تویوتا تاکوما محبوبترین پیکاپ میان سایز در بازار ایالاتمتحده محسوب میشود اما عجیب اینکه از لحاظ قابلیت اطمینان در قعر جدول قرار دارد.
امتیاز قابلیت اطمینان تاکوما چند است؟
تویوتا تاکوما از RepairPal امتیاز ۳.۵ از ۵ را کسب کرده و در کلاس پیکاپهای میان سایز در رتبهٔ هفتم قرار گرفته است. این امتیازدهی و رتبه برندی بر اساس سه عامل صورت میگید که عبارت است از:
- هزینهٔ تعمیر و نگهداری: میانگین هزینههای تعمیر و نگهداری تاکوما ۴۷۸ دلار است که این رقم بهطور میانگین برای کل این کلاس ۵۴۸ دلار است.
- مشکلات غیرقابلپیشبینی: خریداران تاکوما سالانه ۰.۲۵ بار خودروی خود را برای مشکلات پیشبینینشده به تعمیرگاه میبرند که این میزان برای کل کلاس ۰.۲ بار است.
- تعمیرات کلی: احتمال نیاز به تعمیرات کلی برای تاکوما ۱۷ درصد است که این احتمال بهطور میانگین در کلاس پیکاپهای میان سایز ۱۳ درصد است.
هرچند هزینهٔ تعمیر و نگهداری تاکوما بسیار کمتر از میانگین این کلاس است اما نیاز بیشتر به تعمیرات کلی نگرانی بزرگی خواهد بود و باعث میشود تاکوما در آخرین رتبهٔ جدول قابلیت اطمینان قرار گیرد.
سه مشکل متداول تاکوما چیست؟
رسانهی RepairPal سه مشکل متداول تاکوما را بدین شرح اعلام کرده است:
- فراخوان به خاطر مشکل مفصل پایین چرخ که توسط ۲۷۸ مالک تاکوما گزارش شده است
- گیربکس اتوماتیک ممکن است در نمونههای با کارکرد بالا بهدرستی تعویض دنده را انجام ندهد. این مشکل را ۲۵۴ مالک گزارش کردهاند.
- ترک خوردن یا ذوب شدن چراغهای راهنما و چراغهای پارک که ۲۰۲ مالک آن را گزارش کردهاند.
همچنین هرچند تویوتا برای مشکل اول فراخوان صادر کرده اما این فراخوان فقط شامل مدلهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ میشود درحالیکه بسیاری از مدلهای قدیمیتر هم همین مشکل را دارند و تعمیر آن برای مالک بین ۲۲۹ تا ۴۴۸ دلار هزینه به دنبال دارد.
کدام پیکاپهای میان سایز از لحاظ قابلیت اطمینان بهتر از تاکوما هستند؟
همهٔ پیکاپهای میان سایز بازار از لحاظ قابلیت اطمینان بالاتر از تاکوما هستند. این رتبهبندی را RepairPal برای پیکاپهای مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ انجام داده است. رتبهها از بهترین به بدترین عبارتاند از:
- نیسان فرانتیر
- جیامسی کانیون
- فورد رنجر
- شورلت کلرادو
- دوج داکوتا
- هوندا ریجلاین
- تویوتا تاکوما
البته هرچند تاکوما در رتبهٔ آخر قرار گرفته است اما تنها پیکاپی که هزینههای تعمیر و نگهداری سالانهٔ آن از این پیکاپ ژاپنی کمتر است، نیسان فرانتیر با ۴۷۰ دلار در سال است.
آیا تویوتا تاکوما مدل ۲۰۲۳ در کلاس خود توانایی رقابت دارد؟
تاکنون در مورد مدلهای قدیمیتر تاکوما صحبت کردیم اما نسخهٔ کنونی این پیکاپ در کلاس خود چگونه است؟ U.S. News & World Report این پیکاپ را در رتبهٔ آخر کلاس پیکاپهای میان سایز قرار داده است. ابن رتبهبندی عبارت است از:
- هوندا ریجلاین
- شورلت کلرادو
- هیوندای سانتا کروز
- جیپ گلادیاتور
- فورد ماوریک
- نیسان فرانتیر
- جیامسی کانیون
- فورد رنجر
- تویوتا تاکوما
بنابراین، زیر سؤال بردن ادعای دو سازمانی که سالها است دادههای مختلفی را جمعآوری کرده و رتبهبندی کیفیت و قابلیت اطمینان خودروها را اعلام کردهاند بسیار سخت خواهد بود.
آیا تویوتا تاکوما پیکاپ میان سایز خوبی است؟
تاکوما یکی از توانمندترین پیکاپهای این کلاس در آفرود محسوب میشود اما رفتار جادهای آن چندان تعریفی ندارد. همچنین پیشرانهٔ پایهٔ این پیکاپ ضعیف است و موتور V6 هم خیلی بهتر نیست. البته قرار است بهزودی تاکوما تغییر نسل بدهد و امیدواریم نسل جدید آن که امسال معرفی میشود بتواند بهتر عمل کند.
کیان÷÷
۶ فروردین ۱۴۰۲لامصب ماشین سال 2001 و قبلتر مشکل گیربکس دارن، همینکه ماشین کار و افرودی اونسال هنوز داره کار میکنه خودش هزار بار جایزه داره !!!
دنبال قاتل بروسلی بودن میشه بررسی ماشین قبل سال 2001 و … ، دو دهه گذشته و هنوزم طلبکارن !!!
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۲دقیقاً درسته ، میدانید چرا ؟!
چون تویوتا چنان توقعات را بالا برده که دیگر برای مشکلات دنبال خودروهای ۲۰ سال کارکرده میگردند نه ۵ سال کارکرد 😂 !
هزینهی تعمیرات حدودی ۵۰۰ دلاری با دستمزدهای آمریکا به اندازهی دوچرخه هم به حساب نمیاد و عملاً هیچه !
این یعنی تویوتا .
برندی که دنیا باید به پایش تعظیم کند .
MASOUD 0099
۶ فروردین ۱۴۰۲اره تو اصلا تیتر رو بخون بعد بیا کامنت بده
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۲داداش این فقط میخواد دیده بشه پدال هم به جای اینکه مسدودش کنه پیام های مارو سانسور میکنه
iman1199
۶ فروردین ۱۴۰۲نوید چون شما به هر بهونه ای کامنت اولو ریپلای میکنی و حرفات شبیه شعر بافتنه و تکراری هم بارها این اشتباهاتو تکرار میکنی هرچی بگی ماقبولش نداریم 😂 !
این یعنی بجاش برند های اروپایی و امریکایی را قبول داریم که اول هستن
چون برند های برتر اروپایی و امریکایی اول چنان توقعات را بالا برده اند
که دنیا باید به پایشان تعظیم کند این یعنی چون اول هستن :)
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۲آقا خوبه همه به این کاربر اعتراض داریم نه خودش یه خورده برای خودش احترام قائله نه پدال باهاش کاری داره ، حالا اینجا که فضای مجازی هست ولی خدا زندگی واقعیش رو بخیر کنه
iman1199
۶ فروردین ۱۴۰۲ناراحت نباش محمد اتفاقا کاری به خودش نداریم ما یعنی نبایدم داشته باشیم
تو دنیای واقعی شاید ما رفیق هم باشیم
ولی اینجا تعارفی نداریم و وقتی چیز نادرستی میبینیم جوابشو میدیم چون هدف نادرستش مشخصه درنتیجه چیزی که میبینیم رو بهش میگیم
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۲ایمان جان
محمد جان
صدای شما را شنیدم و قابل پیگیریست !
فقط از کشک و مِک زدنش قافل نشید !
iman1199
۶ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا شما راحت باشید نوید ما این کار ها رو برای شما انجام ندادیم و نخواهیم داد ما فقط پیگیری میکنیم شاید خودتان این کار را ها را انجام داده باشید کشک فقط برای خودتان است ولی ما نه
iman1199
۷ فروردین ۱۴۰۲چون پیگیری از ما هست یعنی ما خواستیم پیگیری کنیم که کردیم
خوش و سلامت باشید
فقط از کشک و مِک زدنش غافل نشید !
Absurd Hero
۷ فروردین ۱۴۰۲شما هم همیشه کمین میکنی تا حرف ژاپن بشه بعد بیای ریپ بزنی با این مضمون: آمریکا و اروپا برتری دارند
iman1199
۸ فروردین ۱۴۰۲ببینید منم حق دارم نظرم رو بدم و بگم فلان نظر رو قبول ندارم به روش خودم
فقط اینجا یک نکته مهم که هست اینه که من اگر میخواستم از این حرفا بزنم خودم تو کامنت های جداگانه میومدم تا دلت بخواد از این حرفا میزدم
ولی اتفاقا چون مخالف اینگونه حرفا هستم میخوام نشون بدم که نباید اینطور باشیم
وگرنه منم اگه میخواستم میتونستم همیشه کامنت اولو ریپلای بزنم و هیت میدادم و نظرات متعصبانه میدادم
تعداد کامنتهام هم الان میشد ۱۸ هزار تا ولی منظور من و اون چیزی که همیشه گفتم و روش تاکید کردم دلیلش این بوده که بعضی نظرات متعصبانه بیخود رو قبول ندارم برای همین جوابشون رو دادم
اگه شما دیدی غیر از این بود و من جداگانه و سرخود بیام از این حرفا بزنم اونوقت حرف شما ولی الان برعکسه پس اول فکر کنید ببینید دلیل اصلی حرف ما چی بوده بعد نظر بدهید
رامین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲تعظیم به چهار تیکه پلاستیک خشک و آهن 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 بخدا شماها حالتون خوش نیست از بس تو یه محیط بسته به اسم کشور موندین . عجب🫥🫥
iman1199
۱۱ فروردین ۱۴۰۲آره دقیقا همینطوره👌👏 منم به همین دلیل جوابشون رو دادم چون نظراتش غیرعادی و متعصبانست
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲اصلاً نمیتونم تصور کنم که تویوتا غیر قابل اعتماد باشه
ARIAN
۶ فروردین ۱۴۰۲من فکر کردم مشکل مال ماشین های جدید التولید هست تو نگو ماشین های بیست سال پیشو میگن! اون وقت من وقتی دوسال پیش پارس صفر خریدم یکی از سیلندر هاش کار نمیکرد کلا! چقد خوشبختن این خارجیا…..
Navid AJ
۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا دیگه وقتشه نسل جدیدشو معرفی کنن. اما جدا از بحث کیفی، خیلی معروفه. مخصوصا نسخه TRD.
Hamilton1970
۶ فروردین ۱۴۰۲خوبه خودشون دارن میگن مدل ۲۰۰۱ به قبل!
خب لامصب ماشین مال بیست سال پیشه!
بخاطر پنج صدم درصد؟!
sina
۶ فروردین ۱۴۰۲تویوتا و غیرقابل اعتماد بودن بیشتر مقاله رو زیر سوال میبره…
بشدت منتظر نسل جدیدشم ببینم چه کرده تویوتا
R@min
۶ فروردین ۱۴۰۲با نسل جدید که فناوری هیبرید و موتورهای کم حجم دارن خود بخود دوام این ماشین و هر ماشین دیگه ای با سیستم های الکترونیکی بشدت افت می کنه. دیگه اون دوران سگ جونی ماشین ها تموم شده و این سیاست خود برندهاست.
درود
۶ فروردین ۱۴۰۲به پیغمبر نیسان عالیه تعصبشو میکشم
امیر _ اهوازی
۶ فروردین ۱۴۰۲سلام آقای اشتری
خواهشا یه مقاله راجب پیکاپ های تک کابین جدید بنویسید و نمونه های داخل ایران هم بنویسید