سه شاسیبلند غولپیکر با وزنی بیش از ۲.۵ تن و قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف هم رفتهاند.
هرچند شاسیبلندهای بزرگ سه ردیفه برای مسابقات درگ ساخته نشدهاند اما سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی خود، تویوتا سکویا را در برای جیامسی یوکان و لندروور دیفندر ۱۳۰ قرار داده است. نسل جدید شاسیبلند بزرگ تویوتا صرفاً با یک قوای محرکهٔ هیبریدی به بازار عرضه میشود که از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تشکیل شده است و مجموعاً ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ماشین هرچند بیشترین قدرت گروه را دارد اما با وزن ۲۷۹۰ کیلوگرم، سنگینترین عضو جمع هم بهحساب میآید.
البته یوکان دنالی هم با وزن ۲۷۲۰ کیلوگرم خیلی از رقیب ژاپنی سبکتر نیست و درعینحال قدرت کمتری هم دارد. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد. در آخر هم به ضعیفترین و سبکترین خودروی این درگ یعنی لندروور دیفندر ۱۳۰ میرسیم که برخلاف دو رقیب دیگر، ساختار یکپارچه دارد. این شاسیبلند بریتانیایی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل است.
در ابتدا، دیفندر به مصاف سکویا میرود و با اختلافی جزئی مغلوب رقیب ژاپنی میشود. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۴.۹ ثانیه طی میکند درحالیکه سکویا این کار را در ۱۴.۸ ثانیه انجام میدهد. سپس برندهٔ این رقابت در برابر یوکان قرار میگیرد و زمان خود را به ۱۴.۷ ثانیه بهبود میدهد درحالیکه جیامسی نمیتواند تایمی بهتر از ۱۴.۹ ثانیه ثبت کند. قیمت سکویا از ۶۱,۲۷۵ دلار آغاز میشود که این رقم در نسخهٔ TRD Pro فول آپشن میتواند از ۸۰ هزار دلار فراتر برود. یوکان نیز خودروی ارزانی نیست و هرچند قیمت نسخهٔ پایهٔ دیفرانسیل عقب آن از ۵۸,۲۰۰ دلار آغاز میشود اما نسخهٔ دنالی آلتیمیت چهارچرخ محرک بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. قیمت پایهٔ دیفندر ۱۳۰ هم از ۶۹,۱۰۰ دلار شروع میشود و در نسخهٔ V8 به ۱۱۶,۶۰۰ دلار میرسد.
مشخصات فنی
لندروور دیفندر ۱۳۰ | تویوتا سکویا | جیامسی یوکان | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۳.۵ لیتری V6 توربو هیبریدی | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۳۷ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۷۹۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۳۰ کیلوگرم | ۲۷۹۰ کیلوگرم | ۲۷۲۰ کیلوگرم |
Jeferson
۲۰ اسفند ۱۴۰۲خریداران این سه تا چندین فاکتور مهم تر از شتاب براشون ملاکه ولی خب اینا یوتیوبرن نه ماشین باز
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اول دیفندر
دوم سکویا
سوم دیفندر
سبحان
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اولویت کسی که این کلاس ماشین میخره فکر کنم باید راحتی باشه
و راحتی دنالی رو هیچکدوم ندارن
ولی جیپ واگنیر از همشون راحت تره
ar-ma-n
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ابهت جی ام سی فقط چه رخی داره از جلو 😍
ببخشید دوستان طراح این مدل کیه یا تیم ؟؟
تو این سبک طراحی خیلی خواستین جدا از این انجین وی 8 روشه خود طراحیش ی شاهکار هم این مدل هم کادیلاک و…
دقیقا این سبک سیاست و یا نمیدونم دیپلماتی کا داره نشون میده انگار تازه از کاخ سفید آمده بیرون این آمریکایی بودن نشون میده .
ar-ma-n
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ولی جدا از هم اینا نمیدونم چرا دیفندر مشکل گیربکس یا خیلی دیر دور موتور و شتابش میره بالا درکل لانچ خوبی نداشت ؟؟
جالب اینک وزنشم کمتر نسبت به دو مدل که هست
Mohammad
۲۰ اسفند ۱۴۰۲راننده ها جدی نبودن اصلا
انگار نه انگار درگ گذاشتن
ARIAN
۲۰ اسفند ۱۴۰۲این سکویا جدید خیلی خووووبه😎
جومونگ
۲۰ اسفند ۱۴۰۲هر ۳ عااااالی و درجه یکن . این مقایسه ها هم هر کدوم برنده بشه یا ببازه هیچ ارزشی نداره چه تویوتا چه GMC چه دیفندر . هر ۳ تا محبوب و کاردرست .
yaghoub
۲۰ اسفند ۱۴۰۲حجم انجین یوکان برابر اون دوتای دیگست .
گرچه عاشق ژاپن هستم . ولی یوکان انتخاب خوبی میتونه باشه .
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/Untitled-2-3.jpg
چقدر این تصور مخوفه
ولی بین اینا واقعا نمیشه انتخاب کرد
راستی علی پیتون کجاست خبری ازش نیست
۲۰ اسفند ۱۴۰۲جون🤩
Hyonda is love
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اگه سانتافه جدید رو میاوردن هرسه تارو تجزیه میکرد از سرعتو شتاب بالاش
۲۰ اسفند ۱۴۰۲من تو رو تجزیه میکنم تو سانتافه رو سانتافه اونارو 🤩
گات
۲۰ اسفند ۱۴۰۲انتخابم سکویا غول عظیم تویوتا
Muty
۲۰ اسفند ۱۴۰۲سلطان کلاس فول سایز امریکایی ها هستن
تمام
بیشترین رقابت بین خودشونه ، بقیه یه جینگول پینگولی میکنن
کسی ماشین ها فول سایز امریکایی دیده / رونده یا حتی فقط سوار شده باشه متوجه عرضم میشه
مهدی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲تیپ و قیافه و ابهت دنالی
قدرت شتاب و استارت اولیه و موتور سکویا
چس کلاس بازی و قر قمیش دیفندر
همین
احمد دینارزهی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲توی متن قدرت موتور یوکان به اشتباه 620 تایپ شده.
برای استفاده شهری قطعا یوکان، برای استفاده آفرود و شهر دیفندر و برای استفاده بیرون شهر و آفرود سکویا.
انتخاب بین این سه خودرو سخته مگر اینکه طرفدار یکیشون باشی یا بر اساس استفاده بخوای انتخاب کنی
امیر جام خانه
۲۴ اسفند ۱۴۰۲این سکویا عجب کاتافی داشت! البته این مقایسه نابرابری هست حجم موتور GMC بیشتره و البته اینو بگم که کسی اینا رو بخره اولویت رو صفر تا صد ندارن بیشتر اولویت شون روی جا دار بودن و راحتی و کم استهلاک بودن ماشینه
M3
۲۴ اسفند ۱۴۰۲انتخاب من بی شک جی ام سی چه از لحاظ طراحی چه از لحاظ موتوری
Reza
۳ فروردین ۱۴۰۳Toyota 👍✌️🌹