سهام تویوتا موتورز پس از فراخوان برخی از اولین خودروهای الکتریکی تولیدی در دو ماه پیش کاهش یافت. دلیل فراخوان این خودروها ریسک از جا در آمدن چرخ ها اعلام شده است. تویوتا که از نظر فروش بزرگترین خودروساز دنیا محسوب میشود اعلام کرد ۲۷۰۰ دستگاه کراس اوور bZ4X را در سراسر جهان فراخوان میکند و به مالکان نیز توصیه میکند طی این مدت خودروهای خود را نرانند.
سوبارو هم که ۲۰ درصد سهامش در اختیار تویوتاست اعلام کرد در حال فراخوان حدود ۲۶۰۰ دستگاه سولترا الکتریکی است. سولترا به عنوان اولین خودروی الکتریکی سوبارو بهصورت مشترک با تویوتا توسعه یافته و از قطعات مشترک زیادی با bZ4X سود میبرد. این فراخوان بر مشکلات دیگر تویوتا افزوده شده، مشکلاتی همچون توقف تولید متعدد در سال جاری به خاطر کمبودهای جهانی نیمهرساناها و دیگر مشکلات زنجیره تأمین. این مشکلات فشار زیادی روی سرمایهگذاران و خود تویوتا وارد میکند زیرا کندی تولید خودروهای الکتریکی را در پی دارد.
کریستوفر ریچر یکی از محققان شرکت CLSA میگوید:
این فراخوان شرمآور است. مردم مدت زیادی را منتظر عرضه خودروی الکتریکی و تولید انبوه تویوتا بودهاند و حالا درست چند هفته پس از عرضه این خودروها شاهد فراخوان آنها هستیم
البته او میگوید این فراخوان ارتباطی به قوای محرکه الکتریکی خودروهای تویوتا و سوبارو ندارد و یک مشکل مکانیکی ساده است که رفع آن نیز احتمالاً هزینه چندانی در بر نخواهد داشت. رگلاتور ایمنی ژاپن میگوید دور زدنهای تیز و ترمزهای ناگهانی میتواند باعث بریده شدن پیچ چرخ شده و ریسک درآمدن آن را بالا ببرد. فعلاً گزارشی از حادثه مرتبط با این مشکل به دست تویوتا و سوبارو نرسیده است. این مشکل پس از آن کشف شد که برخی افراد اقدام به راندن bZ4X و سولترا در آمریکا کردند.
تویوتا گزارش داده یک خودرو بهصورت خاص هندلینگ خشنی داشته است. این خودروساز اظهار میدارد:
ما نمیدانیم راننده این خودرو چه کسی بوده اما خودرو را بسیار سخت و خشن رانده است
این برند همچنین اظهار میدارد مشکل را کشف کرده و البته فقط تعداد محدودی از خودروها این مشکل را دارند. سخنگوی تویوتا و سوبارو نیز اظهار میدارد این خودروسازان فعلاً تصمیمی درباره چگونگی حل مشکل نگرفتهاند. ژاپنیها اعلام کردهاند همه خودروها تحت تأثیر این فراخوان نیستند اما از اشاره به میزان تولید کلی آنها خودداری نمودهاند. با انتشار این اخبار سهام سوبارو افت حدود ۵ درصدی را تجربه کرد و افت سهام تویوتا نیز ۰.۷ درصد گزارش شد.
تویوتا که زمانی با خودروی هیبریدی پریوس دوستدار محیطزیست شناخته میشد به خاطر کندی در مسابقه تولید الکتریکیها با انتقادات فراخوانی مواجه شده است. این خودروساز مکرراً به این انتقادات پاسخ داده و بر ضرورت استفاده از قوای محرکه متنوع که باب میل مشتریان و بازارهای مختلف هستند تأکید داشته است. خودروهای هیبریدی بنزینی/الکتریکی در ژاپن محبوبتر از خودروهای الکتریکی هستند. الکتریکیها سال پیش فقط سهم ۱ درصدی از بازار خودروی ژاپن را در اختیار داشتهاند.
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱اوووف بر تو ای تویوتا که آبرویمان را بردی ، اوووف !
من که عاشقتم ولی دشمن شادمان کردی 😂🤦♂️!
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱یادته تو فراخوان های معمولی باقی برندا چقدر بانمک بازی در میاوردی؟ حالا اینو تحویل بگیر :))))
اینقدر اوضاع این فراخوان خیطه که سهامشونو اورد پایین ،برای اولین بار که میشنوم
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱آرمان جان دلبندم
فاطی را با فاطیما قاطی نکن عزیزم !
اون فراخوانهای پدر در بیاره کیا هیوندای را با شول سفت کردن پیچ مهرهی تویوتا قاطی نکن !
در ضمن شما قرار بود بگید به ما که چطور جنسیس سال ۲۰۱۶ مدل G90 تولید میکرد و جالبتر اینکه چطور اون را با مدل ES لکسوس مقایسه میکردی !!!
موضوع دیگر قضیهی ۱۲تا لکسوس هست که هنوز منتظریم لینک مقاله را بگذاری تا برای همیشه بگم بای بای پدال !!!
شهاب
۵ تیر ۱۴۰۱نوید عجب خبری 😂😂😂😂😂
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱نوید مشکل اینه که تویوتا هم مشکل فراخوان اتش سوزی متعدد داشت( راو۴ و کمری و لکسوس )هم مشکل کیسه هوا و هم مشکل از جا در اومدن چرخ! که همشون هم مشکلات حادی هستن! یعنی این مشکل فکر کنم برای لیفان هم اتفاق نیوفتاده و سهامشو نزده زمین تا حالا :)
حالا جدای از اینا اون آبرو ریزی که سر قضیه جی ۹۰ داشتی رو چطور میخوای جمع کنی؟ جمع نمیشه انگار! چطور به این نتیجه رسیدی که ماشینا سایزشون تغییر میکنه و آب میرن ؟ :)))) وقتی فرق سنتنیال و جی ۸۰ نمیدونی
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱شهاب و آرمانِ عزیزم
دلبندانم ، فاجعه میدونید کجاست ، نه ، نمیدانید ، پس من هم به شما و هم به همه کاربران تاکید میکنم یه توکه پا بلند بشوند بروند نمایندگیها و تعمیرگاههای معتبر و تخصصی کیا هیوندای تا بفهمید فاجعه کجاست و شما کجایِ کارید 😂👋🏻 !
تویوتا که ثابت شُدَست ، شما به فکر شاتون ، یاتاقان ، آتش باش که خربزه آبِ !!!
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱نوید جان درضمن اینم یادت باشه نمیزارم قضیه سوتی که سر جی ۹۰ دادی فراموش بشه همیشه یاد آوری میکنم بهت که حداقل باعث بشه مطالعه رو بیشتر کنی تو حوزه خودرو.دونستن کلاس خودرو خیلی سادس.
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱پس آرمان جان
خودت به کاربران و دوستان بگو بروند مقالهی مورد بحث ما را چِک کنند تا ببینند چطور دست پیش میگیری تا پس نیوفتی 😂👋🏻!
درسته میگن دیوار حاشا بلنده اما نه دیگه اینقدر ضایع که خوبه کامنتها در اون مقاله ذخیره شده و دوستان میتوانند بروند ببینند که چطور گفتی جنسیس سال ۲۰۱۶ مدل G90 را تولید کرد و اون را با اتاق ES لکسوس مقایسه کردی و بعد از آن گفتی منظورم سنتنیال هست و تازه آشی را که پختی خرابترش کردی و سوتی پشت سوتی 😂🤦♂️ !
البته مشکلی نیست ، بلاخره همه اشتباه میکنند !
اما مشکل اینجاست که کامنتی که از تو ذخیره شده در آن مقاله هم داری زیر سوال میبری و به جای اینکه قبول کنی اشتباه کردی تازه به کوچه علی چپ هم میزنی !
دوستان ، مقاله رویارویی کراساوور جنسیس با لکسوس nx جدید بود که اگر دوست داشتید بروید ببینید کامنتهای من و ایشون را و سپس میفهمید که این کرهای فنها مثل خودروهای مورد علاقهاشان آب زیره کاه هستند !!!
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/hyundai/2022-genesis-gv70-25t-vs-2022-lexus-nx-350/
این لینک اون سوتی!
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱نوید خیلی اشتباه کردی که حرف هایی که خودت زیر اون مطلب زدی رو به من نسبت دادی و جرات نکردی سوتی که دادی رو گردن بگیری چون من لینک اون مطلب رو الان گذاشتم و سوتی که دادی رو همه میتونن برن بخونن و بیشتر آبرو ریزی بشه :)))))) فقط امیدوارم پدال تاییدش کنه
گفتی جنسیس جی ۹۰ سال ۲۰۱۶ تولید شد( سوتی اول) بعد گفتی رقیب لکسوس es (سوتی دوم) و حالا شده رقیب ال اس :))) بعد گفتی اس کلاس هم قبلا رقیب سری ۵ بود و حالا شد رقیب سری ۷
لامصب چطور سایز و کلاس ماشینا تغییر میکنه اخه :))) امکان داره سایز بنز جی کلاس تغییر کنه و بشه رقیب راو۴ :)))
سوتی که دادی در حد این سوتی تویوتا بود خدایی
برند آب زیر کاه= ماشینی تحویل مشتری بدی که چرخش در بیاد
محمد
۵ تیر ۱۴۰۱ما مثل شما تابستون ها اوقات فراغت نداریم شماره گذاری کنیم جنابعالی تو کدوم پست نظرات فیلسوفانه و کار آفرینانه تو انواع علوم ارائه رو کجا ارائه میدی ، اگه چیزی بلدی( که تو هفت هزار و خورده ای کامنت دیدیم بلد نیستی ) بذار بقیه هم استفاده کنن یاد بگیرن اگه نه که خبر رو بخون و برو کل کامنت های خودت و فیک هات از اول این بوده تویوتا خوبه کره اشغاله
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱آرمان جان دلبندم
حرف تاکیدی خودم را به خودم برنگردان !
این کلکها قدیمی شده و مطمئن با ش پدال مشکلی نداره اگر لینک اون مقاله را بگذاری تا همه بفهمیم کی چی را درست میگه ؟!
اما جالبیه قضیه اینجاست که دروغ را با دروغ بیشتر لاپوشانی میکنی و این برای خودت زشته که کامنتت در آن مقاله حفظ شده و حذف نشده و البته کامنت من هم حفظ شده تا اگر کسی شک داره بره ببینه که آره کی نه 😂 !
Humer
۵ تیر ۱۴۰۱نوید حالا کی ترول هست
تویی که جو سایت رو نابود و مریض می کنی
یا دیگران
نوید من خودم فن کره هستم ولی اگه خودروی بد یا زشتی معرفی کنه خب میگم و اگه ژاپن خودروی خوبی تولید کنه میگم
جو سایت هم نابود نمی کنم
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱نوید پدال لینکو تایید کرد ( با تشکر از پدال )
:))))))) ای واااای دروغات رو شد،الان بقیه هم میرن کامنتاتو میخونن و اون سوتی که دادی اوضاعش خراب تر میشه :)))) ” وقتی خودرو ها طبق منطق نوید تغییر سایز میدن” :))) مگه لباسه که کوچیک یا بزرگ بشه با گذر زمان! حتی فرق جی ۸۰ و سنتنیال رو نمیدونی اینو چه کنیم :))))
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱شهاب که نمیدونم کیه ولی فعلًا وقت ندارم خودمو درگیر کامنت های از رو حرص که تقصیر منم نیست کنم چون دارم به این فاجعه میخندم که با کامنت های تو هم جمع نمیشه! کنا هم که اگه نگاه به آمار فروشش تو امریکا بکنی میبینی از سال ۲۰۱۷ که تولید شد تا الان روند فروشش کاملا صعودی بود،از ۴۷ هزار شروع کرد الان رو ۸۶ هزاره :)))) کبابی فقط کبابی راو۴ :))
چقدر سوژه بود این خبر
حامد
۵ تیر ۱۴۰۱چقد مسخره اید که میگید دشمن یا هرچی
انگار سر جنگه
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱مسخرهتر اینجاست که هنوز تفاوت کلکل را با جنگ و دشمن تشخیص نمیدید اما شاید هم میدی ولی شیطنتِ ترول بازی در میآورید !
هر وقت ارزش سهام تویوتا یا کیا هیوندای روی زندگی من و تو تاثیر داشت بیا اینجا با هم نقد کنیم !
TML BN
۵ تیر ۱۴۰۱ببخشید آقا نوید من خورم فن کره نیستم ولی اگر بجای سوبارو و تویوتا کیا و هیوندای سهامشان اومده بود پایین همینو میگفتی؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز
کیاهیوندای سهام ارزشمندی ندارند که بخواهم چیزی بگویم یا نگویم ، چرا ؟!
یه نگاه به گذشته و حال دوو و سانگیانگ بندازید !
یه نگاه به مشکلات و کپیکاریهای کیاهیوندای به همراه معرفی زود به زود محصولاتشان و موفق نشدن در برابر چینیها بیندازید تا تَه قضیه را میدانیم اگر تعصبی نگاه نکنیم !
فقط یادم اومد اون روزی که آمار فروش هایلندر آمد تا دهن عشق پالیسیدها تلورایدها بسته بشه و شد😂!
اما امروز دوباره بندگان خدا کمی از شوک خارج شدند در صورتی که هنوز مثل صاحبان کیاهیوندای دنبال یاتاقان شاتون اوستاکار نیوفتادن تا به پیچش مو پِی ببرند 🤣👋🏻 !
seyedjavad.mercedesbenz
۵ تیر ۱۴۰۱حامد نمیخواد چیزی بهشون بگی ، تهش ما میشیم متعصب نوید و آرمان و فیکاشون میشن واقع بین
TML BN
۵ تیر ۱۴۰۱@حامد
بله با وجود بعضی از دوستان تعصبی جنگ ها به پا میشه و فکر میکنن جنگه من خودن عاشق بنزم ولی هرجا بعمل کمه میکوبمش و خیلی جاها تشویقش میکنم ولی ماشالا بعضی چی بگم
TML BN
۵ تیر ۱۴۰۱دوستان ببخشید بابت غلط های املایی😅
JaMsHiD
۱۴ دی ۱۴۰۲چرخا با یه آچار سفت میشن . امان از فراخوان میلیونی چیوندا و برادر بدترش کیا برا آتش سوزی یا به قولی انتحاری …
رضا باقری
۵ تیر ۱۴۰۱این فراخوان شرمآور است. مردم مدت زیادی را منتظر عرضه خودروی الکتریکی و تولید انبوه تویوتا بودهاند و حالا درست چند هفته پس از عرضه این خودروها شاهد فراخوان آنها هستیم
پ.ن: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🗑️🚮
دکتر استاپ
۵ تیر ۱۴۰۱شهاب حداقل دیالوگاتو عوض کن دیرتر بشناسیمت
دکتر استاپ
۵ تیر ۱۴۰۱حله من بهت قول میدم شما خواستی پراید کره ای بخری ما مجبورت نکنیم مزدا۱۰۰۰بخری
فقط از پدال بکش بیرون با اکانتای مختلفت سوراخمون کردی
Clean energy (سلام فرمانده)
۵ تیر ۱۴۰۱بیا پایین باو
پس چرا تو آمار فروش اولن همیشه
تناذی نکن لطفا
شاهرخ
۵ تیر ۱۴۰۱ماشینای سایپا هم جزو پرفروش ترین ها هستن
JDM lover
۵ تیر ۱۴۰۱ماشینای سایپا رو مردم از بیچاره بودن میخرن ولی تو دنیا و امریکا مردم از بیچاره بودن نمیخرن ، حق انتخاب دارن و یه دلیلی داره که سراغ تویوتا میرن
Clean energy (سلام فرمانده)
۵ تیر ۱۴۰۱چه ربطی داشت
ایران بحثش جداس
ایران یه بازار بسته اس و همه مجبوریم این بنجلا رو بخریم
به نظرت اگه بازار آزاد بود هنوزم اتقد فروش داشتن؟ عمرا
تو بازار آزاد پرفروش بودن مهمه…
بعدشم ماشین و جنس ژاپنی ثابت شده اس
الان من هنوزم اف جی چهل میبینم عین روز اول کار میکنن و جاهایی رو میرن که تو مغزت نمیگنجه
فروششونم بخاطر این اطمینانه… و این حس اطمینان…
اسم و رسم و نام و نشان خیلی مهمه تو همه چیز
همینطوری بدست نمیاد
:\
۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز سایپا رو با تویوتا مقایسه میکنی؟ …
دوم هم هر شرکتی دچار مشکل بشه سهامش اوفت میکنه حتی اگه میخواد ارامکو اپل یا بانک کشاورزی چین باشه
برای هم هم اتفاق میوفته ضمن اینکه اتاق اتاقه و مشکل برای نیروی محرکه نیست که بگیم تویوتا یا سوبارو نمیتونن برقی بسازن مشکلی بوده که تویوتا متوجه شده و سعی در برطرف کردنش داره
دلیل این واکنش هارو نمیفهمم یه طوری به خبر مشکل تویوتا واکنش نشون میدید انگار خدا مرده یه شرکت ماشین سازی فقط اعلام وجود مشکل کرده و فراخوان داده
ضمن اینکه من هم جنسیس داشتم هم راو فور و از هردو هم راضی هستم دیونه بازی بعضی از دوستان واقعا عجیبه
JDM lover
۵ تیر ۱۴۰۱هرهرهرهرهر خندیدیم
بچه ها بخندین بهش ضایع نشه
Shahrukh
۵ تیر ۱۴۰۱رفقا آروم باشین و ترول بازی درنیارین
امریکایی فراخوان میده،آلمانی میده،ژاپنی میده کره ای میده
چرا هیت بدیم وقتی میشه از وجود هرکدومشون یه حس خوبی رو گرفت.ولو از کیلومترها دورتر!!
hummer
۵ تیر ۱۴۰۱افرین همین درسته
دکتر استاپ
۵ تیر ۱۴۰۱شاهرخ دیر گفتی
شهاب انقدر خوشحاله تا صبح کامنت زد ژاپنی میذاره
Carlover
۵ تیر ۱۴۰۱ریسک در اومدن چرخ!!!! یا حضرت فراخوان بعد بعضی برندها اولین محصولات الکتریکیشون جایزه خودرو سال رو کسی میکنن و نظر همه کارشناسا به شدت مثبته راجع بهشون! اینطرفم تویوتا اولین خودرو الکتریکیش اینطور شد! این چه ریسکی بود اخه!! گفتم الان مشکل کیسه هوایی ترمزی چیزی داره !
mahdi-es17
۵ تیر ۱۴۰۱اگه ایران خودرو فراخوان بده همه بیشتر میخرن بکوب دیس لایک😂 به نشانه قبول داشتن
کیان
۵ تیر ۱۴۰۱پدال ازت ممنونیم ک اینو گذاشتی این فرصت و ایجاد کردی بعضیا بیان خودشون و تخلیه کنن، نزدیک بود بترکن.
در کل متن نشون میده ک بازار چقدر تشنه محصولات معتبر الکتریکی هست و جای خالی تویوتا چقدر محسوس بوده
datsun
۵ تیر ۱۴۰۱دقیقا ، برا برند محبوبشون فراخوان یعنی مشتری مداری برا تویوتا یعنی خرابکاری😁😁
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱اوه اوه چه فاجعه ای.اینقدر بد بود که باعث کاهش سهام شد. چطور میشه ریسک از جا دراومدن چرخ ها باشه آخه.خیلی جای کار دارن هنوز تو بخش الکتریکی
HamiD
۵ تیر ۱۴۰۱تیتر یه طوری زده بود … فقط هفت دهم درصد افت سهام داشت که واقعا عددی به حساب نمیاد در برابر نوسانات سهام برند های دیگه …
ربطی به بخش الکتریکی و قوای محرکه الکتریکی نداره مشکل چیز دیگه ایه …
————————————————————————————————————-
ای کاش دوستان یه سر هم به مطلب پرفروش ترین خودرو های جهان و خودرو هایی که پس از پنج سال کمترین افت قیمت ها رو دارن بزنن تا اینقدر زود از فراخوان یه سری ماشین که حتی از نزدیک ندیدن اینقدر زود خوشحال نشن (منظورم شما نیستی واسه همین با خط تیره جدا کردم)
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱اتفاقًا برای برندهای بزرگ جهانی چه خودرو چه موبایل و غیره ۷ دهم درصد کاهش هم به چشم میاد،جدای از این موارد،خیلی کم پیش اومده که مشکل کیفی یا فراخوان باعث کاهش ارزش برند بشه که حالا شاهدش هستیم برای تویوتا،فراخوان زیاد بوده ولی این مدلی من ندیدم که تاثیرش این باشه.
تویوتا هم که هم خودش هم بقیه میدونن که اصلا نقش و علم خاصی توی بحث الکتریکی نداره و زیاد هم علاقه ای نداره به الکتریکی طبق گفته خودشون
برای ارزش خودرو هم تا جایی که یادمه اولین پورشه ۹۱۱ بود و دومی کیا ریو
تو بحث فروش هم که رتبه ها مشخصه
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱آرمان جان دلبندم
دیدی از نزدیک چرخی از این خودرو در بیاد که تویوتا فراخوان زده تا خیال دیگران راحت بشه و بعدها دنبال وکیل نگرده تا مبادا رُسوا بشه ، کیا هیوندای چی ، سالها در همین پدال گفتم کیاهیوندایها مشکلات مهندسی و کیفیتی متریال دارند و دوستان مسخره کردند تا اینکه گندش در آمریکا و فراخوان در اومد😂😂😂 اما مطمئنم ندیدی از نزدیک کیاهیوندایهایی که تو صف تعمیر موتور بابت شاتون یاتاقان از هم سبقت میگیرند بماند مشکلات الکترونیکی و گیربکس چون تا حالا از کیا هیوندایی سوار نشدی و ندیدی و تنها تجربهای که داری اینه که تو ترافیک کنار یه سانتافه باایستی تا چراغ سبز بشه بری دنبال زندگی شیرینت !!!
راستی سانگیانگ چی شد ، هنوز دنبال مشتری میگرده 😂👋🏻!
بگو مدیر سانگیانگ بره سفارت ایران تو کرهجنوبی بگه اگر میشه یه ۱۰۰۰متر زمین تو زعفرانیه بِدَن بِهِش جایِ فلاکتِ سانگیانگ بلکه از ورشکستگی نجات پیدا کنند🤣🤦♂️!
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱نوید تا وقتی که نتونی سوتی قضیه جی ۹۰ که اون هم دیس خورد رو جمع کنی کامنتاتو نمیخونم :))))) اول اونو جمع کن بعد هم این آبروریزی تویوتا رو.بعد خونده میشه کامنتات :))
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱آرمان جان دلبندم
مارو دور ننداز
ما اینقدا هم بد نیستیم🤦♂️!
فقط لابهلای تننازیهات ، لینک اون مقاله هم بگذار تا دوستان ببینند تو راست میگی یا من 😂!
شعر گفتن که کنتر نمیندازه پس بنواز !
فقط ای کاش پدال یه راستیآزمایی از حرف تو و حرف من میکرد و هرکسی شعر گفته را حذف اکانت میکرد تا ببینم باز هم جرئت تنازی و دروغ و آبزیرکاه بازی میکردی یا ( نه ) 😂 !
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱الکی هی کامنت نزار گفتم که تا اون سوتی رو جمع نکنی خونده نمیشه کامنتات :)))
حماسه چرخ
حماسه جی ۹۰
datsun
۵ تیر ۱۴۰۱تو الکتریکی شدن تویوتا راه رو برا بقیه باز کرد تو میگی جای کار داره اینو جایی دیگه بگی ازت تست الکل میگیرن
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱فعلا منتظریم جواب تست الکل تو بیاد سر این جوکی که گفتی! تویوتا خودش داره تو نقشه دنبال راه میگرده بعد میگی راهو باز کرد!! تو دو سال گذشته چینی ها هم بیشتر تویوتا سهم و نقش داشتن تو بازار الکتریکی! جوایز و کاندیداها و فروش الکتریکی ها گویای این قضیه هست! چانگان هم سهم و موفقیت بیشتری از تویوتا داشته! خوبه پدال خبرشو کار کرد
Carlover
۵ تیر ۱۴۰۱تویوتا ؟ برقی؟ 🤣🤣🤣🤣
datsun
۵ تیر ۱۴۰۱مشکل همینجاست تو میگی دو سال پیش منظور منظور من دهه نود و اوایل دوهزاره همون سالهای که مدیرای هیوندای با یه پوشه آبی و کت شلوار مشکی جلوی دفتر میتسوبیشی خم و راست میشدن برا موتور و پلتفرم جدید.
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱همه حال رو در نظر میگیرن الان دهه ۹۰ نیست،گرچه همون دهه نود هم تویوتا نفسی نداشت
راجع به اون حملت که گفتی مدیرای هیوندای کیا جلوی دفتر میتسوبیشی خم و راست میشدن هم باید بگم که اصلا بگو نظافت چی میتسوبیشی بودن،یکی از دلایل تحسینشون توسط همه اینه که از صفر شروع کردن و الان میتسوبیشی و خیلی دیگه از ژاپنی ها تو جیب ساعتیشونن! همون میتسوبیشی الان کجای کار خودرو سازیه؟ هیوندا کیا پارسال ۷ میلیون خودرو فروختن و بهترین خودرو جهان و اروپا شدن! میتسو چی شد؟ داره التماس میکنه بزارن یه دور تو کارخونه هیوندای بچرخن مدیراش!
پیشرفت مهمه نه عقب گرد!
datsun
۵ تیر ۱۴۰۱میتسوبیشی الان کجای کار🙂
میتسوبیشی در حال ساخت جنگنده نسل ششم و هیوندا مشغول ساخت النترا با خط های قرمز پرفورمنس 😐
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱عزیزم داریم راجع به خودرو سازی صحبت میکنیم! اصلا بگو میتسوبیشی اف ۲۲رپتور رو ساخته( تو خواب میتونه کاغذیش رو بسازه).الان میتسو کجای کار صنعت خودروسازیه؟ چیزی بیشتر از شوخیه؟ النترایی که هیوندا ساخت رو اگه میتسو تواناییشو داشت بسازه الان اون جای هیوندای جایزه خودرو سال رو کسب میکرد نه اینکه بیاد موز و ساندیس برداره
کجای کار خودروسازیه؟ عین ایناس که فقط واس سلامتی ورزش میکنن :)))
datsun
۵ تیر ۱۴۰۱فعلا هیوندا تلاش کنه شاید تونست بیست سال دیگه به ماشینهای دهه نود میتسو برسه
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز میتسوبیشی فعالیت اصلیش ساخت هواپیما و صنایع نظامی و… هست
الان میاد میگه هیوندا اولین سازنده کشتی جهانه فن یه کشور دیگه بودن فقط پدیده ای هست که تو ایران دیده میشه
محمد
۵ تیر ۱۴۰۱داتسون جان شما که اینقدر به قول خودت از نقشه راه ژاپنی ها مطلعی نمیدونی که صنایع سنگین میتسوبیشی خودرو سازیش رو ورشکسته در نظر گرفت و فروخته و اون هواپیما سازی هیچ ربطی به میتسوبیشی فعلی نداره هرچند همون هواپیما هاش هم تعریفی ندارن میتوبیشی اف 2 که همون اف ۱۶ تولید ژاپنه که چیز عجیب غریبی نیست ترکیه هم داره تولید میکنه و انتقال تکنولوژی شده هواپیمای مسافربریش هم در مقابل آمریکایی و فرانسوی ها که هیچ در مقابل برمباردیه و امبرائر برزیلی هم شکست خوردن ولله اگه خود ژاپنی ها اینقدر دفاع بی منطق از محصولاتشون بکنن
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز کل چیزی که گفتی غلطه
صنایع خودرو سازی میتسوبیشی جز هلدینگ میتسوبیشی هست
میتسوبیشی علاوه بر ابنکه وظیفه تولید جنگنده اف دو که ژاپن داره از نیروی هوایی خارجش میکنه رو داره
وظیفه ساخت اف سی و پنج رو دارع
برای شرکت بویینگ و ایرباس قطعه تولید میکنه جت های مسافربری عالی تولید میکنه که ایران قرار بود در زمان برجام قرار داد خرید صد هواپیما رو امضا کنه بعد هم خدمت بگم که کلا تو شرمت ایراباس اروپا (نه فرانسه پرفسور چون نزدیک به نصف قطعات از خارج فرانسه از جمله آمریکا و المان میاد) و بویینگ آمریکا حت مسافربری قاره پیما می سازن بعد هم صنایع سنگین میتسوبیشی تانک نفر بر کشتی جنگی لوازم الکترونیکی اسلحه و تیر موشک می سازع جز بزرگترین شرکت های دومین اقتصاد آسیا و یکی از بزرگترین اقتصاد های جهانه وقتی اطلاعات کافی ندارید نظر ندید عزیز میتسوبیشی الان اعلام کرده دبگه کشتی تجاری بزرگ نمی سازع و احتمالا بخواد صنایعش رو به یه کشور خارجب منتقل کنه اگع میگفتید ابن ورشکستس بیشتر مورد قبولم بود
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱چقدر متنم غلط تایپی داره
شما خودتون درستش کنید با تشکر
آرم@ن
۵ تیر ۱۴۰۱وقتی کم میاری و دیگه نمیدونی چی بگی :))) حداقل یا سکوت میکردی یا یه جواب قوی میدادی اینی که گفتی گل به خودی بود!
میتسوبیشی الان چیه که ده نودش چی بوده باشه! فعلا که فروشش از سایپا کمتر و کیفیتش از چانگان ضعیف تر! در حالی که کره ای ها هر سال دارن افزایش فروش و کسب جوایز متعدد رو تجربه میکنن
پیشرفت و عقب گرد!
تولید خودرو واس سلامتی
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱خوش به حال کره الان ژاپن چی کار کنه کره جایزه خودرو سال رو گرفته؟
هاراگیری ؟
MC20
۵ تیر ۱۴۰۱تولید هیوندای ولستر در ماه ژوئیه برای همیشه متوقف میشود
در ماه ژوئیه، تولید ولستر در کره جنوبی برای همیشه متوقف میشود. کمپانی هیوندای پس از 11 سال قصد دارد ولستر دوستداشتنی !!! را از سبد محصولات خود حذف کند تا ظرفیت کافی برای تولید داخلی نسل بعدی کونا و همینطور النترا N یا همان آوانته N فراهم شود. بد نیست بدانید که فرایند ساخت هاچبک اولیه آیونیک نیز در ماه ژوئیه برای همیشه متوقف خواهد شد.
در حال حاضر، هیوندای نسخه اصلی ولستر را کنار گذاشته و تنها نسخه انحصاری Veloster N را تولید میکند. این خودرو فعلا در کارخانه Ulsan 1 ساخته میشود، یعنی همان جایی که فرایند مونتاژ خودروهای کونا در حال انجام است. ولی زمانی که نسل بعدی کونا از راه برسد، دیگر جایی برای ولستر باقی نمیماند.
با توجه به گزارشهای متعدد، ولستر دوران محبوبیت را پشت سر گذاشته و جای خود را به خودروهای پرطرفداری مثل النترا N داده است. النترا N به محض ورود به بازار توانست توجه بسیاری را به خود جلب کرده و سهم فروش ولستر را به خود اختصاص دهد.
MC20
۵ تیر ۱۴۰۱چرا کیا استینگر به نسل دوم نمی رسد؟ پایان دیفرانسیل عقب جذاب کیا
خودروهای زیادی در جهان وجود دارند که به رغم جذاب بودنشان، شرکت ها از طراحی و ساخت نسل دوم آن منصرف شده و در همان نسل اول خلاصه شده اند. نمونه آن خودروی “بی ام و i8″، “آلفارومئو 4C” و بسیاری خودروهای دیگر که در جذابیت و عملکرد خود حرف های زیادی برای گفتن داشتند، اما به دلیل برآورده نکردن انتظار شرکت های تولید کننده خود، شانس داشتن نسل دوم و ادامه حیات را از دست داده اند. حال خبرهای جدید حاکی از آن است که شرکت خودروسازی کیا هم ممکن است یکی از محصولات پرسروصدای خود را در نسل اول خلاصه کند و برنامه ای برای توسعه و تولید نسل جدید آن ندارد.
کیا استینگر، سدان اسپرت شرکت خودروسازی کیا که با سروصدای بسیار زیاد معرفی شد و تبلیغات زیادی هم بر روی آن صورت گرفت تا به یک ماشین پولساز برای کیا در بازارهای جهانی تبدیل شود، اما گویا این خودرو در تحقق اهداف سازنده خود ناموفق بوده و شرکت خودروسازی کیا قصد دارد تا آن را برای داشتن نسل های بعد و مدل های بیشتر عقیم کند.
کاهش فروش جهانی، می تواند دلیل اصلی کیا برای پایان دادن به زندگی این خودروی سدان اسپرت پرحاشیه باشد. در بین سال های 2018 تا 2019 میلادی، فروش این خودرو با کاهش 18 درصدی همراه بوده و در سه ماهه نخست سال 2020 میلادی هم شاهد افت فروش 21 درصدی این خودرو نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بوده ایم، این درحالیست که تنها در ماه مارس افت فروش کیا استینگر به چیزی حدود 40 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 می رسد. باتوجه به این شرایط، نشریات خارجی مدعی هستند که اگر همین روند برای فروش کیا استینگر در بازارهای جهانی ادامه داشته باشد، اتفاقات ناخوشایندی در انتظار کیا استینگر خواهد بود و ممکن است که دیگر نسل جدید کیا استینگر را شاهد نباشیم.
البته نباید منکر تاثیرات ویروس کرونا بر روی بازارهای جهانی و کاهش فروش خودروسازان شد، در حال حاضر هم شرکت خودروسازی کیا تصمیمی برای طراحی و ساخت نسل جدید این خودرو نگرفته است و مدیر طراحی این شرکت اعلام کرد که با رسیدن به موفقیت اقتصادی، می توان به توسعه و تولید نسل دوم کیا استینگر امیدوار بود.
کیان
۵ تیر ۱۴۰۱به این لیستت دو خودروی سوناتا و کیا کی 5 تازه معرفی شده رو هم اضافه کن، اینها هم دیگه تولید نخواهند شد
ارین صاحب جمعی
۵ تیر ۱۴۰۱همیشه گفتم بازم میگم فراخوان خیلی چیز خوبیه ولی تا یک حدی نه دیگه مثل تویوتا هر دقیقه یک ماشین جدید میده من تا حالا ندیدم مثلا هیوندای ایونیک اینجوری بشه یا کیا ev6 یا bmw ix یا آئودی یا بنز پس وقتی میگم ژاپن از خودروسازی جهانی در عرصه برق بشدت با آلمان و کره و امریکا فاصله داره انقدر متعصب نشید الان از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ داره ۴ سال میگذره و ژاپن به اون صورت هم خوب عمل نکرده
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز چه ربطی به برقی بودن داره؟
نگه باتریش اتیش گرفته
ارین صاحب جمعی
۶ تیر ۱۴۰۱کلا عرض کردم در طی این ۴ سال ژاپن اصلا به اندازه حتی کره جنوبی هم خوب عمل نکرده
Phonix
۶ تیر ۱۴۰۱حتی کره جنوبی دیگه چیه
کره الان از بزرگترین خودرو ساز هاست و در تلاشه جای ژاپن رو بگیره شرکت های ژاپنی هم علاقه خاصی به تغییر ندارن فرمول مناسب رو سال ها تولید میکنن و می بینید که فروش هم میره
تو این سال ها هم هیچی تغییر نکرده بجز اینکه سال پیش کره جایزه گرفته
شاید هم این جایزه مثل جام جهانی با فساد باشه😂
دوست عزیز تغییرات یک شبه به وجود نمیاد کره داره تلاش میکنه ژاپن هم همین طور فقط ما موندیم اون عقب عقبا
MC20
۵ تیر ۱۴۰۱These Korean Vehicles Are Dead for 2022 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Kia kills the Sedona nameplate following the 2021 model year and instead christens its new-for-2022 minivan (or MPV, as Kia calls it) the Carnival. Despite its different nomenclature, the Carnival is, by all accounts, the Sedona’s successor. Still, we’re pouring one out for the Sedona name, which served the Korean brand well for 20 model years ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. The compact-car segment loses another player to Team SUV. Hyundai’s beloved three-door hatchback is outta here. Although one of the cheapest cars sold today is leaving us, the 275-hp Veloster N lives on (at least for another year) while the Korean automaker shifts focus to its more popular Kona and Venue SUVs. And we’ll remind you that the Veloster N, equipped with the eight-speed dual-clutch transmission we tested last year, was the second-quickest front-wheel-drive car we’ve ever tested. Just 2205 Velosters were sold in the first six months of 2021. That pales in comparison to Kona’s sales (50,996). The Venue moved 15,050 units, outselling the Accent and the Ioniq. Now that Hyundai is busy engineering new rides for its all-electric E-GMP platform, there’s not much room for models that don’t sell. Next year there will be just four cars in Hyundai’s 10-model lineup …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..While Hyundai’s Ioniq hybrid and plug-in-hybrid models continue on for the 2022 model year, the automaker is figuratively—pulling the plug on the battery-powered Ioniq Electric. The fate of the electric hatch is not surprising given the fact that Hyundai only sells the Ioniq Electric in 11 states. Plus, the model’s 170 miles of EPA-rated driving range pale in comparison to those of other electric vehicles, including Hyundai’s own Kona Electric and new-for-2022 Ioniq 5. The former model packs an EPA-rated driving range of 258 miles, while the latter offers up to 303 miles of range on a full charge …
بهنام
۵ تیر ۱۴۰۱تویوتا کیفیت و دوام و قابلیت اعتماد رو یک شبه و با تبلیغات بدست نیاورده . در سراسر جهان تویوتا و هر چیزی که ساخت ژاپن باشه رو به کیفیت بالا و دوام عالی شناخته اند . یه دوستی اون بالا گفته تویوتا علم برقی رو نداره . یه نفر اینترنت این اطفال رو قطع کنه .
کیان
۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیزجواب شما در کامنت خودتون مستتر هست، داری میگی “اطفال”، پس در حد همون اطفال هم ازشون انتظار باید داشت. زیاد بهشون خرده نگیر شما، باید بیان بالاخره ارزوهاشون و بیان کنن و رویاپردازی داشته باشند
ارین صاحب جمعی
۶ تیر ۱۴۰۱کلاس انلاینت دیر نشه
Arshia m3csl
۷ تیر ۱۴۰۱هر چیز ژاپنی ای خوب نیست مسلما تویوتا هم کیفیتش رو با تجربه به دست اوورده تویوتا از اول جزو خودرو ساز های اکونومی با کیفیت نبود سالها تجربه کسب کرد تا از دهه ۷۰ میلادی ماشین های با کیفیت و اکونومی خوب ساخت الان سوزوکی ژاپنیه ولی کیفیت بالایی ندارن ماشین هاش ولی تویوتا با کیفیته و قیمت ماشین هاش هم تو همه جای دنیا مناسبه به نصبت
محمد
۵ تیر ۱۴۰۱تویوتا های الان کیفیت سابق رو ندارن خیلی از راوفور و کمری های موجود تو ایران هم مشکل گیربکس پیدا کردن و عیب های ریز و درشت دیگه امان از اینکه یه چیزی تو سر مردم ما بیفته دیگه نمیشه عوضش کرد ، هیچ چیز خراب نشدنی وجود نداره از اون گذشته هنر این نیست که مهندسی ساده داشته باشی و اپشنی قرار ندی بعد بگی من کم استهلاک هستم ، هوندا رو مثال میزنم که اونم ژاپنی باشه یهو حمله نکنید هوندا از لحاظ فنی و مهندسی و نوآوری خییییلی جلوتر از تویوتاست اون به کیفیت ماشین هاش با اون موتور های پیچیده افتخار کنه حق داره نه تویوتایی که نوآوری های محدودی با این همه امکانات و منابع مالی داشته ، تا بحثی هم میشه هی تویوتا فن ها آمار فروش میارن همه میدوینم برای مثال تو خود ژاپنی ها مزدا هم طراحی هم فنی و کیفیتی خیلی سرتر از محصولات تویوتا هست ولی چرا آمار فروشش بسیار پایین تره؟ نمایندگی ها و خدمات پس از فروش کم ، اکثر اونایی که تویوتا میخرن یا چون قبلا هم تویوتا داشتن حوصله تحقیق ندارن یا به خاطر وفور خدماتش تو هر جایی میخرن ، من نمیگم که ماشین های تویوتا بدن ولی شما اگه رقباشون هم امتحان کنید میبیند به مراتب رقبا جلوترن ، شاید هنوزم آمار فروش خوبی داشته باشه ولی هرسال آدمای بیشتری دارن جذب شرکت های بیشتری میشن ، در ضمن بی احترامی به بقیه نکن دوست عزیز شما بازاریاب یا سهامدار تویوتا نیستی که الکی بخوای حرفت خودت رو به کرسی بنشونی که تویوتا خداست این چیزی رو تو دنیای واقعی تغیر نمیده
کیان
۵ تیر ۱۴۰۱حالا شما چرا اینقدر داری حرص میخوری ؟!
بعدش از نظر شما نبود آپشن یعنی نبود مهندسی ؟!
بعدش شما با تریمهای تویوتا اشنایی داری ک میگی کم آپشن هستن ؟
محمد
۵ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز من گفتم از نظر فنی ، مهندسی نوآورانه و خوبی رو در حد منابعی که داره به بازار ارائه نمیده همون آپشن های هم که شما حرفش رو میزنی اگه شیشه برقی و سانروف اینا رو میگی بله تویوتا بسیار پر آپشنه! برند های دیگه تو ماشین های متوسط شون دارن رانندگی خودران و پکیج های کمک راننده ارائه میدن لکسوس که برند لوکس تویوتا هم محسوب میشه یه کروز کنترل تطبیقی درست و حسابی رو ماشیناش ارائه نکرده ، خوبه برند های ژاپنی هموطنش هم مثال زدم که با منابع خیلی کمتر فناوری پیشرفته تری رو دارن ارائه میدن ،گویا شما بیشتر از ما برای جای دفاع نداشتن از برند محبوبت داری حرص میخوری
mos
۵ تیر ۱۴۰۱هیچ برندی تو خودروهای متوسطش خودران ارائه نمیکنه در حال حاضر فقط جنرالموتورز و فورد تو گرون ترین مدل هاشون مثل اسکالید و نویگیتور و مرسدس هم تو مدل S کلاس اونم با کلی محدودیت عرضه اش میکنه، تسلا هم که ۱۲ هزار دلار واسه FSD که هنوز تکمیل نشده میگیره تا مشتری رو تبدیل کنه به موش آزمایشگاهی.
محض اطلاع تویوتا/لکسس هم سیستم خودران سطح ۲ به اسم teammate دارن و در حال حاضر رو مدل میرای و LS500 قابل سفارشه و در آینده رو بقیه مدل ها هم عرضه میشه.
کروز کنترل تطبیقی و سیستم های ایمنی هم رو اکثر مدل های تویوتا و تمام مدل های لکسس به صورت استاندارد وجود داره و ندیدم کسی بگه “درست حسابی” نیست.
این چیز هایی که تو ذهن خودت پرورش میدی و همینجوری ول میدی تو کامنتها با واقعیت خیلی فرق میکنه دوست من حداقل میخوای از بقیه بری بالا که تویوتا رو بکوبونی اطلاعات درست کسب کن بعد بیا کامنت بزار.
بگذریم
هنوز منتظرم ببینم بقیه چه آپشن عجیب غریب و پیچیده ای دارن که تویوتا نداره.
mos
۵ تیر ۱۴۰۱https://youtu.be/lUVIC-Q5S9o
اینم خودران سطح ۲ لکسس.
mos
۵ تیر ۱۴۰۱اینشونم همون دوست مولتی اکانت کره ای فن هست منتها با تغییر لحن تو خیال خودش فکر میکنه کسی نمیفهمه. بعد میاد میگه من آمریکایی بازم!!
حالا کاش یکی از این دوستان کارشناس میومد توضیح میداد منظور از آپشن چیه که تویوتا نداره یا مثلا اون آپشن مدنظر اینا چیه که انقدر پیچیدست و باعث خرابی میشه؟
یا مثلا مهندسی پیچیده چیه حتما یا.تا.قان زدن و مشکلات فنی هیوندای از مهندسی پیچیده اونه؟
نوآوری محدود تویوتا هم از اون حرف های خنده داری بود که هر روز از این جماعت میشنویم احتمالا از میزان هزینه ای که تویوتا صرف R&D میکنه و تعداد پتنت ثبت اختراعی که هر سال ثبت میکنه خبر ندارن که خب طبیعیه از اینا انتظاری نمیره.
محمد
۵ تیر ۱۴۰۱من مثل شما وقت آزاد ندارم که با هزارتا اکانت بیام که حرفم رو به کرسی بنشونم آمریکا و آلمان و ژاپن و کره هم برام کوچیک ترین اهمیتی ندارن که بیام ازشون دفاع کنم بله سال ها هست به سبب زندگی تو منطقه از ماشین های نسبتا روز آمریکایی استفاده میکنم و واقعا از انتخاب هام راضی هستم نمیام هم به زور نظرم رو غالب کنم که ماشین آمریکایی خداست چون هیچ چیز کامل نیست هر کدوم یه ویژگی مثبتی داره درباره اون ثبت پنتنت ها هم کاملا در جریانم که تویوتا بیشترینش رو ثبت کرد پدال هم مقاله شو کار کرده بود ولی هر اختراعی لزوما نوآوری نیست برید پنتنت هارو نگاه کنید خیلی هاشون چیزهای بسیار ساده ای هستن و بیشتر جنبه حقوقی برای عدم استفاده رقبا دارن اصلا میگیریم تویوتا سالی میلیارد ها دلار خرج تحقیق و توسعه بکنه چه ثمری داشته این تحقیقات وقتی نمیتونی محصول پیشرفته بدی دست مصرف کننده و همه به ماشینات به چشم وسیله ای برای رفتن از نقطه الف به ب نگاه میکنن
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱الان مبگه جنسیس اولین بار سیستم نویز کنسلینگ رو اورد تو ماشین هاش😂
mos
۶ تیر ۱۴۰۱من مثل شما بیمار نیستم که هزار تا اکانت فیک بزنم هر حرفی داشته باشم هیچ ترس و مشکلی ندارم برای گفتنش بارها هم اینو ثابت کردم و نمیزارم هر کسی بیاد مثل شما حرف اشتباهی بزنه.
سه بار پرسیدم منظور از این تکنولوژی پیشرفته و آپشن پیچیده و عجیب رقبا که حرفشو میزنی چیه مثلا تاهو و اکسپدیشن و واگنییر چه تکنولوژی و آپشنی دارن که مدل سکویا نداره. یا اصلا بیایم یه مدل ارزون مثل کرولا رو مقایسه کنیم رقبا چی دارن که این نداره؟
بالاتر گفتی رقبا خودران دارن تویوتا کروز کنترل هم نداره!! که جوابت رو دادم و با منبع نشون دادم کی چی داره کی نداره اگر بقیه چیزای تو ذهنت مثل همینه که هیچی.
اگرم مخالفتی با تویوتا داری یا از جایی میسوزی و میخوای هر جوری شده یه چیزی بگی بحثش جداست.
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱من رافور ۲۰۱۸ دارم مشکلی نداره
باهاش همه جا هم رفتم
یه طوری میگی تویوتا های قدیم هر کی ندونه فکر میکنه تا الان صد بار مدیر عاملش عوض شده
meysam
۵ تیر ۱۴۰۱ای بابا این دیگه چه سوتی بود
از تویوتا بعید بود
عجیبه چون تصاویر تستش در آفرود قبل از تولیدش منتشر شده بود
Phonix
۵ تیر ۱۴۰۱باز هم در دست مشتری معلوم میشه
تویوتا هم گفته طرف بد رانندگی کرده باهاش
ولی تویوتا که خدا نیست مشکل پیش میاد مهم اینه که شرکت ها اگه متوجه شدن سعی در برطرف کردنش کنن
Phonix
۶ تیر ۱۴۰۱شما نده
شهر نشین
۶ تیر ۱۴۰۱وقتی تیترو دیدم خندم گرفت.
GJR7
۴ شهریور ۱۴۰۳آره والا
🇰🇷
۴ شهریور ۱۴۰۳الکتریکیها سال پیش فقط سهم ۱ درصدی از بازار خودروی ژاپن را در اختیار داشتهاند
این تحلیل غلطه . ژاپنیا علاقه زیادی به برقی دارند اما چون واردات خاصی صورت نمیگیره و تنوع برقی هم در کشورشون بالا نیس این عدد بدست اومده
وگرنه نیسان لیف در ژاپن بسیار پرطرفداره