سومین عضو خانوادهٔ جدید تویوتا کراون در قالب یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب معرفی شده است که بهزودی با پیشرانههای هیبریدی و هیدروژنی راهی بازار خواهد شد.
تویوتا کراون قبلاً سدان لوکسی بود که صرفاً در بازارهای خاصی مثل ژاپن عرضه میشد اما تویوتا تصمیم گرفته این نام را به یک خانواده با مدلهای مختلف تبدیل کند. اولین عضو این خانواده، کراون کراساوور بود که سال گذشته معرفی شد و اساساً یک سدان بلندقامت است. چند روز پیش هم کراون اسپرت در قالب یک شاسیبلند میان سایز معرفی شد و حالا نوبت به کراون سدان رسیده است. این خودرو قرار است از همین پاییز جاری راهی بازار شود.
کراون سدان جدید در قسمت جلو از طراحی موسوم به سرچکشی استفاده میکند که دنبالهروی کراساوور الکتریکی bZ4X است. بااینحال، برخلاف کراساوور مذکور، در کراون سدان شاهد جلوپنجرهٔ ذوزنقهای بزرگ با خطوط عمودی کرومی هستیم. در قسمت جانبی، کاپوت کشیده، بدنهای ساده و سقف شیبدار جلبتوجه میکند که با رینگهای ۱۹ یا ۲۰ اینچی همراه میشود. طراحی قسمت عقب خودرو هم نسبتاً ساده است و تنها ویژگی قابلذکر آن چراغهای باریک سراسری خواهد بود.
کراون سدان ۵,۰۳۰ میلیمتر طول، ۱,۸۹۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۷۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۰۰ میلیمتر است. در داخل خودرو شاهد فضای آشنایی هستیم که شبیه کراون کراساوور و کراون اسپرت به نظر میرسد. البته در اینجا از تزئینات چوبی فراوانی استفاده شده تا حال و هوای لوکستری ایجاد شود. دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این سدان لوکس ژاپنی هستند.
تویوتا فعلاً مشخصات فنی کراون سدان جدید را منتشر نکرده و صرفاً گفته است که این ماشین بهصورت محرک عقب با پیشرانههای هیبریدی و هیدروژنی تولید خواهد شد. قوای محرکهٔ نسخهٔ هیدروژنی احتمالاً با میرای مشترک خواهد بود که شامل سه مخزن هیدروژن، یک پیل سوختی، یک پکیج باطری لیتیومی ۱.۲۴ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی در عقب با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور میشود. در رابطه با مشخصات نسخهٔ هیبریدی اما نمیتوانیم اظهارنظری داشته باشیم هرچند که قوای محرکهٔ هیبریدی کراون کراساوور با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربو و مجموع خروجی ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور میتواند گزینهٔ محتملی باشد.
علاوه بر این، طبق گزارشها، احتمال عرضهٔ نسخهٔ اسپرت GR کراون هم در تابستان آینده وجود خواهد داشت. گفته شده این مدل به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ هیبرید مکس تویوتا مجهز میشود که قدرت آن به ۳۷۵ اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، در این گزارشها به هندلینگ کاملاً اسپرتی هم اشاره شده که میتواند به معنای تنظیم اسپرت سیستم تعلیق باشد.
Hadi
۲۰ مهر ۱۴۰۲دیدن یه سدان لوکس بنزینی حتی اگه هیبریدباشه از تویوتا وقتی که همه برقی شدن واقعا لذت بخشه خیلی با ابهته و زیباست جانشین اصلی خاندان کراون ایشونه واقعا زیباست 👌🏼
Hadi
۲۰ مهر ۱۴۰۲خیلی جالبه حس میکنم عقبش خیلی شبیه پانامرا شده
سالار جان خان جان فصل
۲۰ مهر ۱۴۰۲تویوتا واقعا از همه نظر یک کامپانی بینظیرتر تبدیل شده
با معرفی نسل جدید برقی بدجور بازار رو تو چنگش میگیره
Car love
۲۰ مهر ۱۴۰۲مگه با BZ4X بازار برقی رو تو چنگش نگرفته بود؟
سالار جان خان جان فصل
۲۰ مهر ۱۴۰۲حیلی باحال بود ، بدون شوخی کلی خندیدم از کل کل شما ، زنده باشی برادر :))))
amir
۲۰ مهر ۱۴۰۲همونطوری که الان جنسیس جی هفتاد داره به وفور و با تیراژ ملیونی تولید میشه
محمد
۲۰ مهر ۱۴۰۲خیر
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مهر ۱۴۰۲بیخود نیست میگن امپراطور تویوتا !
کیفیت بالایِ متریالش از تو عکسا داره میپاچه بیرون 😍👅 !
اونایی که با ماشین در جادهها زیاد رفتآمد میکنند میدونند تویوتا یعنی چی در تمام مدلها !!! نه اون بچه مچههایی که از مدرسه میان خونه تو راه مدرسه چهارتا ماشین میبینند فکر میکنند خبریه ، بعد اینجا عراجیف میبافند !
در جریان باشید ، تویوتاهای اورگان دولتیها بیش ۲۰ ساله شدن ولی هنوز دارند میتازونند در حالی که تویوتاهای جدید تو انبارهاشون داره خاک میخوره چون قبلیها خراب نمیشن اصلاً !
الانم که این کامنت رو گذاشتم ، تو جادم ، زنده کامنت گذاشتم !!!
Killer
۲۰ مهر ۱۴۰۲از کی تا حالا تاکسی های بین شهری ایران تویوتا شدن؟!
بهنام
۲۰ مهر ۱۴۰۲آقای Killer تلاش شما برای اینکه بگی تویوتا خوب نیست یا حتی اینکه بادوام هم نیست و حتی پرفروش هم نیست ستودنیه 😏
JDM
۲۰ مهر ۱۴۰۲از کی تا حالا اورگان دولتی فقط تاکسیرانیه؟
برای اینکه بدونی 90 درصد ماشین های نیرویمسلح تویوتا هست
اونجا باید فهمید تویوتا چیه که روش مسلسل سنگین میبندن میرن جنگ
misha
۲۰ مهر ۱۴۰۲در مورد تویوتاهای بیست/سی سال پیش شکی نیست که با بهترین کیفیت متریال ساخته شدن و تقریبا همه جا امتحانشون رو پس دادن، اما تو دهه اخیر به شکل محسوسی افت کیفیت داشتن و این فقط در مورد تویوتا نیست، حتی مرسدس بنز هم همینطوره
نمیدونم سیاست کمپانی ها این بوده یا ناچار چنین اتفاقی افتاده ولی واقعیت اینه
ضمن اینکه کیفیت رو از عکس نمیشه تشخیص داد، به خصوص عکس های رنگ و لعاب داری که توسط کمپانی ها واسه معرفی محصولشون منتشر میکنن
میگید نه؟ عکسهای فیات تیپو رو ببینید
کیفیت متریال کابینش دقیقا یچیزی در حد ال نوده
آقای همساده
۲۰ مهر ۱۴۰۲طبق آخرین گفته های پروفسور سمیعی در کانال 1632 تلگرام خواندن اخبار سایت پدال و بالاخص کامنت گذاشتن در آن هنگام رانندگی مخصوصا در جاده احتمال چپه شدن شما دوست عزیز و همراهانتان را تا 79.2 درصد افزایش میدهد.
فلذا خواهشمند است موقع رانندگی کله خود را جهت سلامت و امنیت خود و دیگران به جای اون گوشی بی صاحاب بکن تو جاده که خودتو مردمو بدبخت نکنی
کامنت زنده هم نخواستیم، نذاری سنگین تری
آقای همساده از شیراز
مرسی اه
مهدی۱
۲۱ مهر ۱۴۰۲کاربر navid0098
بدون تعارف نظر شما بجای اینکه شبیه واقعیت باشه بیشتر شبیه خالی بندی و چاخانه
واقعیتی که من دیدم این بود که تویوتا کریسیداهای پلیس بعنوان یکی از اورگان ها در کمتر از ۱۰ سال خیلی هاش اوراق شدن تو زمان کارشون با اینکه با دوام بودند ولی باز هم بطور اجتناب ناپذیری خیلی از آنها انواع مشکلات بخصوص روغن سوزی و روغن ریزی و… برایشان پیش می آمد.
در اورگانی که ما هستیم هم از خراب شدن تویوتا ها و خودرو های های کارکرده در قسمت های مختلف بدون استثناء هر کدوم بیشتر از ۱۰ بار خراب شدن و مصرف سوخت اونها هم طی سالها اونقدر بالا رفت که فکر می کنم الان دیگه صدی ۳۰ می سوزونن.
توضیحاتم برای این بود که
این که گفتی اصلا خراب نمی شن حرف محال و غلطه.
این حجم از اغراق و دروغ از شما جای تاسف داره
چون این خودرو ها یی که من دیدم همه کاری و بادوام بودند و هستند ولی چیزی که شما گفتی هم اصلاً نیستند اصلاً .
sina
۲۰ مهر ۱۴۰۲عجب چیزیه
دم تویوتا گرم واقعا با این همه ماشین زیبایی که این یکی دو ساله معرفی کرده
MehdiTurbo
۲۰ مهر ۱۴۰۲تویوتا برگشته به بازی وقتی دید هیوندا کیا و اون همه برن چینی طراحی های جذاب میدن میفروشن جوان پسند کرد برندش چند سال پیشم مدیرش بود گفته بود ما باید از این طراحی خارج شیم جوان پسند شیم
ولی کروان همیشه عالی طراحی میکرد سنگ تمام میزاشت براش تو هر سه تا نسلش عالی بوده
بزرگترین اشتباه تویوتا به نظرم حذف اف جی بود و پرادو نسل قبل باید بهترش میکرد و همان ابهت سبک طراحی نگه میداشت
و به نظرم جی تی ۸۶ از جی اری که معرفی شد خیلی جذابتر اسپرت تر بود هجومی بود ولی تو نسل جدید زیباس ولی هیجان اسپورتی کوپه را نداره بیشتر به سدان میخوره تا کوپه
sina
۲۰ مهر ۱۴۰۲بنظرم طراحی های کیا جذابه ولی هیوندا نه زیاد
18:45
۲۰ مهر ۱۴۰۲دم تویوتا گرم.
یکی از بزرگ خاندان هاش و واقعا فوق العاده با شکوه طراحی کرده.
جالب اینکه با قوای محرکه هیدروژنی هم معرفی شده و هنوزم تویوتا به یکی از سنت های خودش پایبنده
واقعا احسنت. من که آلمانی فن هستم همیشه تویوتا و سایر ژاپنی ها رو تحسین کردم چون لایق تحسین هستن و ژاپن باعث بیشتر پیشرفت ها تو صنعت خودرو و سایر صنایع شد. صنعت خودرو که حتما نباید اختراع چند تا آپشن بالابر شیشه و گرم کن صندلی باشه، ژاپنی ها تو حیاتی ترین صنایع پیشرو بودن و هستن. اگه باور ندارین مطلب
“چرا خودروسازی جهان مدیون ژاپن است” رو تو پدال خودمون حتما بخونین!
Soroush
۲۰ مهر ۱۴۰۲جذاب شده
از سدانش بیشتر از دو مدل دیگش خوشم اومد
رضا
۲۰ مهر ۱۴۰۲سدانیه که تا رنج قیمت قبل از بنز ای کلاس یا لکسوس Es نسبت به رقباش ترجیح میدم.
MehdiTurbo
۲۰ مهر ۱۴۰۲یه خبر بد دارم برات داداش
هم قیمت بنز ای کلاس و لکسوس ای اس 😂😂
قیمت پایه اش از ۴۱ هزار خورده ای تقریبا ۴۲ هزارتا شروع میشه قیمت پایه اشه بزن گوگل میاره با ای کلاس و لکسوس هم قیمته
پراید سوار
۲۰ مهر ۱۴۰۲بابا اینقدر اغراق نکنید طراحیشو کاملا از لوسید تقلید کرده
Car love
۲۰ مهر ۱۴۰۲لوسید در حال شکایت…
JDM
۲۰ مهر ۱۴۰۲شما با خودت چند چندی؟
Amirmohammad
۲۰ مهر ۱۴۰۲بسیار زیبا
کیان
۲۰ مهر ۱۴۰۲کروان اسپرت ک مختص بازار ژاپن هست حداقل تا اینجا، این هم باید همینطور باشه، با این طراحی جذاب اگر تو بازارهای دیگه عرضه بشه قطعا تداخل فروش با لکسوس ایجاد میشه و …
البته امیدوارم حداقل کراون اسپرت عرضه بشه، واقعا طراحی جذابی داره
مونده معرفی کراون شاسی بلند عضو اخر خانواده کراون
amir
۲۰ مهر ۱۴۰۲پیام جان کجایی هییی جان دلم نگرانت شدم بدو بدو بیا یکم بگو از اینو و اون کپی کرده یا مثلا بگو چون برقی نیست باید بریزیمش سطل زباله
Enzo Ferrari 2008
۲۰ مهر ۱۴۰۲ماشین اسپرت خوبی هست
شیرازی
۲۰ مهر ۱۴۰۲یه کراون سدان برا یکسالی داشتم هنوز لذت سواری باهاش یادمه. هندلینگ عالی و نرم. موتور پرقدرت و خوش صدا. کابین با شکوه و با کیغیت بالا. سیستم صوتی بی نظیر یه جوری که اصلا صدا آزار دهنده نبود هرچی ولوم میدادی زیباتر پخش می کرد. هندلینگ عالی، نرم و باوقار بود کیف میکردی وقتی باهاش آهسته رانندگی میکردی حس تجمل و شکوه خاصی میداد بهت، اصلا یه حسی داشت. سرعتش که عالی تر.
کلا چشم براهم که یکی دیگشو داشته باشم.
عشق تویوتا
۲۰ مهر ۱۴۰۲تویوتا،یعنی رانندگی کن و زنده بمان. کاش این هایلوکسها را دست داعش و تکفیریها نمیدادند.
عشق تویوتا
۲۰ مهر ۱۴۰۲یک تویوتاکراون مدل۱۹۷۸ سوارشین، کیفیت و ایمنی شو مقایسه کنید با خودروهای گرانقیمت و سوپرلوکس چینی، خداییش نظرتونو همانطورکه احساس کردین اینجا اعلام کنید. من یقین دارم سازندگان و مدیران کمپانی تویوتا جاشون توی بهشته، البته همه سازندگان ژاپنی،مثل کمپانی معظم میتسوبیشی، مزدا،داتسون،سوبارو،نیسان، من همینا یادم مونده از قدیم الایام.
آقای همساده
۲۰ مهر ۱۴۰۲با اینکه تویوتا جز برند های مورد علاقه و کراون هم جز مدل های مورد علاقم ولی عجیب حس میکنم شبیه kmc j7 شده😂
هرکی با من موافقه و شباهت میبینه لایک کنه
اگه هم شباهت نمیبینی دیسلایک نزن برو چشم پزشکی😂
البته این صرفا جهت شوخی بود
واقعا با لایک و دیسلایک نظرتونو بگید ببینم چند چندیم؟؟؟
رامتین
۲۰ مهر ۱۴۰۲بنظرم عالی شده و همه چیز سر جای خودشه.
abbas
۲۰ مهر ۱۴۰۲جلو اوپتیما
عقبم آئودی
رامین
۲۰ مهر ۱۴۰۲با دیدن هر کدام از این تولیدات زیبا و هماهنگ با محیط زیست بیشتر متوجه میزان خیانت خودرو سازان داخلی و دیگر مسئولان ذیربط به مردم و محیط زیست میشویم
datsun
۲۱ مهر ۱۴۰۲بغضی ها چه خنجی میکشن از دست تویوتا