تویوتا تعهد خود به صنعت تیونینگ و مسابقات موتور اسپرت را در نمایشگاه سما 2022 به نمایش گذاشته است. از GR کرولا رالی کانسپت گرفته تا GR86 مخصوص دریفت، این خودروساز طیف گستردهای از خودروهای مفهومی و اسپرت را ارائه کرده است.
کار را با GR کرولا شروع میکنیم که به فرم رالی کانسپت در سما ۲۰۲۲ حضور دارد و آپشن های وسیع شخصیسازی و افترمارکتی را به نمایش میگذارد. این خودروی مفهومی بر پایه GR کرولا Circuit ادیشن شکل گرفته و در جایجای آن میتوان الهام گرفتن از GR یاریس مسابقات رالی قهرمانی جهان را مشاهده کرد. خودروی موردبحث به کیت بدنه پهن و قطعات فیبر کربنی همچون رکابهای جانبی، اسپلیتر جلو و بال عقب مجهز شده است. رینگهای ۱۷ اینچی OZ ریسینگ، لاستیکهای کانتیننتال و ترمزهای ویلوود نیز تکمیل کننده کار خواهند بود.
وقتی به داخل کابین GR کرولا رالی کانسپت نگاه کنید شاهد صندلیهای مسابقهای، رول کیج سفارشی و تغییر مکان شیفتر دنده جهت ارگونومی بهتر خواهید بود. کانسپت موردبحث همچنین از سیستم آتشخاموشکن، سیستم ارتباط داخلی رالی و لاستیک زاپاس موجود در صندوق سود میبرد. زیر کاپوت GR کرولا رالی کانسپت نیز پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر قرار دارد.
اگرچه GR کرولا جدیدترین محصول پرفورمنس این خودروساز به شمار میرود اما همچنان سوپراست که در معرض توجهات قرار دارد. به همین خاطر تویوتا دو نسخه متفاوت از این خودرو را با بودجه ۱۰ هزار دلاری برای تغییرات سوپرا ارائه کرده است. هر دو مدل بر پایه سوپرا ۳.۰ شکل گرفتهاند و به توربوشارژر پیور توربو، اینترکولرهای کارای CSF، اگزوز ۸۹ میلیمتری و تنظیمات جدید ECU مجهز هستند. به لطف این تغییرات، پیشرانه GR سوپرا قدرت ۶۲۰ اسب بخار و گشتاور ۷۹۹ نیوتون متر را تولید میکند که نسبت به قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۹۴ نیوتون متر نسخه استاندارد افزایش قابلتوجهی را نشان میدهد. این دو خودرو میتوانند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹۸۴ ثانیه طی کنند. کوپههای دوستداشتنی تویوتا از اکسلهای عقب ارتقا یافته، رینگهای مسابقهای و لاستیکهای میکی تامپسون سود میبرند. به این لیست بلندبالا باید لنتهای ترمز هاوک پرفورمنس، مبدل گرمایی CSF و خنککننده گیربکس را اضافه کرد.
محصول دیگر تویوتا در نمایشگاه سما ۲۰۲۲ برای افرادی است که بودجههای محدودتری دارند. این خودرو GR86 دیلی دریفت نام گرفته و توسط لری چن که عکاس مسابقات فرمول دریفت است معرفی میشود. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری GR86 دیلی دریفت از سوپرشارژر HKS GT2 و اگزوز پرفورمنس NEO سود میبرد. به لطف این تغییرات قدرت پیشرانه از ۲۲۸ به ۳۰۰ اسب بخار رسیده است.
این کوپه ژاپنی جدای از تغییرات یاد شده دارای رادیاتور آلومینیومی CSF، کیت ترمز استاپ تِک بیگ، فنرهای پیچشی جدید، بازوهای کنترل قابل تنظیم و… است. در داخل کابین نیز رول کیج چهار نقطهای، غربیلک فرمان ویوید ریسینگ و صندلیهای اسپارکو دیده میشوند. تویوتا GR86 دیلی دریفت در بدنه نیز تغییرات قابلتوجهی را نشان میدهد که از جمله آنها میتوان به قطعات فیبر کربنی از جمله اسپلیتر جلو، بال عقب، کاپوت و رکابهای جانبی اشاره کرد. رینگهای مسابقهای موتگی و لاستیکهای یوکوهاما نیز کامل کننده ظاهر خودرو هستند. نهایتاً باید به خودروی GR86 کاپ اشاره کنیم که در مسابقات سال آینده شرکت خواهد کرد.
امیرحسین
۱۳ آبان ۱۴۰۱بخدا عشقی اقای احمد زاده از این به بعد فقط تو پست های شما نظر میدم این پست عکس نداره
شاهین
۱۳ آبان ۱۴۰۱قربان شما 🌷♥️
امیرحسین
۱۳ آبان ۱۴۰۱میشه لطف کنید از کادیلاک سویل ایران پست بزارید ممنون میشم
شاهین
۱۳ آبان ۱۴۰۱به دوستان متخصص خودروهای کلاسیک حتما اطلاع میدم.
ارادت
new reventon
۱۳ آبان ۱۴۰۱620 اسب برای این ماشین بنظرم عالیه
amir1400
۱۳ آبان ۱۴۰۱خبر های جذابی داره از تویوتا و لکسوس به گوش میرسه ، جانشین لکسوس lfa که یه سوپرکار برقی هست و با هر بار شارژ ۷۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی میده و صفر تا صدش هم حدود ۲ ثانیه هست ( یعنی تو شتاب میتونه با تسلا رودستر رقابت کنه ) ، تو سال ۲۰۲۵ عرضه با باتری های حالت جامد عرضه میشه
meysam
۱۳ آبان ۱۴۰۱به به به
من اون GT86 رو می خوام
300 اسب برای این ماشین خیلی خفنه
GMA
۱۳ آبان ۱۴۰۱البته نسل جدید به جای GT86،اسمش GR86 هست.
meysam
۱۳ آبان ۱۴۰۱دیشب تو اینستا لکسوس یه تیزر تبلیغاتی از LFA برقی منتشر کرده