حمایت تویوتا از سوختهای فسیلی انتقاد فعالان محیطزیست از این خودروساز ژاپنی را در پی داشته است. پس از انتشار رتبهبندی خودروسازان بر اساس اهداف و فعالیتهای زیستمحیطی آنها، موسسه گرین پیس شرق آسیا از تویوتا به خاطر اقداماتش انتقاد کرد. این خودروساز در رتبهبندی موردبحث مقام آخر را کسب کرده و به خاطر حمایت از سوختهای فسیلی و روند کند تولید خودروهای الکتریکی موردانتقاد شدید قرار گرفته است.
به گزارش پدال و به نقل از درایو، گرین پیس همچنین تویوتا را سومین لابیگر بزرگ جهانی علیه شرایط آب و هوایی معرفی کرده است. دو شرکت بالاتر از تویوتا نیز اکسون موبیل و کمپانی نفتی چِورون بودهاند. این موسسه میگوید:
تویوتا علیه اقداماتی که برای کاهش آلایندگی خودروها و حمایت از تکنولوژی خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی انجام میشوند لابی میکند
اما در مقابل شاخه استرالیایی تویوتا به دفاع از اقدامات این خودروساز پرداخته و گفته که این برند رویکرد متنوعی را برای الکتریکی سازی محصولاتش در پیش گرفته است. یکی از مدیران کمپین گرین پیس استرالیا میگوید:
بسیاری از استرالیاییها از دانستن اینکه یکی از مطمئنترین خودروسازان این کشور برای ادامه استفاده از تکنولوژی آلاینده سوختهای فسیلی در خودروها لابی میکند شوکه میشوند. تویوتا یک مانع جهانی برای تولید خودروهای الکتریکی بوده و برای ضعیف شدن استاندارد مصرف سوخت لابی میکند. این خودروساز با پاکسازی وجهه خود درصدد نشر اطلاعات نادرست درباره خودروهای الکتریکی بوده و سودهای کلانی را از تولید پیشرانههای درونسوز آلاینده و خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی به جیب میزند.
گرین پیس میگوید مطالعات این موسسه در حالی انجام میشود که استرالیا در مسیر استفاده از خودروهای الکتریکی قرار دارد و معتقد است به احتمال زیاد تویوتا اقدامات زیادی را برای تضعیف همهگیری خودروهای پاکتر، ایمنتر و الکتریکی در استرالیا انجام خواهد داد. این موسسه خاطرنشان میسازد:
آژانس انرژی بینالمللی میگوید برای رسیدن به هدف کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ تمامی خودروهای جدید باید تا سال ۲۰۳۵ الکتریکی شوند. اگر تویوتا و صنعت خودروهای درونسوز از این بازه زمانی حمایت نکنند، استرالیا چگونه میتواند به اهداف آب و هوایی موردبحث دست یابد؟
تویوتا استرالیا در پاسخ به این انتقادات عملکرد این شرکت در تولید محصولات هیبریدی از سال ۱۹۹۷ تاکنون و تولید پریوس، کارهای اخیر روی سوختهای هیدروژنی و تولید میرای و همچنین عرضه محصول الکتریکی و جدید BZ4X را برجسته ساخته است. در بیانیه این شرکت آمده است:
داشتن رویکردی متنوع برای الکتریکی با هدف کاهش آلایندگی کربنی مهم است زیرا استرالیاییها نیازهای حملونقل کاملاً متفاوتی دارند که از جمله آنها میتوان به نیازهای سواری، حمل بار و یدک کشی اشاره کرد. همچنین این کشور زیرساختهای کاملاً متفاوتی در شهرها، روستاها و سایر نقاط دارد.
در ادامه این بیانیه میخوانیم:
مهمتر اینکه تویوتا خود را تنها به یک راهحل فنی محدود نکرده است. ما کاملاً به ارائه طیف متنوعی از خودروها و تکنولوژیها به مشتریان از جمله خودروهای الکتریکی متعهد هستیم. این خودروها به مشتریان کمک خواهند کرد سفری بدون آلایندگی را داشته باشند. کمپانی مادر ما سرمایهگذاری زیادی را روی تکنولوژیها و خودروهای بدون آلایندگی انجام میدهد.
تویوتا استرالیا در خاتمه میافزاید:
تا سال ۲۰۳۰ تویوتا هدف فروش ۳.۵ میلیون خودروی الکتریکی در سال را برای خود ترسیم کرده و به همین منظور ۳۰ خودرو از این نوع را عرضه خواهد کرد تا سبد محصولاتی متنوع داشته باشد. ما در استرالیا اولین خودروی الکتریکی یعنی BZ4X را از سال ۲۰۲۳ عرضه خواهیم کرد.
ilia2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چه دعوایی زیر این پست بشه . دوستان از همین الان درخواست می کنم آرامش خودتون رو حفظ کنید و به ترول ها واکنش ندید . فقط دیسلایک بدید و رد بشید
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چطوری آرامشمون رو حفظ کنیم؟ نمیتونیم راحت بشینیم تا اینجور آدم ها موتور های احتراق داخلی رو نابود کنن؟ ممنون از شما. منم که این خبر رو دیدم حدس زدم که چه دعوایی بشه. خب خب..بریم پفیلا ورداریم که داره شروع میشه…..
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دوستان این خط و این هم نشون خودرو های الکتریکی خرابی های زیادی به دنیا میاره
Amir mahdi @-1387
۱۹ شهریور ۱۴۰۱برقی چیز جالبی نیست همه چیز مصنوعی بدرد نخور ولی بنزینی واقعی زیبا تویوتا خوب کاری می کنه
چون می خواد ماشین واقعی بسازه نه اسباب بازی
بدرد نخور
سپهر
۲۳ شهریور ۱۴۰۱تویوتا کلا ماشین بی هیجانیه
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۱آقا فقط به تویوتا گیر ندادن به همه صنایع از خوراک و پوشاک تا صنایع سنگین ،هوانوردی کشتیرانی و حتی گردشگری فرصت برای اصلاح دادن و دولت ها و دانشمندان دارن فشار میارن که کربن خنثی یا کربن منفی بشن اگه پدال اینارو پوشش نمیده چون تخصصش فقط خودرو هست خوبه داریم میبینم نابودی محیط زیست چی سر پر آب ترین و حاصلخیز ترین استان هامون آورده و آب و غذا و هوای ایران کیفیت سابق رو نداره ، آخه برادر من تو مگه از نوادگان آکیو تویودا هستی میای اینجا گلو پاره میکنی براشون اون شرکت سودش تو اینه ماشین های احتراقی بسازه تا حد ممکن هم میخواد این روند رو حفظ کنه کاری نداره که به کجا آسیب میزنه ، تعجب من از آدم هایی هست که چشم بسته یه کمپانی رو خدا میدونن و ازش دفاع میکنن
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چرا این محیط زیست دوستان اینطورین؟ جرمی کلارکسون بهشون حق داشت. اینا می خوان کلا بنزینی هارو نابود کنن. باور کنید همینا بودن که دارن به تدریج بنزینی هارو نابود می کنند. #موتورهای بنزینی
Humer
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ولی خدایی موتور های تویوتا حرف ندارن
موتور سوپرا وووووووو
ولی تنها مشکلم با تویوتا همین سوپرا جدیدش هست المان مهندسی عالی داره ولی خب سوپرا باید دوباره با یک موتور ژاپنی درست حسابی وارد میشد
فه همین دلیل سوپرا جدید رو دوست ندارم درکل مزدا و تویوتا های قدیمی عالی بودند
AMANTE
۱۹ شهریور ۱۴۰۱زمانی که پریوس معرفی شد تمام گروه و شرکت های فعال محیط زیستی طرفدار تویوتا بودن، بعد که میرای اومد کلی آدم گروه و شرکت ها محیط زیستی گفتن این آینده است و باز ازش تعریف کردن.
ولی الان که تویوتا داره سبک همیشگی ایش رو میره یعنی آرام و بدون ریسک و قراره BZ4X اولین امتحان تویوتا در الکتریکی باشه و در آینده محصولات دیگه هم بیاره، همه بهش اعتراض میکنن.
خوب الان برفرض تویوتا چندتا ماشین الکتریکی پشت سر هم بده بیرون اما وقتی یک ایرادی مثل همین ایراد BZ4X پیدا بشه کلی انتقاد و… پشت اش میاد و میگن تویوتا دیگه تویوتا نیست که بشه بهش گفت جان سخت ترین و خراب نشو ترین برند دنیا. بعد تویوتا شرکتیه که برای همه مردم ماشین داره و الان الکتریکی ها کمی گران هستن و نمیتونه درست بازه ای زیر ۳۰.۰۰۰ هزار دلار که پرفروش ترین محصولات اش در همون بازه هستن رو پوشش بده.
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دقیقا. با شما موافقم. ولی هنوز هم موندم چرا این کسایی که طرفدار محیط زیست اینطورین…
࿗
۱۹ شهریور ۱۴۰۱این خودروساز با پاکسازی وجهه خود درصدد نشر اطلاعات نادرست درباره خودروهای الکتریکی بوده و سودهای کلانی را از تولید پیشرانههای درونسوز آلاینده و خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی به جیب میزند.
*در وصف مدیر کمپین گرین پیس باید بگم فشار بخورین الکتریکی فن حقیر
࿗
۱۹ شهریور ۱۴۰۱این استرالیا ها مگه دیوانه شدن
LC300و پرادو توی کشورشون عرضه میشه میگن الکتریکی میخوایم😐
(JONATHAN (TESLA
۱۹ شهریور ۱۴۰۱علم هیچ وقت ثابت نیست اگه راه حل بهتری برای یک مشکل پیدا بشه راه حل قبلی منقضی میشه
اگه سیستم های هیبرید و هیدروژن زمانی خوب بودن دلیل نمیشه با راه حل های جدید هنوز هم گزینه معقولی به حساب بیان
خیلی خیلی وقت پیش من قبل این انتقاد ها همین جا گفتم تویوتا به خودی خود یک دیوار علیه سیستم حمل نقل پاک هستش مسیولین تویوتا هم به صراحت اعلام کردن علیه خودرو های الکتریکی اقدام میکنن
مورد دیگه بعد از تویوتا خودرو سازان تولید محدود اروپایی هستن که با لابی گری میخوان خودرو های آلاینده درون سوز رو در بین مردم رواج بدن و تبلیغ بکنن
همین الان اعلام شده دمای مناطقی از کره زمین که ۷۰ درصد مواد غذایی رو کشت میکنن در حال افزایش و این یعنی چند دهه دیگه ما مشکل تامین غذا برای بشر رو داریم کدوم شرکت چنین مشکلی رو گردن میگیره اون کمپانی که داره درون سوز هارو تبلیغ میکنه یا تویوتایی که حمایت میکنه ازشون به بهانه حفظ کسب کار های قدیمی
AMANTE
۱۹ شهریور ۱۴۰۱اون بخش پریوس و میرای رو بخاطر این گفتم که یک کمپانی وقتی کار درست انجام بده همه تشویق میکنن و وقتی کمی با مد روز نمیره جلو همه ازش انتقاد میکنن.
اینکه تویوتا داره جلوی الکتریکی شدن ماشین ها رو میگیره یا نه من نظری ندارم.
خودروساز های تولید محدود هم خوب اگه تمام دنیا ماشین الکتریکی داشته باشن میتونن همچنان ماشین های درون سوز تولید کنن، چون این ماشین ها خیلی کم بیرون میان و اکثرا هم یک کناری پارک هستن.
اینکه میگید کره ی زمین داره گرم میشه همش بخاطر خودرو های سواری و شرکت های طرفدار سوخت و تویوتا است؟
نه الان ماشین های معدن و ماشین سنگین معادن و کامیون ها و کمباین و تراکتور و کارخونه استخراج منابع تولید برای باتری و کشتی ها و هواپیما و….. هم هستن که دارن محیط رو آلوده و گرم میکنن.
اگه قراره جلوی گرم شدن زمین رو بگیرم باید همه کارخونه ها و وسایلی که از سوخت مثل بنزین و دیزل استفاده میکنن رو الکتریکی کنیم.
در آخر هم بگم همین شرکت و سازمان ها که دارن میگن زمین گرم شده و باید ماشین ها باید الکتریکی بشن راه کاری به شرکت های دیگه که دی اکسید زیاد تولید میکنن دادن که با خرید حق دی اکسید کربن از شرکت های الکتریکی دی اکسید کربن تولید خودشون رو در ظاهر کم کنن.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱درسته
sina
۱۹ شهریور ۱۴۰۱متاسفانه خیلی فضایی فک میکنن و واقعگرا نیستن.
دوباره میشه داستان بستن نیروگاههای هسته ای و بستن شیر گاز اروپا توسط روسیه.
دنیا انقدی که اکولوژییست ها فک میکنن زیبا و فانتزی نیست متاسفانه
R@min
۱۹ شهریور ۱۴۰۱اینا همش پروپاگاندا رسانه ای هست و گرنه اکولوژیستارو هیچ جریان قدرتی اصلا حساب نمی کنه.
datsun
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فعال محیط زیست کجا بود مافیای برق باطری هستن
M.Kkarimi
۱۹ شهریور ۱۴۰۱حقققق !!!!
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چند ماه پیش رئیسش میگفت که ماشینهای الکتریکی نمیتونن موفق باشن و … که البته مجبور بود ابنو بگه چون تویوتا تو بخش الکتریکی به شدت ضعیف هست. نتیجه همگام نشدن با زمان اینه که اینجور اتفاقهایی میافته. اینم چیزی شبیه به جریان نوکیا و سونی هست.
Phonix
۱۹ شهریور ۱۴۰۱اره اگه ژاپنی ها زود نجنبن
همون بلایی که عصر دیجیتال سر سونی و توشیبا آورد سرشون میاد
ولی باید توجه کرد که دنیا هیچ وقت تک قطبی نبوده و نخواهد بود
مگه الان همه ماشین ها بنزینی هستن که فردا همه ماشین ها برقی باشن؟
سوخت های زیستی و هیدروژن گزینه های خوبی برای خیلی از کشور ها هستن
همین طور که الان چند نوع سوخت داریم اینده هم چند نوع موتور خواهیم داشت
Amir
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فعالان محیط زیست زورشون به صنایع بزرگ تری مثل هوانوردی و کشاورزی و صنایع نفتی نمیرسه گیر دادن به صنعت خودرو اگه شما واقعا نگران محیط زیستی برو اول از صنایع اول آلاینده جهان شروع کن بعد بیا از خودروسازان ایراد بگیر
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۱کسایی که طرفدار تویوتا هستید، اگه با زبان آشنا هستید، قبل از نظر دادن متنهای انگلیسی معتبرترین مجلات مثل new scientist , the guardian و … رو بخونید تا متوجه بشید که عمق فاجعه گرمایش زمین و آلودگی چه قدر هست! چشم بسته کامنت نذارید.
Phonix
۱۹ شهریور ۱۴۰۱اکثر این الایندگی از کارخانه های مادر
مثل نبرد فولاد
صنایع تولید الیاژ
پتروشیمی ها و پالایشگاه هاست
ربطی یه خودرو سازی نداره
خیلی از قطعات فلزی و پلاستیکی چه بر پایه طبیعی چه بر پایه بنزن نیاز زیادی به اب و برق و سوخت دارن
Farzad
۱۹ شهریور ۱۴۰۱حالا سوال اصلی این هست که این فعالان محیط زیست محترم چرا با جت شخصی میرن اینطرف اونطرف ؟!
یکیش همین لئوناردو دی کاپریو و فقط تِز محیط زیستی میده که در تخصصش نیست .
هر کسی طرفدار محیط زیسته یه جورایی ریاکارانه عمل میکنه .
Erfan
۱۹ شهریور ۱۴۰۱اینا فقط میخوان ادعای روشن فکری داشته باشن.
تفاوت ادعا با عمل مثل فاصله زمین تا آسمون میمونه
Porsche
۱۹ شهریور ۱۴۰۱همش سیاست هست سیاستی بشدت کثیف
چطور ممکنه یه برند انقدر به محیط زیست ضرر بزنه اگه واقعا داره به محیط زیست زیان وارد میشه برای وسایل نقلیه نیست برای همون نیروگاه های هسته ای و جاه طلبانه هست که دنیا توی این وضع داره خفه میشه
کسی نیست به این خاله خرس ها بگه اگه واقعا طبیعت براتون مهمه کمتر هواپیمای شخصی سوار بشین و یک نیروگاه رو خاموش کنید تا بفهمین 90 درصد مشکلات محیط زیستی زیر سر قدرت طلبی های شماست نه هیچ چیز دیگه ای
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دقیقا خواستم همین رو بگم که شما فرمودید👌
مجید
۱۹ شهریور ۱۴۰۱خود اون کارخونهی تولید باتری یا هر چیز دیگهای کلی آلایندگی داره.
جمعیت زمین رو کنترل کنن، همهی مشکلات زیستی حل میشه، جمعیت کمتر درخواست کمتری برای خودرو داره و در نتیجه سوخت کمتری هم نیاز داره.
اینقدر که جنگل برای کشت محصول خراب میکنن و کوه صاف میکنن بیشتر به محیط زیست ضربه میزنه، تنها راه نجات سیاره اینه که نرخ رشد جمعیت بشر به حداقلترین حد ممکنش برسه.
ریشهی اکثر مشکلات بشر، افزایش افسارگسیختهی جمعیته.
Erfan
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دقیقا باید ابتدا کنترل جمعیت آغاز بشه مخصوصا از هند و چین که هیچ حساب کتابی در تولید مثل ندارن مخصوصا هند.
نوید AJ
۲۰ شهریور ۱۴۰۱مشکل انحصاره نه جمعیت زمین. همین کشاورزی هلند رو در 10 تا کشور دیگه، نه همه ی کره زمین، اجرا کنن، توانایی تولید غذا برای جمعیت 30 میلیاردی فراهم میشه. آلایندگی هم با استفاده از انرژی های پاک در 10 سال قابل حله. در کل، ما عمر درازی که نداریم. مگه پدران و اجداد ما نگران ما بودن؟ الان ما هم داریم زندگی میکنیم و میمریم. نوادگانمون خودشون فکری میکنن و زندگی میکنن. ما خودمون هر کدوم در حد خودمون رعایت کنیم بسته. بعد از ما هم فرقی نمیکنه ک چی میشه چی نمیشه. 100 سال دیگه هیچ کس یادش نیس که ما بودیم یا ن.
مجید
۲۱ شهریور ۱۴۰۱همین کشاورزی پیشرفته با اصلاح نژاد حاصلخیزی خاک رو داره نابود میکنه!، اون گیاهی که با اصلاح نژاد بزرگتره و مواد مغذیش بیشتره و کل اون دستش یه شکل و یه سایزه، باید برای بهتر شدن، بهتر از خاک تغذیه کنه و اگه قرار باشه خاک مواد معدنیش رو تا ۲۰ سال حفظ کنه تو ۱۰ سال حفظ میکنه و بعدش دیگه اون زمین قابل کشت نیست، مگه خاک جدید بریزن روش که از مریخ نمیتونن بیارن و باز از زمینه که مواد معدنی داخل خاک هر منطقش، دقیقاً مثل نفت محدوده!
در آینده هم ممکنه سر خاک جنگ بشه و هم آب شیرین! حالا آب رو با آبشیرینکن و بعضی فناوریها میشه مشکلش رو تا حدودی حل کرد ولی مشکل خاک خیلی جدیتره!
مشکل تغذیه اونقدر جدیه که سازمانای بینالمللی دارند سعی میکنن که حشرهخواری رو تو جوامع رایج کنن!
soulsmaster
۱۹ شهریور ۱۴۰۱یکی از مواردی که باعث شده اینجور اعتراضات بیشتر بشه قدرت گرفتن زیاد از حد چپ های افراطی و سبزها هست.عجله کردن و دوری از احتیاط از همیشه اسیب زا است لیتیم فلزی گران قیمت و کمیاب است که و برای رشد سریع و جایگزینی این همه خودرو لیتیم تولید نمیشود و نکتا دیگر این هست که خود تولید برق در اکثر مواقع توسط سوخت های فسیلی انجتم میشود و راه درازی برای جایگزین کردن انها داریم.
AMD
۱۹ شهریور ۱۴۰۱آها فقط ماشینا هستن آلاینده اند ؟ اصلا گیریم آره ، تولید باطری اندازه عمر یه ماشین آلایندگی تولید نمیکنه؟ اینا الکی طرفدار محیط زیستن و سود و تو تولید ماشین برقی میبینن . اگه راست میگن جلو کارخانه ها کشتی ها و….رو بگیرن .(که این کارو نمیکنن چون اکثرشون مال همیناس ) پس اینا هم نه دلشون به حال ما سوخته نه زمین فقط فکر جیب خودشونن خیلی راست میگن فکر سوخت جایگزین پاک تجدید پذیر .
Mehdi
۱۹ شهریور ۱۴۰۱نظرات که میخوندم واقعا حرف همه درست بود
ولی از دست ما چه کاری برمیاد،سهم من تو این وضعیت که اوضاع زمین خراب چیه ؟
حداقل حداقل لطفا اشغال نریزید همین دیروز یکی تو اتوبا پوست کیک انداخت از شیشه بیرون وقتیم بشون تذکر میدی چنان رفتاری دارند ادم افسوس میخوره
این پلاستیک یک میلیون سال طول میکشه تجزیه بشه یک دقیقه بش فکر کنید
به نظر من اصلا تو شهر با ماشین نریم اینور اونور با اسب بریم خیلی کیف میده فکر کن 😁 یه تیپ کابویی هم بزنیم
ولی جدا من عاشق اسب سواریم اگه میشد یه جاهایی مسیر طولانی با اسب رفت اینکار میکردم
واقعا همه صنایع باید اصلاح بشند نه خودرو و قدرت دست یه عده خاص
و فقط تظاهرات قدرت مردمی و اتحاد باعث جلوگیری میشه
و گرنه اونا که قدرت دستشونه برای مردم بد میدونند و جلوش میگیرند ولی برای خودشون خوبه
و این خودخواهی قدرت فقط اتحاد مردمی میتونه جلوش بگیره
قدرت از حماقت مردم و حمایت مردم قدرت میگیره اگه مردم حمایت بهش ندند و تحریمش کنند هیچ کاری نمیتونه بکنه
مخصوصا تو کالاهای مصرفی مثلا کافیه مردم سه هفته شیر نخرند خسارت میلیون دلاری تو همین سه هفته به شرکت وارد میشه
کالاهای غیر مصرفی چون خاصیت انبار کردن دارند این اتفاق نمی افته تا وضعیت به سابق برگردونند بعد بفروشند مثل خودرو
کلا قدرت قدرتمندا از حمایت و خرید مردم میاد اصلا نیاز به بیرون ریختن و خونریزی و کشته دادنم نیست
اگاهی و گرفتن قدرت از یه عده که کلا روهم یک درصد جمعیت کره زمینند که اونم با اتحاد به دست میاد کمک کنندس
اگاهی که باشه الکی اشغال نمیریزی
الکی برق مصرف نمیکنی
اگه هر کسی برای خرید یه سبد از این پارچه ایا ببر نمیدونم دیدید بیرون یا نه من خودم خریدم کلی تو کاهش تولید پلاستیک صرفه جویی ولی این اگاهی بتون نمیدند چون اون وقت از فروختن این حجم پلاسنیک سود نمیکنند حالا اونکه سودش توشه متاسفانه خود مردم عادیم وقتی میبینند با سبد میری خرید مسخره میکنند که از جهل میاد
Mehdi
۱۹ شهریور ۱۴۰۱کره زمین خودش جمعیت اضافه را حذف میکنه
خودش چون در خطره واکنش میده یه نمونش کورونا بعدش ابله میمونی احتمالا چون تو وضعیت خوبی نیست بیماری های زیاد دیگه ای میفرسته
جالبیش اینه ۸۰ درصد اکسیژن زمین مرجان ها تولید میکنند و با گرم شدن زمین این مرجانا از بین میرند
بیست درصدش درختا و … تولید میکنند که تعداد درخت ها هم کم شده
گرمی هوا پستاندارا را میکشه و حشرات زیاد میکنه الان تو این چند دهه چند گونه مختلف انقراض پیدا کردند یکیش علتش شکار بوده که خیلی کنترل شده و نسبت به دهه ها قبل کم شده ولی با این که شکار خیلی کمتر شده انقراض شدت پیدا کرده که علتش گرماست
از اون طرف گرما میزان حشرات زیاد میکه که دید این چند ساله چقدر میزان سوسک زیادتر شده و حمله ملخها و …
همین حمله ملخها که خبرش پخش شد
هوای بد جنوب
اینا عوارضش
سهند
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم ۵۰ درصد اکسیژن زمین را جنگل های استوایی تولید میکنه
Erfan
۱۹ شهریور ۱۴۰۱کره زمین خودش جمعیت اضافه را حذف میکنه.؟
نمیشه گفت خود کره زمین احتمال زیاد خود بشر این اقدامات رو انجام میده.
کاری که دیر یا زود باید انجام داده بشه و یا شاید همین الان هم این فرایند توسط یک سری در حال انجامه
samurai
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فردا که چین باتری تولید نکرد چون مواد اولیش تو چین زیاده اونوقت با ماشین برقی باتری خرابت (2 تا 3 سال بعد 70 80 درصد از باتری از بین میره ) وقتی دنبال باتری و شارژ هستی تویوتا سوارها با پوزخند بهت بی….. نشون میدن :)) همین الان فرانسه بیشتر نیروگاههای هسته ایش از کار افتاده گازم که قطع شده برقم دیگه نیست حالا بشین ماشینتو شارژ کن :)) ژاپنی جماعت داره از روی شهاب سنگا نمونه گیری میکنه ببینه چی ازش میتونه بسازه بعد بعضیا…. باتری پلاسیده …….:))
پدرام
۱۹ شهریور ۱۴۰۱زمانی که کسی نمی دونست ماشین برقی چیه تویوتا اولین ماشین هیبریدی خود رو یعنی پریوس روانه بازار کرد
hadi6
۲۰ شهریور ۱۴۰۱فرق تویوتا با بقیه اینه که جوگیر نمیشه همه چیرو برقی کنه حتی هیولا های ماسل کارشون رو…
حساب شده و دقیق راه خودشو میره و با بقیه هم کاری نداره…