تویوتا در ماه ژوئن سال جاری از این «وسیله نقلیه کاربردی نهایی» خبر داد، ولی تا نمایشگاه امسال SEMA، فرصتی برای دیدار از نزدیک با آن فراهم نشده بود.
ترکیبی از یک مینیون و یک شاسیبلند اصلاحشده میتواند نهایت یک وسیله نقلیه شخصی باشد؛ چیزی که در این «سیهنا» به کار گرفته شده است. در عین حال، تویوتا برای این خودرو، یک کلاس عجیب به نام وسیله نقلیه کاربردی نهایی یا UUV درنظر گرفته است. این خودرو به همراه ۸ مدل دیگر برای شرکت در هیئت بهتر از همیشه (Ever-Better Expedition) ساخته شده است؛ ابتکاری در سطح جهانی که برای حمایت و اتحاد ۳۳۰ هزار عضو تیم تویوتا در سراسر دنیا با مأموریت ارائه محصولاتی «بهتر از همیشه» طراحی شده است. سیهنا مرکز فرماندهی بخش امریکای شمالی در این سفر است و بیش از ۱۶۵۰۰ مایل (۲۶۵۰۰ کیلومتر) در شرایط سخت و سنگین مسیرهای قاره امریکا رانندگی خواهد کرد. تویوتا به این دلیل از بدنه یک سیهنا در پروژه UUV استفاده کرده که عقیده دارد این خودرو بیشترین فضای داخلی ممکن را برای قرارگیری تجهیزات الکترونیکی موردنیاز برای سفر در اختیار قرار میدهد. در واقع، این وسیله نقلیه مجهز به یک رسیور متحرک تلویزیون ماهوارهای «ترکویژن»، سیستم وایفای، دسترسی اینترنت، درگاههای چندگانه USB، نمایشگر ۱۷ اینچی، تلویزیون LED سونی ۶۰ اینچ، سیستم صوتی ۲۵۰۰ وات JBL و یک سیستم دوربین دید در شب Flir M-324xp با قابلیت ضبط تصاویر با وضوح بالا است. بهعلاوه، تویوتا میگوید که مهندسان از طریق «صندلی کاپیتان» در پشت این UUV میتوانند در هر لحظه، دادههای رانندگی هر کدام از وسایل نقلیه گروه همراه را مشاهده کنند و اطلاعات را به ساختمان مرکزی تویوتا انتقال دهند. تویوتا اگر میخواست تنها با یک مینیون معمولی به سراغ شرایط سخت رانندگی برود، احتمالاً در این سفر با مشکل مواجه میشد و به همین دلیل، بدنه سیهنا را با فریم یک «تویوتا تاکوما ۴×۴» همراه کرد. به این ترتیب، این وسیله میتواند در ماجراجوییهای آفرود شرکت کند و با استفاده از یک سیستم تعلیق چهار لینک که به ارتفاع رانندگی آن ۴ اینچ اضافه کرده، تایرهای نیتو ماد گرپلر ۳۳×۲۲ بر روی چرخهای آفرود مانستر انرژی 539B با ابعاد ۲۲×۱۲ اینچ و آزادی حرکت ۴۰ سانتیمتری چرخها، به هر مسیری وارد شود. به گفته تویوتا، رانندگی با تویوتا همانند همان نسخهای است که در بازار وجود دارد، ولی در همین حال، ظاهر کنترلرها و دکمهها شبیه به تجهیزات OEM و متصل به عملکردهای تاکوما، خودرویی است که بر اساس آن ساخته شده است. خودروی UUV تویوتا پس از نمایش در SEMA، به ماجراجوییهایش در کانادا و آلاسکا ادامه خواهد داد.۱۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
nissan
۱۸ آبان ۱۳۹۴سلام از اساتید محترم یه سوالی داشتم اگه یه ماشینی نسل جدیدش وارد بازار بشه نسل قبلیش چه مدت تو بازار میمونه چند سال میشه نسل قبلیش رو خرید ..با تشکر
sina
۱۸ آبان ۱۳۹۴اصولا اکثرا خودروساز ها نسل قبل توقف تولید میکنن ولی کلا فکر کنم به صورت میانگن خودرو ساز ها 5 سال یه مدل و تولید میکنن
king 918
۱۸ آبان ۱۳۹۴خدایی جلوش شبیه اسپورتیج نیست ؟
king 918
۱۸ آبان ۱۳۹۴بابا خیلی شبیه چرا دیس میدین
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۸ آبان ۱۳۹۴باید بگی اسپورتیج شبیه اینه!!!
american and japan
۱۸ آبان ۱۳۹۴چون بیشتر شبیه تویوتا کمری و کرولا های دو نسل قبل هست.یعنی مدل 2007 اینجورا.
king 918
۱۸ آبان ۱۳۹۴خدایی یکم از طرح جلو پنجره و چراغ باریکش شبیه اسپورتیج شده وگرنه درسته بیشتر شبیه کرولاست …..تسلییییییییییم نمیخوام این همه دیس لایکوووووووو
luis
۱۸ آبان ۱۳۹۴من بت لایک دادم
بچها دیس ندین قبول کرد دیگه
خب این مشخصه که جلو این ماشین کاملا شبیه تویوتاست و اصلا این مدل چراغ و جلو پنجره تویوتا باب کرده حالا هر چی شبیه اینه کپی از اینه میخواد اسپورتج باشه یا هر ماشین دیگه ای
king 918
۱۸ آبان ۱۳۹۴اقا من بابت کامنت عذر میخوام حالا که دارم دقت میکنم شبیه 918 و لا فراری شده نه ؟…………………..
کامنت اصلاح شد دوستان ببخشید
american and japan
۱۹ آبان ۱۳۹۴نگران دیسلایک نباشه.این لایک و دیسلایک یه چیز چرت هست.خیلیا منطق ندارن.یا اینکه چشم باز ندارن یا خودشون رو میزنن به …
خب چراغا و جلو پنجره ایش شبیه کمری 2007 و 2008 و ,کرولا های همون سالا اگر نیست شبیه عمه ی بنده هست؟؟؟؟؟؟ولش کن سخت نگیر.اینجا همه جور آدمی میاد
علیرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۴همه ی خودروسازهای دنیا بدنبال نوآوری هستند
و در این دوران
مدیران داخلی خودرو ساز های وطنی بیشترین خلاقیتی که تونستن برای برون رفت ازاین رکود به ذهنشون فشار بیارن این بود که وام 25 تومنی بازپرداخت 40 تومنی به مردم همیشه در صحنه قالب کنند.
ali
۱۸ آبان ۱۳۹۴Toyota lets go places
american and japan
۱۸ آبان ۱۳۹۴عاااالیه.ولی باید قیمت ارزونی رو داشته باشه.مگر نه موارد بهتری هستند.البته این خاصیت تویوتاست که قیمت کم باشه وخودرو ابر عالی.عاشق تویوتا هستم.
پادشاه آفرود جیپ هست و وزیر اون تویوتا و دیگر هیچ
firebird
۱۹ آبان ۱۳۹۴جلوش شبیه پی تی کروزه ساخت شورلته
راستی سی ینا که اسم یه نوع فیاته فک میکنم سنا درسته
احمد باقری
۱۹ آبان ۱۳۹۴طراحی و تکنولوژی بالایی داره.