تویوتا با رونمایی از کانسپت S-FR که یک کوپه کامپکت دیفرانسیل جلو ۲+۲ است، سر و صدای زیادی به پا کرده است. کانسپت S-FR که طولی برابر ۳۹۹۰ میلیمتر، عرضی برابر ۱۶۹۵ میلیمتر و ارتفاعی به میزان ۱۳۲۰ میلیمتر دارد، تقریباً همان اندازهی یک مزدا MX-5 است و مطابق گفته تویوتا بر سرعت واکنش تأکید دارد و قصد دارد تا قلب نسلی جدید را برای رانندگی تسخیر کند.
در کانسپت سبکوزن S-FR، با استفاده از همان فرمول GT86، موتور در پشت محور جلو قرار داده شده تا با استفاده از الگوی «موتور جلو»، توزیع مناسبی برای وزن کلی ایجاد شود. در همین حال، این موتور با یک گیربکس دستی و سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب همراه شده است. S-FR قصد دارد تا هواداران متعصبی را که به دنبال هیجان رانندگی و خودروهایی خاص هستند، راضی کند. تویوتا در خبر مربوط به ارائه این کانسپت میگوید:کابین S-FR از خطوطی ساده تبعیت میکند و به نظر میرسد که کار بر روی آن به پایان رسیده است؛ چیزی که مشخص میکند که کانسپت چقدر به مرحله تولید نزدیک شده است. در همین خبری از نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگر ابزارها نیست. احتمالاً تویوتا قصد دارد تا تأکید بیشتری بر کاراکتر رانندگی جذاب کانسپت S-FR داشته باشد. البته تویوتا هنوز جزئیات زیادی در مورد نوع پیشرانه درنظر گرفته شده برای این کانسپت منتشر نکرده است. ولی احتمالاً با معرفی رسمی در نمایشگاه اتومبیل توکیو در روزهای آینده، اطلاعات بیشتری از آن در دسترس قرار خواهد گرفت.این کانسپت با بهرهگیری از مزیّتهای منحصر به فرد یک خودروی اسپورت سبکوزن، یک هندلینگ نرم، با واکنش سریع و مستقیم در اختیار قرار میدهد و رابطهای واقعی بین راننده و خودرویش ایجاد میکند.
فرزاد
۱۸ مهر ۱۳۹۴اصلا ارزش خرید نداره
رامتین
۱۸ مهر ۱۳۹۴آخه اینم شد نظر. ارزش خرید نداره!!! از نظر شما ارزش نداره از نظر خیلیها داره. شما برو Sکلاس 2015 بخر. برات 3 میلیارد پولی نیست که:)
ashkan
۱۸ مهر ۱۳۹۴میاتا رو به این ترجیح میدم
امین
۱۸ مهر ۱۳۹۴بالاخره یک طرح خاص و جذاب از تویوتا
Archi KHAN
۱۹ مهر ۱۳۹۴یعنی این طرح از نظر شما جذابِ ؟؟!!!
خاص !!!!
علیرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۴من که اینو نمی پسندم، مزدا mx5 رو بیشتر دوست دارماگه وارد بشه میخرمش
میلاد
۱۸ مهر ۱۳۹۴چه فایده.اومد ایران قیمتش تو جیک ثانیه می زنه بالای 100 تومن.
Richard
۱۸ مهر ۱۳۹۴دف جلو که به درد دریفت نمی خوره باید دف عقب می بود
بنتلی
۱۸ مهر ۱۳۹۴قیافش شبیه مینی و کوپه قدیمی دایهاتسو شده،ب نظرم اگه ی چیزی شبیه کانسپتC-HRبود خیلی جذاب میشد
دانیال
۱۸ مهر ۱۳۹۴اگه چینی بود همه میگفتن از فراری تقلید کرده چراغه پشتشو
Ali Reza
۱۸ مهر ۱۳۹۴آخه چرا تویوتا رو طراحی کار نمی کنه؟؟! خیر سرش پرفروش ترین ماشینا رو داره
علی آقا
۱۸ مهر ۱۳۹۴این اگر بخواد تولید بشه که با تویوتا f86 مشترک با سوبارو رقیب میشه. برا همین فکر نکنم تولید بشه یا اگر تولید بشه جایگزین اون یکی میشه.
علی آقا
۱۸ مهر ۱۳۹۴البته تویوتا GT86 بود اون ماشین.
unique
۱۸ مهر ۱۳۹۴انصافا طراحی بدی داره. هیچ جذابیتی نداره. منکر کیفیت بالای تویوتا نیستم ولی هم رده های قشنگ تری داره. درکل طراحیش چنگی به دل نمیزنه!
وحید
۱۸ مهر ۱۳۹۴طراحی جالبیه اما پخته نیست
احمد باقری
۱۸ مهر ۱۳۹۴طرح خوبیه. هر چی باشه دیگه از طراحی جلوی 911 که خیلی بهتره.
ashkan
۱۸ مهر ۱۳۹۴باز تو نظر دادی ؟
منم بیام بگم طراحی لامبو اله و بله
احمد باقری
۱۸ مهر ۱۳۹۴طراحی لامبو که محشره.
حسن
۱۹ مهر ۱۳۹۴حالت خوبه؟ این ماشین طراحیش از 911 بهتره؟!
luis
۱۹ مهر ۱۳۹۴نه باید صد سال یه طرحو تکرار کنه تا بشه با اصالت
Archi KHAN
۱۹ مهر ۱۳۹۴دوستان عزیز موکدا پیشنهاد میکنم ، از کَل کَل کردن با بیماران در صفحات مجازی عمومی پرهیز کنید.
بهترین و تنهاترین کمک مان ، دعا برایشان است …
آمین