تویوتاچشم انداز

تویوتا راش در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی

تویوتا راش، یکی از جدیدترین خودروهایی است که مجوز واردات به ایران گرفته. این مدل، ابعادی متناسب با شاسی‌بلندهای خانوادگی بازار کشورمان مثل هیوندای سانتافه دارد.

تویوتا راش، در واقع محصولی از شرکت دایهاتسو است که خارج از ژاپن مونتاژ می‌شود. نام اصلی این خودرو، تریوس (Terios) است و فقط در مالزی و اندونزی خط مونتاژ دارد. نسل اول تریوس که سال ۱۹۹۷ معرفی شد، شاسی‌بلند با ابعاد کوچک مشابه سوزوکی جیمنی بود اما از نسل سوم که سال ۲۰۱۷ تا امروز روی خط تولید باقی مانده است، تغییرات بنیادین را تجربه کرد.

دایهاتسو یک گروه خودروساز ژاپنی است که اتفاقا برای غالب مردم ایران و بسیاری دیگر کشورهای دنیا، شهرت چندانی ندارد. این مجموعه از سال ۱۹۰۷ فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما سال ۱۹۵۱ به شکل برند مستقل درآمد و امروزه بیش از ۱/۵ میلیون دستگاه تولید سالانه دارد.  دایهاتسو طی ۷ دهه فعالیت تجاری، تمرکز ویژه بر خودروهای اقتصادی و کم‌مصرف را حفظ کرد تاجایی که سال ۲۰۱۶ تماما به مالکیت تویوتا درآمد و متحول شد. احتمالا دلیل بهبود ظاهری و فنی خودروهای دایهاتسو طی سال‌های اخیر نیز، سرمایه‌گذاری تویوتا است.

تویوتا راش نمای اصلی

استفاده از برندهای متنوع برای کشورهای مختلف، چندان عجیب نیست. مثلا خودروهای دایهاتسو در مالزی به نام پردوئا (Perodua) فروخته می‌شوند و در بسیاری دیگر مناطق دنیا، برند تویوتا دارند. از سویی دیگر می‌توان اطمینان داشت، مدل‌های ساخت کارخانه‌های دایهاتسو مثل تریوس (تویوتا راش)، کیفیت ساخت و توانایی فنی مشابه راو۴ یا هایلندر نداشته باشند.

تویوتا راش هم‌اکنون خودرویی شناخته شده در امریکای لاتین، افریقای جنوبی و جنوب شرق آسیا است. این محصول از تست‌های تصادف منطقه‌ی آسه‌آن (َASEAN NCAP) که مخصوص مالزی، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور و تایلند و اندونزی محسوب می‌شود، ۵ ستاره ایمنی دارد. بیشترین فروش تویوتا راش (دایهاتسو تریوس) سال ۲۰۲۲ در کشور اندونزی گزارش شده و حدود ۷۰ هزار دستگاه بوده است.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی تویوتا راش

فرم کشیده و اسپرت چراغ‌ها برای تویوتا راش، حالت خاص در هایلندر و کرولا کراس جدید را تداعی می‌کند؛ هرچند که پیش از سال ۲۰۱۷ طراحی شده است. ظاهرا، تویوتا راش تحت تاثیر فورچونر نسل دوم محسوب می‌شود که سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.

تویوتا راش نمای اصلی

هماهنگی چراغ‌های اصلی با ابعاد جلوپنجره، چشم‌نواز و جذاب به نظر می‌رسد. مدل‌های لوکس (آپشنال با تجهیزات سفارشی)، دارای ادوات فلزی برای سپر هستند و کروم براق داخل جلوپنجره دارند. این موارد، همراه شیب کاپوت جلو و حجم‌دهی بدنه، حس اسپرت تویوتا راش را تقویت می‌کنند.  مدل‌های پایه، دارای جلوپنجره‌ی سیاه پلاستیکی هستند.

در نمای جانبی، حجم‌دهی ساده و متناسب با دیگر اجزا دیده می‌شود. رکاب‌ و فریم پیرامون چرخ، مواد پلاستیکی سیاه‌رنگ دارد که البته برای کراس‌اورهای اقتصادی ساخت آسیا، عجیب نیست. تویوتا راش، ارتفاع سقف ۱/۷ متر و طول بدنه‌ی ۴/۵ متر دارد اما در کمال تعجب برای مدل استاندارد، همراه رینگ ۱۶ و ۱۷ اینچ فروخته می‌شود. مجموع این تجهیزات، کمی ناهماهنگ و ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند.

تویوتا راش نمای پشت

برای پشت خودرو، چراغ‌های بزرگ و سپر پلاستیکی، جذابیت خودرو برای بیننده را کاهش می‌دهند. حالت ۶ ضلعی برای جایگاه پلاک هم، عجیب به نظر می‌رسد. نصب آنتن کوسه‌ای و بال عقب، نکات مثبت در طراحی تویوتا راش هستند و حجم‌دهی درپوش صندوق نیز، قابل قبول است.

طول ۴,۴۳۵ میلی‌متر، عرض ۱,۶۹۵  میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۷۰۵  میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۶۸۵  میلی‌متر برای تویوتا راش وجود دارد. این خودرو، ارتفاع و فاصله محوری مشابه هیوندای سانتافه موجود در ایران فراهم می‌کند اما از نظر طول و عرض، کوچک‌تر است.

طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا راش

نمی‌توان از یک کراس‌اور اقتصادی مخصوص بازار اندونزی و مالزی، انتظار فضای لوکس داشت اما ترکیب اجزا برای داشبورد تویوتا راش، عامه‌پسند و دارای حداقل استانداردهای لازم است. کابین و ادوات داخل اتاق، دارای برتری واضح نسبت به کراس‌اورهای چینی مثل جک S5 یا هایما 7S هستند اما در مقایسه با مدل‌های جدیدتر، شامل لاماری ایما و تیگو ۸ پرو،  قدیمی به نظر می‌رسند.

تویوتا راش نمای کابین

نمایشگر لمسی ۷ اینچ با پنل پشت فرمان عقربه‌ای، آپشن ثابت تویوتا راش ۲۰۲۳ هستند اما این خودرو در بعضی کشورها، فاقد مانیتور عرضه می‌شود. ماد‌ه‌ی اصلی تشکیل‌دهنده برای سطح داشبورد و تودری‌ها، پلاستیک سخت است اما بخش‌هایی از کابین دارای تزئینات چشم‌نواز با چرم رنگ روشن نیز دیده می‌شوند. کلیدهای گردان و دکمه‌های روی فرمان، مشابه خودروهای قدیمی هستند. برای صندلی‌ غالب مدل‌های تولید شده در بازار شرق آسیا، پارچه‌ی ساده با کمترین استفاده از چرم دیده می‌شود.

چهار سرنشین بلندقد در تویوتا راش، فضای مناسب برای سفرهای طولانی مدت‌ دارند. صندوق بار نیز، حدود ۵۵۰ لیتر برای حمل بار فراهم می‌کند. ظاهرا نسخه‌ی سه ردیف صندلی هم برای تویوتا راش ساخته شده است که طبیعتا، صندوق عقب را بسیار کوچک می‌کند.

پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا راش

مهم‌ترین نقطه ضعف تویوتا راش، عرضه با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی است. این خودروی ۱۲۵۰ کیلوگرمی، ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای تویوتا راش، ۱۳ تا ۱۴ ثانیه اعلام شده است. براساس اطلاعات موجود، این خودرو حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف بنزین دارد.

تویوتا راش نمای جانبی

نسل‌های قبلی تویوتا راش با سیستم دو دیفرانسیل به عنوان آپشن سفارشی تولید شدند اما مدل جدید، صرفا محرک عقب است. گیربکس دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته در فهرست امکانات این خودرو دیده می‌شود.

تجهیزات رفاهی و امکانات ایمنی تویوتا راش

ترمز خودکار و هشدار برخورد از جلو، مهم‌ترین فناوری‌های ایمنی برای تویوتا راش هستند که البته در نسخه‌های آپشنال قابل استفاده خواهند بود. مدل پایه، دو کیسه هوا برای سرنشینان ردیف اول دارد و مجموعا ۶ کیسه هوا به خریداران نمونه‌های سفارشی ارائه می‌کند. ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیک EBD و فناوری حفظ تعادل VSC نیز در تمام مدل‌ها وجود دارد.

کروز کنترل، سیستم حفظ خودرو در شیب، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، دوربین پارک، حسگر برخورد جلو و عقب، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی با ۶ یا ۸ بندگو، صندلی‌های غیر برقی فاقد گرم‌کن و سردکن، امکانات داخلی تویوتا راش هستند. صندلی و فرمان چرم، فقط برای مدل‌های آپشنال وجود دارد. همچنین در تصاویر منتشر شده از این خودرو در کشورهای مختلف، سانروف دیده نمی‌شود.

تویوتا راش نمای صندلی

قیمت تویوتا راش در بازار جهانی و هزینه خرید بازار ایران

قیمت مدل دنده اتوماتیک تویوتا راش با تجهیزات استاندارد، حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار است. با این شرایط، اگر تعرفه واردات خودرو مشابه انتظار باشد؛ هزینه خرید تویوتا راش برای مصرف‌کننده ایرانی بازار آزاد، تقریبا ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

تویوتا راش 2023

پس از کاهش قیمت خودروهای چینی نسبت به اواخر سال ۱۴۰۱، کراس‌اورهای متنوع مثل لاماری ایما، فیدلیتی و دیگنیتی و تیگو ۷ پرو، قیمت زیر ۲ میلیارد دارند. این شرایط، موقعیت مناسب برای تویوتا راش ایجاد می‌کند تا از خوش‌نامی برند سازنده استفاده کند. هرچند که رقبای چینی، قدرت و گشتاور بیشتری دارند اما یک کراس‌اور که با نام تویوتا روی بدنه عرضه شود، عامه‌ی مردم ایران را جذب خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۵ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    خلاصه…..ملت رو خوب سرگرم کردن!

    موافقم 143
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      این خودرو در کشورهای عربی و گرم با اینکه حجم موتور پائینی داره ولی به شدت مورد استقبال قرار گرفته !
      اما باز هم میگم ، دوستان ، چرا به جای اینکه هِی میگن این میاد اون میاد در عمل چیزی نمیاد و فقط خبرش میاد 😂 !

      موافقم 120
      مخالفم 20
      1. رضایی

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        کدوم استقبال ما اینجا هستیم یدونه ندیدیم.

        موافقم 33
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          شما از کوچه‌ت بیرون بیا ، میبینیش !

          موافقم 7
          مخالفم 24
        2. Muty

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          جناب رضایی دلخور نشین
          ایشون شبها به عالم والا سر میزنن و در عالم لاهوت چیزهایی رو میبینن که سایرین در عالم واقع نمیبینن یا بهتره بگیم چشم بصیرت دیدنش رو نذارن :-)

          موافقم 14
          مخالفم 1
    2. آریا راد

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این همه دبدبه کبکبه واردات فقط وفقط شامل ات اشغال چینی میشه

      موافقم 27
      مخالفم 5
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2859 ديدگاه)

    خداییش از اکثر چینی ها خوشگل تره
    هرچند که امیدی ندارم حتی به قیمت 3 میلیارد تومن وارد بازار بشه

    موافقم 153
    مخالفم 42
    1. امیر

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      آقای اشتری بعید اصلا واردات ماشین در دستور کار دولت باشه !! از بهار ۱۴۰۰ که اوایل کرونا بود ( بیش تر از ۲ سال پیش ) تو رسانه های ملی مدام اخبار مربوط به آزاد شدن واردات خودرو منتشر می‌شد ، اما این ماشین های جدید کجا هستن ؟ چرا ما هیچی نمی‌بینیم ! ۲۰۰ عدد النترا لو آپشن وارد کردن که الان معلم نیست چه بلایی سرشون اومده ! مطمئن باشین تا وقتی نمایندگان شرکت های چینی و روسی تو ایران اجازه واردات ندن ، هیچ ماشین جدیدی با پلاک ملی تو خیابون ها نمیاد !

      موافقم 84
      مخالفم 14
      1. مانی

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (252 ديدگاه)

        امیر عزیز
        لطفا به مقاله ای که تو مجله ماشین شماره 482 مرداد 1402 توسط آقای کامران طالبی فرد با تیتر «سریال واردات خودرو« نوشته شد،حتما مراجعه کنید.آقای طالبی فرد در آغاز این مقاله چنین نوشت :
        «پرده اول: هیاهو برای هیچ
        در نیمه دوم سال 1400 مجلس در طرحی پر سر و صدا بنام «ساماندهی بازار خودرو» واردات خودرو را به کشور آزاد کرد،در حالی که واردات خودرو در سال 1397،نه با تصمیم مجلس بلکه با یک بخشنامه یا مصوبه در هیات دولت تا اطلاع ثانوی ممنوع شده بود و ممنوعیت کلی،برای واردات خودرو وجود نداشت.بنابراین دولت جدید به راحتی می توانست با تغییر بخشنامه دولت قبلی،مجددا واردات خودرو را به روال سابق برگرداند اما گویا ترجیح داده شد تا مجلس با آب و تاب و هیجان،طرح ساماندهی واردات خودرو را که مهمترین محور آن آزادسازی خودرو بود به تصویب رساند.در این رهگذر،بازار خودرو که به آرامش نسبی رسیده بود متأثر از این طرح منقلب شد و……»…
        این مقاله طولانی است و متن کامل آن تو مجله ماشین شماره 482 (مرداد ماه 1402) نوشته شد.طبق مندرجات این مقاله،ممنوعیت واردات خودرو به ایران هیچ ربطی به نمایندگی های شرکت های روسی و چینی تو ایران ندارد.چون اساسا این شرکت ها تصمیم گیر اصلی و نهائی در مورد واردات خودرو به ایران نیستند و اصلا نمی توانند مانع واردات خودرو به ایران شوند.در واقعیت،سالها پیش از اینکه شرکت های چینی هم وارد ایران شوند واردات خودرو به ایران ممنوع بود.مثلا از سالهای 1374 تا 1384 واردات خودرو به مدت 10 سال در ایران مطلقا ممنوع بود.در حالی که در آن زمان یک شرکت مونتاژ کننده سواری های چینی هم در ایران وجود نداشت.پس هر کسی که دارد در رسانه ها ممنوعیت واردات خودرو به ایران را به شرکت های مونتاژکار ارجاع می دهد مطمئن باشید که آدرس عوضی و غلط می دهد.چون نفع همان شرکت های مونتاژکار هم در واردات خودرو نهفته هست.مثلا شرکت کرمان موتور که امروز ماشین های جک چین را تولید می کند در اساس یکی از وارد کنندگان و مونتاژ کاران خودروهای هیوندای به کشور بود.

        موافقم 22
        مخالفم 3
      2. hameds1

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (126 ديدگاه)

        واردات مطمئنا انجام میشه و خیلی از برندهای معروف هم احتمالا وارد میشن
        ولی مسئله اصلی اینه که هم تو تعداد محدودی میان و هم جوری قیمت گذاری میشن که لطمه ای به فروش ماشین های چینی نخوره

        موافقم 18
        مخالفم 12
    2. Alireza

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (757 ديدگاه)

      خداییش از تیگو ها که زشت تره از لاماری هم زشت تره از دیگنیتی هم زشت تره

      موافقم 57
      مخالفم 67
      1. سعید

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        یعنی تویوتا فرغون هم بسازه یسری میان میگن ببین چ فرغونیه اهنشو ببین …..
        ی چرخ تیگو 7 مبارزه ب هیکل این ماشین حالا تیگو 8 بماند

        موافقم 32
        مخالفم 87
        1. جمشید

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (440 ديدگاه)

          دقیقاً فازت چیه ؟؟🤔🤔

          موافقم 25
          مخالفم 11
        2. Muty

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          مش سعید
          لایک هایی که به این کامنت
          (خداییش از تیگو ها که زشت تره از لاماری هم زشت تره از دیگنیتی هم زشت تره)
          خورده صرفا بخاطر اینه که بحث زیبایی رو مورد مقایسه قرار داده ، و گرنه در بحث فنی و دوام حتی نوید هم میدونه که همه ی ساخته های توتویا از هم کلاسی های خودش سرتره

          موافقم 23
          مخالفم 8
    3. علی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تیگو ۸ پرومکث با یک چهارم قیمت این قیافش و اپشناش با این اصلا قابل مقایسه نیست ولی خب اینم تویتاس داره پول برندش هم میخوره

      موافقم 24
      مخالفم 26
      1. Muty

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        قیمت دلاریش یک چهارم اینه یا قیمت تومانیش ؟!!!!

        موافقم 7
        مخالفم 1
    4. Amard

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (832 ديدگاه)

      مشکل ما این خودمون ناامید هستیم و هیچ مبارزه متحد همگانی و گسترده برای حق حقوق طبیعی مون نمی‌کنیم کشورهای عربی خلیج فارس روی هم جمع ببندی ۸۰ میلیون نمیشه ولی کمپانی بزرگ سفارش خلیج خودرو تولید میکنن بعد ایران ما باید تو صف مسخره بشیم چرا چون ملت هستیم در عمل اتحاد نداریم فقط حرف پچ پچ درگوشی و تحقیر خودمون راحت بلدیم قدرت ۸۰ میلیون اگر متحد باش هیچ قدرتی جلو دارش نیست

      موافقم 16
      مخالفم 5
  3. Ben

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    تعرفه صفرم آرزوست…

    موافقم 59
    مخالفم 2
  4. امیرحسین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    مگه ممنوعیت سقف حجم موتور برداشته نشده ؟چرا ۴ سیلندر وارد شده؟

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      چون ارزونه
      همه 6سیلندر و 8 سیلندر دوست دارن ولی شخص واردکننده انقدر باهوش هست که ماشین با بیشترین مشتری ممکن به بازار بیاره

      موافقم 66
      مخالفم 6
      1. حسین جوادی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (27 ديدگاه)

        خودرو 6 و 8 سیلندر که در سطح جهانی کم کم داره مسنوخ میشه و بغیر از یک سری خودروهای خاص بقیه چهار سیلندر نهایتا 2/5 لیتری توربو شارژ هستن

  5. Aref

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نمیخوام الکی غر بزنم ولی هر چی اون ور آب فروش نمیره میفرستن ایران
    این سگمنت ماشین ها برای مسافرت عالی هستند ولی فک کنم این مدل برای جاده های کوهستانی ایران یکم موتورش ضعیفه.

    موافقم 63
    مخالفم 7
  6. Muty

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    طبق فرمول نهادینه شده در ایران
    20هزار دلار x دلار 50 هزار تومانی = 1 میلیارد تومان x (تعرفه/مالیات/…/پول چایی بچه ها و…) که عدد بین 5 تا 4 هستش = 4 الی 5 میلیارد تومان در بازار آزاد برای مصرف کننده
    این خط و اینم نشون – /

    موافقم 64
    مخالفم 15
  7. RIO

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    اسم واردات میاد حالم از هرچی ماشینه بهم میخوره…

    موافقم 42
    مخالفم 5
  8. Gdm

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بکشید کنار دایی هاتسو اومده

    موافقم 22
    مخالفم 8
  9. Blue

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (384 ديدگاه)

    الان کیفیت ساختش هم در حد تویوتا های اصلی هست یا فقط اسم تویوتا یدک می‌کشه ؟

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      من یک تست و بررسی از این ماشین در افریقای جنوبی دیدم
      از نظر فنربندی و تعلیق می گفت خیلی ماشین نرم و جالبی هست
      شتاب و قدرت و آفرود که هیچی؛ مشخصه زورش نمی رسه

      موافقم 56
      مخالفم 5
      1. ساکن جهنم

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        جناب اشتری به جای آفریقا یه سر میومدی کیش و قشم برادر من!!!فراوون ریخته!!

        موافقم 17
        مخالفم 1
  10. بابای باران

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی آقای اشتری. نه فروشنده ام نه خریدار. فقط اخبار خودرویی رو دنبال می کنم.

    موافقم 27
    مخالفم 1
  11. مهرداد

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    من چندوقت پیش گمرک تهران بودم از محصولات کیا دیدم که به نظرم که کارم ماشین هستش نمیتون ان بازار خوبی داشته باشن چون اصلا نه رخ آنچنانی دارن نه موتور آنچنانی و نه آپشن آنچنانی مثل همین تویوتا راش که واقعا قدرت رقابت با هیچیو نداره، حالا قرار با ۳-۴ میلیارد کمترهم ندن به مردم. ما فکر کردیم با ۴میلیارد قرار لندکروز بیاد،خیاللل باطططل. من از همه خواهش میکنم گول نخورید ماشیناتونو نفروشید به اومید ارزونی

    موافقم 31
    مخالفم 6
  12. مجتبی .

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    امیدوارم حال همه دوستان خوب باشه. چی؟؟ واردات خودرو!!!

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. علی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تویوتا مثل همیشه بادوام و محکم اما زشت و بدترکیب.
    در ظاهر بد رکورد ال 90 رو می‌شکنه! باورش سخته که لکسوس با اون خودروهای زیبا زیر مجموعه تویوتا باشه.
    نمی‌دونم چه سیاستیه تویوتا داره که سالیان ساله با کرولا، یاریس، راوفور و … دکوراسیون شهری کشورها رو زشت کرده ؟!

    موافقم 18
    مخالفم 39
  14. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ۷ نفر تو نسخه اتومات اش بشینن که کلا درجا میزنه ، قدرت موتور و نوع گیربکس اش خیلی شبیه ایکس۲۲ های نسل اول هست که تقریبا با این وزن عملکرد مدل های اتومات هاشون خوب نبود ، دیگه این ابعاد بزرگ تری هم ازش داره ، در کل بد نیست ولی نه با ۴ میلیارد تومن که بخوان بدن بیرون!

    موافقم 23
  15. علی جردن

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    عمدا مدلی رو می خوان وارد کنن نه دو دیفرانسیل داره نه سقف سانروف تا چینی ها در مقابل تویوتا بتونن قد علم کنن…
    چینی سوارها هم فاز بر می دارن که ماشینشون بهتر از تویوتا و لندکروز ایناس …….

    موافقم 33
    مخالفم 6
    1. پاسخ ب علی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      علی آقا در حین فتوا ، نگاهی هم ب قیمت داشته باش . نیگو 8 با اون قیافه و تریم داخلی و موتورش 2 میلیارد این دستچین ژاپنی اگه بشه اسمشو گذاشت خودرو در بدبینانه تربن حالت ممکن 3 میلیارد
      چینی سوارها فاز بر نمیدارن
      فعلا فاز رو شما برداشتید که تویوتا لگن هم بسازه یجوری میخواین بزرگ جلوه بدید
      برند پرستی کار دلاله
      مصرف کننده دنبال کیفیت و قیمت میره

      موافقم 18
      مخالفم 10
      1. Reza

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (90 ديدگاه)

        تیگو بهت میدن دو میلیارد؟
        هر جفتشون ۳ میلیاردن
        فقط لگنای چینی زیر ۲۰۰ تا موتور گیربکس ترکیده
        ولی ژاپنی یه میلیون براش مثل ۱۰۰ تای چینیه
        بله دلالایی که از لگنای چینی حمایت میکنن نمی‌خوان واردات آزاد شه تا سود یامفتشون رو به جیب بزنن

        موافقم 1
        مخالفم 2
  16. dimitripetrenko

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بوی سوزش دلالا میاد :)

    موافقم 5
    مخالفم 18
  17. امین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (464 ديدگاه)

    اینکه با این هیکل و موتور ضعیف راه نمیره

  18. نیما

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همش دروغ همش رانت همش فساد لابی شاید هم میرسلیمها سهامدارند وبازهم مردم سرکار گذاشتند

  19. Fy

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    هیچ ماشین چینی ای قابل مقایسه با تویوتا نیست ، از تیگو ۷ و ۸ تا جک و چری و… بدترین تویوتا بهتره از صد تا چینی

    موافقم 15
    مخالفم 14
  20. رامتین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    متاسفانه موتور ضعیفی داره و البته هر کسی معیاری برای خرید داره. بجاش میشه کرولا با موتور 2 لیتری آورد.

    موافقم 10
  21. محمد

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (353 ديدگاه)

    105 اسب بخار برای همچین ماشینی کم نیست ؟!!!

  22. shetab-car

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    به نظرم این وارد بشه فقط اعتبار تویوتا خراب میشه چون قراره با قیمتی نزدیک 2 میلیارد عرضه بشه دیگه همه می خوان با تیگو 7 و این جور چیزا مقایسه اش کنن! این یک ماشین کاملا اقتصادیه فکر کنم قیمتش از 20 هزار دلار کمتره
    در خصوص بحث طراحی هم که گفتید به نظرم جذابیت خاصی نداره چون با اون قیمتی که داره عرضه میشه نیاز نیست طراح وقت زیادی بذاره

  23. حاتم

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ماجرای واردات بیشتر مربوط به یه قشر خاص تو شمال تهران میشه که بنز و بی‌ام‌و و… هاشونو به‌روز کنن. وقتی بیشتر مردم سمند و پژو و تیبا و… سوار میشن، واردات هیچ تأثیری تو زندگیشون نداره.
    پس عزیز، رفیق، برادر، مسئله وارادت خودرو روی زندگی عمده مردم دقیقا «هیچ» تأثیری نداره، بهتره برای همچین چیزی حرص نخوریم.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  24. Matin

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یه جوری میگین قدرت کم انگار همه الان ماشین ۲۰۰ یا ۳۰۰ اسبی دارن
    ۱۰۷ اسب بخار نمیگم زیاده ولی تو ایران هم بد نیست

    موافقم 5
    مخالفم 6
  25. blackwing

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    شبیه آپتیموس پرایمه 😂

  26. عسگری

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه همرو سرگرم گردن یه روز فیات ۵۰۰ میاد روز دیگه ۸ مدل کیا وتویوتا والی اخر ….امیدی به ماشین های خارجی نیست فقط یه تعداد چینی مستراح وبقیه تابوت های ایران خودرو وسایپا همینه که هست …این داستان ادامه دارد بدبخت مردم کشورمون که گرفتار یه عده شدن که بخاطر منافع شخصی از کوچکترین ارزوی داشتن یه خودرو ساده خارجی نه چینی باید بگذرن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  27. حسنی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حداقل میدونب ارابه مرگ سوار نمیشی با حساب کتاب آقایان مطمئن باش بالای ۱میلیارد فی میخوره میگی نه یادت باشه

  28. آریا

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قابل توجه بی سواد های عزیز ، این ماشین یک ون شهری هست که از سیستم دو دیفرانسیل بهره میبره و باتوجه به اسمش نمیتونین کلیشه ای همه ی ماشین هارو آفرودی ببنید این ماشین برای مسافرت هست که میشه به جای نفر ۶و۷ بار و چمدون قرار بدین اگه ماشین آفرودیت میخواین دایون y5 و دایونy7 هست که از موتور میتسوبیشی بهره میبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا