پنج شرکت بزرگ ژاپنی یعنی سوبارو، تویوتا، مزدا، کاوازاکی و یاماها با همکاری یکدیگر به دنبال توسعه تکنولوژیهای جدید برای پیشرانههای درون سوز خواهند بود.
نمایندههای این شرکتها که اوایل هفته جاری در یک نشست مشترک شرکت کرده بودند به دنبال همکاری در زمینه بهبود تکنولوژی پیشرانههای درون سوز کنونی هستند.
این شرکتها میخواهند با همدیگر متحد شده و در زمینههای سوختهای کربن خنثی، بررسی امکان استفاده از پیشرانههای هیدروژنی در وسایل نقلیه دوچرخ و ادامه توسعه و استفاده از پیشرانههای هیدروژنی همکاری نمایند.
خودروسازان موردبحث میخواهند به سمت کاهش آلایندهها و کسب وضعیت کربن خنثی حرکت کرده و درعینحال روی تکنولوژی الکتریکی نیز سرمایهگذاری نمایند. البته این کمپانیها روی تولید، عرضه و استفاده از پیشرانههای درون سوز نیز همکاری خواهند کرد تا به این ترتیب مصرفکنندگان امکان بررسی گزینههای بیشتری را داشته باشند.
تلاشهای تویوتا بهطور خاص در این زمینه دیده شده است. این خودروساز قبلاً از یک کرولای مسابقهای برای بررسی امکان استفاده از تکنولوژی پیشرانه درون سوز هیدروژنی استفاده کرده و طبق گفتهها این تکنولوژی میتواند آلایندگیها را بدون صرف هزینه زیاد کاهش دهد.
تویوتا به عنوان بخشی از این گفتوگوها و همکاریهای مشترک اقدام به گسترش همکاری کنونی با سوبارو خواهد کرد تا سوختهای مصنوعی کربن خنثی در موتور اسپورت را تست کند. سوبارو و تویوتا از سال آینده وارد سری مسابقات سوپر تایکیو خواهند شد و از سوخت مصنوعی مشتق شده از بایومس استفاده خواهند کرد.
این دو خودروساز قبلاً نیز در بحث خودروهای الکتریکی همکاری داشته و ثمره این همکاری معرفی خودروهای تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا بوده است. به نظر میرسد جدیدترین نتیجه این همکاریها نیز شتاب بخشیدن به توسعه تکنولوژیهای درون سوز و الکتریکی خواهد بود.
در سال ۲۰۲۲ نیز خودروی مسابقهای مزدا که بر پایه مدل سوپرمینی مزدا ۲ شکل گرفته پدیدار خواهد شد. این خودرو از نسخه خاص پیشرانه ۱.۵ لیتری اسکای اکتیو دی دیزلی استفاده خواهد کرد و با سوخت بایودیزل که از بایومس مشتق شده به راه خواهد افتاد.
مزدا از موتور اسپورت برای تست و بهبود قابلیت اطمینان پیشرانه بایودیزل خود استفاده خواهد کرد. خود این سوخت از روغنهای پختوپز به دست میآید و بنابراین اثر منفی روی تأمین غذای انسان نخواهد داشت. استفاده از این سوخت نیازمند هیچگونه تغییری در پیشرانه استاندارد و یا استفاده از زیرساخت به خصوص نیست.
این برند قبلاً از بایودیزل در برخی از محصولاتش استفاده کرده و میگوید پرفورمنس به دست آمده با پیشرانههای استاندارد قابلمقایسه است.
کاوازاکی و یاماها نیز با یکدیگر در زمینه تولید پیشرانه هیدروژنی برای موتورسیکلتها همکاری داشتهاند. در آینده نیز هوندا و سوزوکی به این جمع اضافه خواهند شد تا امکان کاهش آلایندگی با استفاده از پیشرانههای هیدروژنی-درون سوز را بررسی کنند.
Clean Energy
۲۷ آبان ۱۴۰۰اولش خوندم گفتم عجب😐 ولی اومدم پایین دیدم و فهمیدم نباید زود قضاوت کرد و برای آلایندگی هم یه فکری کردن
فرق این سوخت کربن خنثی با سوخت های دیگه چیه؟ آلایندگی نداره؟ یا داره ولی کم؟ آلایندگیش از الکتریکی و هیدروژنی ها کمتره؟ بایو دیزل چی؟ اونم از سوخت فسیلی کمتره یا نداره؟
لطفا بگید بهم یکم اطلاعات کسب کنم
محمد مختاری آذر
۲۷ آبان ۱۴۰۰برای پاسخ باید بگم این نوع سوخت دارای کربن خیلی کم در ساختار هیدر.کربنی خودشون هستند که آلایندگی واقعا کم دارند و بیشتر آب تولید می کنند. در مقایسه با الکتریکی ها این ماشین ها الایندگی کمی دارند
در خودرو های الکتریکی آلایندگی خیلی زیادی برای تولید سلول باتری ها که چون از موادی مانند لیتیم سرب و نیکل استفاده میکنند
همچنین باید انرژی صرف تولید موتور خودرو باید کرد که این پایان کار نیست چون باید یک AC/DC converter هم ساخت تا جریان الکتریسیته DC از طرف باتری را به جریان AC تبدیل کرد و بقیه اجزای خودرو .
ولی برای استفاده از این نوع سوخت ها باید خودرو ها را به FFV(Flux Fluid Vehicle) تبدیل کرد تا بتواند این نوع سوخت را ساپورت کنند
در کل فقط باید یک موتور ساخت با باک خودرو فقط کمی صرف سوختن این نوع سوخت پاک میشه
برای مثال سوخت متانول و اتانول بیشتر در آمریکا و بریل تولید میشه
البته اگر کل جهان الکتریکی شود تاثیر گذار خواهد بود ولی واقعا هزینه واقعا هنگفتی به همراه خواهد داشت به جای اون میشه یک مقدار تغییراتی در موتور های SI (Spark ignition) و موتور های دیزلی CI(Compression Ignition) انجام داد مثلا نصب فیلتری مشخص در موتور دیزل استفاده از بهبودکننده های سوخت که میتوانند اکتان را بالا ببرند در روغن کاری بین مواد در تماس و افزایش Cetane number خیلی موارد هستش که جاش اینجا نیست
Clean Energy
۲۷ آبان ۱۴۰۰ممنون 🌷🌷🌺
فقط ببخشید من خودمم یه سرچی کردم ویکی پدیا کردم و فهمیدم که واقعا باید تلفیقی استفاده بشن انرژی ها! دقیقا مثل یک غذا که باید با چاشنی های مختلفی برای فردی سختگیری (تغییرات اقلیمی) حاضر کنی تا بدش نیاد!! باید تلفیقی باشه! بعضی ماشین ها مثل چند درصد از ماشین های کوچک شهری و به اضافه ماشین های لوکس سطح بالا بعدش سطح بالا ها از سوخت کربن خنثی و اتانول و اینا استفاده کنن و دیگه درصد کمی هم بنزینی و اینا باشن و بینشون هیبرید و پلاگین هیبرید و اینا باشن
این بهترین حالته به نظرم
علیآقا
۲۸ آبان ۱۴۰۰وقتی میگن کربن خنثی منظورشون این نیست که دی اکسید کربن تولید نمیکنه. منظورشون این است که این سوخت در چرخه عمرش برابر با کربنی که از هوا گرفته، کربن به هوا پس میده. یعنی سوخت بیوفیول که از گیاهان بدست میاد، کربن تولید میکنه اما این کربن تولیدی قبلا توسط همون گیاه از هوا گرفته شده بوده. یعنی در کل اون سوخت کربن جدیدی به جو اضافه نمیکنه.
Clean Energy
۲۸ آبان ۱۴۰۰آها بله ممنون
خوب این بهتره تا سوخت فسیلی که میاد کربن دی اکسید اضافه میکنه به جو!
Sina10
۲۷ آبان ۱۴۰۰خبرای خوشی از ژاپن میاد!!
تویوتا و مزدا از قبل تر هم به فکر درونسوز های پاکتر بودن
سوخت مصنوعی و سوخت های زیستی مشابه و هیدروژن از گزینه های پیشرو هستن
امیدوارم موفق بشن
M@M@DRZ
۲۷ آبان ۱۴۰۰به به
اتحاد بهترین های ژاپن
- A M I R -
۲۷ آبان ۱۴۰۰پورشه و فراری از غرب، اتحاد ژاپنیام از شرق برای حفظ پیشرانه های درونسوز. آینده داره دوست داشتنی میشه.
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۷ آبان ۱۴۰۰امید وارم موفق بشن و پیشرانه درون سوز نمیره
R@m!n
۲۷ آبان ۱۴۰۰همه ماشین دوستا، آرزوشونه موتورای درونسوز زنده بمونن و منم به شخصه امیدوارم که بشه حالا بدست کی مهم نیست.
shayan demon
۲۷ آبان ۱۴۰۰وقتی نتوونی ماشین برقی خوب بسازی مجبوری به هر دری بزنی تا زنده بمونی :)
مقاومت در برابر تکنولوژی جدید نتیجه ای جز نابودی نخواهد داشت اینوو یکی باید فرو کنه توو گوش آکیوو دویودا تا هر هفته نگه پیف پیف برقی بو میده :)
datsun
۲۷ آبان ۱۴۰۰داداش انصافا رو هوا حرف نزن تویوتا نظرش اینه که برقی کردن تمام ماشینها راحل درستی برای رسیدن به کربن خنثی نیست که حرفش هم کاملا منطقیه تونستن که نمیخاد باتری امروزی رو که میبینی برای اولین بار تو ژاپن تجاری و تولید انبوه شده توسط سونی باتری های ایلان رو هم شرکت پاناسونیک تولید میکرد و میکنه خوب کمپانی مثل نیسان هشتاد سال پیش تولید انبوه الکتریکی برای ژاپن داشته و تو الکتریکی مدرن دهه نود تویوتا و میتسو تو بازار ژاپن پیشگام بودن و تو بازار جهانی نیسان با مدل لیف هم زمان با تسلا شروع کرد تو هیبرید هم که تویوتا پیشگام بود البته اینو باید گفته بشه الکتریکی و هیبریدها به اندازه درون سوزها قدمت دارن و فقط مشکل باتری بود که به لطف کمپانیهای امثال سونی و پاناسونیک حل شد
Iman99
۲۷ آبان ۱۴۰۰داتسون تاحدودی قبول دارم ولی وقتی همیشه یکطرفه حرف میزنی خوشایند نیست به نظر منم شایان دمون مشخصه تند میره و عقده داره ولی خودت هم خب یکم به تعصبت استراحت بده دیگه
مثلا این باتری که پاناسونیک واسه تسلا تولید کرده واقعا چیز قابل مثال زدنی نیست باتری چی داره که مثال داشته باشه این کارخونه هم واسه تسلا تولید کرده مثل کارخونه های دیگه تولید کننده باتری ولی چیز قابل مثالی در اون نیست مگر اینکه بحث پیشرو بودن و پیشرفته تر بودن تو این زمینه باشه که
اگه پبشرفته بودنش رو بگی تو بحث باتری های پیشرفته خیلی پیشرفته تر از پاناسونیک هم هست
مثلا باتری هایی که تو صنعت هوانوردی استفاده میشه که از همه پیشرفته تر هستن فقط دو شرکت لیدر و پیشرو هستن که یکیشون آلمانی یا فرانسوی و دومی هم امریکایی که واسه هواپیما ها باتری های سیستم های پشتیبانشون رو تولید میکنن که در کنار سیستم apu و .. تو هواپیما بعد از پیشرانه اینها کارکرد ویژه و مهمی دارن
تو اختراع تکنولوژی های باتری و سلول های سوختی هم پیشرفته ترین سیستم های ذخیره انرژی که روشون کار شده و اختراع کردن بازم از آلمان و امریکا بوده مثال هاشون هست اگه لازم بود
تو تولید باتری بصورت کمی هم مهم نیست که کدوم شرکت باشه
یا مثلا باتری های لیتیوم یونی که گفتی درسته که اول توسط شرکت سونی تجاری سازی و تولید انبوه شد و تلاش زیادی هم واسش انجام دادن ولی قبل از اون یعنی چند سال قبلش تو بریتانیا فکر اولیه اش پایه گذاری شده بود و سونی هم تجاریش کرد
یا مثلا تو هیبرید ها که گفتی. تویوتا پیشگام نبوده از اولین ها بوده و اولین تو تولید انبوه هیبریدها بوده ولی پیشگام بودن با اولین ها متفاوته
تو هیبریدی ها هم یه بعد وجود نداره که تک بعدی و ساده به این قضیه نگاه کنی
مثلا از اختراع خودروی هیبریدی یا اولین خودروی هیبریدی یا پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی
یا .. هیچکدومش تویوتا نبوده مهمترینش و ملاکش پبشرفته ترین هست که از این لحاظ پیشرو و پیشرفته ترین یا آلمان بوده یا امریکا
اینها گفته شد که بحث تولید با بحث پبشرو بودن و پیشرفته تر بودن از هم جدا هستن و باید باهم قاطی نشن ملاک اصلی هم پیشرفته تر بودن هست که مثلا تو تو پیشرفته ترین باتری ها و هیبریدی ها چند شرکت آلمانی و امریکایی از همه پیشرفته تر هستن این ثابت شده هم هست
البته تلاش اونهایی که گفتی هم قابل تحسینه و همینکه سرمایه گذاری کردن و ریسکش رو پذیرفتن و اقدام به تولید انبوه کردن و در ادامه به واسطه اونها بازار جهانی واسش ایجاد شد جای تقدیر داره
ولی اینها با مبحاث پیشرفته تر بودن و پیشگام بودن متفاوته
حسین
۲۷ آبان ۱۴۰۰حرف از صنعت خودرو هست کاربر متعصب از صنایع نظامی و دریایی و هوانوردی مثال میزنه!!
آره پیشگام بودن دقیقا فرق داره و تو چه دلت بخواد چه دلت نخواد طی سه دهه اخیر لیدر صنعت خودرو ژاپنی ها بودن و هستن حالا ناراحتی مشکلت با خودت و تعصبات منزجر کنندت حل کن
Iman99
۲۸ آبان ۱۴۰۰اگه پیشگام بودن از لحاظ فروش باشه که نیست بله فروش دارن ولی فروش اثبات کننده برتری نیست.
لیدر و پیشرو صنعت خودرو طی سه دهه اخیر و کلا از اول و از گذشته و تا حال و تا آینده آلمان و امریکا هستن که تو همه چیز بهترین هستن تو پارامتر ها و فاکتور هایی که اثبات کننده برتری هستن
و اما از متعصب بودن بگم که شما بگرد ببین من هرجا که یکی از متعصب هایی مثل شما تند میره من میام اونجا تا جوابشو بدم پس من هرچی گفتم جواب متعصب هایی مثل شما رو دادم
خودت که تو این زمینه پیشکسوتی یه رادار بستی رو خودت تا هروقت کامنت های اینچنینی دیدی بپری وسط یقه دری کنی
این یعنی چی یعنی متعصبی و داری فشار میخوری
اگه خیلی به خودت مطمئنی که دیگه نباید فشار بخوری و اصلا نباید واست مهم باشه ولی وقتی فشاری میشی یعنی یه جای کارتون میلنگه
منم جواب امثال شما رو میدم باقیش دیگه آسونه خودتون خودتون رو راحت لو میدین
اینها رو گفتم تا بدونید همیشه یکطرفه نظر ندید اگه متعصب هستید واسخه خودتون باشید
Iman99
۲۹ آبان ۱۴۰۰هرچند درحد جواب دادن هم نیستید ولی گاهی اوقات باید جوابتون داده شه
وگرنه فقط مثل بقیه باید بهتون گفت
بیا پایین
بچه بیا پایین سرمون دردگرفت بدجور درد گرفت
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۰اتفاقا تا جایی ک من یادم میاد چندبار باهات بحث کردم هیچوقت جوابی و آشتی بدی جز اینکه بزنی کوچه علی چپ. تو آرشیو نظراتت یه نگاه بنداز متوجه میشی.
میگم ژاپن پیشرو بوده چون هیبریدی هارو تولید انبوه و ترویج کرد، چون کراس اوورهارو رایج کرد، و الان هم کم کم هیدروژنی هارو رایج می کنه. حالا بگو جناب پاسخگو با دانش بی تعصب خودروسازی آمریکایی تو این سی سال چیکار کردن؟ بگو دیگه فقط یک مورد بگو ک قابل رقابت با مثال هایی ک آوردم باشه.
تکنولوژیهای جدید؟ تو اصن میدونی برندهای ژاپنی دهه نود چ تکنولوژی هایی وارد صنعت خودرو کردن؟ نمیدونی دیگه. یا شایدم میخوای بگی نه این مهم نیست پیشگام بودن مهمه😂😂 ببین آقا پسر من میدونم کل سابقه 500 تا نظرت جز کوبیدن ژاپنی ها و با اسم رمز “پیشگام” هستش. اگه شک داری برو یه نگاه به آرشیو نظراتت کم ارزشت بنداز تا ببینی بیشتر از خودت میشناسمت.
حالا برو بالا هر چقدر دلت میخواد فشار بخور
Iman99
۲۹ آبان ۱۴۰۰کامنتهای من بطور هدفمند واسه همین امثال شما ساخته شده
تا بلکه تعصب رو بذارید کنار و از عقلتون استفاده کنید
مثلا میگه هیچ تو میدونی دهه نود چه تکنولوژی هایی وارد صنعت خودرو کردن
درهر حال
از اول تا دهه نود تا حال حاضر تا تکنولوژی هایی که مربوط به آینده میشه بیشتر تکنولوژی های صنعت خودرو رو آلمان ( یکی مثل مرسدس ) و امریکا وارد صنعت خودرو کردن
از نود درصدش که بگیم نصفش آلمان بوده نصف دیگش آمریکا باقیمونده هم مقدار اندکی بقیه هستن از اختراع موتور و ماشین و خود موتور و گیربکس اتوماتیک و اختراع شاسی بلند ها و دو دیفرانسیل ها و آفرودر ها تا اختراع هیبریدی ها و الکتریکی ها تا پیشرفته ترین هیبریدی ها و الکتریکی ها و هیدروژنی ها آلمان و امریکا هستن که پیشرفته ترین هستن تو این زمینه ها و همه چیزای دیگه هم همینطور یعنی هم اولین هاش بودن و هم بهترین هاش و هم پیشرفته ترین هاش
چون بهترینا آلمان و امریکا هستن و خیلی پیشرفته تر و از همه نظر بهتر هستن
تو هیبریدی ها پیشرفته ترینش رو آلمان و امریکا تو هیدروژنی ها هم پیشرفته ترینش آلمان و امریکا هستن فقط کافیه کمی درمورد تکنولوژی پیل های سوختی هیدروژنی و متانولی و .. کمی تحقیق کنی تا متوجه شی که از زیر دریایی و کشتی و قطار و خودرو و هواپیما و.. هیدروژنی رو کدوما اولین و بهترین و پیشرفته ترین هاش رو ساختن و اختراع کردن از سالها قبل تا حالا تا مواردی که به آینده مربوطه کی دست برتر رو داره؟ آلمان ( اروپا ) و امریکا تو همه چیزای دیگه هم همینطور مثلا
یکیش هواپیمای هیدروژنی هست که رکورد پرواز بی وقفه در هوا رو زده با بیشترین پرواز بی وقفه
قطعا تکنولوژی هوایی در سطح خیلی بالاتریه پس بحث تونستن و پیشرفته تر بودن باشه مشخصه که کی برتره و کدوم بهترین و پیشرفته ترین هستن اینها همه از آلمان ( اروپا ) و امریکا هستن مثال هاش زیاد هست که اینجا جا نمیشه لازم بود بعدا میگم
Iman99
۳۰ آبان ۱۴۰۰پس بنا براین وقتی کم میاری سیس طلب کارا رو واسه مانگیر خواهشا
چون فقط به شما باید گفت
بیا پایین
بچه بیا پایین سرمون دردگرفت بدجور دردگرفت
آیدین
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست گرامی ،
تکنولوژی ساخت باتریهای لیتیومی بهترینش متعلق به پاناسونیکه بعد شرکت ژاپنی کرهای CATL و بعد شرکت چینی BYD . اینو به عنوان یک مهندس الکترونیک عرض کردم. ممکنه شرکتهایی برای اهداف خاص باطری درست کنن ولی وقتی به هسته باطری میرسیم میبینم در بهترین شرایط مال پاناسونیکه ! در مورد هایبرید هم ممکنه قبل از تویوتا چند مهندس یا شرکت یه چیزهایی نزدیک به هایبرید ساخته باشن ولی این تویوتا بود که اونرو به مرحله اجرایی دراورد و بشکل پتنت در اختیار سایرین گذاشت . یا مدل هیدروژن سوز میرای که رکورد گینس هم داره . نه شرکتهای ژاپنی و نه شرکتهای غربی ارثیه خانوادگی ما نیستن که بخوایم با تعصب خاص ازشون دفاع کنیم ، تکنولوژی با رقابتی نزدیک داره پیش میره و کمی جزئیاته که در شکل دهی بهترینها و اولینها تاثیر گذاره .
Clean Energy
۲۷ آبان ۱۴۰۰بیا پایین
بچه بیا پایین سرمون درد گرفت بدجور درد گرفت
کیانوش
۱ دی ۱۴۰۰عزیز خبر داری پیشرانه های برقی قبل از پیشرانه های دردن سوز وجود داشن .پس درواقع بنزینی ها جدید ترن و اینکه دلیلش نتونسن نیست عاقلانه نیست که کل سبد محصولاتش رو الکتریکی کنن وقتی که پاک بودن برقی ها فقط ی شعاره ولی پیشرانه هلی درون سوز هیدروژنی واقعا از هر نظر پاک ترن فقط مشکل فعلا تولید هیدروژن که گرونه یکم اینم حل میشه پس وقتی میتونن تا نهایتا ده سال دیگه از همون پیشرانه های درونسوز که صد بیست سال توسعه و هزینه کرده دنیا واسشون با یکم تغییرات و مصرف عیدروژن حتی از برقی ها پاک تر باشن چرا اینکار رو نکنن یه جور میگی نتونی نتونی انگار چیه خودروی برقی از نظر مهدسی ساخت خودروی برقی خیلی راحت تره هر کمپانی تازه تاسیسی میتونه از بی وای دی یا کتل باطری بگیره و از ی کمپانی دیگه هم موتور الکتریکی جعبه دنده هم که نمیخواد چه برسه به تویوتا و ژاپنی ها که از نظر تکنولوژی و فناوری بعد امریکا ددمن
shayan demon
۲۷ آبان ۱۴۰۰وقتی کشور ها فروش دروون سووز ها رو متوقف کردن و ماشینا تماما برقی شدن خودروهای منسوخ شده ژاپنی برای همیشه فراموش میشن
دیگه تیونینگ برای برقی ممکن نیست جز یه کیت ظاهری :))
میخوام ببینم ژاپنی فنا میخوان چیکار کنن :)
میثم
۲۷ آبان ۱۴۰۰یه بار دیگه مقاله رو بخون
با دقت بیشتر
نوشته سوختهای کربن خنثی + هیدروژن + “”””” الکتریکی”””””
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۷ آبان ۱۴۰۰یک تسلا فن اومد و نظر داد گفتن جسد بپر وسط
میثم
۲۷ آبان ۱۴۰۰در آینده نزدیک که سوزوکی و هوندا هم به این جمع بپیوندند ترکیبشون میشه
((((( افسانه 7 سامورایی )))))))
شاعر
۲۷ آبان ۱۴۰۰در صورتی که بشه برای تولید هیدروژن راه حل ارزان و بدون آلایندگی کشف کرد بهترین گزینه هیدروژن خواهد بود.
تصور کنید از اگزوز ماشینها فقط بخار آب خارج شه و با ۶ لیتر هیدروژن توی باکت بتونی بالای ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش کنی.
مقاله ش توی همین سایت پدال هست که یه تویوتا میرای با سوخت هیدروژن بالای ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش کرد.
Clean Energy
۲۷ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز
در یه حالت هیدروژن می تونه خوب باشه
که اون بخار آبی که بدست میاد رو تبدیل به آب کنیم! چون زمین یه زیست بومی هست که نمیتونه با هر نوع گاز گلخانه ای از قبیل کربن دی اکسید (CO2) گاز های فلوئریزه و متان و به اضافه بخار آب خودشو وفق بده! و بخار اب از بدترین ها هم هست! درسته به پای کربن دی اکسید نمیرسه ولی خیلی اقلیم رو تغییر میده و زیست بوم زمین نمیتونه خودشو باهاش وفق بده! پس هیدروژن هم باید در اندازه کمی مثل برقی ها استفاده بشه! چون واقعا مضر هست برای زمین و الان این همه بدبختی میکشیم بخاطر تغییرات اقلیمیه و با تغییر انرژی و قرار دادن چیزی که به همون حد بده هیچ تغییری ایجاد نمیکنیم هیچ، تازه بدترشم میکنیم!
باید یه سوختی باشه که کربن بگیره کربن بده. این بهترین راهه
Mohammadreza
۲۷ آبان ۱۴۰۰عزیزم خودرو های هیدروژنی بخار آب دفع نمیکنن.
اب دفع میکنن
Clean Energy
۲۸ آبان ۱۴۰۰بله درسته ولی هیدروژن اصلا سوخت پاکی نیست
میثم
۲۸ آبان ۱۴۰۰میرای آب دفع میکنه
اما اگه موتور درونسوز باشه بخار آب دفع میکنه
@Clean Energy
هیدروژن سوخت پاکیه
Clean energy
۲۸ آبان ۱۴۰۰@میثم
ببینید اصلا هیدروژن سوخت پاکی نیست
شما با یه سرچ خیلی ریز می تونید بفهمید که بخار آب یه نوع آلایندگی محسوب میشه و زمین اصلا نمیتونه با حجم زیادی از بخار آب خودشو وفق بده
زمسن یه زیست بومه که بخار آب و بقیه آلایندگی ها اگر زیاد بشن بهش آسیب میزنن
میثم
۲۸ آبان ۱۴۰۰@cleanenergy
https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D8%A7%D8%B2_%DA%AF%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C
در این لینک اثر افزایش بخار آب که درصد بالایی از گازهای گلخانه ای جو زمین را تشکیل میده را کامل توضیح داده.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ آبان ۱۴۰۰آدم واقعا لذت میبره این خبر هارو میخونه.
دم ژاپنی ها گرم که هنوز تسلیم نشدن.