تویوتاهفته نامه

10 ویژگی مهم که باعث می‌شوند تویوتا تاکوما TRD Pro یک آفرودر واقعی باشد!

تویوتا به تازگی نسل جدید وانت پیکاپ تاکوما را معرفی کرده است. این خودرو در نسخه TRD Pro خود توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی دارد و ما نیز می‌خواهیم به این موارد بپردازیم پس همراه ما باشید.

اکثر افراد دوست دارند در طبیعت بکر حضور داشته باشند چراکه می‌توانند ساعاتی از هیاهوی شهری و استرس‌های آن دور باشند و انرژی دوباره‌ای به دست آورند. البته که برخی مسیرها نیازمند خودروهای خاص و توانایی خواهد بود و تنها طرفداران واقعی آفرود توانایی دستیابی به چنین مکان‌هایی را خواهند داشت. تا همین چند سال پیش در آمریکا فقط مالکان خودروهای جیپ CJ یا رانگلر و یا حتی اولین محصولات چهار چرخ محرک تولید انبوه می‌توانستند راهی چنین مسیرهایی شوند اما امروز می‌توان تویوتا تاکوما به ویژه نسخه TRD Pro را جهت گشت‌وگذار انتخاب کرد. این خودرو یکی از انتخاب‌های همیشگی طرفداران آفرود به شمار می‌رود. اگر با تویوتا تاکوما TRD Pro آشنا نیستید جای درستی آمده‌اید! می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های آفرود نسل جدید این وانت پیکاپ ژاپنی آشنا کنیم. شاید با برخی ویژگی‌های تاکوما آشنا باشید اما مرور آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. این شما و این ۱۰ ویژگی مهمی که باعث می‌شوند تویوتا تاکوما TRD Pro یک آفرودر واقعی باشد.

ارتفاع قابل‌توجه سیستم تعلیق از سطح زمین

معمولاً آنچه باعث محدودیت در عبور از مسیرهای خشن می‌شود ارتفاع خودرو از سطح زمین است زیرا نمی‌توانید از روی چیزی که باعث مانع پیش روی می‌شود عبور کنید. احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید که یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث فروش خودروهای آفرود می‌شود ارتفاع آن‌ها از سطح زمین است. ارتفاع سیستم تعلیق تاکوما TRD Pro جدید افزایش یافته و با رینگ و لاستیک استوک به ۲۴ سانتی‌متر رسیده که چند میلی‌متری بیشتر از حد متوسط کلاس خود است. این امر باعث می‌شود وانت تویوتا مزیت قابل‌توجهی در آفرود داشته باشد.

محافظ‌های زیر بدنه

حتی با وجود سیستم تعلیق مرتفع‌تر، لاستیک‌های بزرگ و ارتفاع زیاد از سطح زمین احتمال برخورد با موانعی که ارتفاع بیشتری دارند وجود خواهد داشت. اینجاست که فلاپ های آلومینیومی به جلوگیری از برخورد غیرمنتظره با موانع کمک کرده و مانع آسیب دیدن بخش‌های مهم خودرو می‌شوند. تویوتا تاکوما TRD Pro به محافظ‌های زیر بدنه، گیربکس و دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی مجهز است و از تمامی بخش‌های مهم حفاظت می‌شود تا مالکان با خیال راحت راهی سفر شوند. همچنین مالک به قلاب‌های بکسل قرمز و سپر فلزی ARB دسترسی خواهد داشت.

صندلی‌های جلوی ایزو داینامیک

برای اینکه تویوتا محصولی بهتر از فورد رنجر رپتور بسازد مجبور بوده خودش را کاملاً آماده رانندگی پرسرعت در مسیرهای سرسخت کند. به همین منظور شاهد بهبودهای قابل‌توجهی در لاستیک‌ها، سیستم تعلیق و هندلینگ هستیم. البته تا همین نسل پیشین تاکوما شاهد سواری خشن و نه چندان خوب این خودرو به ویژه در صندلی‌های جلو بوده‌ایم ولی ژاپنی‌ها در نسل جدید این خودرو جذب‌کننده شوک چهار جهته را برای صندلی‌های جلو تدارک دیده‌اند و آن‌ها را با نام صندلی‌های جلوی پرفورمنس ایزو داینامیک معرفی کرده‌اند. تویوتا حتی به همین منظور اختراعی را نیز ثبت کرده‌ است.

دیفرانسیل عقب با قفل شوندگی خودکار

تویوتا تاکوما TRD Pro به همراه تقریباً همه وانت پیکاپ های آفرود بازار به دیفرانسیل‌های عقب قفل شونده الکترونیکی مجهز شده است. البته چنین ویژگی‌ای جدید نیست هرچند ویژگی جذابی به حساب می‌آید زیرا باعث می‌شود توانایی آفرود این وانت افزایش یابد. سیستم یاد شده با قفل کردن لاستیک‌های عقب برای اطمینان از چرخش آن‌ها در همان میزان گشتاور کار می‌کند و باعث می‌شود میزان برابری از قدرت در مواقع لزوم به چرخ های عقب فرستاده شود. از جمله این شرایط می‌توان به گیر کردن خودرو در گل‌ولای و هرزگردی چرخ ها اشاره کرد.

کرال کنترل

صخره‌نوردی هم چیز جدیدی نیست اما به جنبه‌ای از آفرود تبدیل شده که هر روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. شاید دلیل این کار بهبودهای فنی یا هم خارج شدن بیشتر مردم از تختخواب‌ها باشد. اگرچه تویوتا تاکوما TRD Pro فاقد پیشرانه ۸ سیلندر است اما نیروگاه ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی جدید همکاری قابل‌توجهی به کرال کنترل دارد تا شما را به مکان‌هایی برساند که فقط بزهای کوهی توانایی حضور در آنجا را دارند. تاکوما با تجهیز به پکیج یدک کشی زاویه حمله، فرار و شکست به ترتیب ۳۳.۸، ۲۳.۵ و ۲۵.۷ درجه‌ای دارد.

دامپرهای داخلی

با اینکه نسل جدید تویوتا تاکوما TRD Pro مدل ۲۰۲۴ تا پاییز سال جاری میلادی در دسترس مشتریان نخواهد بود اما نسخه‌های پیشین این خودرو نیز از دامپرهای داخلی باکیفیت سود برده‌اند. برای بسیاری از افراد، این شوک‌ها به جذب تأثیر مسیر و پراکنده کردن آن کمک می‌کنند تا در نهایت کیفیت سواری بهبود یابد. TRD Pro با شوک‌های بای پس داخلی قابل تنظیم در سه جهت عرضه می‌شود. این شوک‌ها که با نام QS3 شناخته می‌شوند محصول شرکت مشهور فاکس هستند. به این موارد باید بازوهای کنترل بالایی فورج کاری شده آلومینیوم با رنگ قرمز را نیز اضافه کنیم.

TRD Pro یا تریل هانتر، دو روی یک سکه

با اینکه تاکوما TRD Pro و TRD تریل هانتر برای آفرود مهیا شده‌اند اما تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود خریداران بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنند. اولی از لاستیک‌های ۳۳ اینچی گوودیر استفاده می‌کند درحالی‌که تریل هانتر به رینگ و لاستیک‌های ویژه خود مجهز شده است. همچنین مدل تریل هانتر دارای کمپرسور باد در محفظه بار است و می‌توانید پس از بازگشت از آفرود باد لاستیک‌ها را بیشتر کنید. مدل TRD Pro فاقد اسنورکل تریل هانتر بوده اما زیر کاپوت آن پیشرانه ۴ سیلندر توربوی هیبریدی قرار دارد.

لاستیک‌های گیرا و توانا برای آفرود

اگر به چهارمین یا پنجمین دهه از زندگی خود رسیده باشید به خوبی می‌دانید که قبلاً وانت‌ها با لاستیک‌های استانداردی که پهنا و ارتفاع کمتری داشتند عرضه می‌شدند. اگر خواهان لاستیک‌هایی گیراتر برای رانندگی در مسیرهای شنی یا گلی بودید می‌بایست لاستیک‌های ۳۳ اینچی را خریداری کرده و سیستم تعلیق را ارتقا می‌دادید اما حالا TRD Pro به‌صورت استاندارد با لاستیک‌های ۳۳ اینچی دو شرکت معتبر عرضه می‌شود. این لاستیک‌ها حداکثر کشش و چسبندگی را در مسیرهای آفرود ارائه می‌کنند.

کنترل کشش و پایداری

بسیاری از خریداران احتمالاً تجربه استفاده از سیستم‌های کنترل کشش را در خودروها دارند زیرا اکثر خودروهای مدرن با چنین ویژگی‌هایی تولید می‌شوند. کنترل کشش یک سیستم ایمنی بسیار خوب محسوب می‌شود زیرا به‌صورت خودکار گشتاور هر چرخ را بر اساس نیاز آن بررسی می‌کند. حالا اگر کنترل پایداری را نیز به این مجموعه اضافه کنید همه‌چیز عالی خواهد شد. کنترل پایداری نیز جهت فرمان را با جهت حرکت خودرو مقایسه کرده و آن را تصحیح می‌کند. اگر مسیر حرکت خودرو در جهت گردش فرمان نباشد کنترل پایداری با استفاده از ترمز آن را اصلاح خواهد کرد و بخشی از کار نیز با کنترل کشش انجام خواهد شد. این دو سیستم در تویوتا تاکوما TRD Pro وجود دارند.

دوربین دید محیطی

تویوتا تاکوما TRD Pro مدل ۲۰۲۴ شاید قیمت آغازین حدود ۵۰ هزار دلاری داشته باشد اما از آنجایی‌ که جزو بهترین وانت‌های میان سایز بازار است ارزش چنین مبلغی را خواهد داشت. اگر هنوز هم شک دارید یک مورد دیگر را نیز به خاطر بسپارید. این خودرو با دوربین دید محیطی عرضه می‌شود که به جلوگیری از برخورد با صخره‌ها و موانع کمک خواهد کرد. اگر هرگز طرفدار چنین تکنولوژی‌ای نبوده‌اید قطعاً پس از مشاهده مزیت‌های آن در وانت جدید تویوتا طرفدارش خواهید شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    حیف که بیشترین کاربریش به ضرر طبیعت خواهد بود

    موافقم 44
    مخالفم 22
  2. PRPR

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    هرچی توندرا بد بود این خوبه

    موافقم 21
    مخالفم 14
    1. viper2

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      کی تا الان وانت تویوتا بد بوده؟؟؟ یه هایلوکس داشتیم تو سربازی تو موتورش به جای روغن اب ریختیم که موتورش خراب بشه که جیم بزنیم ولی اینقدر سگ جون بود تا تهران رفتیم کیلومتر کلا رو ۲۰۰ تا برگشتیم ماشین یه ذره دود یا جوش اوردن یا بد کار کردن از خودش نشون نداد

      موافقم 32
      مخالفم 69
      1. IMAN1199

        ۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        خودت روت میشه این حرفارو بزنی و اینهمه خالی بندی کنید
        منم میتونم مثل شما بگم پیکاپ امریکایی داشتیم که تو موتورش به جای روغن اب ریختیم که موتورش خراب بشه که جیم بزنیم ولی اینقدر سگ جون بود تا تهران رفتیم کیلومتر کلا رو ۲۰۰ تا برگشتیم ماشین یه ذره دود یا جوش اوردن یا بد کار کردن از خودش نشون نداد
        بس کنید این حرفای متعصبانه رو جمش کنید

        موافقم 74
        مخالفم 19
      2. کرگدن باواریا

        ۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        بابا هایلوکس رو اینقدر گنده نکنین خدا شاهده تو آفریقا ازش به عنوان فرقون استفاده میکنن🤦‍♂️🤦‍♂️👎
        با همون kmc کل کل کنه بهتره
        با اختلاف زشت ترین پیکاپه هیچ عرضی نداره مثل لوله درازه

        موافقم 12
        مخالفم 66
        1. DODGE👑

          ۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (53 ديدگاه)

          بی شک بالای پرشیا و 405 ننشستی که داری درمورد ماشینای تویوتا صحبت میکنی!

          موافقم 15
          مخالفم 6
  3. Habib

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    دلیل مهم خوب بودن این ماشین نام «تویوتا» است که بر آن حک شده. دلیلی بزرگ از این؟

    موافقم 91
    مخالفم 15
    1. jaghori

      ۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (111 ديدگاه)

      آره، موافقم.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  4. IMAN0099

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    در حد خودش خوبه ولی به گرد پای پیکاپ های آمریکایی و اروپایی (آلمان) نمیرسه باز میگم در حد خودش خوبه ولی فورد و شورولت و جیپ و فولکس واگن و مرسدس و فیات برتر هستند چون آلیاژ بهتری دارن تاکوما هم تماما توسط آمریکایی ها طراحی و تولید میشه ولی بازم به خود آمریکایی هایی که توسط آمریکایی ها طراحی میشن نمیرسه لطفا تعصب نداشته باشید

    موافقم 14
    مخالفم 105
    1. بهزاد

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      ایمان جان لطف میکنی در مورد این آلیاژها بیشتر توضیح بدی؟
      مثلا چه نوع آلیاژی در کدام قسمت ها استفاده میشه و مثلا ژاپنی ها در اون قسمت ها از چه نوع آلیاژی بهره میبرند؟

      موافقم 66
      مخالفم 2
      1. IMAN1199

        ۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بهزاد جان اون یک کاربر فیکه داره هیت میده شما توجه نکن
        میخواد بحث درست کنه اسمش رو هم از رو من کپی برداری کرده هدفش رو میدونم آمارش رو هم دارم

        موافقم 52
        مخالفم 9
      2. IMAN0099

        ۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (32 ديدگاه)

        بهزاد شما قبلا نشون دادی تعصب بیجا داری و بحث کردن با شما فایده نداره و من قبلا اعلام کردم هر کامنتی میزارم فقط در جهت پاسخ درست و بدون تعصب هست
        اول از همه فورد از بدنه تمام آلومینیوم با آلیاژ آلومینیوم یکسان با شاتل فضایی استفاده میکنه که خیلی از آهن و آلومینیوم عادی ( تاکوما ) قوی تر و برتر هست و زنگ نمیزنه در برابر ضربه و حرارت هم مقاومه مثلا فورد موقع رونمایی F150 جدید که از آلیاژ شاتل فضایی استفاده میکنه با چکش زد به درش و هیچی نشد در حالی که یه ویدیو از تاکوما جدید دیدم موقع بستن کاپوت انقد آلومینیومش نازک بود که کاپوت مثل ورق کاغذ تکون میخورد.
        فورد سپر آلومینیومی فورج با ضخامت ۳ میلیمتر داره ولی تاکوما از پلاستیک در سپر جلو و آهن در سپر عقب ( به لطف شرکت استرالیایی ARB نه ساخت خود ژاپن ) استفاده میکنه و شورولت و بقیه مواردی که گفتم هر کدوم به نحو خودشون از آلیاژ بهتر استفاده میکنند و از تاکوما برتر هستند البته گفتم تاکوما گزینه خوبیه خودمم دوستش دارم ولی بقیه ( اروپا و آمریکا ) برترین هستن خودم اگه خواستم تراک بگیرم که ساده و ضعیف و دم دستی باشه تاکوما رو انتخاب میکنم ولی با رپتور و کلرادو و جیپ میرم آفرود و صحرا

        موافقم 13
        مخالفم 47
        1. reza342

          ۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (216 ديدگاه)

          نه آلمان و نه آمریکا هنوز به کیفیت ساخت و موتالورژی ژاپنی ها نمیرسن پسر خوب.

          موافقم 8
          مخالفم 17
        2. IMAN1199

          ۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          هیچوقت زاپن هیچوقت هنوز به کیفیت ساخت و متالورژی اروپایی ها و امریکایی ها ها نمیرسه و نخواهدرسید پسر خوب.

          چون واقعیتش اینه که خداییش تو متالورژی هم مثل هزچیزی دیگه تا ابد حرف اول۱ رو اروپا و امریکا میزنن که در هرچیزی بهترین و اول۱ هستن تو این مورد هم همینطور تو متالورژی هم بهترین فولاد ها و آلیاژ ها و سوپر آلیاژ های جهان دست اروپا و امریکا هستن تا ابد خداییش بقیه به گرد پاشونم نمیرسن

          موافقم 15
          مخالفم 5
      3. علیرضا

        ۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        خخخخخ نکن اینکارو با مردم نکن داداش . سوالهای چالشی الزاما جوابهای چالشی نداره

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. IMAN1199

          ۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          علیرضا جان اون یک کاربر فیکه داره هیت میده شما توجه نکن
          میخواد بحث درست کنه اسمش رو هم از رو من کپی برداری کرده هدفش رو میدونم آمارش رو هم دارم

          موافقم 30
          مخالفم 4
        2. Python

          ۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          اقا فهمیدیم کاربر فیکه😐

          موافقم 10
          مخالفم 2
    2. Reza

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      دقیقا کدوم پیکاپ المانی؟ شما از امار فروش این خبر دارین؟ ژاپن و امریکا تو پیکاپ سرامد هستن

      موافقم 33
      مخالفم 2
      1. IMAN0099

        ۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (32 ديدگاه)

        آلمان ها اگه بخوان پیکاپ بسازن همیشه نشون دادن برترین هستند و توانایی هر کاری رو دارن مثل مرسدس جی کلاس 6×6 وانت که بسیار تخصصی هست ولی قصد ندارن بسازن

        موافقم 4
        مخالفم 45
      2. datsun

        ۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3946 ديدگاه)

        پیکاپ اروپای🙂

        موافقم 16
        مخالفم 1
        1. IMAN1199

          ۷ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          Datsun جان اون یک کاربر فیکه داره هیت میده شما توجه نکن
          میخواد بحث درست کنه اسمش رو هم از رو من کپی برداری کرده هدفش رو میدونم آمارش رو هم دارم

          موافقم 38
          مخالفم 5
      3. IMAN1199

        ۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        Reza جان اون یک کاربر فیکه داره هیت میده شما توجه نکن
        میخواد بحث درست کنه اسمش رو هم از رو من کپی برداری کرده هدفش رو میدونم آمارش رو هم دارم

        موافقم 38
        مخالفم 4
    3. مازیار

      ۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      عجب شیر تو شیری هست😂
      یه کارآگاه زبده لازمه تا معلوم کنه کی به کیه

      موافقم 10
      1. IMAN1199

        ۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        همه چیز مشخصه میشناسمش ولی نمیشه اسمی ببریم مگر اینکه به جناب اشتری بگویید که این کاربر رو معرفی کنه

        چون میدونم کی هست و هدفش چیه
        این یکی از کاربرای سایته نمیشه اینجا اسم ببرم فقط در این حد بدونید که فن متعصب زاپنه

        موافقم 19
        مخالفم 6
  5. Daruosh

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    فقط صندلیش می ارزه به کل صنعت خودروسازی ایران
    هعییییی😒

    موافقم 64
    مخالفم 1
    1. Behi

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      اغراق نکنید دوست عزیز چون این با پراید کیفیتش یکیه! لندکروزم با ۲۰۶🤔
      #لیاقت

      موافقم 50
      مخالفم 3
  6. PRPR

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    دوستان بنظرتون بهترین خودرو افرود امسال چی بود؟

    موافقم 13
    مخالفم 3
  7. R/T

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    خیلی پیشرفت کرده و ارزش خرید رو داره

    موافقم 29
  8. SFXSuperFast

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با 50هزار دلار میشه یه هایلوکس یا وانت لندکروزر قدیمی بگیری با انجین حجیم کل ارتقاء سیستم تعلیق رو با همون پول روش انجام بدی، تایر بگیری، سوپرشارژر نصب کنی
    بزنی ب دل بیابان و کویر و جنگل

    موافقم 2
    مخالفم 44
  9. سبحان

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    انتخاب من اول جیپ گلادیاتور روبیکان با موتور شش سیلندر
    بعد هم فورد رنجر هستش
    به نظرم بهترین شاسی رو که خیلی هم منعطف هستش اول جیپ داره بعد شورلت کلورادو

    موافقم 12
    مخالفم 36
  10. MK

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    صندلی هارودیدم گرخیدم
    چه خفن

    موافقم 41
    مخالفم 1
  11. Avan

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    هعی !!!! ما هم فقط حسرت بخوریم!

  12. محمد نادری

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بنظر شما فوتون تولند g7 کی و به چه قیمتی میاد تو سامانه ؟

    موافقم 3
    مخالفم 17
    1. محمد نادری

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      بجای منفی دادن جواب بدید بهتر نیست ؟

      موافقم 3
      مخالفم 7
  13. samurai

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    فقط کابینش مقایسه شود با کابین پلاستیک بازیافتی بو گندو :) فاقد هیچی :) ترسلا :)

    موافقم 21
    مخالفم 6
  14. RAM1500 TRX

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم
    ارتفاع زده ۲۴ سانتی متر ک از مدل استاندارد فقط چند میلی متر بیشتره!
    ارتفاع رو از کجا تا کجا حساب میکنن ک شده ۲۴ سانتی متر
    ۲۴سانت کلا میشه یه وجب.برای من قابل هضم نیست یه ماشین افرودی برای عبور از مناطق سخت کلا ۲۴ سانت ارتفاع داشته باشه
    این ماشین هیچی ک نباشه باید ۵۰ سانتی متر ارتفاع ک همونم کمه رو داشته باشه🤔🤔🤔

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. محمد نادری

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      منظورش از بالای لاستیک تا سطح بدنه بالاییش هست فکر کنم که عدد کمی نیست

      موافقم 3
      مخالفم 1
  15. محمد

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    احتمالا از نگاه میرسلیم،با آریسان هیچ فرقی نداره!

    موافقم 21
    مخالفم 1
  16. RAM1500 TRX

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ارتفاع ۲۴ سانتی متر همش؟
    یعنی با دست اندازه بگیری میشه یک وجب!!‍!
    پراید فابریک ۲۵ سانتی متر هستش ک
    یا من اشتباه میکنم🤔🤔🤔
    پدال جواب بده لطفا…

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. محسن

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نه برادر من از روی لاستیک تا زیر گلگیر این اندازه است ،و لازم به ذکره لاستیکاشم اگه اشتباه نکنم گفته بود ۳۳ ،یعنی به معنای واقعی شتر سوار میشی ،

  17. RAM1500 TRX

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    حاجی چرا کانت میزارم نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 6
  18. اشکان

    ۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    به نظرم موتور هیدروژنی ام باید بیاد ، بی ام و و… نشستند تا یه تسلای جدید بیاد و این کارو کنه و بازاز و بگیره!؟ این خودروسازهایی که دنباله رو تسلا هستند ، صد سال دیگه ام به تسلا نمی‌رسند مگر با یه حرکت جدید….

    1. Cars

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتور های هیدروژنی هزینه های بیشتری نسبت به بقیه دارند
      و نگه داری آنها سختر از موتور های الکتریکی و بنزینیه

  19. sina

    ۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    پیکاپ های نسل جدید تویوتا قشنگ از نظر تجهیزات و امکانات هم پا به پای آمریکایی ها رقابت میکنن چون آرم تویوتا و دوامش دیگه نمیتونه همیشه فروش داشته باشه براشون.
    هر دو پیکاپ جدید تویوتا خفنن واقعا
    تاکوما بنظرم خوب بفروشه

    موافقم 11
  20. ❤BMW❤

    ۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    با اینکه هیچی از آفرود سر در نمیارم ولی میدونم تویوتا کلا سلطان آفروده
    و
    باید ظاهر خفن رو هم به دلایل اضافه کنید

    موافقم 13
    مخالفم 1
  21. مرتضی علی وحیدی

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    این👌👍👌👍
    لندکروز 👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍

  22. محسن

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا چرا همیشه باید چند نفر باشن که بخوان با گفتن انتقاد های پوچ و بی معنی خودشونو نشون بدن ؟ مطلب واسه بالا بردن سطح اطلاعاته چرا بعضیا برا خودشون فاز بر میدارن این خوبه اون خوبه این بده اون بده ،التماس تفکر خواهشاً

  23. پژمان

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام،،درپیکاپ های فول سایزوتراک آمریکادیگر رقیبی ندارد،معدودخودروهای ژاپنی یایکی مثل سانتاکروز در رده پایین تر که آنهم ازمهندسان آمریکا استفاده میکنه،اما برای ایران همینکه گاهی به بازار ژاپن دستی میرساند غنیمت است،حتی کره هم از چین خیلی بهتره،همین وانت پرایدرا دست کم نگیرید،شوهرخاله من پارسال تا بندر باهاش رفته،باسک تعمیرموتور مدتی است برگشته اما دکتر گفته از بس هل دادی دیسکت زده بیرون،۶ماه تکون نخوراگه زنده موندی وانتو بفروش عمل کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا