یکی از مالکان شاسیبلند سه ردیفه و بزرگ تویوتا سکویا با تست این خودرو در مسیرهای سخت مسابقات رالی به دنبال بررسی عملکرد آن بوده است.
سکویا خیلی مناسب تردد پرسرعت در مسیرهای خاکی و خشن نیست چراکه شاسیبلندی سنگینوزن، نرم و بزرگ است که دقیقاً برای برآورده کردن نیازهای یک خانواده طراحی شده و واضح است که به درد حرکات مناسب مسابقات رالی نمیخورد؛ اما اگر کمی شجاعت چاشنی کار شود، حتی این غول بزرگ نیز میتواند لحظات لذت بخشی را در چنین مسیرهایی رقم بزند. وایت ناکس مربی ارشد مدرسه رالی تیم اونیل در آمریکا پشت فرمان تویوتا سکویا ۲۰۱۲ نشسته تا محدودیتهای این شاسیبلند ژاپنی را کشف کند. سکویا که بر اساس ۴ رانر شکل گرفته از پیشرانه ۸ سیلندر و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده میکند اما وزن حدود ۲۷۰۰ کیلوگرمی آن باعث میشود خودرویی مناسب برای رانندگی پرفورمنس نباشد.
پس از درآوردن چندین فیوز برای غیرفعال کردن ترمزهای ضد قفل و سیستم چهار چرخ محرک، ناکس از سواری لذتبخش و جذاب سکویا در مسیرهای تست مدرسه رانندگی تیم اونیل سورپرایز میشود. از آنجایی که تمامی قدرت پیشرانه راهی چرخ های عقب میشود بنابراین بازی کردن دم سکویا به راحتی صورت میگیرد هرچند ترمز کردن با پای چپ امری چالشبرانگیز است زیرا این شاسیبلند هر موقع که احساس کند پدالهای ترمز و گاز همزمان فشرده میشوند قدرت پیشرانه را قطع میکند.
زمانی که ناکس میخواهد با سکویا همانند خودروهای رالی رفتار کند اوضاع سختتر میشود. اینجاست که وزن و ابعاد بزرگ این شاسیبلند خودش را نشان میدهد و راننده در توقف و چرخش خودرو بدون بازی کردن سیستم تعلیق به مشکل برمیخورد. نهایتاً سکویا مسیر رالی مدرسه رانندگی اونیل را در ۱ دقیقه و ۵۸.۹ ثانیه طی میکند که سریعتر از انتظارات ناکس بوده است. این خودرو توانسته آفرودرهایی همچون تاکوما و حتی برانکو رپتور در حالت تک دیفرانسیل را شکست دهد. البته سکویا همچنان پایینتر از خودروهایی همچون سوبارو WRX و کن ای ام ماوریک قرار دارد اما بازهم ثابت میکند که اگر به حد کافی شجاع باشید هر خودرویی میتواند به یک مدل رالی تبدیل شود.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۳چشمهارو باید شُست/جوری دیگر باید دید💋
درود بر روح پاک بنیانگذار امپراطور تویوتا👋🏻
زیزیگولو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳قبلاً سکویا بخاطر لندکروزر و فوررانر و پرادو زیاد مورد استقبال قرار نمیگرفت ولی از سال ۲۰۲۳ که نسل جدید سکویا جایگزین نسخه ای که از سال ۲۰۰۷ تغیر نکرده بود شد تونست با تغییرات ظاهریو داخلیو فنی گسترده معادله رو تغیر بده
زیزیگولو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳غول ژاپنی محبوب در جهان💪💪
Amir Enzo
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این تازه قدیمی اون نسل جدید بیارن
reza342
۱۸ خرداد ۱۴۰۳لعنت بر جبر جغرافیایی…
mhasadollahi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳عاشق این نسل این ماشینم من❤️
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳همچین.
این نسل فرمون تویوتا اصلا احساس خاصی میده، و همچنین طراحی جلوش.
۱۸ خرداد ۱۴۰۳فکنم یدونه ازینا ایران بود ۵۰ میلیارد قیمتش بود شیشه رو صندوق عقبش هم حتی پایین میومد یه پیرمرده اصفهانیه داشت نشون میدادش مدلش هم ۲۰۱۱ بود و ۱۰۰ هزار کارکردش بود
ناخدا
۱۸ خرداد ۱۴۰۳چرا هر ماشینی رو که میخوای مثال بزنی میگی یه پیرمرد اصفهانی دیدی که داشته ؟ 🤪
۱۸ خرداد ۱۴۰۳واسه اینکه یه پیرمرد اصفهانی هست نمایشگاه ماشین داره این ماشینای خاص و اینا رو میفروشه البته زیاد هم پیر نیست تقریبا میان ساله
Aradkhodaverdi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ژاپن همیشه جز بهترین ها بوده تو افرود شایدم بهترین
Aradkhodaverdi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تست افرود آرمادا هم بی نظیر بود
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳عاشق این ماشینم
خیلی خوشگله
حس خوبی میده
JaMsHiD-R1988
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ای کاش از این مدارس هم ایران بود
Q
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این سکویا مدل ۲۰۱۶ ئه
میشه با ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار انبوهی از مدل های مشابه رو خرید با انجین ۸ سیلندر . خوشبحالشون
ناخدا
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ابهت ازش میباره 👏
PETROLHEAD
۱۸ خرداد ۱۴۰۳قابل ذکر است که این نکته رو بگم تویوتا سکویا نه براساس فوررانر که در متن آمده بلکه براساس تویوتا تاندرا توسعه داده شده است.
ابوالفضل
۲۰ خرداد ۱۴۰۳تو لیستی که آخر نشون داد ماشین های جذابی بود
باید برم بقیه کلیپ هاش رو ببینم
انصافا رانندگی اش هم خیلی خوب بود