اینتربرند (Interbrand) در جدیدترین مطالعهٔ خود، لیست ارزشمندترین برندهای دنیا در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. این لیست شامل همهٔ برندها میشود و عجیب نیست که در آن غولهای تکنولوژی دنیا یعنی اپل، آمازون و مایکروسافت صدرنشین هستند. ولی ما با جایگاه خودروسازان در این لیست کار داریم که دوتای آنها در بین ۱۰ برند ارزشمند دنیا قرار گرفتهاند. بر اساس این مطالعه، تویوتا ارزشمندترین برند خودرویی دنیا محسوب میشود و با ارزش ۵۴.۱ میلیارد دلار که ۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته، در بین همهٔ برندهای دنیا جایگاه هفتم را دارد.
دیگر برند خودرویی که در بین ۱۰ برند برتر دنیا قرار گرفته مرسدس بنز با ارزش ۵۰.۸ میلیارد دلار است که دقیقاً پشت سر تویوتا در رتبهٔ هشتم جای گرفته است. ارزش این برند نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش پیدا کرده است. بامو هم با ارزش ۴۱.۶ میلیارد دلار در رتبهٔ بعدی قرار دارد اما نتوانسته خود را در بین ۱۰ برند باارزش دنیا قرار بدهد و به جایگاه دوازدهم بسنده کرده است؛ و درنهایت به تسلا میرسیم که با ارزش ۳۶.۲ میلیارد دلار در رتبهٔ چهاردهم قرار گرفته است.
اما چیزی که در مورد تسلا بیشتر اهمیت دارد، رشد چشمگیر ارزش آن است. طبق مطالعهٔ اینتربرند، ارزش این برند آمریکایی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸۴ درصد رشد داشته که از همهٔ برندهای لیست مطالعهٔ سال ۲۰۲۱ بیشتر است. پیپال و ادوبی هم پس از تسلا در رتبهٔ دوم بیشترین افزایش ارزش قرار دارند اما رشد ارزش آنها تنها ۳۶ درصد بوده است. البته تعیین ارزش برندها کاری تفسیری است زیرا بهعنوانمثال، مطالعهٔ مشابهی از BrandZ تسلا را با ارزش ۴۲.۶ میلیارد دلار، ارزشمندترین خودروساز دنیا معرفی کرده است. این مطالعه برای تسلا رشد ارزش ۲۷۵ درصدی را در سال ۲۰۲۱ گزارش کرده و تویوتا را با ارزش ۲۶.۹ میلیارد دلار در رتبهٔ دوم قرار داده است.
اما با وجود این ارقام متفاوت، نکتهٔ مهم این است که تسلا همچنان رشد ارزشی استثنایی را تجربه میکند که در صنعت خودروسازی بیسابقه بوده است اما اینکه آیا این رشد پایدار است یا نه را فقط زمان نشان خواهد داد.
Arman
۳۰ مهر ۱۴۰۰نسکافه رو فکر نمیکردم اینقدر با ارزش باشه دیگه!
MR.JD
۳۰ مهر ۱۴۰۰نسکافه باز خوبه در جایگاه 40 قرار گرفته
از همه مسخره تر جای کوکاکولا است که به تنهایی توانسته دست همه ی خودروسازان را از پشت ببندد و حتی بعد از غول های تکنولوژی در رتبه 6 قرار بگیرد
واقعا متاسفم برای خودمان که از هر چیزی بت میسازیم و مثل گاو به آن اطاعت میکنیم نمونه اش هم همین کوکاکولا و یا حتی استاد شارلاتان بازی اپل !
آنقدر بیش از حد بعضیها به اپل ارزرش دادند که الان حسابی مارا گاو حساب کرده . نمونه اش همین دیشب مراسم آنپکدش که از یک دستمال 19 دلاری رونمایی کرد ! 19 دلار برای یک دستمال برای خود آمریکایی ها هم خیلی بهای گزافی است بماند برای ما که میشود حدود نیم میلیون تومان :/
NAVID۰۰۹۸
۳۰ مهر ۱۴۰۰کاربرMR.JD عزیز
با شما موافق و هم مخالفم .
نوشابه را قِشر رانندگان ، مسافران ، کارگران ، سربازان ، نظامیان ، پیمانکاران ساختوساز و … خوب درک میکنند که نوشیدنِ یه جُرعه خُنکِ آن در گرما چه حس لذتی به آدم میدهد ، دقیقاً برعکس آن در سرما که قهوه چای نسکافه لذت میدهد !
به خدا قسم که فکر و استرس و هوای آلودهی شهرها ضررش از تمام نوشابهها و فستفودهای بد دنیا هم بدتره !
در مورد دستمال ۱۹ دلاری اپل باید گفت که چرا که نه ؟!
همین الان یه دستمال کاغذی مارک نانو در ایران حدود ۲۱ هزار تومن هست که باید با دستمزد کارگر ایرانی و قدرت خریدش سنجیدش و نه اینکه بیایید ارزش دلاری دستمال ۱۹ دلاری اپل را به ریال تبدیل کنید و تعجب بکنید چرا میشه ۵۰۰ هزار تومن بیارزش که روزگاری میشد با آن موتور سیکلت کویر خرید با چند ماه کار کردن یک نوجوان و … !
پس با این اوصاف ، شرکت مینو با فروش بیسکوئیت ساقه طلایی در فروشگاههای شهر دوبی در امارات به قیمت ۶ درهم ( یعنی حدود ۴۵ هزار تومن ) بقیه را گاو فرض کرده !!!
اپل دستمال تولید کرده تا هم از نام بزرگش بیشترین استفادهی مالی را ببره و هم جور در بیاد با دستمزد یک کارگر ساده در آمریکا یا اروپا که در کمترین حالت ساعتی ۱۵ تا بالای ۲۰ دلار درآمد داره و تازه التماسش هم میکنند که کار کنه با مزایای بسیار و یه موقع قهر نکنه بره !
MR.JD
۳۰ مهر ۱۴۰۰ببینید مسعله این نیست که کوکاکولا خوبه یا بد ( که بدون شک مضر و واقعا به درد نخور هست / بده )
مسعله اینه که هیچ وقت نباید ارزش یک کارخانه نوشابه سازی از ارزش کل مرسدس بنز و تویوتا و جنرال موتورز و …( صنعت خودروسازی ) بیشتر باشد
کوکاکولا نهایش یک نوشیدنی گازدار هست دیگر چیز خاصی نیست که اگر نبود زندگی ما مختل شود
اما صنعت خودروسازی اینطور نیست و اگر نبود واقعا زندگی ما به طور کامل می ایستد . شما فکر کن تمام وسایل نقلیه یکجا از تمام دنیا جمع شد و رفت :
– آنوقت دوباره مثل زمان پیغمبر سوار خر یا شتر میشویم برای رفتن به یک جایی ؟ ( حالا بماند خارج از کشور منظورم همین داخل شهر بود )
– یا از آن هم بدتر حال عزیزی از شما بد شد زنگ زدی اورژانس هیچ وسیله ای نبود . آنوقت ارزش صنعت خودرو بیشتر است یا یک نوشابه ؟ )
هر چه قدر هوا گرم باشد / خسته باشی / اصلا فقط دلت چیزی نوشیدنی خواست
میتوانی بجای کوکاکولا انواع شربت و نوشیدنی بنوشی که مطمعنا یک هزارم ضرر های این نوشابه را ندارد و از آنطرف سالم تر / به صرفه تر / در دسترس تر و در نهایت از هر طرف بهتر است
شخصا ترجیح میدهم جای نوشابه شربت آبلیمو / خاکشیر / دوغ حتی اگر هیچ چیز نبود آب بنوشم ولی نوشابه نه
حیف اینجا جایش نیست وگرنه برای شما عزیزان چندین ساعت از ضررهای نوشابه و سیاست های پشت پرده آن مینوشتم …
به این حرف من هیچکسی نمیتواند دلیلی منطقی و قابل قبول بیاید که : کوکاکولا از آن برند های پوچ و بی ارزشی است که الکی در سایه برخی افراد محروم از عقل و شعور ( دور از جمع شما عزیزان ) بزرگ شده و به این روز رسیده است . چون هیچ منفعتی در زندگی ما ندارد
Erfan
۳۰ مهر ۱۴۰۰البته درباره ساعتی 20 دلار واقعا فکر نکنم آمارتون درست باشه چون بیشترین درآمد اقشار جامعه توی کشوری مثل آلمان (منهای بیزینس من ها و تجار) سالی 120 هزار یوروئه و چیزی که من میدونم اینه که یه کارگر ساده که تو رستوران کار میکنه هم (تقریبا روزی 14 ساعت) سالی 15 هزار یورو میگیره که با این اعداد شما جور در نمیاد.
ولی درباره دستمال 19 دلاری حق با شماست و باید به نسبت کف درآمد افراد در جامعه سنجیده بشه.
Mad.z.Max
۱ آبان ۱۴۰۰کاش حد اقل با یه لحن متفاوت باهم بحث کنین، کمی طبیعی تر بنظر بیاد حالا که قراره زحمته لاگین لاگ اوت رو بکشین مدام :))
(ینی دوتا اکانت که باهم از فعالیت افتادن، باهم فعالیتشون شروع شد، باهم با یه نوع گفتار و نوشتار بحث میکنن، باهمم اصرار دارن ما دونفریم! البته خب ممکن هم هست، مثلا دوتا شخصیت متفاوت)
STAN
۳۰ مهر ۱۴۰۰شما ببخش شرکتی که داره از 1886 کار می کنه اینقد رتبش بالاست و جزو زندگی میلیاردها نفر شده و با هر غذایی میشه نوشیدش.
اپل رو هم ببخش که تو تکنولوژی و تولید گجت های الکترونیکی و سریال سازی داره پیشتازی می کنه.
احتمالا شما از اون دسته افرادی هستی که ماشین خارجی تو خیابون می بینی سریع میگی ئه این چون ماشینش اینه دزده.
MR.JD
۳۰ مهر ۱۴۰۰اولا خواهشا کمی منطقی حرف بزنید
کجا کوکاکولا جزو زندگی میلیارد ها نفر شده ؟ مگر آبه ؟
1 برای کسی که زندگی سالمی داره اصلا نوشیدن هر نوشابه ای خیانت به سلامت خودشه
2 برای کسی هم دوست داره هراز گاهی پیش بعضی غذا ها نوشابه بنوشه معمولا حدود %90 اصلا مهم نیست که آن نوشابه کوکاکولا باشد یا پپسی یا هر چیز دیگری . هر چیزی را که دسترس بود یا در تخفیف بود معمولا میخرد
3 میماند حدود %10 عده ای طرفدار دو آتیشه کوکاکولا که مثل شما می آید از حقوق کوکاکولا دفاع کند یا سر مسعله های مهمی مثل کوکاکولا یا پپسی ؟ باهم به بحث و جدال بپردازد
واقعا درک نمیکنم شما را !
دوما شما از کجا به این نتیجه رسیدی ؟ که میگی :
از اون دسته افرادی هستی که ماشین خارجی تو خیابون می بینی سریع میگی ئه این چون ماشینش اینه دزده.
STAN
۱ آبان ۱۴۰۰در پاسخ به MR.JD
اگه کوکاکولا جزو زندگی میلیاردها نفر نبود، احتمالا اصلا بین برندهای با ارزش نبود و به جاش شرکت دماوند تو این لیست بود.
و اینکه میگی برای خریدار فرق نداره چی می نوشه هم باید بگم اگه اینجوری بود بین جایگاه پپسی و کوکاکولا این همه اختلاف نبود.
و مسعله غلطه، مسئله درسته عزیز.
احمدعلی
۲ آبان ۱۴۰۰دقیقا کدوم تکنولوژی؟تراشه های حافظشو که هاینیکس و توشیبا میسازن.نمایشگرشو سامسونگ.سنسور دوربینش سونی و لنزهاشو معمولا یه شرکت تایوانی.همون پردازندشم که مثلا خودش طراحی میکنه،معماریش آرم وی ۸ متعلق به آرم هولدینگ و سازندشم که TSMC تایوانه.شیشه محافظشم که کورنینگ میسازه.قطعات سیستم فیس ایدی رو هم که چندتا شرکت دیگه واسش میسازن.بجز سیستم عامل دقیقا چیو خودش ابداع کرده و فناوریش مال خودش بوده؟
عاشق پدال
۲ آبان ۱۴۰۰من بودم اب شنگولی هلندی رو جایگزین این کوکا کولای مسخره میکردم.
تازه برا مست نشدن اب شنگولی بدونه الکلش هم هست که میشه سر کار و موقع رانندگی نوشید. الکلشو تبخیر میکنن.
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۰احمدعلی تمام اون شرکت هایی که گفتی خود همون شرکت ها هم چیزی از خودشون ندارن و تکنولولوژی همونها هم از شرکت های اروپایی و امریکایی هست که پیشرو تو مهندسی هستن و اگر چیزی رو ساختن فقط سازنده اون بودن مثل کارگرانی که ساختمان رو میسازن ولی در حقیقت اصل مهندسی و طراحی و ارزش کار متعلق به مهندسان و طراحان اون ساختمانه نه کارگران
MR.JD
۳۰ مهر ۱۴۰۰نسکافه باز خوبه در جایگاه ۴۰ قرار گرفته
از همه مسخره تر جای کوکاکولا است که به تنهایی توانسته دست همه ی خودروسازان را از پشت ببندد و حتی بعد از غول های تکنولوژی در رتبه ۶ قرار بگیرد
واقعا متاسفم برای خودمان که از هر چیزی بت میسازیم و مثل گاو به آن اطاعت میکنیم نمونه اش هم همین کوکاکولا و یا حتی استاد شارلاتان بازی اپل !
آنقدر بیش از حد بعضیها به اپل ارزرش دادند که الان حسابی مارا گاو حساب کرده . نمونه اش همین دیشب مراسم آنپکدش که از یک دستمال ۱۹ دلاری رونمایی کرد ! ۱۹ دلار برای یک دستمال برای خود آمریکایی ها هم خیلی بهای گزافی است بماند برای ما که میشود حدود نیم میلیون تومان :/
M.K karimi
۳۰ مهر ۱۴۰۰دقیقا بنظرم این آمار و جدول خیلی باید روش فکر بشه …
به راحتی میشه سبک زندگی مردم جهان رو از روش فهمید. اینکه دو برند نوشابه بیان تو چنین رده هایی واقعا برای آدمی زاد جای تاسف داره . در مورد اپل هم خودتون صفت خوبی رو بکار بردید ….!!!
ممد ژانگولر
۳۰ مهر ۱۴۰۰نسکافه باز نوش جان میکنی ی قوتی میزنی به بدن💪
لویی ویتون چی میگه اون بالا ؟!😄
یدونه کیفشو که های کپیشو با قیمت یک صدم میشه خرید
هر چی تازه به دوران رسیده براش ۳۰۰۰$ پول میدن
واقعا مسخرست بابت صنعت مد و پوشاکی که همه توش استادن از جمله ایران
البته ما کی باشیم برای قر و فر مردم تصمیم بگیریم
نوش جونشون
کسی که لامبو میخره ۳۰۰هزارتا بایدم کیف و کفش ۵۰۰۰$ بخره
NAVID۰۰۹۸
۳۰ مهر ۱۴۰۰ممد ژانگولر
به نکتهی جالبی اشاره کردی با اینکه در مباحث خودرویی مخالف ۹۹٪ شما هستم و بیشتر کامنتهایت جای سوال دارد اما در بحث لویی ویتون کاملاً موافقت هستم .
البته بیشترین بحث برندهای مد ، بر میگردد به برند سازی و مارکتینگ و روابط خوب کشورهای قدرتمند .
چیزی که به چشم دیدم از نزدیک ، صَف خرید مسافران چینی پشت در نمایندگیهای لوییویتون بود که هرچی نگاه میکردم چی را میخرند ، چیزی جز خزوخاشاک با قیمتهای بالای ۳۰۰۰هزار یورویی ندیدم ( البته سلیقهی همه محترم اما خدایی اصلاً محصولات عامه پسندی نداره و تماماً به درد کسانی میخوره که فقط میخواهند در مهمانیها چشم مردم را با مارک و براق بودنشان کور کنند )!
والا زیبایی در سادگیه .
ای کاش یه آمار درست میگرفتند تا ببینید مردمان آسیایی بیشترین علاقه را در خرید خنزلپنزل گران اروپایی دارند تا چشم مخاطبشان را کور کنند ( مثل کلاغ که عاشق رنگ طلایی و نقرهایه اما یه ورق پلاستیک شکلات بیارزش را از یک ورق طلای با ارزش تشخیص نمیدهد اما از داشتنش لذت میبرد ) !
MC20
۱ آبان ۱۴۰۰داداش ممد ، ثروت ویتون رو دست کم نگیر ، قبل کووید 19 می خواست 920 میلیون دلار AC MILAN رو بخره ، اما نتونست بخره ، چون نفروخت ، خره . . . بعدشم ویتون ، باارزش ترین برند صنعت مد شناخته میشه ، بیشتر . . . توی 5 تای اول هم ، بیشتر اوقات ، اوله متاسفانه . . . آرمانی و گوچی و فندی و شانل و . . . برای دومی می جنگن . . . کیف هاشم دور و بر 7K دلار آب میخوره . . . راحت هم پول میدن . . . ولی گذشته از بحث ویتون . . . این نظر سنجی بوی PAMPERS میده . . . خیلی از غولها نیستن . . .
NAVID۰۰۹۸
۳۰ مهر ۱۴۰۰نسکافه که جای خود داره و میشه فهمید و تحلیل کرد که در روزگار امروز مردم به سه چیز به شدت اهمیت میدهند که اول : تکنولوژی و فضای مجازی هست که قدرت جهان در دستشان افتاده تا جایی که دیشب یه خبر میخوندم از اینکه ( ترامپ گفته طالبان تریبون داره و میتونه توئیت بزنه اما من که قدرتمندترین فرد جهان بودم نمیتوانم ) !
دوم : مُد و فشن
سوم : محصولات غذایی که مربوط به انرژی دادن در عصر حاضر میشه و کافئین بدن را تامین میکنه جهت تلاش روزانه !
به شخصه برایم جالب بود تفاوت جایگاه کوکاکولا با پپسی و همینطور نایک با آدیداس !
حقیقتاً دیگر پپسی به مانند قبل کیفیت نداره !
اما در بحث محصولات نایک و آدیداس باید گفت : که نایک از کیفیت بسیار بالایی در محصولاتش برخوردار هست اما تنوع و زیبایی در محصولات آدیداس بالاتره !
کلاً با دیدن این جداول میشه فهمید که در دنیای امروز میشه رویه چه چیزهایی سرمایهگذاری کنیم تا پول به دست بیاوریم و مردم دنبال چه موضوعی میگردند ( البته در ایران فعلاً تو صف خرید مرغ و سویا با کارت ملی هوشمند گیر کردم و بگذارید چلو مرغم به ثمر بشینه تا ببینیم چه گِلی باید به سر بریزیم با اول شدن اَپل و آخر شدن زیمنس ) !
در آخر هم باید گفت که اگر همینطور پیش بره و اتفاق خاصی برای تسلا و ایلانماسک نیوفته ، در آینده میشه دید که این جدول با اخلاف فراوان رده اولی را داده به تسلا و باقی به دنبال جایگاههای دومی به پائین (( بسیار با اختلاف )) ، البته که متاسفانه !!!
Silent
۳۰ مهر ۱۴۰۰رشد 180 درصدی و با فرض ثابت بودن متغییرها برای همه ی کمپانی ها که بین 10 تا 15 درصد رشد کردن در حالت برابری نشون می ده اهمیت توجه به تکنولوژی کاربردی و قابل دسترس اقتصادی بسیار مهم تر از فاکتورهای دیگر هست!
البته شرکتی که روی ماهواره و شاتل و اینترنت جهانی کار می کنه در اصل لطف به بشریت هست حضورش در عرصه تولید خودرو.
“””اما اینکه آیا این رشد پایدار است یا نه را فقط زمان نشان خواهد داد””” پاسخ مثبت هست! فقط چند مورد از قدم های آتی TESLA برا 5 سال:
1 هر KWH باطری های نسل جدید از هر بشکه نفت خام ارزون تر خواهد بود به لطف اقدامات TESLA فقط کافی چارت سقوط قیمت باطری ها رو از 2010 تا 2022 آنالیز کنید
2 تمرکز بر تولید صنعتی این برند با ورود گیگا برلین و تگزاس و شرق آسیا طی 2 سال آتی
3 تولید سه محصول بنیادی ارزان: سایبر تراک! مدل 2 با قیمت تنها 25K! و semi truck (اطمینان از قدرت مغناطیس برای کشندهای سنگین تا اتوبوس)
4 ورود مدل های اسپورت نظیر PLAID که هنوز آپگریدهای اصلیش برای بهبود پرفورمنس ش در راه هست.
5 ارزان سازی باطری ها سیستم های قالب گیری پنل های خورشیدی
حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۰ارزان شدن باتری فقط به تسلا ارتباط نداره، بلکه زحمات بازیگران اصلی این صنعت هم هست که البته با سرمایه گذاری های سنگین و چندین میلیارد دلاری سایر خودروسازان تحول های چشمگیری تا سال 2025 محقق میشه (قبلا راجع بهش صحبت کردیم).
و اما راجع به برنامه های آتی، به نظرم اول برنامه معوقه رو به انجام برسونن بعد به نوبت برن سراغ برنامه های آتی.
((اهمیت توجه به تکنولوژی کاربردی و قابل دسترس اقتصادی بسیار مهم تر از فاکتورهای دیگر هست!)) یکی از این تکنولوژیهای کاربردی شتاب 1.9 ثانیه ای برای سدان چهار در خانوادگی هست و مانور دادن بیش از حد روی این موضوع.
Silent
۳۰ مهر ۱۴۰۰“””ارزان شدن باتری فقط به تسلا ارتباط نداره”””
اگر این استدلال درست بود پاناسونیک باطری الان باس جلوتر از هر شرکت خودرویی توو لیست می بود! بد نیست بدونی طبق همین interbrand رنکش بالاتر از 80 هست!!! و برندش از 2012 تا 2021 جز نوسان رشدی نداشته. تلاش سایر خودرو سازها هم شد خروجی نافرجام EQS.
بدون حضور TESLA مخزن باک بنزین های شرکتهای خودرویی داشت با نفت پر می شد و بس! و باطری ها هم جاشون کنار آب پاش توو گوشه موتور بود.
حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۰تا جایی که ما میدونیم بر خلاف ادعاهای شما تسلا بدون پاناسونیک هیچی نبود. و یادمون هست سه چهار سال قبل که اخبار همکاری تسلا با پاناسونیک منتشر شد فن تسلا تو این سایت عروسی راه انداخته بودن از خوشحالی و بعد از اون هم ارزش سهام تسلا منفجر شد.
تا سه سال بعد با ساخت باتری حالت جامد توسط پاناسونیک و باتری های با شعاع حرکتی بالای 800 کیلومتر توسط catl مشخص میشه جایگاه تسلا در حوزه باتری کجاست 😏. هرچند الان هم جایگاه خاصی نداره.
اون جمله آخر رو هم میذارم روی حساب بی اطلاعی سایلنت ( ملقب به مِستر دیتا) از تاریخچه خودروهای الکتریکی. بدون تسلا هم این مسیر طی میشد، تسلا فقط این روند رو یک مقدار تسریع کرد همین و بس
Silent
۳۰ مهر ۱۴۰۰فرقش اینه من دیتا!!! رو از رفرنس می گیرم و نظر شخصی( فال قهوه ) اهمیتی نداره توو بحث اقتصاد و رقم
حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۰بله با رفرنس های شما آشنایی کامل داریم. سایت فوق معتبر teslarati و نظرات جوجه کارشناس های وال استریت!!!!
برو چهارتا منبع بخون تا متوجه بشی هیچی نمیدونی عزیز.ااینجا نمی تونی با قاطی کردم راست و دروغ و مغلطه اوهام خودتون رو تو سایت تخصصی منتشر کنید.برو تاریخچه خودروهای الکتریکی رو بخون برو مطالعه کن.
حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۰تا اینجا تمام ادعاهای شما اساتید علوم اقتصاد، مکانیک، الکترونیک، هوافضا و مکانیک کوانتوم اشتباه از آب در اومده. فعلا که فولکس و رنو دارن بساط تسلا رو از اروپا جمع می کنن. منتظر هجوم برخی برندها در بازار آمریکا هم باشید و آرزوی فروش ده میلیون دستگاهی رو در همون فنجان قهوه ببینید
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۰حسین تو چی داری میگی واسه خودت فعلا که من تورو شناختم دیگه دستت رو شده واسم کلا هیچی بارت نیست فقط و فقط ادعای پوچ و کذب داری با حداکثر تعصب درحدی که عقل رو مختل میکنه از اول تا آخر حرفات هم همینطوره
نثلا یه پاناسونیک میگی تو باتری ها یه چیزای دیگه که همونم تو همون زمینه یا هر زمینه ای دیگه در برابر شرکت های بسیار پیشرفته تر و تخصصی تر که میگم هیچی نیستن
چون بهترین و پیشرفته ترین شرکت ها همه اروپایی و امریکایی هستن که تو همه چیز و همه زمینه ها بهترین و پیشرفته ترین هستن و تو این مورد هم همینطور مثلا پیشرفته ترین باتری ها و تکنولوژی های اون در زمینه ذخیره سازی انرژی الکتریکی متعلق به شرکت های آلمانی و امریکایی هست که رو پیشرفته ترین تکنولوژی های باتری های پیشرفته کار کردن که در سطح بسیار بالاتری نسبت به دیگران هستن تو همه چیزای دیگه هم همینطوره
E.M.T
۳۰ مهر ۱۴۰۰روز به روز ارزش تسلا داره بالا میره و همینطور بین مردم داره محبوبیتش بالا تر میره .
پارسا
۳۰ مهر ۱۴۰۰مخصوصا برعکس محبوبیتش داره کاسته میشه
قبلا همه فکر میکردن تسلا ته خودرو برقی و تکنولوژی هست و خیلی رو سر میبردنش ، تا اینکه شرکت های بزرگ اومدن گفتن نه ما هم میتونیم حتی بهتر
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۴۰۰inter brand
Brand Finance
یا Brand Z
چند نفری که دور هم جمع شدن و هر سال با شاخصه هایی که خودشون تعیین کردن اقدام به ارزش گذاری برند ها میکنند…
ارزش گذاری که نمادین هست و در عمل هیچ فایده و کاربردی نداره…
.
.
این بازار بورس هست که عملکرد همه جانبه یک برند را به صورت پولی و در لحضه نمایش میده که در حال حاظر به این صورت هست :
۱- تسلا: ۸۹۵/۵۸ (میلیارد دلار)
۲- تویوتا : ۲۴۳/۲۷
۳- فولکس واگن : ۱۶۰/۴۱
۴- بی وای دی : ۱۳۴/۱۲
۵- دایملر : ۱۰۲/۳۴
۶- جنرالموتورز : ۸۴/۷۹
۷- گریت وال : ۷۳/۸۵
۸- فورد : ۶۶/۱۱
۹- نیو : ۶۵/۴۹
۱۰- بی ام و : ۶۴/۸۵
۱۱- استلانتیس : ۶۱/۶۱
۱۲- ولوو : ۵۷/۷۱
۱۳- فراری : ۵۵/۶۵
۱۴- هوندا : ۵۱/۶۰
۱۵- هیوندای : ۴۰/۶۹
۱۶- لوسید : ۳۹/۱۳
AMIR / ARMI
۳۰ مهر ۱۴۰۰همون جور که پیش بینی شده بود ارزش تسلا داره به 1 تریلیون دلار نزدیک میشه
و خبری از کاهش نیست بر خلاف چیز هایی که برخی میگفتن که باد داره و میخوابه همچنان سیر صعودی داره ارزش تسلا
ولی لوسید جالبه که کم کم داره میاد بالا ادم یاد چند سال پیش تسلا میندازه
Hamid
۳۰ مهر ۱۴۰۰البته لوسید کسی مثل ایلان ماسک رو نداره که انفجاری سهام بالا پایین کنه …
در کل تسلا یه استثنای جالب هست …
لوسید قاعدتا سیر عادی تری داره …
E.M.T
۳۰ مهر ۱۴۰۰یکی از رقبای اصلی تسلا میشه لوسید در آینده…..
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۴۰۰در ۸ ماه اول امسال مشکلات متعددی از جمله مشکل کمبود تراشه و زنجیره تامین ، بروکراسی آلمان ها در تایید نهایی گیگافاکتوری برلین ، مشکلات تایید نشده امنیتی تسلا در چین و حواشی پیش آمده سیستم اتوپایلوت ، باعث افت و تاخیر رشد سهام تسلا شدن که در طول یک ماه گذشته همه این مشکلات حل یا کمرنگ شدن و این باعث شده تا دوباره روند رشد سهام تسلا از سر گرفته بشه و همانطور که کارشناسان از قبل و جدیداً هم گفتن تسلا به زودی به اولین خودروساز تریلیون دلاری جهان تبدیل بشه .
بله تا همین یه سال پیش افرادی که هنوزم اینجا هستن ادعا داشتن که بهتر از کارشناسان تاپ وال استریت سرشون میشه و ارزش تسلا حبابه و بزودی سقوط میکنه و تسلا زیرمجموعه یکی از خودروسازان قدیمی میشه…!!! (( توهم دانایی ))
.
.
لوسید و ریویان به سبب اینکه تعداد زیادی از مهندسان پیشین تسلا را در خدمت دارن ، دقیقاً راه تسلا را پیش گرفتن بهترین رقبای تسلا هستن و خواهند بود و فقط این دو هستن که بتونن تسلا را در بازدهی ، پرفورمنس و تکنولوژی به چالش بکشن… دیگر خودروسازان قدیمی تنهایی جایی که تو فکرشن و در آینده قصد دارن در آن تسلا را به چالش بکشن تنها آمار فروش هست…!
Erfan
۳۰ مهر ۱۴۰۰براتون جالب نیست چرا همه این مشکلات برای تسلا پیش میاد؟
مثلا تو همان آلمان پر بروکراسی چرا برا بقیه حاشیه درست نمیشه؟
من بهتون میگم:چون از قدیم گفتن کرم از درخته 😏
Sina10
۳۰ مهر ۱۴۰۰ارزش گذاری برند هیچ فایده و اعتباری نداره!!!
خیلی تاثیر گذار بود😂
پارسا
۳۰ مهر ۱۴۰۰ارزش یه برند یعنی تو همینقدر میتونی اینو بفروشی و خیلی هم مهمه
اما در بورس تو بیا ۱۰ درصد سهامت بفروش ارزش سهامت یک دهم میشه همینجور بیشتر بفروش کمتر گیرت میاد تا آخر که انداره یه شرکت بی نام و نشان پول دستت نیومده
علی
۱ آبان ۱۴۰۰NIO نهمه 😎
افشار
۳۰ مهر ۱۴۰۰ای ول به تویوتا
مهدی
۳۰ مهر ۱۴۰۰هر شرکتی نون نوآوری و زحمتش رو میخوره تسلا هم اگر پیشرفت چشمگیری داشته نوش جونش حالا چه حمایت مستقیم دولت پشتش باشه چه نباشه مهم اینه که تو زندگی مردم دنیا به وضوح تاثیر گذاشته
سامان اذری
۳۰ مهر ۱۴۰۰پس شرکت نفتی آرامکو کو ؟؟
پارسا
۳۰ مهر ۱۴۰۰و نفت چین
این دو تا هستن اما فکر کنم این لیست دولتی ها رو نیاورده
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۳۰ مهر ۱۴۰۰عالی من عاشق صنعت مدلباس و تکنولوژی و فیلمو و غذام
همشون صدرن
سامان سلیمانی
۱ آبان ۱۴۰۰با سلام و درود
اگر کسی تفسیرهای بیشتری از آرم الگوهای برندهای خودرویی معروف جهان داشته باشه چطوری و به کجا باید ارایه کنه . با سپاس سامان
امیررضا
۱ آبان ۱۴۰۰باریکلا هیوندا!!!!!! از فولکس واگن و آئودی با فاصله زیاد جلوتره!!!!!
علی
۱ آبان ۱۴۰۰نوشابه ؟؟😂😂😂😂😂
جالب بود!
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۰آفرین به تویوتا
mani.specialist
۲ آبان ۱۴۰۰آقا این مسخره بازیا چیه ؟ معلومه همش فوتوشاپه.. اصن مگه میشه ایرانخودرو و سایپا جز ده تای اول نباشن؟