تویوتا

خرابی جعبه دنده تاکوما 2024؛ مشکل جدید تویوتا

گزارش‌های پرشمار از نقص در جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار تاکوما منتشر شده است.

امسال برای تویوتا سال سختی است. درحالی‌که بسیاری از مردم این برند ژاپنی را به تولید محصولات باکیفیت و بادوام می‌شناسند، تویوتا با مشکلی اساسی روبه‌رو شد و اعلام کرد که مجبور است موتور بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی توندرا و لکسوس LX را تعویض کند. متاسفانه با اعلام خبر این فراخوان، مشکلات تویوتا به پایان نرسیده و حال مالکان تاکوما از نقص جعبه‌دنده خبر می‌دهند. برخی از خودروهایی که با این نقص فنی روبه‌رو شده‌اند کمتر از ۱,۶۰۰ کیلومتر کارکرده‌اند.

گزارش‌های رسمی گوناگونی به سازمان ملی مدیریت ایمنی ترافیکی بزرگراه‌های آمریکا، NHTSA، ارسال شده است که گواه از این ماجرا می‌دهند. برخی کابران تاکوما هم داستان خرابی خودروشان را در شبکه اجتماعی «ردیت» بازگو کرده‌اند. ظاهرا این مشکل تنها مختص یک نوع جعبه‌دنده خاص نیست و تمام مدل‌های تاکوما دنده‌ای و اتوماتیک امکان درگیری با آن را دارند.

یکی از مالکان تاکوما TRD پرو می‌گوید که خودرو را کمی پس از معرفی رسمی خریداری کرد اما تنها پس از پیمودن مسافت ۵۴۷ کیلومتری با مشکل جعبه‌دنده مواجه شده است. به‌جز این مالک، ۱۳ گزارش رسمی دیگر به NHTSA ارسال شده‌اند که بیشتر آن‌ها خودروهای با کارکرد کم هستند. مالک یک کانال یوتیوبی هم درحال رانندگی با تاکومای خود به‌طور ناگهانی با مشکل یادشده در جعبه‌دنده مواجه شده است.

متاسفانه این مشکل به دنده‌های خاصی هم محدود نشده است و مالکان در استفاده از دنده ۳ تا ۶ با مشکل جعبه‌دنده روبه‌رو می‌شده‌اند. از آنجایی که تعویض جعبه‌دنده برای تاکوما در ایالات‌متحده راحت نیست، مشتریان مجبورند برای تعویض این قطعه حیاتی چند ماه منتظر نمایندگی‌های رسمی تویوتا باشند. رسانه «درایو» در تماس با شرکت تویوتا درباره این مشکل توضیحات خواست اما سخنگوی شرکت تنها از مشتریان خواسته تا درصورت بروز مشکل با مرکز خدمات برند تویوتا تماس بگیرند. هر چند روند تعویض جعبه‌دنده به کندی انجام می‌شوند و افراد زیادی را درگیر کرده است اما تویوتا مسئولیت آن‌ها را برعهده گرفته با استفاده از گارانتی خودرو جعبه‌دنده‌هایی آسیب‌دیده را تعویض می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    قبل از اینکه اکانت های فیک و مربا فنها چیزی بگن
    https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-and-kia-recall-13000-vehicles-over-potential-gearbox-fault/
    این لینک تقدیمتون

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. SMS

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آخه تویوتا که قابل اطمینان بود چرا جدیدا هی به مشکل می خره

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. ایران دوست

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        چون موتورهای تویوتا جدید شدند (دینامیک فورسه) و گیربکسها مچ نیستند با موتور جدید. هایلوکس جدید هم 2400 سی سی خواهد داشت و امیدوارم گیربکسش خوب باشه. امیدتون رو از دست ندین یاران. شاید بخریم. یه نکته درمورد تاکوما بگم اینکه صندلی عقبش در حد پژو 206 تنگ هست. تاکوما و توندرا بدرد بخور نیستند و فقط برای آمریکا هستن. پیکاپ آسیایی آفرودی فقط هایلوکس

        موافقم 7
        مخالفم 4
    2. net

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      این وانت فول سایز هست و هایلوکس سایز متوسط نیمه لوکس هست و تویوتا باید برای بازار امریکا مدل لوکس سایز متوسط هایلوکس هم بسازد

      موافقم 5
      مخالفم 4
    3. RezaRs

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (297 ديدگاه)

      سلام گرم بکنم به آقا مهدی خواجه کلاهی
      نخرین آقا ماشین آلمانی نخرید🤣💔

      موافقم 9
      مخالفم 8
    4. دانیال

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      انقدری که شما رو تویوتا تعصب داری ژاپنیا ندارن!

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. ممد ژانگولر

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    دیگه باید در خرید تویوتا دقت بیشتری کرد نره تو پاچه .

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. کیان

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      الان مثلا تو میتونی تویوتای صفر بخری واسه همین نخریدی !!!
      شما خودت تو پاچه هستی

      موافقم 10
      مخالفم 14
  3. Taha Ayoobi

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    قبلا هم یه پست مرتبط با همین مشکل تو تاکوما گذاشته بود پدال،

    اثرات سیستم های برقی و ایناس که مشکل ایجاد میکنه.

    ولی در کل چیز مهمی نیست و باز هم تویوتا توی دوام دست بالا تر رو داره.

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. amir

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      گفتم ولی کامنت ثبت نشد قبلا این خبر کار شده بود

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4314 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/toyota/toyota-tacoma-front-differential-add-failure/

        پیداش کردم،

        تو ذهن من این بود ولی این برا دو دیفرانسیل بود اشتباه گفتم.
        ولی عکساشون مشترکه.

        موافقم 2
        مخالفم 2
  4. پیام

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    تویوتا استاد تنوع در فراخوان ها

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. amir

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      هیوندای استاد تقلب و گردن نگرفتن خرابی ها

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. .

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        لقب سایپا و ایران خودرو شعبه دو برازنده هستش فکر کنم براشون.

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. پیام

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        هیوندای برای یه دکمه کوچیک صندلی قبل از اتفاق افتادن هر چیزی خبر داد 😂😂😂 به دروغگویی عادت کردید

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. JaMsHiD_R1988

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2753 ديدگاه)

          بمب اتم هم به یه دکمه و رمز بنده😂
          هیوندا هم صندلی آتشینش به یه دکمه😂
          تنها فرقشون تشعشعاتشه وگرنه تلفات در همون حده😂🔥

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. JaMsHiD_R1988

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2753 ديدگاه)

          پیام اون یه دکمه باعث آب پز شدن سرنشین ها میشه

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. amir

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          میگم چند میگیری دیوار خونمونو ماست بمالی ماشالا کارت حرف نداره بنده خدا چند هزار ماشین دزدیده شد بخاطد ایموبیلایزری که پرتید فکستنی هم داشته ولی هیوندای گروم نگرفت که نگرفت

          موافقم 6
          مخالفم 3
    2. JaMsHiD_R1988

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      حالا خوبه موتور و گیربکسه
      که موتور هم بخاطر مشکل خط تولید بود که ذرات براده آهن توی کارتل بود
      مال کره ای ها که صندلی داغ کن و انتحاری و نشت بنزین هست چی

      موافقم 5
      مخالفم 4
  5. Hamid

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    به به جناب قابلیت اطمینان

    موافقم 10
    مخالفم 11
  6. Spooke

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تویوتا مشکلات مختلفی رو امسال تجربه میکنه از تعویض کامل پیشرانه تا گیربکس . اما نکته جالب اینه همه رو گارانتی گردن گرفته و نگفته مقصر خود مالکه
    هر وقت نسل جدید محصول پرتیراژی میاد ، تا یکی دو سال اول احتمال بروز این مشکلات وجود داره اما بعدش رفع میشه . گرچه تاثیر منفی خودشو رو سابقه برند میزاره

    موافقم 11
    مخالفم 7
  7. HELLO.BROTHERS

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    این گیربکس ها ساخت کجان خود تویوتا یا یه شرکت دیگه؟ انگار بعضی ها میخوان بدجور تویوتا بخور زمین،نمیدونم حسم درسته یا نه ولی حس میکنم دست هایی در پشت پرده وجود داره.

    موافقم 7
    مخالفم 10
  8. AMIN JAFARI

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اینم از افسانه تویوتا

    موافقم 8
    مخالفم 8
  9. D.H

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تویوتا دیگه تویوتای سابق نیست
    اون خودرو هایی که هممون می‌شناختیم دیگه رفتند..

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Spooke

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (48 ديدگاه)

      کمپانیای دیگه وضعشون بدتر نباشه بهتر نیست . شما کمپانی بزرگی رو پیدا نمیکنی که از شر ایرادات فنی و فراخوان در امان باشه

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. genius

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        Planned obsolescence رو سرلوحه کارشون کردن
        مطالعه ای داشته باشید بد نیست
        تو دنیا اوکیه چون درآمد و هزینه ها نزدیکه برای ما ایرانیا با بنجل ترین اسکناس جهان دردناکه

  10. Arshia m3csl

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    خیلی جالبه خود طرفدارای تویوتا میگن بنز s class و بی ام و m2 و m3 و بنز g class و مازراتی اشغاله بعد راجب مشکلات تاکامو ساکتن امثال مهدی کج کلاهی که فقط میگه بی ام و اشغاله و لکسوس gx از بنز g63 بهتره تویوتا بازا نمیدونم چرا به بنز و پورشه و مازراتی و ائودی و حتی مکلارن میگن اشغال ولی کرولا رو میگن بهترین و میگن لندکروزر سری ۲۰۰ از بنز g63 بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. NAVID@@98

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      از اون نظر که معلومه 👑🥇 مرسدس بنز G63 از هر نظر برتری داره و بهتره مثل اینه که بگی پیکاپ تراک آفرودر اس یووی وانت شاسی بلند های آمریکایی معلومه بهترینن و برتر و هرچیز اول آمریکایی یا اون اروپای برتر هرچیز اول 🥇👑بهترینن از باب این که اگر بعضیا مثل بعضی بیسوادا که با عقده گشایی و بیسوادی و دریوری گفتن با حرفای پامنقلی همش در اشتباهه و برعکسه کلا خودتو ناراحت نکن چون برعکس اینا میشه واقعیت یعنی حرفاشو برعکس کنی میشه همون واقعیتی که باید باشه !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. JaMsHiD_R1988

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2753 ديدگاه)

        G63 به گرد پای سری هفتاد نمیرسه
        تو این جنگ های خاور میانه همش تویوتاست . جایی که مرسدس و امثال اون با دیدن ویدئو هاش یاتاقان میزنن
        مرسدس درسته آفرودش خوبه
        ولی هیچوقت به کارایی سری هفتاد نمی‌رسه
        درسته آفرود هم می‌ره ولی هیچوقت هیچکس با G63 آفرود نمیره . یه چراغش بشکنه باید پول یه پژو پارس و پراید بزاری تا بتونی بخری
        فقط اسمش آفروده
        مثل لندروور جدید هرچقدر آفرودش خوب باشه هیچ کس باهاش آفرود نمیره فقط پز و کلاس در می‌کنه که آره شاسی بلند آخرین مدل و بروز دارم

        موافقم 4
        مخالفم 10
        1. NAVID@@98

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (764 ديدگاه)

          نه نه نه اتفاقاً برعکس شما اگر یکم فکر کنی میبینی که G63 کلا مرسدس بنز G نسخه نظامی داره که
          که سری هفتاد به گرد پاش نمیرسه !!!!!!!

          تو ارتش های اصلی جهان
          جنگ های تخصصی همش مرسدس بنز Gکلاس و هاموی خدایی خوب برترهست
          👑🥇هرچیز اول آمریکا و اروپا هرچیزاول🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! هستخوب خدایی استفاده میشه
          جایی که تویوتا و امثال اون با دیدن ویدئو هاش یاتاقان میزنن !!!!!!!
          تویوتا درسته آفرودش مناسبه هرچند یاتاقان میزنه !!!!!!
          ولی هیچوقت به کارایی مرسدس بنز G نظامی و هاموی ها نمی‌رسه !!!!!!
          چرا، چون تو ارتش السترالیا خودشونم دوست داشتن انتخابشونم کنن ولی برای همون کلاس گفتن مقایسه مستقیم میکنیم بین این و سری هفتاد هر کدوم بهتر خوب برتر بود اون رو انتخاب میکنیم که نتیجه کار شد برتری هر همه جانبه مرسدس بنز G نسخه ورژن نظامی بود و بطور رسمی برای ارتش استرالیا انتخاب شده البته خودشونم گفتن از سری هفتاد استفاده میکنن ولی برای کارهای عادی چون به گرد پای مرسدس بنز G ورژن نسخه نظامی که نمیرسه پس برای کارای تخصصی و سطح بالا و سخت و حرفه ای از مرسدس بنز G ورژن نسخه نظامی علاوه بر ارتش استرالیا در صدها کشور جهان اینکار انجام شده چون تخصصی از طرف کارخانه کمپانی سازنده برای این کار ساخته شده و ماژولار هم هست پس وقتی ۱۰ ۱۰ تا ۱۰۰ تا منطقی کنیم نتیجه واقعی و واقعیت ها رو میبینیم دفاع بیخودم نمیکنید !!!!!!!

          دحالا برو نظر تعصب بیخود بده بیخود دفاع بیخود کن ازش من که کاری به سری هفتاد ندارم درسته آفرود هم می‌ره ولی هیچوقت به گرد پای مرسدس بنز G نسخه ورژن نظامی و هاموی ها که نمیرسه حتی تو آفرود G63 عادی هم آفرود خیلی بالایی داره با سه دیفرانسیل قفل شونده سری ۲۰۰ رو میزارن تو جیبشون چه برسه به نسخه ورژن اسکوارد که هر لنکروزی ۳۰۰ هم به گرد پاشم نمیرسه اصلا در حدش نیست پس آفرود میره G63 خوبشم میره بهتر از هر لندکروزیم هه آفرودش و آفرود میره آفرودش اگه یه چراغشم بشکنه که نمیشکنه همون پول یه پژو پارس و پراید که بزاری تا بتونی بخری که اینم نوش جونش !!!!!! چون ۱۰۰ برابرش بهتره !!!!!!!!
          و در عملیات و عمل واقعی خدایی خدای آفروده !!!!!!!

          برعکس لندکروز جدید هرچقدر آفرودش مناسب باشه هیچوقت به پای اون نمیرسه
          از هر لحاظ نظر چون اگه مثلا بره تو میدان جنگها مدرن لاشه اش هم برنمی‌گرده
          میدونی چَرا چون ورژن نظامی ارتش ها چیزیه که از طرف کارخانه بطور تخصصی و ماژولار و مهندسی شده است که همون مرسدس بنز G ورژن نسخه نظامی و هاموی ها هستن که این مهم رو به منصه ظهور رسوندن و به بهترین شکل اجراش کردن و اثبات کردند!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          موافقم 7
          مخالفم 4
      2. NAVID@@98

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (764 ديدگاه)

        تویوتا لنکروز سری هفتاد به گرد پای مرسدس بنز G ورژن نسخه نظامی ارتش ها در جنگ ها قطعاً نمیرسه !!!!!!!
        میدونی چَرا چون 👑🥇G63 برتر بهترین آفرود میخوره جی کلاس بهترین آفرود رو داره با سه دیفرانسیل قفل شونده بینظیره اول یی ش!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
        👑🥇تازه خدایی خوب همیشه نسخه های اصلی همیشه برتر پیروز عزیز اسکوارد و نظامی ارتش ها و… هم نگفتیم که دیگه پادشاهی مطلق هر چیز بهترین اول این آفرودر اروپایی برتر در رقابت با هاموی آمریکایی ها هر چیز بهترین اول خدایی خوب همیشه پیروز برتر پادشاهی مطلق عزیز👑🥇
        🥇👑در جاده هم نرم ترین و ایزوله ترین سواری رو داره به همراه رقبای آمریکایی خودش
        👑🥇این سگمت آفرودر پادشاه همیشه برتر و پیروز و عزیزه👑🥇😍

        🤩👑🥇برتر بودن آفرودر های تخصصی هاموی و جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر واضح و مبرهنه و این برتری و بهتر بودن تو همه هر زمینه ها هستن و از همه هر نظر بهترین برتر هستن این تفاوت برتری رو میتونیم تو هاموی جی کلاس و رپتور رم تی آر ایکس و هامر احساس کنیم اینها آفرودر تخصصی بالا هستن از این ها بالاتر که از ریشه خودشونم هستن که دیگه وحشتناکه و نمیگمیم اینها رو هم فقط مثالش رو میزنیم بگیم برتریشان وحشتناکه
        خود این آفرودر های تخصصی برتر هم که
        که زمین ماشین شاسی ۱۰۰ درصد کمپلت قابل مقایسه که نی اند با دیگران دست انداز های مهیب تخصصیی از اینها به بالا که همینمها رو فقط برتریشان مثال میزنیم 👑🥇
        چون چه لزومیه زیر چرخاشون له میکنن ماشینارو چرخ میکنن پس وگرنه خواستیم در عمل بیاریم اونا که وحشتناکن نگو اینا هم نمیگمیم که
        همون حاشیه امن کارو در میاره
        🤩😍حاشیه امن برتر هم متشکل از چند آفرودر برتر اروپایی و آمریکایی یعنی
        فورد برانکو بخصوص رپتور بعنوان آفرودر مدرن برتر
        اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک برتر
        و لندروور رنجروور بعنوان افرودر لوکس برتر

        حتی همینا هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو کارو درمیارن به همراه شورلت کلرادو و جمس یوکان ارتقاءیافته با افترمارکت برای آفرود ارتقاء تیون می‌کنیم آفرود
        جوری برتری دارن که نگو🤩😍
        البته اینها دیگه در کلاس خودشون همه هر جانبش به بالا گفته شد اینا ولی در کلاس خودشون واقعاً !!!!!!!

        👑🥇در تست ها هم هزاران تست هم که باشه اول هاموی و مرسدس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر از همه هر نظر بهتر آفرودر ها هرچیز اول هستن کما اینکه هیمنطور هم هست هم بصورت بالقوه و هم بصورت بالفعل هر تو تمام پارامتر ها برتری با هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر هست مثلا تو هر پارامتر های تخصصی آفرود مثل حد اکثر عمق غوطه وری در آب و زاویه ورود و خروج و شکست در ناهمواری ها و قابلیت صعود از شیب و کلا تمام پارامتر ها و تمام آزمایش ها و هر تمام تست ها هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس برتر هرچیز بهترین اول آفرودر های برتر هستن تنها چیزایی که میتونن بهتر از خودشون باشن جایگزین هایی در کلاس بالاتر از خودشون و از ریشه خودشون هست که گفتمشان چون کلا هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر یک چیز سطح بالایی هستن هرچیز بهترین اول تفاوت رو ما حس کردیم تفاوت همین برتری همه هر جانبه هرویز بهترین اول هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر اروپایی و آمریکایی هست که همینجا هم یکی از جاهایی هست که مثل همه هر تست ها و همه زمینه های دیگه کاملا مشخصه مرسدس بنز G جی کلاس و هاموی هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر عملا در یک سطح بالا بالاتر هر چیز بهترین اول برتر هستن پس اونها تو یه تست جداگانه واسه خودشون قرار میگیرن چون مشخصا اضلا دیگران با اینها قابل مقایسه نیشتن و هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر اول یک چیز سطح بالا بالاتری برتر هر چیز بهترین اول هستن که از همه هر نظر برتر بهتر بهترین و بهترین آفرودر ها که فقط جایگزین های بالاتر از خودشون 👑🥇هرچیز اول اول رقابت و هرچیز اول بهتر از خودشون هستن چون هرچیز اول هستن این اروپایی ها و آمریکایی ها هاموی و مرسدس بنز G جی کلاس وفورداف ۱۵۰ رپتور و رم TRX وهامر یک چیز سطح بالا بالاتری برترهرچیزبهترین اول هستن که از همه هرنظربرتربهتربهترین وبهترین آفرودر ها یعنی برتری و اول یی همه هر جانبه خدایی خوب که فوق العادست👑🥇!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
        بسته به نوع نگاه هر نوعی مد نظر بود همون اثبات کارو در میاره پس قاطی نشوند!!!!!!!

        همون مزدا میاتا کافیه 😍

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      اوووووو

      کی گفت آشغال
      مهدی خواجه کلاهی هم اگه درست ببینی ویدئو هاشو نمیگه آشغاله، میگه خرج زیاد داره که درست میگه.
      خودشم میگه من با کمپانی مشکل ندارم و حقیقت هارو میگم.

      تو ویدئو هاش هست که میگه اگه میخواید آلمانی بخرید نو بخرید که گارانتی داشته باشه و در کل صفر باشه، دست دو هاش اولا معلوم نیست که مالک قبلی چیکار کرده دوما آلمانی ها بعد 100 هزار تا غده سرطانی ان.

      قبول، آلمان ماشیناش خیلی با مهندسی ساخته میشه و پر تکنولوژیه، ولی وقتی تو 50000 کیلومتر به روغن ریزی میوفته معلومه یه جای کار خرابه.
      خرج های زیادشون هم یه خاطر چینش قطعاتش و هم هست که خود مهدی میگه تو بی ام و میخوای به یه قطعه برسی باید 30 تا پیچ وا کنی ولی تو ژاپنی با 4 تا میرسی به قطعه.
      این حجم از پیچیدگی توجیح دار؟

      حالا این تاکوما که کلا 10 نفر گزارش دادن، دارن به خاطر اونا همه رو پیگیری میکنن، اصلا چیزی نشده اینقدر داغ میکنی.

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Arshia m3csl

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        مهدی کج کلاهی والا همش میگه بی ام و اشغاله و به زیر بندی ائودی که زیرش لوگو فولکس واگنه ایراد میگیره

  11. سامان اذری

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    واقعیت اینه که دنیا داره میره به سمت اجناس یک بار مصرف برا فروش بیشتر
    بنز پ بی ام و تویوتا همه دارن اشغال میشن

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. genius

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      Planned obsolescence رو سرلوحه کارشون کردن
      مطالعه ای داشته باشید بد نیست
      تو دنیا اوکیه چون درآمد و هزینه ها نزدیکه برای ما ایرانیا با بنجل ترین اسکناس جهان دردناکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا