تویوتا استارلت کراس در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ کراساوور کوچک سوزوکی فرانکس است که برای بازار آفریقای جنوبی در نظر گرفته شده است.
پیشینهٔ نام استارلت در سبد محصولات تویوتا به سال ۱۹۷۳ بازمیگردد. سازندهٔ ژاپنی از این نام برای خودروی سابکامپکتی استفاده میکرد که تا سال ۱۹۹۹ تولید و سپس با یاریس جایگزین شد. در سال ۲۰۲۰ تویوتا دوباره سراغ این نام رفت و از آن برای نسخهٔ ریبج شدهٔ سوزوکی بالنو برای عرضه در بازار آفریقای جنوبی استفاده کرد. حال این شرکت ریبج دیگری را با نام استارلت کراس برای بازار این کشور آفریقایی معرفی کرده است.
این خودرو اساساً سوزوکی فرانکس است که در آفریقای جنوبی با نام تویوتا استارلت کراس عرضه خواهد شد. فرانکس کراساوور کوچکی است که راسا موتور قصد واردات آن را به کشورمان هم دارد. این خودرو پیشازاین در بازار هند هم با نام تویوتا اوربان کروزر تایزور عرضه شده بود. همانطور که انتظار میرود، ظاهر استارلت کراس و فرانکس تقریباً یکسان است ویژگیهای خاص نسخهٔ تویوتا صرفاً به جلوپنجرهٔ متفاوت، گرافیک چراغها و لوگوها محدود میشود.
دلیل انتخاب نام استارلت کراس این است که خریداران آفریقای جنوبی از قبل با نام استارلت آشنایی دارند و درنتیجه، انتخاب این نام به سبک دیگر کراساوورهای تویوتا مثل یاریس کراس و کرولا کراس اقدامی منطقی به نظر میرسد. این کراساوور ژاپنی با ۳,۹۹۵ میلیمتر طول، از پلتفرم Heartect سوزوکی استفاده میکند. استارلت کراس در آفریقای جنوبی صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو، خریداران میتوانند از بین گیربکسهای پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند درحالیکه نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
این در حالی است که تویوتا اوربان کروز تایزور و سوزوکی فرانکس در هند با پیشرانههای ۱ لیتری توربوشارژ هیبریدی خفیف و ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی دوگانهسوز CNG عرضه میشوند. کراساوور جدید تویوتا در داخل نمایشگر ۷ یا ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، سه پورت USB و شارژر بیسیم گوشی را ارائه میکند. تجهیزات ایمنی این خودرو در تیپ پایهٔ XR با تنها دو ایربگ، بسیار ابتدایی است اما در تیپ XS شرایط با وجود شش ایربگ بهتر میشود. بااینحال، در هیچکدام از تیپها بهجز سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، خبری از سیستمهای کمکراننده نیست.
قیمت تویوتا استارلت در آمریکا بین ۳۰۰ هزار راند معادل ۱۶,۲۰۰ دلار تا ۳۵۹ هزار راند معادل ۱۹,۴۰۰ دلار خواهد بود که بسیار گرانتر از اوربان کروزر تایزور بازار هند با قیمتی بین ۷.۷۴ میلیون روپیه معادل ۹,۲۰۰ دلار تا ۱۳ میلیون روپیه معادل ۱۵,۵۰۰ دلار است.
آری
۱۷ مرداد ۱۴۰۳خیلی دوست دارم پدال یک مقاله مفصل درباره بازار خودروی هند بنویسه، از پرفروشترین خودروها تا خودروهای مونتاژی و صنعت خودروسازی هند و حتی خودروهای مختص بازار هند.
کولول خودرو شناس
۱۷ مرداد ۱۴۰۳واقعا خیلی بازار وسیع و شرکت های بزرگی دارن که دست کم گرفته شدن
شهروند ایرانی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳اکثرا قوطی حلبی هستند ولی موتورهای خوبی دارن و کم مصرفن ولی از لحاظ ایمی میشه گفت افتضاح من خودم بازار چین ترجیح میدم وافعا کیفیت خیلی خوب طراحی متریال هما چیز از هند خیلی بهتر تنها موردی که تو هند جلب توجه میکنه خودرو cng سوز که تولید میکنن
ایران دوست
۱۷ مرداد ۱۴۰۳حالا اگر هم نظر من منتشر بشه، تو بعنوان یک کودک میای و به نظر من منفی میدی. اشکالی نداره چون منفی دادنتون رو میذارم به حساب کودکی شما. ولی قبلش باید به این حقیقت اعتراف کرد که کلاً ماشینهای آسیایی مال مردم معمولی و کم در آمد هستند و برند به اصطلاح لوکس آسیایی اصلاً وجود نداره و بهترینش لکسوسه که یک تویوتا بیش نیست. در ارتباط با این مقاله باید بگم از اونجایی که ایران به تنهایی 7 درصد از منابع طبیعی کل دنیا رو در اختیار داره، نتیجه میگیریم کشور ثروتمندی است و بیشتر مردم کشورمون باید بنز و بیامو و پورشه و فراری و آئودی و لامبورگینی و مازراتی و رولزرویس و امثال اینها رو سوار میشدن. حالا کارمون به جایی رسیده که برند آسیایی سوزوکی، که ریبج شده از برند آسیایی تویوتا و مونتاژشده در شهر احمدآباد کشور آسیایی هند باید برای ما ایرانیان آرزو باشه.
کولول خودرو شناس
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ببخشید ولی خودت فهمیدی چی گفتی؟
MehdiTurbo
۱۸ مرداد ۱۴۰۳داداش همه ما فهمیدیم چی گفت
خیلی هم واضح روشن ساده است
تو چجوری نفهمیدی ؟؟؟!!! خیلی جای تعجب داره
کولول خودرو شناس
۱۸ مرداد ۱۴۰۳خب چه ربطی به حرف من داشت؟
ایران دوست
۱۷ مرداد ۱۴۰۳** در تصحیح حرفم: سوزوکی، ریبج شده بر تویوتا (نه از تویوتا)
علی جردن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳طراحی کم نظیر ابعاد جمع و جور و خوش دست
نقاط منفی: تک دیفرانسیل.
مهدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳سلام
دوستان
همه اطلاع داریم که از جمله خوشنام ترین وارد کننده خودرو وارداتی، شرکت معین خودرو ایرانیان در رسانه ها معرفی شده و می شود.
این حقیر با قرارداد ۹۰ روزه تویوتا لوین هیبرید،
از اسفند ۱۴۰۲ ، پول کامل به حساب معین خودرو واریز کردم،
تا امروز که ۱۴۰۳/۰۵/۱۸ است، “” مدت ۵ ماه و ۲۱ روز “” از واریز کامل وجه گذشته،
ولی هیچ خبری از زمان تحویل خودرو مشخص نیست،
هیچ کس هم ، اعم از معین خودرو و یا وزارت صنعت و معدن پاسخگو نیستند!!!
کسی اطلاع داره مشکل چیه؟ و با کجا باید پیگیری کنم؟؟
لطفا راهنمایی کنید….