همزمان با سوزوکی، تویوتا هم از نسل جدید کراساوور اوربان کروزر خود برای بازار هند پردهبرداری کرده است. این خودرو با همکاری ماروتی سوزوکی توسعه پیدا کرده و بر اساس پلتفرم ویتارا ساخته شده است. نسل قبلی اوربان کروزر کراساوور بسیار کوچکی بود که درواقع نسخهٔ ریبج شدهٔ سوزوکی برزا محسوب میشد اما این نسل بزرگتر شده و برای رقابت با خودروهایی مثل هیوندای کُنا و اشکودا کوشاک طراحی شده است.
اوربان کروزر در ظاهر کاملاً پروفیل جانبی و تناسبات سوزوکی را با ویژگیهای مدرنی که از کراساوورهای کنونی تویوتا الهام گرفته ترکیب کرده است. در قسمت جلوی خودرو چراغهای باریکی به چشم میخورد که درواقع دیلایت هستند و توسط یک تریم کرومی به دو قسمت تقسیم شدهاند. چراغهای جلوی اصلی نیز پایینتر روی سپر در طرفین ورودی هوای بزرگی نصب شدهاند. در عقب خودرو هم چراغهای باریک C شکلی دیده میشوند که توسط یک نوار کرومی به هم متصل شدهاند. چراغهای دندهعقب و راهنما هم بهصورت عمودی در طرفین سپری نسب شدهاند که از یک صفحه محافظ بزرگ نقرهای برخوردار است.
اوربان کروزر جدید ۴,۳۶۵ میلیمتر طول، ۱,۷۹۵ میلیمتر عرض و ۱,۶۳۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۰۰ میلیمتر است. این یعنی کراساوور جدید تویوتا از نسل قبلی ۳۷۰ میلیمتر کشیدهتر شده و حالا ابعادی نزدیک به سوزوکی S کراس پیدا کرده است.
در داخل اوربان کروزر یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی جلبتوجه میکند. انتخابگر حالات رانندگی سوزوکی در کنسول مرکزی، متریال نرم در داشبورد و رو دریها و تودوزی دورنگ مشکی و قهوهای هم از دیگر ویژگیهای داخلی این خودرو هستند. همچنین کراساوور جدید تویوتا در تیپهای بالایی از تجهیزات زیادی مثل سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه، پد شارژر بیسیم، تهویهٔ صندلیها و پورتهای USB عقب هم بهره میبرد. بااینحال، اوربان کروزر در بخش ایمنی با فقط شش ایربگ و بدون سیستمهای کمکراننده، بهاندازهٔ مدلهای اروپایی تویوتا و سوزوکی پیشرفته نیست.
اوربان کروزر جدید با دو پیشرانهٔ مختلف در هند عرضه میشود که یکی هیبریدی خفیف و دیگری هیبریدی کامل است. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ساخت سوزوکی با سیستم هیبریدی خفیف ۱۲ ولتی و باطری کوچک ۶ آمپرساعتی است که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این موتور به چرخهای جلو از طریق گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
مدل دوم اما از تکنولوژی هیبریدی تویوتا بهره میبرد که شامل یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ساخت تویوتا به همراه یک موتور الکتریکی قویتر و پکیج باطری لیتیوم یونی بزرگتر میشود. مجموع خروجی این سیستم ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو به چرخهای جلو منتقل میشود. به گفتهٔ تویوتا، این اوربان کروزر هیبریدی کممصرفترین خودرو در کلاس خود بوده و در رانندگیهای شهری بیشتر از موتور الکتریکی استفاده میکند. این کراساوور ژاپنی در هند در کنار همتای سوزوکی خود تولید میشود و علاوه بر هند به بازارهای دیگری هم صادر خواهد شد.
TML BN
۱۱ تیر ۱۴۰۱چقد ساده و شیک
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱بعید بدونم نسخه فول هیبریدی کاملش بیشتر از ۲۰ هزارتا قیمت بخوره که واقعا خوش قیمته
speed-hunter-007
۱۱ تیر ۱۴۰۱حاضرم در خیابان ها به جای tiggo 8 pro اینو ببینم
هم جذاب تر هم اقتصادی تر و هم ساخت ژاپن به جای چین
SS
۱۱ تیر ۱۴۰۱اما کسانی که زباله های چینی میارن و به بیش از دو برابر قیمت میفروشن راضی نیستن
به هر حال باید در زمینه خودرو هم وابسته به حزب (کمونیست چین) باشیم تا اگه چیز بدی گفتیم بهمون قطعه ندن و مجبور شیم ماشین ها رو پارک کنیم تو تعمیرگاه و پیاده بریم
به این میگن استقلال ☺
یوسف
۱۱ تیر ۱۴۰۱بازار هند تنوع بالایی پیدا کرده. شرکت های معتبر زیادی مدل های اختصاصی برای بازار هند معرفی کردن.
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱تو هند ماشینای دوگانه سوز cng و lpg هم خیلی فروش بالایی دارن
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱البته نه مثل دوگانه های ما
اونجا موتور کاملا بر پایه گاز ساخته میشه تا مشکلی براش پیش نیاد
حتی ریشکاهای سه چرخ که همه جا هستن هم دوگانه میسازن
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱متاسفانه تویوتا هم به چراغهای دو تکه روی آورد
زیزیگولو
۱۱ تیر ۱۴۰۱سوزوکی برزا و تویوتا اوربان گزینه های خیلی خوب اقتصادی واسه واردات
پدرام
۱۱ تیر ۱۴۰۱حیف که این مافیای بی وجدان خودرو نمی ذاره چنین ماشین هایی بیاد وگرنه بهترین گزینه اقتصادی برای بازار ایران بود
البته در صورتی که گمرکی زیادی به نافش نبندن
ماکسیمیلیان
۱۱ تیر ۱۴۰۱نه عالیست و نه افتضاح؛ به نظرم در ظاهر خوب و در پیشرانه نسبت به قیمت، متوسط است.
مانی
۱۱ تیر ۱۴۰۱به نظرم اگه قصد جدی برای واردات ماشین های ارزون و اقتصادی به ایران وجود داشته باشه این ماشین و سوزوکی برزا رو میشه گزینه های مطرحی برای ورود به بازار ایران دونست.در ضمن،تعداد قابل توجهی از ماشین های اتاق سدان و هاچ بک ارزون قیمت از برندهای تویوتا و سوزوکی و هیوندای و تاتا و ماهیندرا هم تو هند تولید میشن که اغلب قیمت زیر 10 هزار دلار دارن و می تونن گزینه های خوبی برای ورود به بازار ایران باشن.اگه امکانش هست پدال روی معرفی اونا کار کنه.ممنون
Reza Waffen SS
۱۲ تیر ۱۴۰۱جاش تو بازار ایرانه
دکتر
۱۲ تیر ۱۴۰۱برای ۱/۵ لیتر ۱۰۰ اسب کم نیس؟ والاویران خودرو خودمونم از ۱/۵لیتر ۱۱۰ اسب میگیره خب
ششش
۲ شهریور ۱۴۰۱این ماشین اگر بخواد وارد ایران بشه هزینه حمل ونقل و عوارض گمرکی و مالیاتو هزار تا چیزه دیگه میاد روش اونوقت قیمتش بالای ۱ میلیارد بازم در میاد