در ۱۸ ماه گذشته یکی از اساتید دریفت با نام رایان تورک به همراه تیمش مشغول تولید یکی از دیوانهوارترین خودروهای دریفت تاریخ بودهاند. هماکنون این پروژه کامل شده و ما نیز آن را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
تورک با تولید خودروهای دریفت شاخص بیگانه نبوده و مالک یک تویوتا GT 86 مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری فراری ۴۵۸ ایتالیا نیز میباشد. او برای جدیدترین پروژه خود خواهان پیشرانهای خاصتر بوده و به همین خاطر نیروگاه ۱۰ سیلندر برگرفته از فرمول ۱ را برگزیده است.
این پیشرانه با نام GV4 V10 شناخته میشود و حجم ۴ لیتری داشته و بهصورت تنفس طبیعی عمل میکند. نیروگاه یاد شده در برخی خودروهای حاضر در مسابقات جهانی ریسینگ اسپورت اواخر دهه ۹۰ میلادی بکار رفته بود. کمپانی Judd بیش از سه دهه است که در حال ساخت این پیشرانه بوده و برخی از این V10 ها در فرمول ۱ بکار رفتهاند. این نیروگاه آهنین تنها ۱۴۵ کیلوگرم وزن داشته و تا ۱۱ هزار دور نیز غرض میکند. قدرت ۷۳۰ اسب بخاری و بازسازی کلی در هر ۳۲۰۰ کیلومتر جزو مشخصات شاخص این پیشرانه است.
اما تغییرات این تویوتا سوپرا تنها به پیشرانه آن خلاصه نمیشود. تمامی پانلهای بدنه استاندارد جدا شده و بجای آن قطعات فیبر کربنی سبکوزن نصب شدهاند. فاصله بین چرخ های روبرویی نیز بیشتر شده و سیستمهای تعلیق و فرمان نیز کاملاً ارتقا یافتهاند. همکار پیشرانه V10 نیز یک گیربکس سکونشئال هولینگر است که نیرو را به چرخ های عقب میرساند.
در ویدئوی منتشر شده میتوانیم اولین استارت پیشرانه را ببینیم که صدای دیوانهواری تولید میکند.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ آبان ۱۴۰۰سوپرا به این میگن ، این سوپرای واقعیه ، نمیگم تویوتا باید ۱۰ سیلندر میساختش ولی باید یه چیزی نزدیکش میساخت
MR.JD
۲۳ آبان ۱۴۰۰با عرض سلام و ادب از دوستان عزیز یک سوال فنی داشتم :
((( این نیروگاه آهنین تنها ۱۴۵ کیلوگرم وزن داشته و تا ۱۱ هزار دور نیز غرض میکند. قدرت ۷۳۰ اسب بخاری و بازسازی کلی در هر ۳۲۰۰ کیلومتر جزو مشخصات شاخص این پیشرانه است. )))
در اینجا منظور از ( بازسازی کلی در هر ۳۲۰۰ کیلومتر ) چیه ؟
یعنی مثل V8 های آمریکایی نیست که تنها خرجش بنزین و روغن باشه و هزینه های دیگری هم داره ؟
مجازا گفتم ها تنها خرجش بنزین و روغن باشه . منظور این که سرویس و نحوه نگهداری اش با موتور های معمولی متفاوت است ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ آبان ۱۴۰۰آره دیگه منظورش همینه هر ۳۰۰۰کیلومتر بازسازی میشه،شنیدی میگن مثلا گیربکس یا موتور اورهال شده؟ یه چیزی تو همون مایه هاست…
Mad.z.Max
۲۳ آبان ۱۴۰۰چون پیشرانه فرمول هست، هر ۳۲۰۰ کیلومتر یکبار باید اوورهال بشه، کلا بریزن زمین پیچ به پیچ از اول بسازن. باقی انجینهای فرمول هم همینه داستانشون. تازه یکسری انجینهای فرمول رو اطلاع دارم که تا دوره های پیش، فقط به اندازه سه چاهار دور زدنه پیست عمر داشتن! و بعد کلا مرخص بودن، ب ام و این موتورها رو میساخت و فقط هم برای دور تعیین خط ازشون استفاده میشد. انجین به طرز دیوانه واری تحت فشار بود و البته پرفورمنس عالی ای هم میداد. ولی خب همونطور که گفتم، عمرش در حد سه چاهار دور بود، و برای اصل مسابقه از انجینهای دیگه استفاده میشد (انجین مذکور یه نمونه چارسیلندر خطی توربوشارژ بود که دهه ۸۰ اولینبار ساخته شد)
Clean Energy
۲۳ آبان ۱۴۰۰😐❤
عجب چیزیه! بعد طرف پژو پارسشو خوابونده اومده دریفت میکشه و به خودش میگه دریفت کش حرفه ای😐😂 واقعا این دیوانه های شوتی جوری لایی میکشن آدم فکر میکنه اف یک دستشونه
به نظرتون این ماشین مال دریفته یا پژو پارسی که انقد بزرگش میکنن؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ آبان ۱۴۰۰اسمشون رو خودشونه دیگه! شوتی سوار! راننده ها همه شوت!!
Clean Energy
۲۳ آبان ۱۴۰۰دقیقا
یکیشو جوری کنار من لایی کشید سکته کردم😐
لامصبا هیچیشون مثل بنی آدم نیست
Shahrukh
۲۳ آبان ۱۴۰۰یکیشون رو بنده میشناسم تو کوچه پس کوچه ها با هشتاد تا میره تو جاده با شصت تا میره زیاد متاسفانه وضعش معلوم نیست
Clean Energy
۲۴ آبان ۱۴۰۰خداوند خودش شفا را نازل کند
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۳ آبان ۱۴۰۰وقتی یکی رو گشنه نگه داری
یه تیکه گوشت گندیده هم که بهش بدی فکر میکنه داره غذای شاهانه میخوره …
حکایت شوتی سواران هم اینه …
Clean Energy
۲۴ آبان ۱۴۰۰والا
بعد دیدی پروفایل بعضی هاشونو😐😂 تنذ به تمام معنا
نوشته دنده پنج زانتیا مساوی پرواز وات د فاز؟
PegaSus
۲۳ آبان ۱۴۰۰سوپرا از اولین روزی که معرفی و تولید شده تا الان یه شاهکار بی نظیر بوده و هست. هممون هم توی سری فیلم های سریع و خشن کلی باهاش خاطره داریم. از اولین قسمتش که زیر پای مرحوم پل واکر دوست داشتنی بود، تا آخرین قسمت که زیر پای جان سینا غرش می کرد. حالا هم که توی این مدل با بدنه فیبر کربنی و موتور V10 بیشتر از قبل دل مارو برده! واقعا یکی از ماشین هایی هست که از ته قلب دوسش دارم، برای همیشه…
M.K karimi
۲۳ آبان ۱۴۰۰نمیشه تو کلمات توصیفش کرد ….!
دانیال
۲۳ آبان ۱۴۰۰« بازسازی کلی در هر 3200 کیلومتر » 😳
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۴۰۰نمای خارجی متفاوت تر از نسل قبلی که یه جورایی وسوسه کننده و کنجکاو برانگیزه طوری که راننده ها رویای داشتنشو دارن !
مهدی
۲۳ آبان ۱۴۰۰خیلی عالی شده
هم از لحاظ فنی هم از لحاظ ظاهری
اما میتونست از لحاظ ظاهری اسپرت تر هم بشه
Reza Waffen SS
۲۴ آبان ۱۴۰۰اگه خود تویوتا یه همچین موتوری میزاشت روش چی میشد