فروش تویوتا سوپرا در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ با افت فاحشی مواجه شده و نیسان Z بهتر از این خودرو عمل کرده است.
جدیدترین آمار فروش تویوتا در سه ماهه اول امسال نشان میدهد سوپرا وضعیت خوبی ندارد. ژاپنیها تنها ۴۸۴ دستگاه از خودروی اسپرت یاد شده را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به فروش رساندهاند که نسبت به فروش ۸۷۱ دستگاهی مدت مشابه سال قبل افت ۴۴.۴ درصدی را نشان میدهد. بیشترین میزان فروش سوپرا به ۶۸۳۰ دستگاه در سال ۲۰۲۱ مربوط میشود و از آن زمان تاکنون شاهد افت فروش مداوم کوپه اسپرت تویوتا بودهایم. این ارقام در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب به ۴۹۵۲ و ۲۶۵۲ دستگاه رسیدهاند که زنگ خطری برای ژاپنیها محسوب میشود و درصورتیکه تویوتا فکری برای بهبود این خودرو نکند آینده خوشی را برای آن متصور نخواهیم بود.
با این عملکرد تویوتا سوپرا برای اولین بار در نسل جدید نیسان Z شکست خورده است. فروش محصول اسپرت نیسان در این مدت رشد ۴۴ درصدی داشته و از ۴۶۶ دستگاه مدت مشابه سال قبل به ۶۷۱ دستگاه در سه ماهه اول امسال رسیده است. قیمت پایه نیسان Z اندکی کمتر از سوپراست و برای خرید آن باید حدود ۴۳ هزار دلار پرداخت کرد. با این مبلغ میتوان پشت فرمان خودرویی مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۴۰۰ اسب بخاری با گیربکس دستی نشست؛ اما قیمت سوپرا از حدود ۴۷ هزار دلار شروع میشود و پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۲۵۵ اسب بخار قدرت است. مدل پایه سوپرا به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است.
تویوتا از زمان احیای سوپرا در سال ۲۰۲۰ تاکنون تغییراتی را در آن اعمال کرده و سال قبل شاهد ارائه گیربکس دستی برای مدلهای مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو بودهایم. این خودروساز همچنین اخیراً نسخه سالگرد ۴۵ سالگی را به عنوان فول ترین نسخه سوپرا معرفی کرده است. مدل یاد شده حدود ۶۶ هزار دلار قیمت دارد و از رنگ بدنه سفارشی میکان، رینگهای ۱۹ اینچی مشکی و بال عقب قابل تنظیم سود میبرد؛ اما وضعیت دیگر خودروی اسپرت تویوتا یعنی GR86 به اندازه سوپرا وخیم نیست. فروش این خودرو در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ از ۲۰۳۱ به ۲۰۴۱ دستگاه رسیده که نشان دهنده افزایش یکدهم درصدی نسبت به سه ماهه اول سال قبل است.
کولول خودرو شناس
۱۶ فروردین ۱۴۰۳لیاقت این ژاپنی ها همینه وقتی تو زمینی که توش حتی یکمم استعداد نداره بازی میکنه تویوتا رو چه به ماشین اسپرت؟؟
برو چهار تا هایلوکس بساز که تو جنگ های خاورمیانه استفاده کنن.
پیام
۱۶ فروردین ۱۴۰۳اینم از سوپراتون! امیر هیچ وقت جنسیس جی هفتاد رو با امثال سوپرا مقایسه نکن! جنسیس جی هفتاد جرقهای برای پیشرفت برند اوکس کرهای بود!
amir
۱۶ فروردین ۱۴۰۳کولاکی که mk4 کرد زمان خودش هیچ جنسیس و هیوندای و آیونیکی به خوابشم نمیبینه!!! این نسلم به خاطر اینکه خیلی بی ام و بود افت کرد!
اصلا اون شد یه نماد محال ممکنه کسی سوپرای نارنجی تو فست رو یادش نیاد
B
۱۷ فروردین ۱۴۰۳همین فروشای mk5 هم بخاطر نسل قبلشه اونجور اون ماشین تیون میشد … سرجمع فکر نکنم حتی ۵ تا یا ۱۰ ماشینم موتورشون اونطور تیون بشه
افشار
۱۶ فروردین ۱۴۰۳آقای احمد زاده این چه مقاله ای بود که گذاشتی حال تا ۲۴ ساعت آینده عروسی و بزن و برقص کره ای فن ها و ژاپنی فن ها را داریم😱😱😱😱
amir
۱۶ فروردین ۱۴۰۳با چیزی به اسم تویوتا سوپرا mk4 اشنایی داری دلبندم؟
🇰🇷
۱۶ فروردین ۱۴۰۳اینم لینکشو داده بودم چه خوب شد پدال گذاشت 🤣
هیوندای داره انواع اقسام اسپرت های برقی رو میسازه اما این بیچاره ها همون درون سوزشونم داره از بین میره !!!
تا کی میخواین حقیقت رو نبینید ؟!!
GODZILLA
۱۶ فروردین ۱۴۰۳خودتم داری می گی برقی رو با درون سوز مقایسه نمی کنن دانشمند :)
froG-driVer
۱۷ فروردین ۱۴۰۳حقیقت اینه که سوپرا غوغا بود و این تویوتا بودنش بود که مشکل دارش کرد اگر سوپرا دست بنز بود یا بی ام و یا پورشه،مطمئنا الان یکه تازی میکرد ولی تویوتا نابودش کرد و کل دنیا رو به هم ریخت.بیشتر هم با تغییر دادن mk4
Car love
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ای وااااااای 😂😂😂😂😂😂 خدایا خیلی داره خوش میگذره خدایی عجب هفته ای😂عجب پنج شنبه ای 😍
دوستان جاپون فن،این خبر به فنا رفتن سوپرا(اصتوره) بدتره یا خبر افزایش فروش ۱۰۰ درصدی برقیای هیوندای ؟ 🥺
Erfan
۱۶ فروردین ۱۴۰۳بنده خودم طرفدار ماشین های ژاپنی هستم منتهی در بحث های مربوطه شرکت نمیکنم.
این کامنت هایی هم که لطف میکنید و میزارید نشون دهنده بچه سال بودن شماس.
اینجا سایت اطلاعات و اخبار خودرویی هست نه دعوا چند تا بچه سال.
احسان
۱۶ فروردین ۱۴۰۳دیگه اوج کار برخی ها شده دودوتا گفتن یا چیوندای گفتن.جوری هم کره ای فن ها و ژاپنی فن ها گارد میگیرن من شرط میبندم اگر هیوندای یا تویوتا فرضا توسط یک فرد ایرانی خریداری میشد همه میگفتن صنعت خودروسازی جهان مال ماست و همه هم از اون برند تعریف میکردن! خلاصه ایشالله پیروان جومونگ و عزیزان سامورایی کمی کمتر خشونت به خرج بدن 😂 عشقست لگن های ایران خودرو و سایپا 😂😂
سامورايي
۱۶ فروردین ۱۴۰۳LFA تنها نیست :(
خدایا بسه دیگه چقدر اذیت میکنی ما ژاپن فنا رو.۱۰ روزه یه پشت خبر از نابودی خودروسازی ژاپن و پیشرفت و افزایش فروش بهترین خودرو سال کره میاد
Ehsan
۱۶ فروردین ۱۴۰۳خیلی جالبه یه عده میان جی ۷۰ رو مسخره میکنن با که فروشش ۱۴ هزارتا بود،در حالی که خودشون سوپرایی رو دارن که با این همه ادعا و عقبه فروش خودش و gr86 رو هم به فروش g70 نمیرسه با اینکه حدود ۱۰ هزاردلارم ارزون تر هستن!! یا حتی لکسوس Rc که حتی وضعیتش از اینا هم بدتره!!
با توجه به اخبار این چند روز حداقل یه بازه چند ماهه اصلا نباید افتابی بشین
سالار فصل
۱۶ فروردین ۱۴۰۳https://insideevs.com/news/714827/toyota-stock-rises-as-tesla-shares-drop/
We Told You Moment :))))
American V8
۱۶ فروردین ۱۴۰۳بزرگ ترین اشتباه تویوتا به نظرم استفاده از پلتفرم Z4 و موتور اونه .
بیشتر معروفیت تویوتا سوپرا به 2jz و طراحیش بوده . این که تویوتا واسه چنین محصول موفقی پلتفرم مستقل تولید نکرد و خبری از انجینی که به قول معروف تیون خورش مثل 2jz ملس باشه ( که ساخت خود تویوتا هم باشه ) و احساس کمبود روح سوپرای دهه نود توی طراحی mk5 ضربه بزرگی به شهرت این افسانه زد . تا اینجا که تویوتا جالب پیش نرفته ولی ببینیم در آینده چکار میکنه .
بهزاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۳دوست گرامی یکمی صبر و کمی تحقیق و سوال.
این خودرو صفر تا صد در یکی از تاسیسات bmw در اتریش ساخته میشه و دقیقا در همان خطی که z4 مونتاژ میشه و اکثر خودروهای اسپرت دو در در حال حاضر فروششون به همین میزان چند صد عددی یا چند هزاری در ساله و از زمان عرضه تا آخرین سال روندی کاهشی دارند.
نمیصرفه شرکتی بره واسه مدلی که در طی مثلا ۸ سال که شاید ۵۰ هزار یا ۴۰ هزار دستگاه کلا فروش داشته باشه و با این قیمت مدلی منحصر به فرد از جمله شاسی و موتور و گیربکس و آیرودینامیک توسعه بده.
JaMsHiD
۱۶ فروردین ۱۴۰۳از همون اول میدونستم این ماشین مثل نسل قبلیش نمیتونه باشه .
چون یه ب ام و چه هست
نه تویوتا
من هم طرفدار تویوتا هستم هم ب ام و
ولی از ب ام و ای که مارک تویوتا روش باشه متنفرم
همون اولشم نمیومد بهتر بود .
جی تی 86 و تویوتا کرولا و یاریس GR و لندکروزر GR برای بخش اسپرت تویوتا کافی بود .
𝐀𝐥𝐢
۱۶ فروردین ۱۴۰۳بابا دست ازین دعواهاتون بردارین اصلا هم ژاپن خوب هم کره راضی شدین؟؟؟
amirboss
۱۶ فروردین ۱۴۰۳یکی از دلایلی که ژاپن نمیتونه اسطوره هاشو زنده کنه اینه و این دلیل محکمیه که اسطوره های ژاپنی فقط یه بار متولد میشن.
سوپرای افسانه ای کجا و این کجا.
طرفدار ژاپنیا نیستم ولی واقعا یه سری محصولاتشون جای ستوده شدن رو دارن ولی فقط برای یه بار.
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ای بابا کل سایت به گند کشیده شده . یه مشت بچه مجازی ریختن تو سایت دارن مسخره بازی در میارن چه فن کره چه فن ژاپن.
( جرأت ش رو دارید رو در رو با هم حرف بزنید ) .
خود جفت کمپانی ها براشون مهم نیست این حاشیه ها ، بعد اینا فقط دارن به هم شعار میدن .
آقای اشتری حداقل شما یه رسیدگی یا محدودیتی بزارید برا اینا ،
این همه سال هست دارم سایت رو دنبال میکنم هیچ وقت اینقدر قاطی پاتی نبود اوضاع.
FY
۱۶ فروردین ۱۴۰۳بله... حالا که کم آوردین بهونتون شده کلکل کردن😅😅😅😅😅 خنده داره قبول کنین کره خیلی پیشرفت کرده🤔🤔🤔
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ببین پسر خوب
من اگه فن ژاپن بودم راحت جواب خوبی میدادم بهت .
کسی منکر رشد و پیشرفت کره نیست ، ولی این مدل رفتار ت با اکانت های دیگه ات ، فقط و فقط باعث از بین رفتن آبروی کره میشه ، اگه خیلی کره و هیوندای و … دوست دارید درست برخورد کنید تا به چشم یه آدم بالغ ببینن تون.
blackwing
۱۶ فروردین ۱۴۰۳به نظر من وقتی تویوتا با همکاری بیامو این ماشین رو توسعه داد خرابش کرد.
از اون اصالت خودش در اومد
BMW
۱۶ فروردین ۱۴۰۳امیدوارم دوباره برگرده به اون فروشی که لیاقت داره🥲👍
B
۱۷ فروردین ۱۴۰۳لیاقت فروشش در همین حده فروشش در سالای قبلم بخاطر این بود که مردم فکر میکردن این واقعا سوپرا در حالی که نم نم فهمیدن نه این فیس لیفت z4 هست
Taha Ayoobi
۱۷ فروردین ۱۴۰۳این نسل خیلی انقلابی نبود
ببینیم نسل بعد چی میشه
منتظر زنده شدن دوباره mk4 هستیم
JaMsHiD
۱۷ فروردین ۱۴۰۳نسل بعدیش رو تویوتا حالا حالا ها نمیده .
خودت میبینی یه روز برقی ها سهم بزرگی از بازار رو دست گرفتن یه روز هیبریدی یه روز هم بنزینی !
تویوتا صبر میکنه آخرش یا سوپرا برقی میشه مثل جانشین MR-2 ، LFA و …. و یا هیبریدی میشه
فرزند ایران
۱۷ فروردین ۱۴۰۳مشخص بود از همون اول که تویوتا خراب کرد این موردو(برخلاف نیسان که نیسان زد واقعا ماشین فوق العاده ایه)
سوپرا مارک ۳ عالی بود
و مخصوصا مارک ۴ یکی از معروفترین خودروهای ژاپنی تاریخه
اینجا عملا یک بی ام و که بج تویوتا خورده رو می بینیم
رامتین
۱۷ فروردین ۱۴۰۳یه علت مهمش اینه کلا ژاپنیها دیر به دیر فیس لیفت انجام میدن. در لکسوس که کاملا مشهوده. گاهی با یسری تغییرات و جان تازه بخشیدن به طراحی خودرو، فروش را میتونی راحت برگردونی.
Smokey
۱۷ فروردین ۱۴۰۳Better Than MK4
بنده خدا
۱۷ فروردین ۱۴۰۳Mk4 جایگزین نداره ورژن سوسول سوپرا mk5 تازشم تو کل اینترنت تمام ادیت های ماشین راجبه سوپرا mk4 اصلا بین مردم محبوبیت زیادی نداره نباید جزء خدارو شکر تو jdm cars نیست
s
۲۱ فروردین ۱۴۰۳هیچ خوشی ماندگار نیست
علی
۲۲ فروردین ۱۴۰۳این نسل یکی از زیباترین تویوتا هاست ولی رقیبای قدرتمندی داره. استفاده از بی ام و باعث شد قیمت تمام شده اش بالاتر از رقبا باشه رقیبی مثل نیسانz که نفس سوپرا رو گرفته نسل جدید نیسان واقعا هم زیباتره هم قویتره هم ارزون تره
مردم تویوتا رو بخاطر ارزون بودنش میخریدن ولی این نسل نه ارزون هست نه قوی
میلاد فتحی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳در دیدگاه ها شاهد همهمه ای به بزرگی ۸ ریشتر بین رودخانه کره و اقیانوس ژاپن هستیم
چرااااا من این بچه سالا رو در دنیای واقعی نمیبینم؟؟؟