نسل گذشته پرادو خودروی بسیار توانمند بود اما آیا ای رقابت با نسل تازه خود را دارد؟
پرادو یکی از مشهورترین محصولات برند تویوتا در چند دهه اخیر به شمار میرود که اخیرا یک بار دیگر بهروزرسانی و به این ترتیب، سری ۱۵۰ با نسل J250 لندکروزر پرادو جایگزین شد. این خودرو که در کلاس خود به ویژگیهای کاربردی زیادی مجهز شده، خود را به عنوان یک پکیج خیابانی و آفرود همهچیز تمام معرفی کرده است؛ اما آیا نسخه بهروزشده J250 نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده است؟ مشخصا بله. آیا این خودرو زیباتر شده؟ پاسخ این سوال به دیدگاه شخصی شما باز میگردد. در نهایت آیا نسل تازه میتواند پدر خود را در یک نبرد تنبهتن شکست دهد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی کوتاه به هر دو آنها داشته باشیم.
تویوتا لندکروزر پرادو ۱۵۰
مدل LC150 در سال ۲۰۰۹ وارد خط تولید شد تا سال ۲۰۲۳ در آن باقی ماند. تویوتا برای حفظ تازگی و بهروزرسانی این خودرو، آن را به موتورهای متنوعی تجهیز کرد که حجمشان از ۲.۷ تا ۴ لیتر متغیر بود. چهره باوقار، بدنه بلندقامت و تواناییهایی بالای این مدل پرادو، آن را به یک شاسیبلند محبوب و کارآزموده تبدیل کرده بود. هرچند استفاده از آن در گروههای اداری متداولتر از آفرود بوده است اما از ویژگیهای لوکس خاص محصولات لکسوس بیبهره بود.
هر چند کابین آن برای حفظ تازگی نسل بعدی ظاهری کلاسیک داشت اما بهخوبی از پس نیازهای کاربران بر میآمد. استفاده گسترده از کلیدهای فیزیکی که تا چند سال پیش همهگیر و متداول بودند، در آخرین نسخه LC150 یک مزیت بزرگ محسوب میشد.
تویوتا لندکروزر J250
نسخه تازه LC J250 چهره مطمئنی به خود گرفته و با اشاره به محصولات کلاسیک این برند ژاپنی، خودرویی مهم را در ذهن بیننده تداعی میکند. این خودرو ۹۵ میلیمتر پهنتر از نسل گذشته شده است و هماکنون با دو پیشرانه ۲.۷ لیتری بنزینی یا ۲.۴ لیتری دیزلی به فروش میرسد.
طراحان تویوتا در ساخت این مدل به سادگی اهمیت زیادی دادهاند اما در عین حال موفق شدهاند تا حسی مدرن را در آن جای دهند. این مسئله در کابین نسل تازه لندکروزر هم صدق میکند؛ جایی که اینبار میزبان یک نمایشگر بزرگ در کنسول میانی شده که درون قابی مشترک با نمایشگر روبهروی راننده قرار گرفته است. فضای داخلی لوکستر از نسل قبل شده اما همچنان تاکیدی اساسی روی ویژگیها آفرود این مدل دارد.
این خودرو ۵۵ هزار دلاری با تکیهبر پیشرانه ۴ سیلندر خود، بار دیگر در برابر رقبای مطرح بازار مانند فورد برانکو و لندروور دیفندر جبهه گرفته است. پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو در بازار آمریکا، توان تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعتی خودکار به هر چهارچرخ منتقل میشود. از دیگر امکانات فنی این مدل میتوان به جعبهدنده کمکی دو سرعتی، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل بهصورت استاندارد اشاره کرد.
کدام یک پیروز است؟
بیشک نسل تازه لندکروزر پرادو پیشرفتهتر، بهتر و بهینهتر از قبل شده است و میتواند چالشهای زیادی را با موفقیت پشت سر بگذارد. اما اینکه آیا در برابر LC150 هم دوام میآورد یا نه، سوالی است که پاسخ آن تنها از طریق تماشای ویدئوی زیر روشن میشود. به نظر شما آیا نسل تازه این خودرو، جانشینی برحق برای آن به شمار میرود؟
JaMsHiD_R1988
۲۷ شهریور ۱۴۰۳هیچکدوم . FJ62 توربو دیزل
Kato
۲۷ شهریور ۱۴۰۳تویوتا همیشه تویوتاست…
JaMsHiD_R1988
۲۷ شهریور ۱۴۰۳برای همین گفتم FJ62
حمیدرضا کلانتری
۲۸ شهریور ۱۴۰۳تویوتایی که تویوتا نباشد تویوتا نیست
موستانگ
۱ مهر ۱۴۰۳عع جدی من فک میکردم ی موقعهاییم دوج بوده چ جالب تویوتا همیشه تویوتاس😅
MehdiTurbo
۲۸ شهریور ۱۴۰۳به نظرم نسل جدید اصلا ابهت زیبایی نسل قبلش نداره
نسل قبل ابهت لندکروز داشت
این نسل بیشتر یه اف جی معمولی تر تا پرادو
mmd@
۲۷ شهریور ۱۴۰۳دوتاشون عشقن😃🥳🥳
amirkhanzadeh
۲۸ شهریور ۱۴۰۳آفرین
ولی لندکروز اتاق 200 جذابیت دیگه ای داره
شرک
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اینکه آیا پرادو ی جدید تو بازار به محبوبیت مدل قبلی دست پیدا میکنه یا نه رو گذر زمان مشخص میکنه.اما انتخاب خودم،پاترول جدیده😉
JaMsHiD_R1988
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اون رقیبش لندکروزر هست
نیسان برای ایشون رقیبی نداره
Taha Ayoobi
۲۷ شهریور ۱۴۰۳توی آمریکا که میشه سکویا
جا های دیگه لندکروز
datsun
۲۷ شهریور ۱۴۰۳نزدیک ترین رقیب پرادو از طرف نیسان ، نیسان پتفایندر بود که متأسفانه نیسان خرابش کرد و دو نسله تبدیل به یه کراس اوور گنده شده، ومثل گذشته یه suv آفرود نیست،
JaMsHiD_R1988
۲۷ شهریور ۱۴۰۳پتفایندر فقط سه نسل اولش عالی بود
از اونجایی که کراس اوور شد ضد حال شده
ممد ژانگولر
۲۷ شهریور ۱۴۰۳به قول قدیما جدیده سگ در سگ بیتره .
hosen
۲۷ شهریور ۱۴۰۳نسل جدید قطعا بهتره
I love Deutschland
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ادمین گرامی تایتل ویدیو طناب کشی نوشتی ولی تو ویدیو خبری ازین نیست!
علی صفرپور
۲۷ شهریور ۱۴۰۳منظورمون تقابل بوده :)
𝐀𝐥𝐢
۲۷ شهریور ۱۴۰۳من خودم سلیقه نسل قدیم رو بیشتر دوست دارم
datsun
۲۷ شهریور ۱۴۰۳قطعا جدید
fj60 به روز شده
Taha Ayoobi
۲۷ شهریور ۱۴۰۳طناب کشی کو؟
هیچکس
۲۷ شهریور ۱۴۰۳تشبیه این دو به پدر و پسر جالب نیست
این که توسط اون به وجود نیومده
نهایتاً بشه به برادر بزرگتر و کوچکتر تشبیهشون بکنی
froG-driVer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳😐😐
مهردادکمال
۲۷ شهریور ۱۴۰۳فراموش نکنیم که نسل اول پرادو طرحی رترو نسبت به زمان خودش داشت و این نسل هم اگر این سبک طراحی رو بکار بسته کار عجیب و غریبی نکرده. و البته تویوتا انواع و اقسام مدل ها و طراحی های زیاد برای تمام بازار ها از بازار داخلی تا شرق اسیا و اروپا و خاورمیانه و افریقا و امریکای شمالی داره پس نبود نسل قبلی خیلی به چشم نمیاد
froG-driVer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳فارغ از کیفیت ساخت و کارایی و اطمینان که تویوتا در هر سه جزو پیشتاز ها هست؛
J250،خصوصا توی رنگ مشکی،ماشین بسیار بسیار جذابی هست اما به شرطی که با نسل قبلی خودش،بخصوص توی بحث طراحی بیرونی،مقایسه نشه. این مطلب تا حدودی در مورد LC300 هم صدق میکنه ولی نه در حد پرادو
Navid A J
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ما که طنابکشی ندیدیم. به هرحال؛ لطفا نتیجه ی تمام ویدیوها رو در پایینش اسپویل کنین.
Roham
۲۸ شهریور ۱۴۰۳طناب کشیش کو؟
Farhad
۲ مهر ۱۴۰۳هیچکدوم چون 206 از هردوتاش بهتره البته بقول مسئولی