تویوتا

تویوتا با مدیر جدید فقط پلتفرم مخصوص خودروهای برقی را توسعه می‌دهد

در پی جایگزینی کوجی ساتو با آکیو تویودا و تغییر استراتژی‌های مدیریتی، تویوتا اعلام کرد که پلتفرم جدیدی را فقط برای خودروی برقی توسعه می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، شرکت تویوتا موتور در حال توسعه‌ی پلتفرمی فقط برای خودروهای برقی به منظور افزایش رقابت و کارایی خودروهای الکتریکی خود و کاهش هزینه‌های تولید است.

آساهی شیمبون، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین روزنامه‌های ژاپن، گزارش می‌دهد که این تصمیم بخشی از برنامه تویوتا برای شروع تولید انبوه خودروهای برقی است؛ زیرا پیش‌بینی می‌کند که تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودروهای الکتریکی در میان رشد شدید قیمت بنزین افزایش سریعی پیدا کند.

این نشریه خاطرنشان می‌کند که استراتژی جدید تویوتا با هدف قرار دادن این شرکت در رقابت مستقیم با تسلا، رهبر صنعت خودروهای برقی است. اگر اطلاعات دقیق باشد (این روزنامه به هیچ منبعی اشاره نمی‌کند)، تغییر درخورتوجهی در استراتژی برقی‌سازی این شرکت را نشان می‌دهد؛ همان‌طور که تویوتا اعلام کرده است تغییر بزرگ اجرایی در زنجیره فرماندهی و امور مدیریتی دارد.

به گزارش insideevs، شرکت تویوتا اعلام کرد که آکیو تویودا رئیس و مدیرعامل تویوتا از ۱ آوریل ۲۰۲۳ جای خود را به کوجی ساتو، مدیر فعلی عملیات تویوتا و مدیرعامل خودروساز بین‌المللی لکسوس خواهد داد.

زمانی که تویوتا اولین مدل تولیدی پرتیراژ خود یعنی شاسی‌بلند bZ4X را توسعه داد، تصمیم گرفت به جای توسعه معماری فقط برقی، پلتفرم ماژولار احتراق داخلی TNGA خود را برای این شاسی‌بلند الکتریکی تطبیق دهد.

تویوتا خودروی برقی / toyota ev suv

تویوتا در ابتدا قصد داشت از همان پلتفرم e-TNGA برای سایر مدل‌های آینده خودروی برقی استفاده کند، اما اکنون به نظر می‌رسد نظر خود را تغییر داده است. معماری e-TNGA با نمونه مشابه TNGA که برای خودروهای بنزینی یا هیبریدی استفاده می‌شود، دارای ویژگی‌های مشترک است و در نتیجه شکل پیچیده و قطعاتی دارد که برای وسایل نقلیه الکتریکی کاملاً غیر ضروری خواهد بود.

رویکرد جدید منجر به هزینه‌های تولید بیشتر برای خودروهای برقی تویوتا نسبت به پلتفرم‌های خودروی تسلا می‌شود. طبق گزارش آساهی شیمبون، تویوتا می‌داند در صورت ادامه‌ی استفاده از پلتفرم e-TNGA نمی‌تواند با خودروهای برقی سود مناسبی ایجاد و با تسلا رقابت کند؛ از این رو تصمیم به طراحی معماری اختصاصی خودروی برقی از ابتدا گرفت.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که این پلت‌فرم مانند یک اسکیت‌برد مسطح خواهد بود و برای تولید انبوه خودروهای برقی ایده‌آل است. سطح صاف در مقایسه با پلتفرم e-TNGA برای bZ4X، انتخاب‌های بیشتری را درباره‌ی محل نصب باتری‌ها به طراحان می‌دهد.

پس چه زمانی قرار است اولین تویوتای برقی را بر اساس پلتفرم جدید ببینیم؟ آساهی شیمبون می‌گوید تویوتا هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته است، اما بر اساس تقاضای پیش‌بینی شده، انتظار می‌رود بین سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ وارد مراحل نهایی شود.

در همین حال، تویوتا تولید و توسعه خودروهای الکتریکی را تا زمانی که پلتفرم جدید فقط برقی را تکمیل کند، سرعت خواهد بخشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. گلاب

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    پس یعنی دیگه تویوتا بی تویوتا؟
    تویوتا بیشتر فروشش بخاطر استهلاک کم موتور ها بنزینی خوبش بود و توی بخش برقی موفق نبود و البته خودرو های هیبرید خوبی هم داشت

    موافقم 24
    مخالفم 18
    1. Amiro

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (403 ديدگاه)

      نترس واسه ما که فرقی نمیکنه چیزیم هم قرار نیست به ما بماسه توی ایران اینقدر بنزین بریز توی لندکروز که پمپ فیول تانکت بسوزه 😂😂 البته اگه سوخت😂
      والا 😂😂

      موافقم 45
      مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      دوستان در جریان باشید که تویوتا برای سومین سال متوالی پُرفروشترین خودروساز جهان با بیش از ۱۰ میلیون خودرو شده !

      بماند به یادگار برای خوشمزه‌ها !

      البته پدال هنوز مقاله را کار نگذاشته !

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. گلاب

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        ماشین های بنزینی تویوتا نه برقی هاش

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. امیرحسین

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (383 ديدگاه)

    خدا کنه چراغ جلوی کوروت سی ۹ مثل این مدل تویوتاها نباشه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. جمشید

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (440 ديدگاه)

    مثل اینکه مدیر جدید تویوتا اومده تا فاتحه این کمپانی پر آوازه رو بخونه

    موافقم 22
    مخالفم 21
    1. محمد

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (36 ديدگاه)

      اومده تا عقب نمونن از بقیه دنیا. اگر روند الکتریکی سازی و استقبال مردم به همین شکل بمونه تا چند سال دیگه بخش اعظم فروش به الکتریکی تبدیل میشه .
      اونوقت هر شرکتی که به سمتش نرفته باشه نابود میشه ،میشه سرنوشت نوکیا که لجبازی کرد و نرفت سمت اندروید و وقتی رفت دیر شد.
      تهشم الان پورشه فاتحش خونده شد رفت سمت الکتریکی یا رولزرویس یا مرسدس و بی ام و دیگه بدرد نمیخورن ؟

      موافقم 34
      مخالفم 7
      1. جمشید

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (440 ديدگاه)

        شاید بچه ها و نوه ها و نتیجه های ما بتونن با خودروهای الکتریکی کنار بیان اما ما نه

        موافقم 16
        مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    این اصلاً نشونه خوبی نیستش👎👎

    موافقم 23
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      زیزیگولو جان

      تویوتا همیشه به محافظه‌کاری معروف بوده و مطمئن باشید از تمام خودروسازان جهان هدفمندتر پا به میدان برقی‌ها نیگذارد و شعار تویوتا همیشه آهسته و پیوسته حرکت کردن هست !!!!!

      خودروهای برقی جا دارند تا تکامل نسبی جهت استفاده‌ی عمومی پیدا کنند و تویوتا قرار نیست شتاب‌زده وارد گود شود مثل اتفاقی که برای BZX4 افتاد و افت بُرد مصافتی داشت !

      موافقم 12
      مخالفم 22
      1. Ehsan

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (620 ديدگاه)

        نوید یادته تو و امثال تو موقعی که تویوتا میگفت آینده متعلق به برقیه چطور الکتریکی رو مسخره میکردین و میگفتین تویوتا یه چیز میدونه که دنبال هیدروژنیه!
        درضمن برای bz4x هم شتاب زده عمل نکردن، مثل بقیه برند ها وقت گذاشتن همونقدر ولی خب نتیجه از رو عدم توانایی بود

        موافقم 13
        مخالفم 16
        1. زیزیگولو

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          خواهشاً این بحثای بیهوده رو تمومش کنین🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

          موافقم 14
          مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        با حرفت موافقم نوید چون ژاپنیها بیگدار به آب نمیزنن

        موافقم 11
        مخالفم 5
  5. Taha Malek

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    امیدمون به تویوتا بود👎

    موافقم 14
    مخالفم 8
  6. Car love

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (708 ديدگاه)

    نون آپاراتیا تو روغنه تو ژاپن پس

    موافقم 12
    مخالفم 13
    1. حسین

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      همونطور که پونزده سال به لطف وجود پیشرانه های چهار سیلندر 150 اسبی فوق پیشرفته هیوندا، مکانیک ها پردرآمد ترین شغل رو داشتن. پیج های اینستاگرام مکانیک های داخل ایران هم هر روز موتور یا تا قان زده چندتا حلب چهارچرخ کره ای رو نشون میدن که باز شده و در حال تعمیره😂

      موافقم 12
      مخالفم 7
  7. بهرام

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    این هم تقدیم به عزیزانی که فکر می کردن قراره خودروها با سوخت هیدروژنی کار کنن و چون تویوتا فرموده، خودروی برقی آینده نداره!

    موافقم 19
    مخالفم 9
  8. مهدی موتور

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1241 ديدگاه)

    یکی که باهات مخالفه خفه کن یکی دیگه بزار جاش تا واسط خطر نسازه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  9. Hamid3x

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    بیاد ایران سرمایه گذاری کنه تا 30 سال اینده سود تضمین شده داره

    وگرنه پارس و ال 90 کادیلاک و کوئیک ایکس و جی وی و… بصورت فروش وکالتی و در بورس کالا به 2 برابر قیمت تولید به مردم میندازن

    موافقم 2
    مخالفم 5
  10. amirmohammad

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    متاسفانه باید این واقعیت رو بپذیریم که دنیا داره به سمت الکتریکی میره و سازندگان هم راهی جر همراه شدن ندارن
    مرسی از تویوتا که تا آخرین لحظه مقاومت کرد.امیدوارم توی مسیر الکتریکی هم موفق بشه

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. همایون

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      من که دیگه تویوتا سوار نمیشم ، خودرو های برقی ساخت داخل بصرفه تره، 😆

  11. MASOUD 0099

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    آقای navid 0098

    چیزی برای گفتن داری ؟؟،!

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. MASOUD 0099

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (418 ديدگاه)

      منتظر جوابم

      موافقم 6
      مخالفم 4
  12. Elmiraj

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    قابل توجه دوستانی که فرمودن کل دنیا اشتباه می‌کنه الا اکیو تویودا…..!!!!

    ( یه سری شون که شدیداً توهم هیدروژن و هیبرید داشتن و با صد تا دلیل من درآوردی توجیه میکردن….)

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. phonix

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      همچنان هم میگم هیدروژن برتر از برقی هست
      جایی هم ندیدم بگن دیگه هیدروژن رو توسعه نمیدیم
      گفتن روی برقی بیشتر تمرکز میکنیم برای شرکتی به این بزرگی هم لازمه که سعی کنه همزمان در تمام بخش ها باشه و برای علایق متفاوت ماشین بسازه

      موافقم 7
      مخالفم 5
  13. sina

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    خوشبین نیستم
    استراتژی قبلی مبنی بر هیبریدها جذابتر بود

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا