در پی جایگزینی کوجی ساتو با آکیو تویودا و تغییر استراتژیهای مدیریتی، تویوتا اعلام کرد که پلتفرم جدیدی را فقط برای خودروی برقی توسعه میدهد.
طبق گزارشها، شرکت تویوتا موتور در حال توسعهی پلتفرمی فقط برای خودروهای برقی به منظور افزایش رقابت و کارایی خودروهای الکتریکی خود و کاهش هزینههای تولید است.
آساهی شیمبون، یکی از بزرگترین و معتبرترین روزنامههای ژاپن، گزارش میدهد که این تصمیم بخشی از برنامه تویوتا برای شروع تولید انبوه خودروهای برقی است؛ زیرا پیشبینی میکند که تقاضای مصرفکنندگان برای خودروهای الکتریکی در میان رشد شدید قیمت بنزین افزایش سریعی پیدا کند.
این نشریه خاطرنشان میکند که استراتژی جدید تویوتا با هدف قرار دادن این شرکت در رقابت مستقیم با تسلا، رهبر صنعت خودروهای برقی است. اگر اطلاعات دقیق باشد (این روزنامه به هیچ منبعی اشاره نمیکند)، تغییر درخورتوجهی در استراتژی برقیسازی این شرکت را نشان میدهد؛ همانطور که تویوتا اعلام کرده است تغییر بزرگ اجرایی در زنجیره فرماندهی و امور مدیریتی دارد.
به گزارش insideevs، شرکت تویوتا اعلام کرد که آکیو تویودا رئیس و مدیرعامل تویوتا از ۱ آوریل ۲۰۲۳ جای خود را به کوجی ساتو، مدیر فعلی عملیات تویوتا و مدیرعامل خودروساز بینالمللی لکسوس خواهد داد.
زمانی که تویوتا اولین مدل تولیدی پرتیراژ خود یعنی شاسیبلند bZ4X را توسعه داد، تصمیم گرفت به جای توسعه معماری فقط برقی، پلتفرم ماژولار احتراق داخلی TNGA خود را برای این شاسیبلند الکتریکی تطبیق دهد.
تویوتا در ابتدا قصد داشت از همان پلتفرم e-TNGA برای سایر مدلهای آینده خودروی برقی استفاده کند، اما اکنون به نظر میرسد نظر خود را تغییر داده است. معماری e-TNGA با نمونه مشابه TNGA که برای خودروهای بنزینی یا هیبریدی استفاده میشود، دارای ویژگیهای مشترک است و در نتیجه شکل پیچیده و قطعاتی دارد که برای وسایل نقلیه الکتریکی کاملاً غیر ضروری خواهد بود.
رویکرد جدید منجر به هزینههای تولید بیشتر برای خودروهای برقی تویوتا نسبت به پلتفرمهای خودروی تسلا میشود. طبق گزارش آساهی شیمبون، تویوتا میداند در صورت ادامهی استفاده از پلتفرم e-TNGA نمیتواند با خودروهای برقی سود مناسبی ایجاد و با تسلا رقابت کند؛ از این رو تصمیم به طراحی معماری اختصاصی خودروی برقی از ابتدا گرفت.
این گزارش خاطرنشان میکند که این پلتفرم مانند یک اسکیتبرد مسطح خواهد بود و برای تولید انبوه خودروهای برقی ایدهآل است. سطح صاف در مقایسه با پلتفرم e-TNGA برای bZ4X، انتخابهای بیشتری را دربارهی محل نصب باتریها به طراحان میدهد.
پس چه زمانی قرار است اولین تویوتای برقی را بر اساس پلتفرم جدید ببینیم؟ آساهی شیمبون میگوید تویوتا هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته است، اما بر اساس تقاضای پیشبینی شده، انتظار میرود بین سالهای ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ وارد مراحل نهایی شود.
در همین حال، تویوتا تولید و توسعه خودروهای الکتریکی را تا زمانی که پلتفرم جدید فقط برقی را تکمیل کند، سرعت خواهد بخشید.
گلاب
۱۰ بهمن ۱۴۰۱پس یعنی دیگه تویوتا بی تویوتا؟
تویوتا بیشتر فروشش بخاطر استهلاک کم موتور ها بنزینی خوبش بود و توی بخش برقی موفق نبود و البته خودرو های هیبرید خوبی هم داشت
Amiro
۱۰ بهمن ۱۴۰۱نترس واسه ما که فرقی نمیکنه چیزیم هم قرار نیست به ما بماسه توی ایران اینقدر بنزین بریز توی لندکروز که پمپ فیول تانکت بسوزه 😂😂 البته اگه سوخت😂
والا 😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۴۰۱دوستان در جریان باشید که تویوتا برای سومین سال متوالی پُرفروشترین خودروساز جهان با بیش از ۱۰ میلیون خودرو شده !
بماند به یادگار برای خوشمزهها !
البته پدال هنوز مقاله را کار نگذاشته !
گلاب
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ماشین های بنزینی تویوتا نه برقی هاش
امیرحسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۱خدا کنه چراغ جلوی کوروت سی ۹ مثل این مدل تویوتاها نباشه
جمشید
۱۰ بهمن ۱۴۰۱مثل اینکه مدیر جدید تویوتا اومده تا فاتحه این کمپانی پر آوازه رو بخونه
محمد
۱۰ بهمن ۱۴۰۱اومده تا عقب نمونن از بقیه دنیا. اگر روند الکتریکی سازی و استقبال مردم به همین شکل بمونه تا چند سال دیگه بخش اعظم فروش به الکتریکی تبدیل میشه .
اونوقت هر شرکتی که به سمتش نرفته باشه نابود میشه ،میشه سرنوشت نوکیا که لجبازی کرد و نرفت سمت اندروید و وقتی رفت دیر شد.
تهشم الان پورشه فاتحش خونده شد رفت سمت الکتریکی یا رولزرویس یا مرسدس و بی ام و دیگه بدرد نمیخورن ؟
جمشید
۱۰ بهمن ۱۴۰۱شاید بچه ها و نوه ها و نتیجه های ما بتونن با خودروهای الکتریکی کنار بیان اما ما نه
زیزیگولو
۱۰ بهمن ۱۴۰۱این اصلاً نشونه خوبی نیستش👎👎
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۴۰۱زیزیگولو جان
تویوتا همیشه به محافظهکاری معروف بوده و مطمئن باشید از تمام خودروسازان جهان هدفمندتر پا به میدان برقیها نیگذارد و شعار تویوتا همیشه آهسته و پیوسته حرکت کردن هست !!!!!
خودروهای برقی جا دارند تا تکامل نسبی جهت استفادهی عمومی پیدا کنند و تویوتا قرار نیست شتابزده وارد گود شود مثل اتفاقی که برای BZX4 افتاد و افت بُرد مصافتی داشت !
Ehsan
۱۰ بهمن ۱۴۰۱نوید یادته تو و امثال تو موقعی که تویوتا میگفت آینده متعلق به برقیه چطور الکتریکی رو مسخره میکردین و میگفتین تویوتا یه چیز میدونه که دنبال هیدروژنیه!
درضمن برای bz4x هم شتاب زده عمل نکردن، مثل بقیه برند ها وقت گذاشتن همونقدر ولی خب نتیجه از رو عدم توانایی بود
زیزیگولو
۱۰ بهمن ۱۴۰۱خواهشاً این بحثای بیهوده رو تمومش کنین🤦♂️🤦♂️🤦♂️
زیزیگولو
۱۰ بهمن ۱۴۰۱با حرفت موافقم نوید چون ژاپنیها بیگدار به آب نمیزنن
Taha Malek
۱۰ بهمن ۱۴۰۱امیدمون به تویوتا بود👎
Car love
۱۰ بهمن ۱۴۰۱نون آپاراتیا تو روغنه تو ژاپن پس
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۱همونطور که پونزده سال به لطف وجود پیشرانه های چهار سیلندر 150 اسبی فوق پیشرفته هیوندا، مکانیک ها پردرآمد ترین شغل رو داشتن. پیج های اینستاگرام مکانیک های داخل ایران هم هر روز موتور یا تا قان زده چندتا حلب چهارچرخ کره ای رو نشون میدن که باز شده و در حال تعمیره😂
بهرام
۱۰ بهمن ۱۴۰۱این هم تقدیم به عزیزانی که فکر می کردن قراره خودروها با سوخت هیدروژنی کار کنن و چون تویوتا فرموده، خودروی برقی آینده نداره!
مهدی موتور
۱۰ بهمن ۱۴۰۱یکی که باهات مخالفه خفه کن یکی دیگه بزار جاش تا واسط خطر نسازه
Hamid3x
۱۰ بهمن ۱۴۰۱بیاد ایران سرمایه گذاری کنه تا 30 سال اینده سود تضمین شده داره
وگرنه پارس و ال 90 کادیلاک و کوئیک ایکس و جی وی و… بصورت فروش وکالتی و در بورس کالا به 2 برابر قیمت تولید به مردم میندازن
amirmohammad
۱۰ بهمن ۱۴۰۱متاسفانه باید این واقعیت رو بپذیریم که دنیا داره به سمت الکتریکی میره و سازندگان هم راهی جر همراه شدن ندارن
مرسی از تویوتا که تا آخرین لحظه مقاومت کرد.امیدوارم توی مسیر الکتریکی هم موفق بشه
همایون
۱۳ بهمن ۱۴۰۱من که دیگه تویوتا سوار نمیشم ، خودرو های برقی ساخت داخل بصرفه تره، 😆
MASOUD 0099
۱۰ بهمن ۱۴۰۱آقای navid 0098
چیزی برای گفتن داری ؟؟،!
MASOUD 0099
۱۰ بهمن ۱۴۰۱منتظر جوابم
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۴۰۱قابل توجه دوستانی که فرمودن کل دنیا اشتباه میکنه الا اکیو تویودا…..!!!!
( یه سری شون که شدیداً توهم هیدروژن و هیبرید داشتن و با صد تا دلیل من درآوردی توجیه میکردن….)
phonix
۱۰ بهمن ۱۴۰۱همچنان هم میگم هیدروژن برتر از برقی هست
جایی هم ندیدم بگن دیگه هیدروژن رو توسعه نمیدیم
گفتن روی برقی بیشتر تمرکز میکنیم برای شرکتی به این بزرگی هم لازمه که سعی کنه همزمان در تمام بخش ها باشه و برای علایق متفاوت ماشین بسازه
sina
۱۱ بهمن ۱۴۰۱خوشبین نیستم
استراتژی قبلی مبنی بر هیبریدها جذابتر بود