همه نشانهها حاکی از آن است که شورلت طی چند سال آینده کامارو را بازنشسته خواهد کرد. این اخبار در کنار کاهش فروش چشمگیر طی سالهای اخیر، روزهای تاریکی را برای ماسل کار شورلت رقم زدهاند. بااینحال، این مسابقهٔ درگ نشان میدهد که کاماروی مظلوم هنوز هم توان رقابت با خودروهای پرفورمنس مدرن و گرانتر را دارد.
کامارویی که در این درگ حضور پیدا کرده از نوع LT1 است که در سال ۲۰۲۰ بهعنوان یک تیپ هشت سیلندر ارزانتر از مدل SS ارائه شد. پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری این خودرو ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیرو خریداران میتوانند گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک را انتخاب کنند که نمونهٔ حاضر در این ویدئو به دومی مجهز است.
رقیب کامارو در این درگ تویوتا GR سوپرا با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است. این موتور ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آن را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد. البته برای مدل ۲۰۲۳ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای سوپرا ارائه خواهد شد. هرچند این کوپه ژاپنی قدرت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما حدود ۱۳۰ کیلوگرم هم سبکتر است که میتواند تأثیرگذار باشد.
مسابقه با یک درگ ایستاده آغاز میشود که در آن رانندهٔ کامارو باعث هرزگردی چرخهای عقب میشود و همین اتفاق کافی است تا سوپرا بهراحتی با اختلاف زیادی پیروز شود. سپس این درگ دوباره برگزار میشود تا کامارو شروع بهتری داشته باشد. این اتفاق میافتد و شورلت بدون مشکل حرکت را آغاز میکند ولی بااینوجود، سوپرا خود را به رقیب رسانده و با اختلافی جزئی آن را مغلوب میکند. پسازاین، مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که به نظر میرسد در آن تویوتا با اختلافی بهاندازهٔ طول یک خودرو برنده شده است. مسابقهٔ نهایی هم رولینگ از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که بازهم سوپرا ولی این بار با اختلافی جزئی پیروز میشود.
در حال حاضر آیندهٔ کامارو نامشخص است. شایعاتی به ساخت یک نسخهٔ پرفورمنس بالا برای خداحافظی با این ماسل کار دوستداشتنی اشاره داشته و ادعا کردهاند که این نسخه به پیشرانهٔ LT2 هشت سیلندر کوروت C8 مجهز خواهد شد. همچنین شایعات دیگری هم از تجهیز کامارو ZL1 به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ کادیلاک CT5-V بلکوینگ خبر دادهاند که قدرت آن را از ۶۵۰ به حدود ۶۷۰ اسب بخار افزایش خواهد داد.
مشخصات فنی
کامارو LT1 | GR سوپرا | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۷ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۷۰ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۵,۳۹۵ دلار | ۵۲,۹۱۵ دلار |
ممد ژانگولر
۱۰ تیر ۱۴۰۱انجین آلمانی تویوتا انجین الکی پر مصرف کامارو رو یک لقمه کرد ویک آب هندونه هم روش 👏👌
اون چی بود وصل کرده بودن به سقف کامارو عین لوستر که زلزله میاد میچرخید😂😂😂
Aboalfazl demon
۱۰ تیر ۱۴۰۱جنرال موتورز هر چقدر رو کوروت عالی کار کرد
کامارو را نابود کرد
Mr Naftalin az roghan abad
۱۳ تیر ۱۴۰۱مگه همه چیز برای شما درگه؟ یک مسیر صاف یک ، یکو نیم کیلومتری ملاکه عالی بودنه ماشینه؟ یا لذت رانندگیش؟ من اصلا درکه شما کاربرای تازه به دوران رسیده رو اصلا نمیدونم . نیم ثانیه، یک ثانیه. اصلا سه ثانیه دیر به کوارتر مایل برسه مگه چیزی از خوب بودن ماشین کم میکنه نمیفهمم. بهتره از فردا بشینی تلویزیون ببینی تا بیای پدال با حرف های خنده دارت فشار بیاری به اعصاب آدما
مجید
۱۰ تیر ۱۴۰۱قطعا کامارو رو انتخاب می کنم
کیان
۱۰ تیر ۱۴۰۱کامارو رو انتخاب میکنی ؟!!
داداش 35000 دلار میدی 8 سیلندر بهت میدن، واقعا اینکه سوپرا چی هست و چی داره مهم نیست الان، اینکه با 35000 دلار سوار کامارو 8 سیلندری میشی ک نوستالژی داره، استایل و تاریخ خاص خودش و داره یه معامله همه جوره برد هست با این قیمت
پس انتخابت قطعا خوبه
Reza Waffen SS
۱۱ تیر ۱۴۰۱کامارو رفته رفته داره زشت و زشت تر میشه
meysam
۱۰ تیر ۱۴۰۱کامارو فدای سرش که با اختلاف ناچیزی باخت
اولا که اصالت داره و یه آمریکایی اصیله
دوما شما فقط اختلاف قیمت رو نگاه کنید
من ژاپنی فن هستم ولی واقع بین
ولی تویوتا خوب زرنگی کرد سوپرای جدید رو خودش از صفر طراحی نکرد. چون وضعیت فروش کامارو و موستانگ نشون دهنده وضعیت آینده این سگمنته و سودی برای سازندگانش نداره.
تویوتا با کمترین هزینه ممکن داره از فروش سوپرا پول خوبی درمیاره
TML BN
۱۰ تیر ۱۴۰۱کامارو چی بودی چه شدی هییییی
HamiD
۱۰ تیر ۱۴۰۱انتخابم کامارو …
Enayat
۱۰ تیر ۱۴۰۱من کامارو رو یک آمریکایی کامل می بینم،(با اینکه علاقه به خودروهای ژاپنی دارم) ، با اصالت هست و به سنت ها اجدادش پایبنده، حتی اگه سنت گرایی براش آینده تاریکی رقم بزنه …
ولی سوپرا (برخلاف نسل های قبلش) فقط یک نام به ارث برده، حال هرچقدر که می خواهد خودرو خوبی از همه نظر باشه…. با استفاده کردن از پلت فرم و موتور گیربکس بی ام و برای کاهش هزینه یا برای مصارف تجاری، فقط به نیاکان سرزمین آفتاب ، یعنی خودروهای افسانه ایی دهه ۹۰ ژاپنی جفا کرد…
Enayat
۱۰ تیر ۱۴۰۱اصالت در یک خودرو خریدنی نیست!… بلکه هدیه ایی ماندگار و باارزش هست که به یادگار به ما داده می شود…
پدرام
۱۰ تیر ۱۴۰۱دلیل پایین آمدن فروش کامارو سیاست های غلط شورولت در طراحی این ماشین در نسل جدید هست یه جورایی به زور خواسته ماشین رو جدید نشون بده اما به طور کلی سبک طراحی جلوش رو عوض کرده که هیچ شباهتی با نسخه های پیشین نداره دقیقا بر خلاف چلنچر و موستانگ که هر چه جلو می رن بازم سعی می کنن هویت خودشون رو حفظ کنن
JDM lover
۱۰ تیر ۱۴۰۱یه ماسل کار v8 تنفس طبیعی و قدرت ۴۵۰ اسب بخار با قیمت ۳۵هزار تا خیلی ارزش خرید بالایی داره
تو رده قیمتی کامارو ، موستانگ GT هم هست که اونم خیلی خوبه
ali+a
۱۰ تیر ۱۴۰۱هندلینگ و لذت سواری سوپرا سر هست… شتابم که یکم بهتره.. انتخابم سوپرا
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ تیر ۱۴۰۱سوپرا پلاستیکی اصلا عددی نیست.البته قبلا هم نبوده در مقابل ماسل آمریکایی.این یوتیوبر فقط میخواد هر جوری هست امریکایی رو بازنده جلوه بده.آخه کجای سوپرا پلاستیکی به کامارو میخوره.قطعا تو درگ واقعی با اختلاف میبازه.نکته جالب قیمته یه انجین شش سیلندر بد صدا و بدون هیجان کجا انجین وی8 پوشراد تنفس طبیعی قلدر کجا.از ابعاد امکانلت ظاهر و هر چی حساب میکنم قیمتها بر عکسه.
پورشه
۱۰ تیر ۱۴۰۱تمام شد خیلی تأثیر گذار بود
هیچوقت سوپرا ی عظیم رو با ماسل های پر مصرف مقایسه نکن
Carlover
۱۰ تیر ۱۴۰۱آدم کامارو رو میبینه دلش میسوزه! میتونست بهترین ماسل کار بشه ولی حیف
رضا
۱۱ تیر ۱۴۰۱نمیشه از روی یه تفاوت سرعت اندک قضاوت کرد.تویوتا ماشین خوب و مقاویه ولی موتورش از قدیم خیلی زود به روغن سوزی میوفته و علتش مصرف کمتر سوخت از نیازشه.کاماز روسی تو مسابقات کشندها گاهی اول میشد ولی در دنیای کار هیچ جایی نداره و صاحبش رو بدبخت میکنه
Hossein
۱۱ تیر ۱۴۰۱فقط امریکایی قدرتو قیمت مناسب با امنیت بالاشو میندازی با ی جوجه ژاپنی
Hadi
۱۱ تیر ۱۴۰۱جفتشون افسانه های رو به نابودی هستن واقعا حیف 😢
ولی عجب ناردو گری جذابه 😍👌🏼
Bmw
۱۲ تیر ۱۴۰۱معلومه که کاماروما ولی با اینکه یه ذره زشته ولی ماشین
های آمریکایی رو نباید دست گم گرفت
Mr Naftalin az roghan abad
۱۳ تیر ۱۴۰۱کامنتاتونو میخونم میخندم که بخاطر دیر رسیدن به یکو نیم کیلومتر یک ماشین باید بد باشه واقعا خندم میگیره😂😂😂 چه وضعشه که ملاک خوب بودن ماشین سریع رسیدن به خطه پایانه!؟
MRD
۱۶ تیر ۱۴۰۱سوپرا فقط سوپرای قدیمی
کامارو فقط کاماروی قدیمی
تمام