رسوایی بینظمیهای رخ داده در تستهای تصادف تویوتا و دایهاتسو ادامه دارد و این خودروساز ژاپنی فروش سه محصول خود را متوقف کرده است.
پس از آنکه خبر مربوط به عدم پاس کردن استانداردهای دولتی هزاران خودروی فروخته شده تویوتا به خریداران اعلام شد، رسانهها هماکنون خبر از شناسایی هفت خودروی جدید با این مشکلات میدهند. بررسیها در این زمینه همچنان ادامه دارد اما در حال حاضر خودروهای یاریس کراس، کرولا آکسیو و کرولا فیلدر با دستور توقف فروش مواجه شدهاند. تویوتا کنفرانسی خبری از توضیح مشکلات این خودروها برگزار کرده است. آکیو تویودا رئیس شرکت میگوید به وزارت زیرساخت، حملونقل و گردشگری ژاپن اطلاعات لازم درباره چگونگی استفاده از روشهای تستی که با استانداردها تفاوت داشتهاند را گزارش داده است. گفته میشود دادههای ناکافی در تستهای حفاظت از سرنشینان و عابران پیاده این سه خودرو کشف شده و همچنین خطاهایی نیز در تستهای تصادف و دیگر روشهای تست چهار خودروی قبلی وجود داشته است. این چهار خودرو که دیگر تولید نمیشوند نسل قبلی کراون سدان، مینی ونهای آیسیس و سینتا و چهارمین نسل کراس اور لوکس لکسوس RX هستند.
شینجی میاموتو یکی از مدیران ارشد تویوتا در این کنفرانس خبری به جزئیات بیشتری از عدم رعایت استانداردهای تستهای تصادف اشاره داشته است. تویوتا از دادههای تست جرقه تایمر ایربگ برای تأییدیه استفاده در خودروهای کراون و آیسیس استفاده کرده است. روش جرقه تایمر برای ایجاد شرایط برخورد شدیدتر در مقایسه با تستهای تائید شده بکار میرود. این کمپانی برای کرولا نیز از دادههای مربوط به تستهای شدیدتر استفاده کرده تا میزان آسیبهای وارده به سر سرنشینان را بررسی نماید.
بر اساس استانداردها، زاویه برخورد با ۵۰ درجه باشد درحالیکه تویوتا تستها را با زاویه ۶۵ درجه انجام داده است. باید دانست خودروهای آکسیو سدان و فیلدر استیشن بر اساس نسل قبلی کرولا شکل گرفتهاند و همچنان به عنوان محصولات سازمانی در ژاپن قابل خریداری هستند. یکی دیگر از مشکلات تستها به بررسی آسیب وارده به سر و پاهای سرنشینان در تصادف مربوط میشود. در واقع تویوتا از دادههای اشتباه برای تستهای خود استفاده کرده است. این خودروساز ژاپنی در زمان تست تصادف برخورد از عقب کراون و سینتا از مانع متحرکی استفاده کرده که سنگینتر از استانداردها بوده است. به همین خاطر ژاپنیها برای دریافت تأییدیه دادههای مربوط به شرایط برخورد شدیدتر را ثبت کردهاند.
همچنین تویوتا در زمان تست تصادف یاریس کراس تغییرات قوانین را نادیده گرفته است. یکی از تستها برای بررسی آسیب ناشی از حرکت وسایل موجود در صندوقعقب انجام میشود. بر اساس قوانین جدید باید از وسایل مشخصی استفاده شود اما تویوتا تستها را بر اساس روشهای قبلی انجام داده است. نهایتاً باید به لکسوس RX و تست قدرت پیشرانه اشاره کنیم که باید در حالت توقف انجام شود و سپس خودروساز مشکلات را بررسی نموده و اصلاحات ضروری را اعمال نماید اما تویوتا اذعان میکند سیستم کنترل پیشرانه را به گونهای تنظیم کرده که به قدرت مدنظر دست یابد. این تست سپس از نو انجام شده تا تأییدیه را به دست آورد. تویوتا به مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکلات اطمینان داده هیچ مشکل عملکردی که باعث نقض قوانین و مقررات شود وجود ندارد و به همین خاطر نیازی به عدم استفاده از خودروها نیست. البته همانطور که گفته شد فرایند فروش کرولا آکسیو، کرولا فیلدر و یاریس کراس به مشتریان بهصورت موقتی متوقف شده است.
ناخدا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳در متن مقاله هم نوشته شده که تویوتا تستها رو بر اساس روشهای قبلی انجام داده نه روش جدید و این دال بر مشکل دار بودن این سه محصول نیست چون به هر حال تستها موفق بوده
ناخدا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳مطمئن باشید که این سه محصول با تستهایی که طبق قوانین جدید هستن هم موفق خواهد شد
پیام
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اگه هیوندای یه محصولش اونم بعد هز سال ها متوقف میشه، تویوتا سه محصول! بعد متن رو ببین!
رسوایی بینظمیهای رخ داده در تستهای تصادف تویوتا و دایهاتسو ادامه دارد و این خودروساز ژاپنی فروش سه محصول خود را متوقف کرده است.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 معلومه باید در مورد رنگ هیوندای بیخودی خبرسازی بشه
amir
۱۵ خرداد ۱۴۰۳متاسفانه پدال نگذاشت خوشحالی کنی با پست بعدی دمپایی اومد بر دهان🤣🤣🤣
۰۰۹۸سامورایی
۱۵ خرداد ۱۴۰۳به هر حال پیش میاد از این مشکلات و شکست ها برای شرکت ها اشتباهات خیلی هم بد نیستن به شرط اینکه حلش کنند
اقای احمد زاده درمورد فراخوان جذید تویوتا اطلاعی دارید؟
بیش از ۱۱۰۰۰۰ تویوتا توندرا و لکسوس LX و لکسوس جی ایکس با موتور V6 جدید تویوتا مشکل یاتاقان زدن پیدا کردند بعد از بررسی ها ایراد مشخص شده که مشکل خرابی موتور تویوتا در فرایند تولید موتور ها بوده و باعث عدم اطمینان از کارایی محصول شده.
فکر کنم موتور V35A باشه این موتور هم قبلا مشکلاتی داشت مشکلات کیفی داشت البته بدلیل توربو بودن این مشکلات پیش میاد
چند پست در این مورد هم در پیج اینستایی cars_ihave_driven@ دیدم
https://www.instagram.com/cars_ihave_driven
اگه این خبر درسته بزارید یا اطلاعت بیشتری داشتید دریغ نکنید با تشکر.
ناخدا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳در حال حاضر کره ای فنها 3 تا آرزو در مورد خودروهای کره ای دارن :
1. دیگه یاتاقان نزنن
2 . دیگه فراخوان ندن و آتش نگیرن
3 . عمو مایک بره دادگاه و شکایتش رو بر علیه جنسیس پس بگیره
🤪🤪🤪
Car love
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ای وااااای رسوایی جدید 😂😂😂تستای خودشونم پاس نکردن و فروختن 😂
میتر
۱۵ خرداد ۱۴۰۳تویوتا کارش درسته .
FY
۱۵ خرداد ۱۴۰۳حالا اگه یه برند چینی بود ، آبروش رو تو دنیا می بردین😁😁😁
Roham
۱۵ خرداد ۱۴۰۳برند چینی زیر بار اشتباهش نرفت
تویوتا به خاطر خطای کارش، خط تولید سه مدلش رو تعطیل کرده!
تفاوت رو ببین …
این رو بهش میگن مسئولیت پذیری
مرتضی نیکسرد
۱۵ خرداد ۱۴۰۳مگه آبرویی هم دارن که بخواد بره؟😂
کیان
۱۵ خرداد ۱۴۰۳با توجه به توضیحات شرایط تست سخت گیرانه تر از چیزی بوده که باید باشه، و …
نه تنها کارش درسته بلکه یه پله بالاتر از درست بودنه
کرگدن باواریا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳چقدر خوب و دقیق عمل میکنن تا اطمینان حاصل نکردن محصول رو روانه بازار نمیکنن این سیستم رو ژاپنی ها از کودکی دوران مدرسه یاد میگیرن نتیجشم میشه همین ؛ آفرین 👏
Dariush
۱۵ خرداد ۱۴۰۳روانه بازار نمیکنن
روانه کردن ظاهراً
وقتی متعصب باشی…
دولت جلوشو گرفته نه تویوتا
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳این که بد نبود، میگه این محصولات رو توی تست شدید تر قرار داده.
ناخدا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳آفرین 👏👏
amirboss
۱۵ خرداد ۱۴۰۳وقتی از یه پلت فرم قدیمی که به اصطلاح بروز شده چند خودرو تو سگمنت های مختلف مونتاژ بشه وضعیت از این بهتر نمیشه.
Killer
۱۵ خرداد ۱۴۰۳چه آبروریزی :))))
۱۵ خرداد ۱۴۰۳هنوز کوییک تو ایران فروش میره….
علی جردن
۱۵ خرداد ۱۴۰۳احترام به مشتری (خریدار)
Dariush
۱۵ خرداد ۱۴۰۳بابا شماها تعصب داره نابودتون میکنه
کدوم احترام به مشتری!؟
بابا دولت جلو شونو گرفته
تویوتا اگه احترام میزاشت دروغ نمیگفت
تمام شرکتها از آمریکا ژاپن کره آلمان ایتالیا فرانسه هیچ اهمیتی به مشتری نمیدن اگر هم محصول و آپدیت میکنن تو هر سال بخاطر اینه که رقابت زیاده و مملکتها قانون دارن و برا فروش چاره ای ندارن اگه رقابت نبود اگه قانون نبود اونا هم الان مثل ایران خودرو و سایپا بودن
علی جردن
۱۵ خرداد ۱۴۰۳قانون کشورهای جهان اول بر پایه احترام به خریدار تنظیم مبشه وگرنه کل دنیا میدونه خودروهای تولید سایپا و ایرانخودرو نا ایمن ترین در سطح جهان هستند اما قانون اینجا خریدارو فراموش کرده و از مافیا حمایت میکنم
متشکرم
Kurosh33
۱۵ خرداد ۱۴۰۳هیچ کس کره ای فن نیست فقط نسبتا به قیمتی که میدی خودروی با کیفیتی میگیری.
کرگدن باواریا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳باکیفیت ؟؟ کره ؟؟؟؟؟ 😆