تویوتا

تویوتا TS040 مسابقه ای [ویدئو]

Yoshiaki Kinoshita سرپرست تویوتا ریسینگ، در پیست مسابقه ای Paul Ricard فرانسه، رسما از هیبریدی جدید تویوتا رونمایی کرد؛ خودرویی که قرارست در سال ۲۰۱۴ راهی مسابقات جهانی World Endurance Championship شود . . .

TS040 که به جانشینی TS030 آمده، با اینکه ظاهر مشابهی نسبت به مدل ۲۰۱۳ خود دارد اما طراحی آیرودینامیکی بدنه آن بهبود یافته که موجب شده هم نیروی عمودی افزایش یابد و هم مصرف سوخت خودرو کمتر شود؛ کاهش مصرف سوخت ویژگی بسیار خوبی برای TS040 است چرا که در قوانین جدید سال ۲۰۱۴ حجم باک خودروها نسبت به سال گذشته ۲۵% کمتر شده است.

قلب این سامورایی یک انجین ۳.۷ لیتری V8 با قدرت ۵۲۰ اسب است. در کنار این موتور بنزینی از یک ژنراتور AISIN AW در جلو و یک ژنراتور DENSO در عقب استفاده شده که قدرت پکیج الکتریکی TS040 را به ۴۸۰ اسب بخار می رسانند. پس بعبارت بهتر این هیبریدی مسابقه ای سیستم محرکه ای شبیه AWDها داشته و مجموع قدرت تولیدی اش نیز به حدود ۱۰۰۰ اسب بخار می رسد.

Alex Wurz و Stéphane Sarrazin و Kazuki Nakajima رانندگان خودروی شماره ۷# و همچنین Anthony Davidson و Nicolas Lapierre و Sébastien Buemi نیز رانندگان خودروی شماره ۸# تویوتا TS040 خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مسلم

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    جالبه
    آفرین به تویوتا! قدرت و حجم موتور برای یه تویوتا حیرت انگیزه فکر می کردم تویوتا فقط میتونه موتورهای با کیفیت و کم استهلاک بسازه که قدرتشون نسبت به حجم موتور چنگی به دل نمی زنه

  2. خاوری مزراتی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    عجب موجود خزی… !!!

  3. رضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    به به تویوتا
    واقعا جای ژاپن در f1 خالیه
    امسال تنور مسابقات wec خیلی داغه ..اوج هیجان بین پورشه-تویوتا-آیودی

  4. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    حال کنید 1000 اسب بخار ، جونم توبوتا ؛ قبول کنید تو بحث مصرف سوخت و ماشین های هیبریدی تویوتا اوله

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . تو مصرف سوخت فولکس اوله .

      هروقت مصرفت اومد زیر یک لیتر بعد بگو .محمد متعصب .

      :) :)

      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        می خوام 100 سال سیاه 1 لیتر نسوزونه وقتی قیمتش 60 هزار دلار باشه و تیراژش در حدی باشه که باید بهش خندید :D
        فولوکس واگن هر وقت تونست بشه سبز ترین خودروساز دنیا اونوقت بیا جلو
        :D

      2. hero

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        عزیز من جایی که صحبت از تویوتاست بقیه باید برن غاز بچرونن!
        بدون ژاپن هرگز

      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .
        تکنولوژی حرف اول و میزنه .

        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          تکنولوژی بخوره تو سرش وقتی قیمتش امیزنه تو سقف ، تازه طراحی جالبی هم نداره

  5. خاوری مزراتی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    تویوتا حق بزرگی به گردن کل دنیا داره… بخش عظیمی از این سیستم پیشرفته اقتصادصنعتی امروز مدیون کمپانی های خلاقی مث تویوتاس… بهره وری کمپانی تویوتا بالاتر از بهروری صنایع آمریکاییه با اینحال بنظرم تو تالار افتخارات خودروسازی جهان تویوتا از بنز و … عقبه

    1. مهدی

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      احسن به دوستان heroومحمد فقط ژاپن حرف حق رو زدند

    2. مسلم

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      من با جناب خاوری مزراتی موافقم.

  6. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    البته در مقاله ی خوندم تویوتا با پول تنخواه گردانی خود میتداند شرکت های از قبیل بی ام و و بنز رو بخره البته ربطی به این موضوع نداشت در کل ماشین اول ژاپن والمان بعدش امریکا

  7. ROLSE ROISE

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    فقط به درد پیست مسابقه میخوره!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا