در راستای استفاده فورد از سیستم تلِماتیک، تویوتا در پی گسترش دادن توسعه صنعتی و چارچوبی عملیاتی برای استفاده از SDL است. درحالیکه در حال توسعه تجاری سیستم تلماتیک خود با استفاده از SDL میباشد، این کمپانی ژاپنی از دیگر سازندگان خودرو و برنامهنویسان آپها استقبال میکند. SDL درواقع یک بستر منبع آزاد برای برنامههای (آپهای) گوشیهای همراه هوشمند و ارتباط خودرویی است که به مشتری این امکان را میدهد تا از این برنامه هنگامیکه راننده پشت فرمان مینشیند از طریق تشخیص صدا بتواند استفاده کند.
مدیر اجرایی تویوتا گفته: “گسترش یک ارتباط ایمن و با امنیت بالا بین گوشیهای هوشمند و خودرو که میتواند از ویژگیهای خودرو بهتر استفاده کند موجب احساس رضایت بیشتر مشتری از خودرو میشود. ما انتظار داریم تا تمام کمپانیها عقیده ما را داشته باشند و در گسترش پلتفرم صنعتی SDL مشارکت به عمل آورند.”
ایده اولیه این سیستم توسط فورد در سال ۲۰۱۱ مطرح شد و از آن زمان به بعد تویوتا تحقیقات خود را بر روی SDL تکمیل کرده است و متوجه شده است که میشود یک ارتباط خودرویی موبایلی مناسب با این بستر فراهم کرد. بهواسطه SDL خودروسازان میتوانند آپهای گوشیهای هوشمند تولید کنند که هر کمپانی را به سیستم خودروی فروخته شده مرتبط میکند و موجب میشود تا مشتریان از آپهای ایمن، مطمئنتر و راحتتری استفاده نمایند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از بستر SDL برای خودروسازان این است که برنامهنویسان آپ میتوانند اطمینان حاصل کنند با تولید بیشتر و بیشتر برنامه واسط با سیستم تلماتیک، تطبیقپذیری آنها با خودروهای کارخانههای مختلف حفظ خواهد شد. این عمل باعث میشود تا تولید برنامه در مدت زمان فوقالعاده کوتاهتری انجام شود.
در نمایشگاه CES 2016، تویوتا از مجموعه یکپارچه SDL در نمایش Livio رونمایی میکند که همواره بهطور رسمی توسط فورد و Livio ارائه میشود.
sajjad-25
۱۷ دی ۱۳۹۴ایده ای که به ذهنم میرسه و خودم باهاش درگیرم اینه که ای کاش زمانی که وارد ماشین میشی بلوتوث خودکار روشن بشه و سیستم کانکت بشه و موقع خروج بلوتوث خاموش بشه.
این کار چند مزیت داره یکی اینه که برای کسانی که نمی خوان شارژ گوشی شون زود خالی بشه خوبه
و دوم اینکه دیگه موقعی که یادت رفته بلوتوث رو روشن کنی با خطر کلنجار با گوشی موقع رانندگی مواجه نیستی.
تاریخ صنعت خودرو به همراه بررسی کامل خودرو های قدیمی و جدید
hamid reza
۱۷ دی ۱۳۹۴خوب موبایل شما وقتی یکبار به سیستم خودرو مورد نظر وصل بشه بعد از اون شما هر دفعه سوار ماشین بشید سیستم خودرو اگر بلوتوث موبایلتون روشن باشه به صورت خودکار بهش وصل میشه و بعد از پیاده شدن هم قطع میشه
sajjad-25
۱۸ دی ۱۳۹۴منظورم اینه که بلوتوث گوشی کلا ON یا Off بشه. کانکت شدنش که اتوماتیکه.
سلام
۱۷ دی ۱۳۹۴نیاز به توضیح داره دقیقا این سیستم چه کارایی داره
احمد باقری
۱۷ دی ۱۳۹۴حق با این دستمون هست، باید توضیحات بیشتری ارائه بشه که انشااله در آینده انجام خواهد شد.
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۴از داشبورد عکس دوم خوشم اومد
زیبای ساده
به به
ما که پول درب ماشین های تویوتا رو هم نداریم
ایشالله شما بخرید حال کنید❤️❤️❤️
ما هم حال میکنیم
moein
۱۷ دی ۱۳۹۴خیلی ایدده جالبیه
saeid
۱۸ دی ۱۳۹۴بسم حق
من که نفهمیدم چی شد !!!
نکنه همون نرم افزاریه که مزدا هم گذاشته
خاموش روشن میکنه ماشینو
کولر و بخاری و میشه قبل سوار شدن تو ماشین روشن کرد تا به دمای مطبوع راننده برسه ؟
بعد قیمتش چجوریه
یادمه واسه مزدا گرون بود و هزینه شارژ سالانه داشت
این چجوریه ؟
اصا همینی هست که من گفتم یا یه چیز دیگست ؟
” علی جان ممنون میشم همینجا توضیحشو بدی ”
یه دنیا سپاس بابت مطلب زیبات :)
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴باز هم تویوتا و تکنولوژی ای برای ایمن بودن
آروین
۱۹ فروردین ۱۳۹۵در کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلون برگزار شد، شرکتهای اینتل و الجی الکترونیکس (LG) اعلام کردن برای اشاعه فناوری تلماتیک برپایه ۵G، نسل بعدی فناوری بیسیم برای ماشینها، همکاریهایی رو شروع کنن. تحقیقات، تجربه و پیشگامی دو شرکت الجی و اینتل برای اولین بار منجر به ایجاد یه بازار با سیستمهای آماده به کار ۵G میشه. الجی اولین شرکتیه که در محصولات تلماتیک از فناوری بر پایه ارتباط LTE به جای شبکههای ۲G و ۳G استفاده میکنه.
تلماتیک ۵G دادهها را ۳۳ برابر سریعتر از ۴G LTE رد و بدل میکند و همچنین تاخیرش یک دهم سرعتهای کنونیه. همچنین، نرمافزار میتونه با سرعت بالا از طریق شبکه OTA (Over The Air) به روز رسانی بشه. با این روش ویدئوها و سایر محتواهای چندرسانهای از طریق سیستمهای اینفوتینمنت ماشین سریعتر به روز رسانی میشند.