نسل جدید تویوتا توندرا تغییرات زیادی را نسبتبه نسل گذشته خود تجربه کرده است؛ این وانت و شاسیبلند برادر آن هماکنون به محصولاتی راحتتر با فناوریهای بیشتر ازجمله پیشرانه هیبریدی تبدیل شدهاند.
شرکت تویوتا بهتازگی با انتشار یک ویدئوی جدید، نحوه کار سیستم «پیشبرخورد» خود را در «مرکز فعالیتهای خودرویی آمریکا» به نمایش گذاشته است. این سیستم که بهعنوان بخشی از ویژگیهای امنیتی توندرا شناخته میشود، تنها درصورت اتصال یدک به این وانت فعال میشود. تویوتا امیدوار است که رانندگان هیچگاه مجبور به استفاده از این سیستم نشوند (و همیشه در شرایط ایمن رانندگی کنند). این سیستم در لحظه ترمزگیری اضطراری، ترمزهای خود توندرا و یدک آن را فعال میکند تا این فرایند را نرمتر، راحتتر و روانتر کند.
همانگونه که در ویدئوی انتهای مطلب مشاهده خواهید کرد، تویوتا یک دستگاه شاسیبلند سکویا کپستون ۲.۸ تنی را روی یدک توندرا قرار داده و سپس سیستم پیشبرخورد را تست میکند؛ این حرکت ژاپنیها نشان از اطمینان بالای این خودروساز به این سیستم امنیتی است.
سیستم پیشبرخورد اینطور عمل میکند که با نزدیکشدن توندرا و یدک آن به یک مانع بیحرکت بهشکل یک دستگاه فولکسواگن گلف، ترمزهای اضطراری خود وانت و یدکش فعال شده و هر دو بهراحتی متوقف میشوند. درست است که این تست در سرعتی بسیار پایین انجام شده است اما همچنان میتوان نتیجه عملکرد فناوری پیشبرخورد در حفظ تعادل و ترمز مطمئن توندرا را مشاهده کرد. این سیستم میتواند در لحظاتی که راننده دچار حواسپرتی میشود هم خود عمل ترمزگیری را انجام دهد.
فناوری یدکی محصولات تویوتا به سیستم پیشبرخورد ختم نمیشود؛ این شرکت وانتهایش را به فناوریهای دیگری چون «راهنمای تریلر» و «دستیار مسیر مستقیم» هم مجهز میکند که هنگام عقبرفتن وانت، تریلر را بهصورت خودکار در مسیر مستقیم حفظ میکند. «پایشگر نقاط کور» نیز به راننده کمک میکند تا از طول یدک خود و خودروهای نزدیک به آن باخبر شود.
مازیار
۶ شهریور ۱۴۰۱عجب سیستمی
عجب ویدئوی نفس گیری
یاد اون ویدئوی قدیمی امتحان ترمز تانک آلمانی با جمعی از کارکنان کارخونه افتادم که دسته جمعی اونم پشت به تانکی که با اون سرعت ترمز گرفت ایستاده بودن
سر کاری بود؟
ehsan.fa
۶ شهریور ۱۴۰۱ای خدا کی همچین ماشینی میاد ما معمولی ها هم سوار بشیم
حق گوی باطل
۶ شهریور ۱۴۰۱به اولین سفارتی که نزدیکته مراجعه کن و با هر ویزایی که دادن فرار کن
راه سریعتر برای سوار شدن به ذهنم نرسید😂
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ شهریور ۱۴۰۱افرین به این پیشنهادت
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ شهریور ۱۴۰۱ولی دقت کردین جلو پنجره تاندرا شبیه به فرونچر روی تریلر هست
کیان
۶ شهریور ۱۴۰۱فرونچر ؟!
سکویا روی تریلر هست، شبیه بودنش خیلی طبیعی هست، بالاخره یه جورایی یک ماشین هست با تفائت جزیی در طراحی
Afg
۶ شهریور ۱۴۰۱ارزش گذاشتن نسبت به جان و مال مشتریهای خودش و باقی مردم چه تویوتا رو دوست داشته باشن چه نداشتن اینکه تویوتا رو گفتن چون متن در موردش بود خودروسازان بسیاری هستن که در راستا تلاش میکنن البته بجز سایپا و ایرانخودرو
جدا ازبحث کیفیت و مونتاژ توخودروهاشون یه دونه کیسه هوا نزاشتن مثلا اینا تو سال ۲۰۲۲ خودرو تولید میکنن
دکتر ع
۷ شهریور ۱۴۰۱ولی عجب ابهتی داره…
وحید اسماعیل نسب
۷ شهریور ۱۴۰۱واقعا خودروساز باید به جان مشتری هاش بیشتر از پول اهمیت بده