برخی رسانههای خبری با انتشار اخباری مهم گفتهاند تویوتا در حال کار روی یک خودروی اسپرت با طراحی پیشرانه وسط است. این شایعه هیجانانگیز اولین بار توسط مجله ژاپنی بِست کار وب منتشر شده است. ظاهراً تویوتا برای تولید این خودروی اسپورت با کمپانیهای سوزوکی و دایهاتسو همکاری میکند. اطلاعات چندانی از پروژه موردبحث در دست نیست اما گفته میشود تویوتا به دنبال معرفی محصول پیشرانه وسط خود تا سال ۲۰۲۵ میباشد. فعلاً باید گفت این خبر در حد یک شایعه بوده و ظاهراً اغراق زیادی نیز در رابطه با آن صورت گرفته زیرا هیچگونه سندی برای تائید این ادعاها منتشر نشده است.
تویوتا و سوزوکی در طی سالهای اخیر همکاریهای زیادی با یکدیگر داشتهاند. این دو خودروساز در سال ۲۰۱۸ با استفاده از محصولات و تکنولوژیهای مشترک روابط باهم را عمیقتر کردند. از آن زمان تاکنون چندین خودروی ریبج شده از هر دو طرف معرفی شده که از جمله آنها میتوان به سوزوکی سوایس به عنوان نسخه ریبج شده تویوتا کرولا واگن در اروپا و تویوتا رومیون در بازارهای آسیایی اشاره کرد که این خودرو نیز نسخهای ریبج شده از مینی ون سوزوکی ارتیگا میباشد.
از طرف دیگر تاریخچه همکاری تویوتا و دایهاتسو به سال ۱۹۶۷ بازمیگردد. تویوتا اواخر دهه ۹۰ میلادی بخش اعظم سهام دایهاتسو را خریداری نمود و در سال ۲۰۱۶ نیز باقی مانده سهام را خرید تا مالک کامل این شرکت شود. انتظار میرود خودروی اسپورت و پیشرانه وسط تویوتا از یک پلتفرم جدید استفاده کند. با این وجود احتمال دارد چنین خودرویی جایگزینی تازهنفس برای مدل نمادین MR2 باشد. در طول ماههای آینده خواهیم دانست که اخبار منتشر شده درباره این خودرو صحیح بودهاند یا خیر.
GT
۲۴ آذر ۱۴۰۰اگه هوندا و نیسان و مزدا هم بودند پکیج ژاپنی شون کامل بود! چیکار دارین میکنین مگه جانشین LFA هست که گروهی کار میکنین 😂 تویوتا به این بزرگی چطور نمینتونه به تنهایی که یه خودرو اسپرت بسازه جدیدا؟!
میثم
۲۴ آذر ۱۴۰۰همکاری مشترک هزینهها رو بشدت کاهش میده،
هم زمان توسعه پلتفرمش کاهش پیدا میکنه هم برای شرکا سود خوبی داره،
هم به قیمت مناسبی به دست مصرف کننده میرسه
N.I.M.A
۲۴ آذر ۱۴۰۰همکاری تویوتا و سوبارو برای تولید 86 (GR و GT) و BRZ واقعا عالی بوده چون از نظر ظاهری تفاوتهایی در سپرها و داخل دارند.
اما شما به مزدا 2 هایبرید مدلی 2021 و تویوتا یاریس 2020 نگاه کنید. مزدا هیچ زحمتی به تغییر کوچکترین بخشی از ماشین نداده و نسل قبل با طراحی جذابش رو فدا کرده.
میثم
۲۴ آذر ۱۴۰۰برای منم اون مزدا 2 واقعا عجیبه
در حالی که تو همون بازار، یاریس هم داره فروخته میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آذر ۱۴۰۰گفتید LFA ، خبر دارید LFAها قیمتشان نسبت به سه سال پیش بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده !
LFA در دنیای خودرو تو مایههای بنز مکلارن SLR هستش که نه قیمت فضایی دستنیافتنی دارند و نه به این راحتیها میشه برای خرید پیدایشان کرد و هرچی هم پیدا کنید قیمت بالای یک میلیون دلادی دارند !
از همون روز اول که رونمایی کردندش ، مطمئن بودم خیلی زود ارزش کلکسیونی پیدا میکند اما تا چند سال مورد توجه نبود تا همین دو سه سال اخیر تازه دنیای خودرو پِی برده به بزرگی کاراکتر این خودرو !
یه گاراژ داشته باشیم مثل مانی خوشبین و از هر رنگش یکی بگذاریم داخلش و با گذر زمان ببینیمشان و لذتش را ببریم !
دلم میسوزد که از این خودرو در ایران نداریم و ای کاش مثل SLS بنز که چندتایی آمدند ، این هم میآمد در آن زمانی که همه چیز میآوردند اما اون زمان تازه لکسوس داشت در ایران جا میوفتاد ، ای هیف ای وای !
میدونید چرا جرمیکلارکسون را دوست دارم ، چون هیچگاه چاپلوسی نمیکرد و از خودروهایی که ارزشش را داشت حسابی تعریف میکرد و به ندرت عاشق خودرویی میشد اما به شدت عاشق LFA و SLS بود و چه غوغایی به پا میکرد در مستنداتش !
این که دیگه دنیا خاکستری شده ، نبود آدمهای عاشق است ، انسانهایی همچون مجریان سابق تاپگیر که دیگر پیر شدهاند و راحت برنامه نمیسازند و جایشان را یه مشت خودنما و جلفنما گرفتهاند که فقط به درد کارخانه جوجهکشی ماشینی میخورند با حرفها و تستهای مسخرهی کِلیشهای و تایپی ویکیپدیایی !
ارش
۲۴ آذر ۱۴۰۰😂
میثم
۲۴ آذر ۱۴۰۰آکیو تویودا واقعا کارشو خیلی خوب بلده
پیشنهاد میکنم فیلمهای تست ماشینای رالی و مسابقهای تویوتا توسط آکیو تویودا رو در یوتوب ببینید.
واقعا با عشق و اشتیاق خاصی میشینه پشت فرمون.
The man in black
۲۴ آذر ۱۴۰۰امیدوارم که چیزی جالب دربیاید
Sina10
۲۴ آذر ۱۴۰۰فکر میکنم تشابهی با همون کانسپت اسپرت چند روز پیش داشته باشه
فقط با این تفاوت که پیشرانه درونسوز داره
ممد فابریک متعال یگانه
۲۴ آذر ۱۴۰۰شرکتا جدیدا مخشون رو از دست دادن و ماشینایی کوچیک و زشت میسازن آخ این چیه سمیه (سمیه من Arash Af10 هس ) میبینی سمیه چقد زشته
دوستان ابراز علاقع الکی نکنید به یه ماشین زشت و قورباغه ای
تنها خوشگلم سمیه اااااااسسسسسسسسسسس
یوسف
۲۴ آذر ۱۴۰۰سوزوکی و دایهاتسو هر دو پیشینه چندانی در ساخت خودروهای اسپرت در این سبک ندارن و نمیدونم همکاریشون در این پروژه چه سودی میتونه براشون داشته باشه. در سال های گذشته دایهاتسو از بازار اروپا و آمریکای لاتین تقریبا محو شده و بازارش به ژاپن و برخی بازارهای خاور دور(اندونزی و مالزی به طور ویژه) محدود مونده یعنی جاهایی که هنوز میکروکارها محبوبیت نسبی دارن. بیشتر بازار دیگه به خودروهای کوچک به سبک دایهاتسو روی خوش نشون نمیدن و البته دایهاتسو هم گام های چندانی در اولویت های بازار مانند الکتریکی سازی و … برنداشته. در دراز مدت هم دایهاتسو و هم سوزوکی باید بیشتر خودشون رو با بازار هماهنگ کنن که البته سوزوکی با ریبج کردن برخی محصولات تویوتا موقتا ضعف های خودشو رو پوشونده.