تویوتا

نسل جدید تویوتا سکویا با طراحی مشابه تاندرا معرفی شد

جدیدترین شاسی‌بلند تویوتا، کابین جادار با سه ردیف صندلی دارد. این مدل، جای‌گزین لندکروزر در بعضی کشورها مثل امریکا و کانادا خواهد شد.

نسل‌های اول و دوم سکویا در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ معرفی شدند. مدل جدید با فاصله‌ی ۱۴ سال از نسخه‌ی قبل عرضه می‌شود و به دلیل توقف فروش لندکروزر در بسیاری از کشورهای دنیا، اهمیت زیادی برای تویوتا دارد. سکویا ۲۰۲۳، تابستان ۲۰۲۲ تحویل مصرف‌کننده خواهد شد.

تویوتا سکویا 2022

تجهیزات فنی تویوتا سکویا

پیشرانه‌ی مورد استفاده برای سکویا، ۳/۵ لیتر توئین توربوشارژ هیبرید با فناوری i-Force Max خواهد بود. این مدل، ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سکویا، گیربکس خودکار ۱۰ سرعته مشابه توندرا خواهد داشت. سیستم دو دیفرانسیل برای این خودرو، قابل سفارش خواهد بود.

سکویا می‌تواند تریلری به وزن ۴ تن را بکشد. این میزان، ۲۲ درصد بیشتر از نسل قبلی است. اطلاعات تکمیلی برای مصرف سوخت سکویا در آینده اعلام خواهد شد. نسل قبلی با میانگین مصرف ۱۶ لیتر در صد کیلومتر، یکی از پرمصرف‌ترین تولیدات تویوتا بود.

تویوتا سکویا 2022

پلت‌فرم سکویا ۲۰۲۳ با توندرا، لندکروزر و لکسوس LX جدید مشابه است. خریدار می‌تواند صندلی‌های متنوع خریداری کند. پکیج آپشن‌های TRD برای بهبود رانندگی در طبیعت و مسیرهای خارج جاده نیز، صرفا برای مدل‌های دو دیفرانسیل قابل سفارش خواهد بود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی سکویا

جدیدترین شاسی‌بلند تویوتا، آماده‌ی رانندگی در مسیرهای سخت و سفرهای خارج جاده به نظر می‌رسد. چراغ‌های Y شکل و جلوپنجره‌ی بزرگ، همراه LED در وسط، مشابه تاندار هستند. نسخه‌های مختلف این خودرو با جلوپنجره‌ی سیاه یا کروم براق قابل سفارش هستند.

تویوتا سکویا 2022

گلگیرهای توندرا حالت چهارگوش دارند تا علاوه‌بر ایجاد فضای مناسب برای حرکت چرخ‌ها، حس یک شاسی‌بلند مستحکم برای مسیرهای سخت را تداعی کنند. در ستون عقب (D) هم خطوط تیز و شکسته برای تقویت حس اسپرت دیده می‌شود. حجم‌دهی روی گلگیرها و درهای وردی به کابین سکویا نیز، کاملا واضح و تهاجمی هستند.

طراحی داخلی و نمای کابین سکویا

سکویا فقط با ساختار سه ردیفه تولید می‌شود اما خریدار می‌تواند برای ردیف دوم، صندلی‌های کاپتانی با ساختار بزرگ و راحت انتخاب کند. صندلی‌های ردیف سوم در حالت باز، تقریبا نیمی از فضای صندوق را اشغال می‌کنند؛ اما هنگامی که جمع‌شوند؛ فقط ۱/۵ سانتی‌متر بالاتر از سطح خواهند بود.

تویوتا سکویا 2022

 

مدل‌های سفارشی سکویا، دارای سقف شیشه‌ای، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ یا ۱۴ اینچ، پنل پشت فرمان دیجیتال، گرم‌کن داخل صندلی و جدیدترین فناوری‌های ایمنی تویوتا (Safety Sense 2.5)، شامل حسگرهای پیرامون بدنه، دوربین ۳۶۰ درجه و ترمز خودکار خواهد بود. ارزان‌ترین نمونه، نمایشگر لمسی ۸ اینچ دارد. رینگ‌های ۱۸ تا ۲۲ اینچ هم برای سکویا قابل خرید خواهند بود.

قیمت نهایی سکویا هنوز اعلام نشده است. کارشناسان برای این شاسی‌بلند جدید، آستانه قیمت ۵۳ تا ۵۵ هزار دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    طراحی ش فوق العاده س !!!

    البته نسل قبلی ش به نظرم تو طراحی آمریکایی تر بود ،ولی نسل جدید هم لازمه

    من به نظرم تت‌ شاسی بلند فول سایز آمریکایی ها حرف اول و آخر رو میزنن ولی واقعا طراحی این بهتر از تاهو و سابربن هست

    موافقم 73
    مخالفم 20
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یه چیزی لازم هست که بیان کنم در مورد تویوتا .

      اگر کتاب صراحت تمام عیار را خوانده باشید ، در قسمتی از این کتاب صفحه‌ی ۹۲ در پاراگراف آخر چیزی را نقل کرده که فکر میکنم برایتان جذاب باشد :
      (( رهبران تویوتا برای مبارزه با تابوی انتقاد از مدریت ، مربع قرمز بزرگی روی کف سالنتولید کشیدند . کارکنان تازه‌وارد باید در پایان اولین هفته‌ی کاری‌شان داخل این مربع می‌ایستادند و حق نداشتند مربع قرمز را ترک کنند تا وقتی که حداقل سه نقد بهخط تولید وارد کنند ، که یکی از دلایل موفقیت تویوتا همین مورد بوده )) !

      دوستان نقد کنید و نقد پذیر باشید ، با توهین کردن فقط شخصیت خودتان را لکه‌دار میکنید !
      وقتی همدیگر را نقد کنیم میتوانیم به عیب و ایراد کارها پی ببریم و مشکلات را حل کنیم !

      بیزینس‌ها در کشور ما به سبب استرسی که به تمام مردم وارد میشه ، همیشه جای ایراد داشته و برای همین اکثریت صنایع ما مشکل دارند چون دستوری اداره میشوند !
      تویوتا که ما از او تعریف و نقد میکنیم ، امروز دارد نون تلاش چندین دهه مدریت و ارزشمندی به کارکنانش را میخورد !
      لطفاً برای یکبار هم که شده به خودتان بیایید و در زندگی خودتان یه تکانی بخورید و ارزش همدیگر را بدانید تا به کمک همدیگر این دوران سخت ایران را بگذرانیم !
      امیدوارم مردم این خودرو‌های داغون ایرانی را نخرند تا بلکه خودروسازان به خودشان بیایند و دولت هم کمتر حس مادرانه به این صنعت داشته باشه تا بشه با یک مدریت شفاف اما قابل احترام چه برای کارکنانش و چه برای مشتری‌ها خودرویی را تولید کنند که به درد یک انسان میخورد و نه یک ایرانی ذلیل‌شده که حتی پلیس هم در برابر کم آورده !

      موافقم 62
      مخالفم 6
      1. عاشق پدال

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (259 ديدگاه)

        یاد اول ترم خودم تو دانشگاه افتادم.
        دقیقا همینطور بود.
        اینطوری بود اگه انتقاد نمیکردی نصف نمره رو میگرفتی. اگه انتقاد میکردی اونم انتقاد به جا و علمی نمره بیشتر. انتقاد هرچی بیشتر و بهتر بود اون قسمت دوم نمره که نصف میشد بیشتر میشد.

        موافقم 30
        مخالفم 1
    2. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      یک ایراد ، چرم دسته دنده رو ببین یه آویزونه 😄🤣

      موافقم 4
      مخالفم 37
      1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        هنوز این ماشین تولید نشده چجوری میگی چرمش اویزونه🤣🤣🤣🤣

        موافقم 1
        مخالفم 7
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      البته یه ایراد کوچیک میشه گرفت و آن هم کوچک بودن آرم تویوتا روی درب عقب هست که جا داشت بزرگتر طراحی بشه تا با پیکره‌ی بزرگ این خودرو همخوانی بیشتری داشته باشه !
      در کل میشه گفت تویوتا سلطان رونمایی از هر خودرو هست و نشان داده هیچگاه کیفیت را به کمیت نمیفروشد و درسته دیر به دیر رونمایی میکند خودروهای SUV خودش را ، اما اینقدر کارش تمیز و درست انجام میگیره که حتی نسل قبل خودروهایش هم ارزشمندی زیادی برای خریدن داره .
      جداً تویوتا بی‌نظیره ، بَنای این شرکت پاک زاییده شده و ستون‌ها خوب کاشته شدند که اینقدر استوار در این زمانه‌ی شلوغی که رقبا هر تلاشی میکنند باز هم تویوتا در کیفیت و اطمینان حرف اول را میزند که چشم بسته محصولاتش را میخرند .

      موافقم 49
      مخالفم 9
      1. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        نوید کلا نمای عقبش به خوبی بقیه قسمت هاش نیست از نظر من

        موافقم 8
        مخالفم 9
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          بله ، موافقم

          موافقم 6
          مخالفم 4
  2. Amard

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (832 ديدگاه)

    این از خود حضرت هم حضرت تر با این قدرت و طراحی هم از لندکروز لکسوس ال ایکس بهتر به نظرم

    موافقم 31
    مخالفم 4
  3. Taha Malek

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    نسل قبلش طراحیش خوب نبود ولی این نسلش واقعا منو عاشق خودش کرد

    موافقم 38
    مخالفم 3
  4. Moon

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چه جذاب شده

    موافقم 34
    مخالفم 2
  5. دکتر

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    عالی شده،طراحی داخلیش هم عالیه،فقط افسوس که دیگه موتور V8 نداره…

    موافقم 28
    مخالفم 2
  6. Arman

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    شیکه واقعا

    موافقم 24
    مخالفم 3
  7. عارف

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    طراحی سکویا خشن تر از بقیه ی محصولات تویوتا هست و آمریکایی پسند . امیدوارم تو بازار آمریکا با توجه به رقبای قدر فروش خوبی داشته باشه

    موافقم 39
    مخالفم 2
  8. mohamad

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (812 ديدگاه)

    فوق العاده ست.
    چقدر از نمای کناری جذابه
    از روبرو هم که شاهکاره
    من باشم به جای لندکروز اینو میخرم هرچند اونم بی نظیره

    موافقم 40
    مخالفم 6
  9. مهردادکمال

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    مفته

    موافقم 22
    مخالفم 2
  10. Nima

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    واقعا ماشین ارزشمندی هست . خیلی

    موافقم 25
    مخالفم 2
  11. net

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    چراغ جلو که زیرش مسطح نیست و دندانه دار هست بد هست.ستون سقف شیشه جلو کنار اینه بغل اگر مشکی متضاد نبود قشنگتر میشد.خط سفید نازک اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.چراغ عقب اگر قرمز پرنگ زرشکی بود و خطوط مشکی و زرد داخلش نبود قشنگتر میشد.بالای داشبورد که با انگلیسی بزرگ نوشته toyota زشته.ال سی دی داشبورد اگر ارتفاعش یه کم کمتر بود و شکل مستطیلی داشت قشنگتر میشد

    موافقم 6
    مخالفم 16
  12. احمدرضا

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    واقعا کم تویوتایی هست که انقدر آدم رو به وجد بیاره فوق العادست

    موافقم 27
    مخالفم 2
  13. amiur

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من با ستون عقب ماشین اصلا حال نمی کنم، اصلا حس قدرت رو منتقل نمی کنه،به نظر من جا داشت تا پهنا و یک نواختی بیش تری براش در نظر می گرفتن . نمای جلویی این ماشین واقعا تحسین برانگیزه و نمای داخلی هم با تریم مشکی به سلیقه من واقعا محشره.👌

    موافقم 4
    مخالفم 14
  14. sina

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    یکی از زیباترین تویوتایی که تولید شده اس قطعا
    من به لندکروزر و لکسس LX ترجیح‌ش میدم.
    تویوتا با این طراحی جدیدی که برا محصولات خودش ایجاد کرده بزرگترین تولید کننده خواهد موند.
    لکسس هم به زودی فاصله میندازه بین خودش و آلمانی ها

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      یعنی از آلمانی ها بهتر بشه.!🤣
      سلام عمو

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        صد در صد بهتر میشه
        چجوری کره ای ها میتونن ادعا رقابت با آلمانی هارا کنن؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        صد در صد بهتر میشه
        چجوری کره ای ها میتونن ادعا رقابت با آلمانی هارا کنن؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
  15. امیرحسین

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    هر چی بگم از خوبی بزرگوار کمه
    مرسی آقای اشتری عزیز
    عالیه این شاسی

    موافقم 16
    مخالفم 4
  16. علی

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  17. میثم

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    واقعا عالی شده
    کم پیش اومده نظرات کاربران در مورد یک تویوتا همگی مثبت باشه

    موافقم 21
    مخالفم 4
  18. B.A.E Systems

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی خوبه همه چیزش بجز طراحی عقب که 🤢🤮

    موافقم 6
    مخالفم 14
  19. shayan

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    هر چقدر وانت و شاسی بلند هاتو گنده کنی و از آمریکایی کپی بزنی بازم آمریکایی نمیشی

    موافقم 9
    مخالفم 40
    1. عاشق پدال

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (259 ديدگاه)

      دقیقا. برا همینه تویوتا کپی نمیزنه.
      طراحی رو خلق میکنه و ژاپنی میمونه

      موافقم 26
      مخالفم 4
    2. net

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      وانت تاندرا رو خیلی دوست داره شبیه وانتهای فول سایز امریکایی بزنه

      موافقم 10
      مخالفم 3
  20. کوبیده

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    زیبا ترین تویوتایی ک دیدم

    موافقم 9
    مخالفم 2
  21. دانیال

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    از اون ماشینهاس که آدمو وسوسه می‌کنه برای داشتنش مقیم آمریکا بشه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  22. سروش

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    با ۲۰ هزار دلار کمتر، طراحیش از لندکروزر بهتره. منی که شاسی بلند پسند نیستم رو عاشقش کرد. احتمالا یکم تجهیزاتش کمتر از لندکروزر باشه ولی ارزش خرید فوق‌العاده‌ای داره. قابل توجه دوستانی که می‌گفتن لندکروزر در آمریکا نمی‌فروشه. فروش سکویا که تقریبا همون لندکروزر است رو ببینن. این رو به گرندچروکی L و تاهو و سابربن و اکسپدیشن ترجیح میدم

    موافقم 18
    مخالفم 1
  23. حسام

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی جذاب هست ولی تویوتا داره اون کیفیت رو از دست میده و تقریباً شده مثل کره ای ها این رو حتی داخل مدل های مختلف لندکروز هم میشه چون از مدل 2003 تا الان که مدل 2022 هست پلاستیکی شدن به شدت زیاد شده

    موافقم 2
    مخالفم 13
  24. MOHAMMAD.n.r

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    خیلی خوب شده.
    کاش موتور ۸ سیلندر رو حذف نمیکردن.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  25. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    چنتا چیزن که درکشون نمیکنم ، اول اینکه با وجود قیمت کمتر از لندکروزر هیچ دلیلی واسه خرید لندکروز نمیبینم و واقعا ارزش نداره از نظرم ، دوم اینکه با اینکه ظاهر جلوی توندرا فوق العادس ولی ایکاش یه سری تغییرات جزئی نسبت به توندرا داشت ولی با این حال فوق العادس چه جلو چه جانبی اما نمای عقبش حس قدرت این کلاس رو منتقل نمیکنه و بیشتر به درد خودروهای هم سایز هایلندر و راوفور میخوره و حتی چراغ ها بیشباهت به اون دوتا تیستن ، و نمای عقبش رو دوست ندارم ، کابینش فوق العادس ، ارگونومیک و زمخت و آمریکایی پسند و همینطور دارای دکمه های فیزیکی به تعداد مناسب که در آفرود باعث حفظ تمرکز میشه ، در مورد موتور انتخاب هوشمندانه و مناسبیه ، توربو گشتاور مناسب رو تامین میکنه و قدرت مناسبی هم داره از اونطرف مصرف سوختش هم کاملا مناسبه ، در کل بجز نمای عقب کاملا تا ۵ یا ۶ سال دیگه ظاهر و مشخصات فنی مناسبی داره ولی اگر دوباره تویوتا بخواد خسیس بازی در بیاره و ۱۴ سال صبر کنه واقعا مسخرس

    1. کیانوش

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      این واسه بازاری عرضه میشه که لندکروز حضور نداره

  26. R@m!n

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اگر تو رده قمیتی 50k باشه فروش فوق العاده ای تجربه می کنه. طراحی آمریکایی پسند و بشددددددت بهتر از لندکروز جدید هم بیرون هم داخل.

    رقیبه سرسختی برای دیفندر، گرندچروک، اکسپدیشن و یوکان خواهد بود.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  27. mos

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    مثل تاندرا جدید عالی شده

    سکویا هم مثل تاندرا تریم لوکس کپستون رو داره که یه سری ویژگی هایی مثل شیشه ضخیم تر Acoustic و چرم سمی آنیلین رو از لکسس قرض گرفته،
    و تریم TRD pro هم امکاناتی مثل قفل دیفرانسیل عقب، کرال کنترل، سیستم Multi Terrain Select/Monitor، و سیستم تعلیق FOX 2.5 با افزایش ارتفاع 1.1 اینچی نسبت به بقیه مدل ها رو داره.

    همچنین صندلی های ردیف سوم قابلیت اسلاید (حرکت کشویی) دارن که میشه فضای پا و فضای صندوق عقب رو تنظیم کرد. این قابلیت برای اولین بار توی SUV فول سایز ارائه شده.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      جناب Mos ویژگى ها که فرموندین حقیقتا خوبن. خیلى خوب.(منظورم نسخه TRD هست)
      البته اون قابلیت جابه جایى ردیف سوم رو من قبلا توى ویدیو بررسى به ماشین دیدم که الان واقعا یادم نیس. ولى فکر میکنم یادم میاد.
      راستى آیا ویژگى خاص آفرود دیگه هم بهش اضافه شده؟

      1. mos

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        ویژگی های اصلی همین ها بود نیما جان که با تاندرا هم مشترکه.
        بعضی چیز های دیگه مثل رینگ ۱۸ اینچی BBS، لایت بار و اون ۳ تا چراغ نارنجی که بخاطر عرض بیشتر از ۸۰ اینچ مدل TRD pro استفاده شدن هم هست.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  28. رامتین

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    فکر کنم از نظر ابعاد یکم بزرگتر از لندکروزه. ارتفاعش در بعضی نسخه ها 194 سانتیمتره، درحالیکه لندکروز 190 هست. غولی هست برای خودش…

  29. samurai

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (598 ديدگاه)

    حالا فهمیدی چرا لندکروز کم میفروخت تو یو اس
    به خاطر این بزرگوار و فوررانر با قیمت پایینتر نسبت به حضرت
    ولی من بازم لندکروزو نسبت به این بزرگوارترجیح میدم ماشین از یه حد بزرگتر دیگه جذابیت نداره
    حضرت لندکروز ارزش بیشتری نسبت به این داره کلا تویوتا واسه لندکروز الیاژ مخصوص به کار میبره الکی نیس 4 سال صف خرید داره

    موافقم 2
    مخالفم 8
  30. بهمن

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چقدرررررررررر این شاسی جذابه عاشقشم .خیلی جذابه لعنتیییییییی

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا