تویوتا

همکاری تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو برای تولید یک خودروی اسپرت پیشرانه وسط

برخی رسانه‌های خبری با انتشار اخباری مهم گفته‌اند تویوتا در حال کار روی یک خودروی اسپرت با طراحی پیشرانه وسط است. این شایعه هیجان‌انگیز اولین بار توسط مجله ژاپنی بِست کار وب منتشر شده است. ظاهراً تویوتا برای تولید این خودروی اسپورت با کمپانی‌های سوزوکی و دایهاتسو همکاری می‌کند. اطلاعات چندانی از پروژه موردبحث در دست نیست اما گفته می‌شود تویوتا به دنبال معرفی محصول پیشرانه وسط خود تا سال ۲۰۲۵ می‌باشد. فعلاً باید گفت این خبر در حد یک شایعه بوده و ظاهراً اغراق زیادی نیز در رابطه با آن صورت گرفته زیرا هیچ‌گونه سندی برای تائید این ادعاها منتشر نشده است.

تویوتا و سوزوکی در طی سال‌های اخیر همکاری‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند. این دو خودروساز در سال ۲۰۱۸ با استفاده از محصولات و تکنولوژی‌های مشترک روابط باهم را عمیق‌تر کردند. از آن زمان تاکنون چندین خودروی ریبج شده از هر دو طرف معرفی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سوزوکی سوایس به عنوان نسخه ریبج شده تویوتا کرولا واگن در اروپا و تویوتا رومیون در بازارهای آسیایی اشاره کرد که این خودرو نیز نسخه‌ای ریبج شده از مینی ون سوزوکی ارتیگا می‌باشد.

از طرف دیگر تاریخچه همکاری تویوتا و دایهاتسو به سال ۱۹۶۷ بازمی‌گردد. تویوتا اواخر دهه ۹۰ میلادی بخش اعظم سهام دایهاتسو را خریداری نمود و در سال ۲۰۱۶ نیز باقی مانده سهام را خرید تا مالک کامل این شرکت شود. انتظار می‌رود خودروی اسپورت و پیشرانه وسط تویوتا از یک پلتفرم جدید استفاده کند. با این وجود احتمال دارد چنین خودرویی جایگزینی تازه‌نفس برای مدل نمادین MR2 باشد. در طول ماه‌های آینده خواهیم دانست که اخبار منتشر شده درباره این خودرو صحیح بوده‌اند یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    اگه هوندا و نیسان و مزدا هم بودند پکیج ژاپنی شون کامل بود! چیکار دارین میکنین مگه جانشین LFA هست که گروهی کار میکنین 😂 تویوتا به این بزرگی چطور نمینتونه به تنهایی که یه خودرو اسپرت بسازه جدیدا؟!

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      همکاری مشترک هزینه‌ها رو بشدت کاهش میده،
      هم زمان توسعه پلتفرمش کاهش پیدا می‌کنه هم برای شرکا سود خوبی داره،
      هم به قیمت مناسبی به دست مصرف کننده می‌رسه

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. N.I.M.A

        ۲۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (85 ديدگاه)

        همکاری تویوتا و سوبارو برای تولید 86 (GR و GT) و BRZ واقعا عالی بوده چون از نظر ظاهری تفاوت‌هایی در سپرها و داخل دارند.

        اما شما به مزدا 2 هایبرید مدلی 2021 و تویوتا یاریس 2020 نگاه کنید. مزدا هیچ زحمتی به تغییر کوچکترین بخشی از ماشین نداده و نسل قبل با طراحی جذابش رو فدا کرده.

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. میثم

          ۲۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (3633 ديدگاه)

          برای منم اون مزدا 2 واقعا عجیبه
          در حالی که تو همون بازار، یاریس هم داره فروخته میشه

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      گفتید LFA ، خبر دارید LFAها قیمتشان نسبت به سه سال پیش بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده !

      LFA در دنیای خودرو تو مایه‌های بنز مکلارن SLR هستش که نه قیمت فضایی دست‌نیافتنی دارند و نه به این راحتی‌ها میشه برای خرید پیدایشان کرد و هرچی هم پیدا کنید قیمت بالای یک میلیون دلادی دارند !
      از همون روز اول که رونمایی کردندش ، مطمئن بودم خیلی زود ارزش کلکسیونی پیدا میکند اما تا چند سال مورد توجه نبود تا همین دو سه سال اخیر تازه دنیای خودرو پِی برده به بزرگی کاراکتر این خودرو !
      یه گاراژ داشته باشیم مثل مانی خوشبین و از هر رنگش یکی بگذاریم داخلش و با گذر زمان ببینیمشان و لذتش را ببریم !
      دلم میسوزد که از این خودرو در ایران نداریم و ای کاش مثل SLS بنز که چندتایی آمدند ، این هم می‌آمد در آن زمانی که همه چیز می‌آوردند اما اون زمان تازه لکسوس داشت در ایران جا میوفتاد ، ای هیف ای وای !
      میدونید چرا جرمی‌کلارکسون را دوست دارم ، چون هیچگاه چاپلوسی نمیکرد و از خودروهایی که ارزشش را داشت حسابی تعریف میکرد و به ندرت عاشق خودرویی میشد اما به شدت عاشق LFA و SLS بود و چه غوغایی به پا میکرد در مستنداتش !

      این که دیگه دنیا خاکستری شده ، نبود آدم‌های عاشق است ، انسان‌هایی همچون مجریان سابق تاپ‌گیر که دیگر پیر شده‌اند و راحت برنامه نمیسازند و جایشان را یه مشت خودنما و جلف‌نما گرفته‌اند که فقط به درد کارخانه جوجه‌کشی ماشینی میخورند با حرف‌ها و تست‌های مسخره‌ی کِلیشه‌ای و تایپی ویکی‌پدیایی !

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. ارش

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      😂

  2. میثم

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    آکیو تویودا واقعا کارشو خیلی خوب بلده
    پیشنهاد می‌کنم فیلم‌های تست ماشینای رالی و مسابقه‌ای تویوتا توسط آکیو تویودا رو در یوتوب ببینید.
    واقعا با عشق و اشتیاق خاصی می‌شینه پشت فرمون.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  3. The man in black

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    امیدوارم که چیزی جالب دربیاید

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. Sina10

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    فکر میکنم تشابهی با همون کانسپت اسپرت چند روز پیش داشته باشه
    فقط با این تفاوت که پیشرانه درونسوز داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. ممد فابریک متعال یگانه

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    شرکتا جدیدا مخشون رو از دست دادن و ماشینایی کوچیک و زشت میسازن آخ این چیه سمیه (سمیه من Arash Af10 هس ) میبینی سمیه چقد زشته

    دوستان ابراز علاقع الکی نکنید به یه ماشین زشت و قورباغه ای

    تنها خوشگلم سمیه اااااااسسسسسسسسسسس

    موافقم 4
    مخالفم 12
  6. یوسف

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (746 ديدگاه)

    سوزوکی و دایهاتسو هر دو پیشینه چندانی در ساخت خودروهای اسپرت در این سبک ندارن و نمیدونم همکاریشون در این پروژه چه سودی میتونه براشون داشته باشه. در سال های گذشته دایهاتسو از بازار اروپا و آمریکای لاتین تقریبا محو شده و بازارش به ژاپن و برخی بازارهای خاور دور(اندونزی و مالزی به طور ویژه) محدود مونده یعنی جاهایی که هنوز میکروکارها محبوبیت نسبی دارن. بیشتر بازار دیگه به خودروهای کوچک به سبک دایهاتسو روی خوش نشون نمیدن و البته دایهاتسو هم گام های چندانی در اولویت های بازار مانند الکتریکی سازی و … برنداشته. در دراز مدت هم دایهاتسو و هم سوزوکی باید بیشتر خودشون رو با بازار هماهنگ کنن که البته سوزوکی با ریبج کردن برخی محصولات تویوتا موقتا ضعف های خودشو رو پوشونده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا