تویوتا راو ۴ با پکیج جدید آفرود در ژاپن معرفی شد. این پکیج که به نوعی مشابه مدل TRD راو ۴ در آمریکاست باعث ایجاد ظاهری خشنتر برای شاسیبلند محبوب تویوتا میشود اما باید دانست شامل گزینههای بیشتری همچون قوای محرکه گستردهتر و رنگهای جدید نیز خواهد بود. پکیج آفرود موردبحث شامل افزایش ۱۰ میلیمتری ارتفاع سیستم تعلیق تویوتا راو ۴ از سطح زمین است. همچنین رینگهای ۱۸ اینچی با ظاهر مشکی مات و لاستیکهای کاراتر ۲۲۵/۶۰ نیز در این پکیج وجود دارند.
ژاپنیها تریم جدیدی را نیز برای بدنه در نظر گرفتهاند و آن را مشکی گوری مینامند. با سفارش آپشن بدنه تک رنگ، این تریم در بخش پایینی بدنه، دیواره رینگها، پوشش آینههای جانبی، رکابها و سپر عقب ظاهر میشود. در صورتی که بدنه دو رنگ را انتخاب کنید این تریم در بخش بالایی دماغه خودرو خودنمایی خواهد کرد. در صورتی که خریدار بدنه تک رنگ را انتخاب کند پکیج آفرود تویوتا راو ۴ با رنگهای سفید، خاکستری و مشکی همراه خواهد شد. در مدلهای دو رنگ میتوان رنگهای بدنه مشکی، خاکی و آبی را انتخاب کرد.
خودروی موردبحث با دو پیشرانه در ژاپن عرضه میشود. اولین گزینه از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۱۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۷ نیوتون متری تولید میکند. همچنین پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی هم در دسترس خریداران خواهد بود. تویوتا به قدرت تولیدی این پیشرانه اشارهای نکرده اما این قوای محرکه هیبریدی در آمریکا قدرت ۲۱۹ اسب بخاری تولید میکند.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، پکیج آفرود در صورت سفارش با پیشرانه ۲ لیتری قیمتی معادل ۲۶۸۴۵ دلاری خواهد داشت درحالیکه با قوای محرکه هیبریدی بهای ۳۱۱۱۹ دلاری را به خریدار تحمیل میکند. تویوتا جدای از ارائه پکیج آفرود جدید، برخی بهروزرسانیهای دیگر را نیز برای تویوتا راو ۴ در نظر گرفته است. بسته ایمنی این خودرو هماکنون از سیستم پیشگیری از برخوردی سود میبرد که میتواند خودروها را در زمان پیچیدن در تقاطعها و عابران پیاده را در زمان عبور از خیابان تشخیص دهد. مدلهای مجهز به نمایشگر مرکزی ۱۰.۵ اینچی هم از وای فای هات اسپات فابریک سود میبرند. به این موارد باید آینه وسط دیجیتال را نیز اضافه کرد که در حال حاضر میتواند ویدئوها را ضبط کند. اگر به دنبال تویوتا راو ۴ خشنتر در آمریکا باشید دو مدل TRD آفرود و هیبرید وولند ادیشن قابل انتخاب خواهند بود. مدل دوم از اینورتر ۱۲۰ ولت فابریک سود میبرد که میتواند برق وسایل خانگی را تأمین کند. این مدل همچنین از سیستم تعلیق ویژه مدل TRD برخوردار شده است.
mustangbrc
۱۴ مهر ۱۴۰۱فقط برای بازار ژاپنه؟
و اگه آره چرا
علی
۱۵ مهر ۱۴۰۱عاشقشم ، یکیشو میخوام اما پولشو ندارم !!!
meysam
۱۴ مهر ۱۴۰۱مدل هیبریدش عالیه
NAVID۰۰۹۸
۱۴ مهر ۱۴۰۱واقعاً نمیفهمم این خودروسازان فیلممان کردند یا نه !
آخه کدوم دیوانهای با کراساوور آفرود میره !
اصلاً مگه میشه !
در کوچکترین پستی بلندی گیر میکنه !
زمین شنی سربالایی گیر میکنه !
تو کویر و ماسه اگر گیر افتادید دیگر در نمیآیید !
کراساوورهای چهارچرخ محرک تنها به درد جادههای خیس بارانی برفی میخورند و البته هندلینگ خوبی هم سرِ پیچ دارند !
چون دیدم میگم ، طرف با سانتافه خودشو میگشت از یه سربالایی تو جاده خاکی بالا بره اما نمیرفت ، هرچی هم میگفتیم نکن ، بیفایده بود ، تا آخرش که خودش بیخیال شد رفت پی کارِش !
محمد
۱۴ مهر ۱۴۰۱خوبه چند وقت پیش سانتافه با پکیچ آفرودی رو مسخره میکردی و به شیاد بودن کره ای ها و خالی کردن جیب مشتری گیر داده بودی و طبق معمول در آخر هم یه داستان خیالی از محصولات کره ای …….
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مهر ۱۴۰۱اول که سانتافه نَهو ، بگو یاتاقانتافه !
دوم که چه کرهای باشه چه ژاپنی آلمانی آمریکایی و … هر کاری هم روی کراساوورهاشون بکنند تا مثلاً آفرودی باشه ، مطمئناً دروغی بیش نیست !
یه خودروی آفرودی اول از همه باید شاسی مناسب آفرود داشته باشه و سپس گیربکس و ضرایب دندهها و …. !
کوروش
۶ آبان ۱۴۰۱داداش مدل MPI یاتاقان میزنه.
هر چند من فن تویوتام.
ehsan.fa
۱۴ مهر ۱۴۰۱خودت میگی نمیفهمم ، هر کار و هر رشته ای علاقه مندان مخصوص خودش رو داره ، ما چند مدل آفرود داریم ولی به طور خلاصه آفرود سخت و خشن و آفرود معمولی رو داریم که تو آفرود معمولی از جاده خاکی خارج نمیشی و اکثرا با خانواده انجام میشه و این خودرو مخصوص اونکار هست ، مقایسه این خودرو با رانگلر و رپتور تو آفرود مثل مقایسه همین خودرو با اونها تو خیابون هست
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مهر ۱۴۰۱یعنی الان واقعاً شما میفهمی یا فقط میخواهی جوسازی کنید عزیزجان !
اینهایی که گفتی ، همانهایی هست که شرکتها دنبالش میگردند تا جیب مشتری را خالی کنند و اگر نه یه کودک هم میدونه کراساوور از هر مدلی هم که باشه ، برای آفرود نیست ، حتی اگر صدتا کلمهی آفرود پُشتِش بچسبانند !
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱تا اونجایی که اطلاع دارم velar و sport رنجرور کراس اوور محسوب میشن ولی توانایی آفرود بالایی دارن :)
حالا شاید رنجرور تخصصش تو زمینه آفرود داشته باشه ولی شما یه ویدیو از توانایی آفرود vw atlas دیده باشین متوجه میشین کراس اوور چه توانایی هایی برای عبور از درندشت و جهنمدره داره”البته نه همشون!”
اروپایی ها خصوصا آلمانی اصلا و ابدا به شاسی نردبانی یا مستقل از بدنه اعتقادی ندارن ؛ افرودی هم در کار باشه به زور موتور و پرفورمنس بالاش همه رو حریفه مثل q8 آئودی که کوآترونش خیلی بهتر از شاسی مستقل عمل میکنه
corvette
۱۵ مهر ۱۴۰۱آئودی q8 کجا بهتر از رانگلر عمل میکنه ؟
AmirAli
۱۴ مهر ۱۴۰۱تو ایران مدل 2016 این آشغال آرزوعه!…
phonix
۱۴ مهر ۱۴۰۱اشغال؟
افشار
۱۴ مهر ۱۴۰۱هیچ کجای دنیا به راو۴ نمیگن آشغال و کسی به دید بد به این ماشین نگاه نمیکنه اما چطور همچین جمله ای به دهنت رسید نمیدانم
علی
۱۵ مهر ۱۴۰۱آقای فن کره ای یا آلمانی ،، آشغال ؟!!!! عجب جوکی گفتی!!! لابد بخاطر استدلال شماست که این ماشین پرفروشترین کراس آور آمریکاست
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱شما با چه استدلالی کره رو چسبوندی ژرمن کبیر ؟!
کوروش
۶ آبان ۱۴۰۱آشغال؟؟؟
هیییچ جای دنیا به راو۴ نمیگن آشغال.
Afg
۱۴ مهر ۱۴۰۱در ایران آزاد این خودرو ۸۰۰میلیون در نوع ساده و یک میلیارد در نوع هیبرید خواهد بود…البته اون موقع گزینه های بهتری ام خواهد بود مثل بی ام و سری ۳ و هندا سی ار وی و…ارزو دارم…
علی جردن
۱۴ مهر ۱۴۰۱قطعات اینجور مدل های لیمتد ادیشن سخت گیر میاد فرض کن راو۴ پکیج آفرود داری و توی ایران هستی کمک فنرهاش نیاز به تعویض داشته باشه کمک فنرهای راو۴ معمولی ادیشن رو روش ناچار می بندن
فرامرز
۱۴ مهر ۱۴۰۱با سلام به همه ی پدالی های عزیز
حرف ربطی به موضوع نداره ولی دارم واسه صدمین بار فیلم فورد در برابر فراری رو میبینم و لذت میبرم❤❤
جای همه ی شما دوستان خالی 🌹🌹
کرگدن باواریا
۱۵ مهر ۱۴۰۱منو رستوران همچین غذایی نداریم متاسفانه؛ ولی تاس کباب کره ایی موجوده فقط موقع جویدن مراقب باش ترکِش های شاتئون شکستش دندونت رو خوورد نکنه
Afg
۱۵ مهر ۱۴۰۱دوستان بجای ما
Payfast
۱۵ مهر ۱۴۰۱بوی یو اس بی ارزان قیمت فیک میاید
Arshia m3csl
۱۵ مهر ۱۴۰۱روفور جدید ماشین خوبیه و کیفیتش بالاست ولی این ماشین افرودی نیست با کراس اوور نمیشه خوب افرود رفت اگه طرف با این پول ماشین برای افرود بخواد میره هایلوکس پایه یا نیسان فرانتیر پایه رو میخره یا افرودر های دسته دوم دیگه رو میخره نه روفور
یوسف
۱۵ مهر ۱۴۰۱واقعا ننگ بر مدیران تویوتا…. انگار ماله ۲۰ ساله پیشه…. این چیه با این طراحی مزخرف….. انگار توسان سال 2006 هست…..
فقط از لحاظ طراحی و شکل و شمایل میگم و کاری به بقیه چیزاش ندارم…. چون برای من طراحی خیله مهمه….
واقعا ننگ بر طراحان تویوتا…. ننگ