با وجود تغییر استراتژی بیشتر خودروسازان جهان به سمت تولید مدلهای الکتریکی، مسئولان تویوتا معتقد هستند خودروی هیبریدی ممکن است بیشتر از خودروهای برقی به کاهش انتشار آلایندگی کمک کند.
تویوتا بزرگترین خودروساز جهان است و هنوز هم رابطه خوبی با خودروهای برقی ندارد. مدیرعامل و سایر مدیران عالی رتبه این شرکت اصرار دارند که بازار برای پذیرایی از خودروی برقی آماده نیست، حتی اگر رونق بزرگی در علاقه مشتریان وجود داشته باشد. با این حال یکی از مدیران اجرایی تویوتا طی هفته جاری از برنامههای این شرکت در زمینه خودروهای الکتریکی دفاع کرد.
هربار که گزارش جدیدی درباره نگاه مدیران اجرایی تویوتا به آینده ارائه میشود، به نظر میرسد داستان یکسان است؛ حتی اگر دنیای اطراف آنها به سرعت در حال تغییر باشد. در حالی که بیشتر خودروسازان سرانجام خودروهای کاملاً برقی را به عنوان بخشی از محصولات اصلی خود پذیرفتهاند و به صورت عمومی از آنها استقبال کردهاند، تویوتا از برنامههای خود برای ادامه گزینههای متعدد پیشرانه برای خودرو دفاع میکند و حق تصمیمگیری را به مشتری میدهد.
تویوتا اخیراً یک شاسیبلند کاملاً برقی جدید را راهی بازار کرد. با این حال متأسفانه تقریباً بلافاصله فراخوان برای تویوتا BZ4X اعلام شد زیرا برخی مشکلات تولید میتواند منجر به ایجاد نقص در چرخهای آن شود. اکنون که این مشکل مورد توجه قرار گرفته است، باید صبر کنیم و ببینیم که آیا تویوتا هنوز هم به طور فعالانه برای فروش کراساور برقی خود کار میکند یا خیر.
به هر حال، تویوتا همچنان به قیمت بالای خودروی برقی، عدم تقاضا و زیرساختهای شارژ محدود اشاره دارد. در حالی که همهی این نگرانیها هنوز تا حدی درست هستند، اما وقتی تویوتا برای اولین بار شروع به عقبنشینی در برابر خودروهای برقی کرد، تقریباً مشکل خاصی نیستند.
خودروهای برقی مطمئناً گرانتر از مدلهای بنزینی هستند، اما برخی خودروهای الکتریکی ارزانتر نیز وجود دارند. مالکان خودروی برقی همچنین پذیرفتهاند که برای صرفهجویی درخورتوجه در هزینه، سوخت و تعمیر و نگهداری به چنین اقدامی دست زدهاند. همچنین اعتبار مالیاتی فدرال ایالات متحده برای مدلهای برقی نیز وجود دارد که به افراد کمک میکند تا آنها را تهیه کنند و تقریبا در هر جایی برای فروش در دسترس هستند.
تقاضا برای خودروی برقی اکنون به صورت تصاعدی در حال رشد است، بنابراین نباید هنوز هم به روایتهای قدیمی از مشکلات خودروی الکتریکی اشاره کرد. زیرساختهای شارژ به طور قطع نیاز به رشد (به خصوص در مناطق دور افتاده) دارند، اما بیشتر خودروها در خانه شارژ میشوند. علاوه بر این، دولت آمریکا برای ایجاد شبکه ملی شارژ خودروهای برقی، بودجه زیادی را اختصاص داده است.
با تمام این گفتهها، شان هانلی، معاون فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا اخیراً از خودروی هیبریدی تویوتا کرولا کراس هیبرید رونمایی کرد. به گزارش insideevs، هانلی پس از سخنرانی به سؤالات رسانهها پاسخ داد. از هانلی دربارهی برنامههای این خودروساز و پیشرفت کلی در زمینهی کاهش کربن سؤال شد.
هانلی گفت:
تویوتا مخالف وسایل نقلیه باتریدار برقی (BEV) نیست، اما برای مبارزه با افزایش کربن نیاز به کار گرفتن از همه پتانسیلها داریم. کربن در این شرایط دشمن ما است، نه پیشرانه خودرو. تویوتا قبول دارد که کربن یک مشکل است و ما باید برای خنثی شدن اثرات آن قدم برداریم، اما تویوتا لزوماً با دیگران دربارهی چگونگی رسیدن به هدف موافق نیست.
مدیران تویوتا استدلالهایی ارائه میدهند که تقریبا همگی آنها با صحبتهای قبلی آکیو تویودا، مدیرعامل این شرکت مشترک است. هانلی با اشاره به تنوع سبد محصولات تویوتا، از عملکرد خودروساز ژاپنی در برابر منتقدین دفاع کرد:
ما تنها شرکت خودرویی هستیم که ۳۰ درصد از فروشمان به خودروی هیبریدی اختصاص دارد و این در کاهش (انتشار کربن) نقش اساسی ایفا میکند.
طبق گزارش Electrek، مسئولان تویوتا محاسبه میکنند که سه دستگاه خودروی هیبریدی تقریباً برابر با یک مدل کاملاً برقی (BEV) است. این نشریه در ادامه میگوید که مسئولان تویوتا میگویند ۳۰۰،۰۰۰ دستگاه خودروی بنزینی هیبریدی که در استرالیا فروخته میشود، میتوانند برای کاهش انتشار کربن تقریباً مشابه ۹۰،۰۰۰ خودروی برقی عمل کنند. شما چه فکر میکنید؟ نظرات خود را در این زمینه با پدال در میان بگذارید.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مهر ۱۴۰۱دقیقاً درسته .
اگر نظرات قبلی من را دیده باشید تا به الان گفتم خریدِ هیبرید کاملترین خرید هست و تا اطمینان از خرید برقیها حداقل ۱۰سالی فاصله داریم !
Iman99
۲۵ مهر ۱۴۰۱ما خودمون همه اینها رو میدونیم برقی ها هنوز جای کار دارن ولی نظرات تو رو هم قبول ندارم مثل خیلی ها و نظرات قبلی که گفتی رو هم دنبال نکرده و نمیکنیم
چون بارها بوده قبلا با اطمینان چنان با اعتماد به نفس درمورد یه چیزی نظر دادی ولی واقعیت دقیقا برعکس اون از آب درومده
بی حاشیه
۲۵ مهر ۱۴۰۱من خودم تویوتا رو دوست دارم ولی صلاح مملکت خویش خسروان دانند من نه سهامدارشم نه مدیر نه هیئت مدیره ولی میدونم شرکت با اینهمه اسم و رسم و سرمایه قطعا ابله نیست که دنیا داره به این سمت میره و نشسته داره نگاه میکنه یا یچیزی میدونه که ما نمیدنیم یا داره جای دیگه کار میکنه درهرصورت حتی شرکت سایپا هم از ما بهتر میدونه داره چیکار میکنه
افشار
۲۵ مهر ۱۴۰۱همه کامنت منطقی به نظر میرسید مگر آن قسمت آخر که گفتی : (حتی شرکت سایپا هم از ما بهتر میدونه داره چیکار میکنه) !!!! اتفاقا برعکس ما میفهمیم اما سایپا نمیفهمه داره چکار میکنه
افشار
۲۵ مهر ۱۴۰۱یک ویدیو دیدم که یک نفر به اسم نوید در امارات داخل نمایشگاه های اتوموبیل از ماشینهای تویوتا فیلم گرفته بود و توضیح میداد و طرز حرف زدنش هم خیلی شبیه به کامنتهای تو بود و نمیدونم چرا به یکباره به ذهنم رسید که این شخص همان نوید۰۰۹۸ پدال هست ، حالا واقعاً خودت بودی یا نه ؟ ویدیو در آپارات موجود هست
ali+a
۲۵ مهر ۱۴۰۱در حال حاضر هیبریدی خیلی بدرد کشورمون میخوره…اینده انشالا برقی… ولی با وضعیت الان مملکت آینده خوبی نمیبینم…
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۱دم تویوتا گرم . از برقی خوشم نمیاد ، بهترین گزینه هیبریدی است
امیرحسین
۲۵ مهر ۱۴۰۱یکی توضیح بده هیبریدی و هیدروژن ماشین عین موتور احتراق داخلی صدا میده و کار میکنه ؟
دانیال
۲۵ مهر ۱۴۰۱هیدروژنی که ندیدم
ولی ماشین هیبریدی دوتا موتور داره ، ماشین با سوخت متداول که بنزین باشه کار میکنه تا موتور دوم که برقی باشه رو تغذیه کنه و باطریش رو شارژ کنه . حالا اگه تکنولوژی ساخت موتورِ پایه ش به گونه ای باشه که صدای کمی تولید کنه پس توی کابین شما صدای خاصی احساس نمیکنین ( بیصدا بودن به عایق کاری بدنه و نوع لاستیک هم ارتباط داره ولی در کل حتی همین موتور tu5 هم در یه حد قابل قبولی کم صداست و کم صدا بودن کابین تقریبا مشکل حل شده ای به حساب میاد ) . مثلا سوناتا هیبریدی که توی ایران هست هم بعد از استارت مطمئن نیستی که روشن شده یا نه
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱((((((((((((تویوتا اخیراً یک شاسیبلند کاملاً برقی جدید را راهی بازار کرد. با این حال متأسفانه تقریباً بلافاصله فراخوان برای تویوتا BZ4X اعلام شد زیرا برخی مشکلات تولید میتواند منجر به ایجاد نقص در چرخهای آن شود ))))))))))))))))) نه بابا این چه حرفیه میزنین . این ماشین به قدری فوق العاده بود که با اومدنش تسلا و کیا و هیوندای که پادشاهان الکتریکی و اینده این صنعت هستن رو تا مرز ورشکستگی برده :))))))))))
بی حاشیه
۲۵ مهر ۱۴۰۱یادمه یبار سگ سرابی گفت میشه با زدن حرف های بی خود میشه از بقیه سواری گرفت گاهی حس میکنم تو خودشی داری با ما شوخی میکنی
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۱تسلا که دمش گرم ولی هیوندای و کیا هم از سر صدقه آمریکا ، الان به اینجا رسیدن!!! وگرنه الان مثل کره شمالی ، کره جنوبی ها هم علف خور بودن!!! درضمن تویوتا را مسخره نکن که همه به عقلت شک میکنن!!
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱امیدوارم سرنوشت نوکیا در پیش روی اشپزخونه مجهز نباشه .
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱میدونستی که نوکیا از غول های تکنولوژی ارتباطات اروپاس؟
jaghori
۲۵ مهر ۱۴۰۱تویوتا با این سیاست و یکدندگی مقابل تغییرات سریع بازار، به سرنوشت نوکیا مبتلا نشود صلوات.
غولی به نام نوکیا به خاطر اصرار بر استفاده از سیمبین و واکنش دیرهنگام به بازار، به سرعت برق از صحنه رقابت کنار رفت.
محمد
۲۵ مهر ۱۴۰۱عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه ، بگو تو این تکنولوژی از بقیه عقبم نمیخوام قبولش کنم هی دارم انکار و تخریبش میکنم و ساختن ماشین های احتراقی هم قطعات و خدمات پس از فروش بیشتری نسبت به الکتریکی ها میخواد دوست ندارم گاو شیردم بمیره
کرگدن باواریا
۲۵ مهر ۱۴۰۱تویوتا ۴ یا ۵ سال پیش تقاضا داشت که صنعت خودرو سازی رو برقی نکنین “بنا بر دلآیل خیلی واضح” ؛ اون زمان از پیشگامان هیبرید و پلاگین بود چطور از رقبا عقبه ؟؟؟؟
محمد
۲۵ مهر ۱۴۰۱بودم و داشتم حساب نیست الان ملاکه ، ماهم یه روزی مملکت اول دنیا بودیم ، شرکت های غول تر از تویوتا هم بودن که تو صنایع مختلف پیشرو بودن حالا به دلایل مختلف ( غرور بیش از حد ، عدم نوآوری ، بازاریابی اشتباه ، خراب کردن اعتماد مشتری و ….) ورشکست یا با قیمت ناچیز واگذار شدن ، گویا دوستان با همه سرمایشون فقط سهام تویوتا رو خریدن که بی منطق طرفداریش رو میکنن بی دلیل از شخص ، محصول یا شرکتی بت نسازیم
حسین
۲۵ مهر ۱۴۰۱به این دلیل عقبه که تکنولوژی باتری و پیشرانه برقی خودش رو توسعه نداده و به همین خاطر مزیت رقابتی قیمتی نداره. به همین دلیل در سدان برقیش برای بازار چین از باتری و پیشرانه بی وای دی استفاده کرده.
علی
۲۵ مهر ۱۴۰۱اینو باش 😂
عزیز تویوتا بزرگ ترین شرکت خودرو سازی دنیا س بعد تو میگی نمیتونه؟
همیم الکتریکی ها به واسطه هیبریدی ها اینقدر پیشرفت کردن، سلطان خودرو های هیبریدی چه شرکتیه؟
یه حرفایی میزنید آدم میمونه تو سطح تکنولوژی تویوتا فقط فوق فوقش چنتا شرکت آلمانی بتونن بهش برسن
بزرگ ترین و اولین شرکتی که خودرو های هیبریدی تولید انبوه ارائه کرد
بزرگ ترین و اولین شرکتی که خودرو های هیدروژنی ارائه کرد
و کلی شاهکار فناوری دیگه تازه بخشی از دستاورد های تویوتا هستن
دیگه کره ها و چینی ها هم برقی میسازن بعد تویوتا نتونه؟
حسین
۲۵ مهر ۱۴۰۱تو که کره فن هستی و باید از این حرفا بزنی. بیا و از اون فراخوان پونزده میلیونی حرف بزن. تویوتا مثل بعضی ها نیست که به دلیل ناتوانی در ساخت انجین بنزینی بخواد به سمت ماشین برقی بره. اون زمانی که برندهای محبوبت گیربکس هم نمی تونستن بسازن تویوتا برقی میساخت گل پسر.
ضمنا بگو ببینم چرا فولکس واگن و جنرال موتور که به سرعت برق و باد به سمت الکتریکی شدن حرکت می کنن تو بازار چین افت فروش وحشتناکی رو تجربه کردن طوری که فولکس یک میلیون افت فروش داشته ولی با این حال تویوتا ی به قول تو عقل مونده تو بازار الکتریکی پسند چین افزایش فروش داشته؟ بذار بهت بگم چون تویوتا لیدر صنعت خودرو هست، آغاز گر تحولات اصلی صنعت خودرو طی سه دهه اخیر تویوتا بوده و این یک واقعیته مهم نیست تو خشوت بیاد یا نه ولی اینطوری بوده و پر فروش ترین گروه خودروسازی جهان هم هست با اختلاف خیلی خیلی زیاد. پس به عنوان لیدر صنعت خودرو چیزهایی مدونه که تو از همه جا بی خبر نمیدونی و هیچوقت هم نمیتونی بدونی.
امیدوارم سایت وزین!! پدال کامنت رو پاک نکنه. هه
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۱آقا من تاپاله ریختم سر در کره و ژاپن نه مثل شما سهام دار تویوتام و فامیل ژاپنی دارم نه سهام هیوندای و عشق کی پاپم من هرجا هرکس حرف غیر منطقی بزنه جلوش در میام بارها از بعضی محصولات ژاپنی هم دفاع مردم در مقابل بعضی نظرات و اما راجب تخیلاتت … تویوتا دقیقا تو چی لیدر هست که اینجا لیدر باشه؟ آغازگر تحولات صنعت خودرو تو سه دهه اصلی؟ نوکیا ،بورگوارد، dkw، پان آمریکن ، دوزنبرگ ، پونتیاک ، صنایع کروپ ، میتسوبیشی ، htc و لیست بلند بالا که تا صبح میتونم ادامه بدم وجود داشتن که اونام گویا از بقیه بیشتر میفهمیدن ولی یا کلا نابود شدن یا وضعیت فعلیشون با مرگ فرقی نداره، بی منطق ترین اعضای سایت شما دوسه نفر هزار اکانت هستید که به جای جواب منطقی توام با احترام به بقیه کاربران که بگن بالای چشم ژاپنی ها ابروعه حمله میکنید
حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۱برای عاقل یک اشاره کافیه . ضمنا من اگه صدتا اکانت داشتم پنج سال با یک اکانت نظر نمیدادم.
منم کسی حرف الکی بزنه یقینا جوابش رو میدم و تو از اونایی هستی که یبار کامنت درست نفرستادی تو سایت. جواب کامنتی که دادم رو هم نتونستی بدی فقط یک سری حرف های پرت و شلخته سر هم کردی بعد از منطق حرف میزنی. خخخ. هیچ استدلال و آماری تو کامنتات نبود بعد من بی منطقم. تو دنیایی که تو منطقی باشی من افتخار می کنم بی منطق باشم.
گفتی تویوتا کی لیدر بوده خودم ه میگفتم مهم نیتس تو قبول بکنی یا نه ولی بذار محض اطلاعت بگم کراس اورر ها رو تویوتا جا انداخت تو صنعت خودرو، تب خودروهای هیبریدی و الکتریکی رو تویوتا جا انداخت تو صنعت خودرو و بعدش هم خودروهای هیدروژنی. چون متعصبی نمیتونی قبول کنی که البته هیچ اهمیتی نداره حتی به اندازه تاپاله من هم اهمیت نداره.
ALI
۲۵ مهر ۱۴۰۱البته شایدم هم فکری بهتر از برقی ها در سر دارد
Hadi
۲۵ مهر ۱۴۰۱تویوتا مثل بقیه به جو الکتریکی سازی سریع وارد نشده و داره درست و حساب شده پیش میره…
محمدرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱به بازار میلیارد دلاریه الکتریکی میگی جوگیری.یه نگاهی به صف خرید آیونیک ۵ بنداز.صف ۲ساله.
کرگدن باواریا
۲۵ مهر ۱۴۰۱حرف مدیرعامل تویوتا صدای همه ی ماشین بازاس !
دمش گرم که به این زودی وارد این جَنگولکبازیا نمیشه
Afg
۲۵ مهر ۱۴۰۱کاش یه گروه خبره و بی طرف تشکیل بشه و یه تحقیق کامل و روشن وبه دور از بازیهای سیاسی در زمینه اثرات منفی و مثبت ساخت باتری و تولید کربن انجام بده و مقایسه کنن با خودروهای هیبردی و پلاگین هیبریدی وهیدروژنی اینطوری خیلی بهتره هرچند که گذاشتن همه تخم مرغها در یک سبد میتونه کار اشتباهی باشه بشخصه کار تویوتا رو میپسندم
سبحان
۲۵ مهر ۱۴۰۱این شرکت صرفا به دنبال سود خودش و شرکای خودش هست و هیچ اهمیتی به محیط زیست و امثالش نمیده
تنها دلیل اینکه نمیخوان خودروی الکتریکی رو جایگزین ماشین های فعلی خودشون بکنن سود خودروی درون سوز و سود دهی نداشتن خودروی الکتریکی هستش
شما نگاه بکنید کمپانی هایی مثل ریویان یا لوسید با اینکه خودرو های گرونی تولید میکنن سر هر خودرو هنوز دارن ضرر میدن تویوتا بخواد ماشین بنزینی رو ول بکنه ورشکست میشه برای همین میگن ماشین برقی خوب نیست
پیام
۲۵ مهر ۱۴۰۱چون توان الکتریکی نداره
مسعود
۲۵ مهر ۱۴۰۱به نظر من تویوتا داره حرف درستی میزنه. خودروهای برقی هنوز نه زیرساخت خوبی واسشون فراهم شده و نه برد درخوری دارند. قیمتشون هم خیلی بالائه. توی این چند وقت هم قیمت گاز تو اروپا ده برابرشده و عملا انگیزه رو برای خرید ماشین الکتریکی کم کرده.
به طور مثال ماشین های هیبریدی تویوتا پریوس ماشین های خیلی عالیه. مصرفش تنها 3 تا 4 لیتر در هر 100 کیلومتره و باتری کمکیش هم تا 300 هزار کیلومتر کار میکنه.
دنیا فعلا باید رو خودروهای هیبریدی سرمایه گذاری کنه نه خودروهای الکتریکی.
حسین
۲۵ مهر ۱۴۰۱هیبریدی یعنی شتر گاو پلنگ. هیدروژنی هم خیلی وقته شکست خورده. استراتژی تویوتا کاملا خورده به دیوار ولی داره سینه خیز ادامه میده فعلا..
meysam
۲۵ مهر ۱۴۰۱منظور تویوتا از هیبرید و پلاگین هیبرید، مدلهای فعلی نیست
نسل فعلی تویوتا پریوس حدود 3.5 لیتر بنزین مصرف میکنه
منظور تویوتا نسل جدید هیبریدیهاش است که قراره از نسل جدید باتریها استفاده کنه و مصرف سوخت از این هم کمتر خواهد بود
حتی رو مدلهای هیبرید هیدروژن هم داره کار میکنه که این مورد بستگی کامل به وضعیت تولید سوخت هیدروژن داره
mha764
۲۶ مهر ۱۴۰۱سلام
تویوتا از لحاظ نرم افزاری ضعیف است (کلا ژاپن)
در خصوص تولید باطری هم ضعف نرم افزاری و سخت افزاری داره اما زمان برای رسیدن براش فراهم است
احتمالا هم زمان با تولید خودروی هیبرید نمونه های برقی آماده و تست می کنه که به موقع وارد بازار بشه.
تکنولوژی توقف نداره از برقی به بنزینی رسیدیم از بنزینی به برقی رسیدیم ممکنه دوباره برگرده.
اگر دانشمندان ماده ای به صرفه شبیه به نفت کشف کنند ممکنه دوباره برگردند به سمت احتراقی
.
. به شخصه خودم ماشین برقی رو دوست دارم :
چون آلایندگی شهری نداره (اما تو تولید به محیط زیست صدمه میزنه)
چون بی صدا است
چون هزینه مخارج به نسبت کمتری داره
چون عیب های عجیب و غریب نداره (البته چون خودروی وطنی دارم )
چون با نرم افزار و هوش مصنوعی کنترل و ارتقا پیدا میکنه
البته احتمالا به عمر ما نرسه واسه بچه هامون (ساکنین ایران)
SS
۲۷ مهر ۱۴۰۱آینده الکتریکی هست و فقط بحث آلایندگی و محیط زیست هم نیست
اونطور که مشخصه بخشی از تصمیم هم سیاسی هست و دولتهای غربی تصمیم گرفتن به دلایل مشخص تا حد ممکن وابستگی خودشون به سوخت های فسیلی رو کم کنن
استدلال تویوتا شاید در حال حاضر منطقی باشه اما نباید فراموش کرد که بودجه های میلیارد دلاری برای پیشرفت دادن تکنولوژی باتری در نظر گرفته شده و این مورد خودش رو در قیمت و کیفیت باتری های آینده نشون میده
خودروهای درونسوز در دهه های پیش رو در کشورهای پیشرفته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه جایگاهی نخواهند داشت به نظرم تویوتا هم این رو درک کرده و فقط قصد داره تا زمانی که در حال کار کردن رو خودروهای برقی هست فروش خودش از هیبریدی ها رو از دست نده.