تویوتا سیِنتا جدید در بازار ژاپن معرفی شد. بازار خودرویی این کشور شبیه کشورهای دیگر نیست زیرا پر از خودروهای کوچک است که در جادههایی با عرض کم تردد میکنند. نسل جدید خودروی هفتنفره تویوتا هم میرود به دیگر خودروهای رنگارنگ این کشور ملحق شود. سیِنتا از سپتامبر ۲۰۰۳ تاکنون در بازار حضور داشته و هماکنون ظاهری ترکیبی از مینی ون، خودروی تجاری سبک و یک کراس اوور را به نمایش میگذارد.
به گزارش motor1، تویوتا میگوید تیم توسعه این محصول در زمان تصمیمگیری درباره ایده کلی سیِنتا جدید از بازخوردهای مصرفکنندگان استفاده کردهاند و نهایتاً به خودرویی با ارتفاع سقف بالا و قیمت مناسب رسیدهاند. به این موارد باید ویژگیهای ایمنی جدید و مصرف سوخت بهتر و همچنین کابین آرام تر با تجهیزات رفاهی بیشتر را اضافه کرد. به همین خاطر طول و پهنای تویوتا سیِنتا جدید تغییری نکرده اما ارتفاع کابین بیشتر شده و ژاپنیها میگویند هماکنون فضای کافی در کابین برای نشستن راحت هفت نفر وجود دارد. البته این گفتهها شاید کمی خوشبینانه به نظر برسند زیرا ابعاد سیِنتا با این اظهارات همخوانی ندارد هرچند تویوتا درعینحال میافزاید فضای سر و پا در ردیف دوم صندلیها به لطف طراحی جدید صندلیها بهبود یافته است.
اگر در موقعیت راننده قرار بگیرید شاهد داشبورد مدرن با پشت آمپرهای دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگری روی کنسول مرکزی خواهید بود. همچنین دکمههای فیزیکی برای سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده و چندین نگهدارنده فنجان و سوکت نیز وجود دارد. سرنشینان بخش عقب کابین میتوانند از سیستم چرخش هوای جدید با ورودیهای هوای یکپارچه لذت ببرند. آفتابگیرهای روی دربهای کشویی عقب نیز باعث میشوند سرنشینان رفاه بیشتری در سفرها داشته باشند.
نیروبخش تویوتا سیِنتا پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی است که با گیربکس CVT دارای دندههای شبیه سازی شده همکاری میکند. تویوتا میگوید این گیربکس تعویض دندههای هیجانانگیز و حس کار کردن با گیربکس دستی را تداعی میکند. این خودروساز ژاپنی قول مصرف سوخت احساسبرانگیز حدود ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را داده است. همچنین یک پیشرانه ۱.۵ لیتری پایه و نسخه چهار چرخ محرک نیز در دسترس خریداران خواهد بود. این خودروساز انتظار دارد سیِنتا جدید را از اوایل ماه آینده میلادی راهی بازار ژاپن کرده و هرماه حدود ۸۳۰۰ دستگاه از آن را به فروش برساند. قیمت این خودرو برای مدل پایه دیفرانسیل جلو از ۱۴۱۹۰ دلار شروع شده و به ۲۲۶۱۵ دلار برای مدل پرچمدار هیبریدی و چهار چرخ محرک میرسد.
Alan.r
۲ شهریور ۱۴۰۱نسبت به قیمت عالیه
حق گوی باطل
۲ شهریور ۱۴۰۱با این سقف ۲۰ هزاردلاری جدید اینها هم آرزو میشن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲ شهریور ۱۴۰۱نسخه پایه و یکم بالاتر شاید بیان
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲ شهریور ۱۴۰۱امروز یه خبر خوندم نوشته بود از هر کشوری خودرو می تونه وارد شه حتی از آمریکا نمی دونم راسته یا دروغ
aMiRsHaYaN
۲ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا اگه با تویوتا مذاکره کنن که فرمون راستشو بزنن گزینه بسیار خوبیه برای واردات
ظاهرش هم خیلی خوبه
phonix
۲ شهریور ۱۴۰۱تو عکسا کنار اشعه یوی ای ار هم داره که مخففه ایرانه معنیش هم یعنی اینکه دست ایران بهش نمیرسه :)
aMiRsHaYaN
۲ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا اگه با تویوتا مذاکره کنن که فرمون راستشو بزنن گزینه بسیار خوبیه برای واردات
ظاهرش هم خیلی خوبه
سعید
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ژاپن ماشین داخلیش فرمون راست هست برای سفارش اروپا و آمریکا و آسیا فرمون چپ هم تولید میکنه اما این ماشین فقط برای ژاپن تولید میشه بنابراین حتی مزایده ایی دست دومش هم بدرد ایران نمیخوره چون ایران فرمون سمت چپ استفاده میکنه
meysam
۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی کاربردیه
برای تاکسی تو تهران واقعا گزینه خوبیه
Elemento
۲ شهریور ۱۴۰۱عاشق این ماشینایی هستم که چند کاره ن. هم مینی ونه هم کراس اوور صندلی های عقبش رو جمع کنی راحت میشه باهاش رفت پیک نیک همون عقب هم وسط طبیعت خوابید
meysam
۲ شهریور ۱۴۰۱هم عقیده ایم
AMANTE
۲ شهریور ۱۴۰۱فقط من این احساس رو دارم یا کسی دیگه ای هم هست که احساس کنه این ماشین براساس فیات پاندا درست شده.
phonix
۲ شهریور ۱۴۰۱بیشتر شبیه مینی ون رنو عه
ولی خیلی طرف خودشون طرفدار داره این جور ماشین ها یدونه از اینا با یه هوندا ای داشته باشی تو ژاپن
به به
علی
۳ شهریور ۱۴۰۱دقیقا از روی فیات پاندا کپی کردن ، قطعا بین شرکتهای بزرگ مثل تویوتا و فیات از این بده بستانها زیاده
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی از خودروها کوچیک ژاپنی خوشم میاد هم زیبان و هم کاربردی
Kato
۲ شهریور ۱۴۰۱عالی و جادار
جون میده برا سفر
کیانوش
۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا واسه خانواده طبقه متوسط خانواده با سه چهار تا بچه خیلی محصول خوبیه با قیمت عالی