بزنه فرو رفته
Killer
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ارزش ین ژاپن اومد پایین طبق متن و این سود حساب نمیشه!
کاهش فروش هم نتیجه کلاهبرداری و تست های ایمنی تقلبی!! یاتاقان زدن لکسوس lx ۱۵۰۰ هزاردلاری هم بماند و چه کار زشتی :(
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳بی تی اس کمتر گوش بده و فیک هم کمتر بسازه
بیچاره کره ای ها که همین تقلب و کلاهبرداری ها هم نمیتونن بکنن و مجبورن انقدر قیمت اشغالهاشونو بیارن پایین تا شاید یه بیچاره ای مثل عمو مایک یا عمو بهروز بخرتشون البته اگه بعدش پشیمون نشه
حتی یدونه lx هم یاتاقان نزده و همشون کار میکردن فقط مستعد یاتاقان زدن بودن، ولی اونم بذار به حساب اون همه سوناتا و جنسیس و سانتافاه و چوسان که هر روز تو همین ایران خودمون یاتاقان و شاتون میزنن و تعمیرگاه هارو شلوغ کردن😂😂
B2
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اولا کجای متن گفته کلاهبرداری ؟
هر وقت کلمهی کلاهبرداری رو تو متن نشون دادی حرفت درسته . کلاهبرداری تخصص کرهست
دوما حالا خوبه آمار ژاپن دقیق و درسته . کره که آمار دروغ تحویل میده و خودروهای خاک خورده رو هم قاطی فروش جا میزنه
amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اگر سود نکرده باشه بخاطر کاهش ارزش ین پس ضرر هم نکرده ولی با ادامه فروش مدل های توقف خورده اوضاع برای تو جالب نمیشه اصلا
راست میگی کار زشتی کرده باید مثل هیوندای کیا آمار فروش رو دوبله سوبله حساب میکرد تا وقتی که داد نمایندگی های فروش در نیومده برن به دادگاه شکایت کنن همه فکر کنن افزایش فروش داشته
هیروهیتو
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مال ما از هر چنتاش یکی اینجوری
مال کره ماشاالله همش همینطوریه
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳به به
Car love
۱۳ مرداد ۱۴۰۳متقلبا آسیب دیدن 😂با ایمنی بیگانه هستن حالا اشکال نداره الان که رفتن زیرشاخه byd شدن شاید وضعیتشون بهتر بشه 🤣🤣
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳بیچاره هیوندا که هنوز زیرشاخه خیلی از ژاپنی ها حساب میشه و با نینتدو میدوزدنش حتی پراید رو هم با نینتندو نمیتونی بدزدی😂😂
Hossein
۱۴ مرداد ۱۴۰۳داداش موضوع نینتندو چیه؟
amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اگه کیا زیر شاخه هیوندای نمیشد الان چیزی به اسم کیا وجود خارجی نداشت راستی از سانگ یانگ و دوو چه خبر؟
Dark Knight
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تویوتا انقدری تو این سالها برای خودش مشتری و طرفدار جمع کرده که بعید میدونم حتی تا دهه های آینده هم چیزی بتونه از محبوبیتش کم کنه ، در یک خبری توی perplexity خوندم که پیش بینی کرده بود تعداد خودروسازان دنیا تا سال ۲۱۰۰ حداقل بیست برابر تعداد الان میشه که اکثرا تو کشور هایی مثل چین ، هند یا آسیا جنوب شرقی به وجود میان مخصوصا چین که میگن این صد و خورده ای خودروساز که الان دارن در مقایسه با آینده هیچی نیستن ! ولی حتی در این آینده هم یه شرکت هایی مثل تویوتا ، مرسدس ، فولکس و امثال اینها خودشون رو همچنان قوی نگه میدارن هر چند که رقابت براشون قراره خیلی سخت تر بشه اما با این وجود هنوز هم خیلی ها ترجیح میدن برند هایی رو انتخاب کنن که خودشون رو قبلا اثبات کردن
محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تویوتا یک انتخاب مطمئن هست و تا ۱۰ سال دیگه
قطعاً جزو پرفروش ها است ولی خب تویوتا برای اینکه بتونه آینده خودشو تضمین کنه باید با مد حرکت کنه تا بتونه همیشه در صدر باشه.
B
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اونقدری که آمریکایا تویوتا دوست دارن خود ژاپنیا دوست ندارن 😂