تویوتا برای اولین بار از نسخه روباز و کانورتیبل شاسیبلند سنچوری رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر مجهز است.
تویوتا از فرصت برگزاری تورنمنت کشتی گرند سومو در ژاپن برای نمایش اینکه دو کشتیگیر سنگینوزن و بزرگ سومو به راحتی میتوانند در کابین شاسیبلند سنچوری کانورتیبل حضور داشته باشند استفاده کرده است. این خودروی روباز بنا به درخواست یک کشتیگیر بازنشسته که میخواهد از خودروی یاد شده برای مسابقات قهرمانی آتی استفاده کند ساخته شده است.
پیشنهاد اولیه تویوتا برای این فرد استفاده از مدل کراون بازنگری شده بوده است اما مقامات انجمن سومو این پیشنهاد را رد کرده و بهطور خاص به دنبال سنچوری بودهاند. خودروی یاد شده در محوطه بیرونی ریوگوکو کوکوگیکان آرنا توکیو و با حضور آکیو تویودا رئیس این خودروساز رونمایی شده است. در کنار او یامایاسو شیباتا مدیر انجمن سومو ژاپن نیز حضور داشته است. نکته مهم اینکه معرفی تویوتا سنچوری کانورتیبل با یکصد سالگی سومو همزمان شده است. قرار است مراسم ویژه صدسالگی سومو در سال آینده برگزار شود و این خودرو نیز محصول رسمی انجمن برای رژه خودرویی خواهد بود.
بخش پایینی سنچوری کانورتیبل نسبت به نسخه تولیدی تغییری ندارد اما سقف و ستونها بریده شدهاند تا در نهایت شکل کانورتیبل به خود گیرد. برای افزایش استحکام نیز تویوتا مجبور شده بدنه سنچوری را تقویت کند اما این امر به معنی افزایش وزن بوده است. برای خنثی شدن اثرات وزن بیشتر نیز تویوتا روی سیستم تعلیق کار کرده تا آن را بهبود بخشد. در بخش تناسبات و ابعاد تغییری وجود ندارد و این کانورتیبل چهار درب با رنگ سفید خودنمایی میکند.
ژاپنیها همچنین طراحی جدیدی برای کابین در نظر گرفتهاند به گونهای که صندلیهای عقب حذف شده و بجای آن یک نیمکت جدید با ارتفاع بیشتر قرار گرفته تا قهرمانهای سومو بتوانند در زمان رژه روی آن بنشینند و برای مردم دست تکان دهند. همچنین فضای پای زیادی نیز در این بخش وجود دارد و به نظر میرسد چندین ورزشکار میتوانند در آنجا بایستند.
تویوتا اشارهای به تغییرات قوای محرکه نکرده و بنابراین شاسیبلند سنچوری کانورتیبل از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری پلاگین هیبریدی با ۴۰۶ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این نیرو از طریق گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک راهی چرخها میشود. باتری لیتیوم یون موجود نیز میتواند در حالت برقی شعاع حرکتی ۶۹ کیلومتری را به ارمغان بیاورد. البته ما نمیدانیم که وزن کشتی گیران سومو چه تأثیری روی برد خودرو خواهد داشت. باید گفت سنچوری شاسیبلند گرانترین محصول تویوتاست و خریداران ژاپنی برای خرید آن باید معادل ۱۷۰ هزار دلار بپردازند. البته تویوتا اشارهای به قیمت نسخه کانورتیبل یاد شده نکرده است.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۲الهی من به همراه خاطرنخواهات قربونت برم عجیجِدلم گوربکنت بررررم مممممن ، چیسپ میخورین ❤😭!
این دنیا یه سنچوری حداقلش به من بدهکارِ !
یه ماشینچینی هم باس شما!
۲۸ دی ۱۴۰۲اگه بره من جانشینشم کور خوندید😂😂😂😂😂
𝐀𝐥𝐢
۲۷ دی ۱۴۰۲از ظاهرش خوشم نمیاد
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۴۰۲سانتافه و تیگو ۸ زیبا شده برای شما !!!
𝐀𝐥𝐢
۲۷ دی ۱۴۰۲منو یاد رولز روییس میندازه برا همین
parhamiof
۲۷ دی ۱۴۰۲به نظر من از رولزرویس زیبا تره.
چون کالینان واقعا نپای جلوش زشته و شده شبیه تاکسی های جدید لندن.
این ایرادو البته خیلی از مجله های معتبر هم بهش گرفتن.
Kato
۲۷ دی ۱۴۰۲نایس
مازیار
۲۷ دی ۱۴۰۲ظاهرش با کلاسی که توش هست خیلی فاصله داره بخصوص نمای عقب
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۲الکی اسمش سنچوری نشده
parhamiof
۲۷ دی ۱۴۰۲بهتر نبود واسه این رنج از قیمت گیربکس سی وی تی نمیذاشتن؟
هرچند گیربکس سی وی تی برای ماشینی که دنبال سکوت کابینه خوبه ولی به هرحال.
کاشکی حداقل پیشرانه v8 هم داشت
تکنسین مکانیک
۲۷ دی ۱۴۰۲لازم نیست ادم در مورد هرچیزی اظهار فضل کنه اونم وقتی هیچ علم و اطلاعات تخصصی و تجربه ای در مورد طراحی خودرو نداره
که باز اونم بخواد از خودرو ساز کارکشته ای مثل تویوتا که جهان رو قبضه کرده و کیفیتشو سالهاست اثبات کرده ایراد بگیره
پرایدتو سوارشو برادر وقتی این ماشینو اصلا به چشم ندیدی..
Amir mahdi
۲۷ دی ۱۴۰۲زشت چاق
مهدی
۲۷ دی ۱۴۰۲چقدر این ماشین رو به کولیان ترجیح میدم
کاش قبله این که پیر بشم یه دونه از اینا بخرم ای برم بگردم کله مملکت رو
محمد
۲۷ دی ۱۴۰۲ای داد بر ما مردم، بهتون قول میدم اصلا وارد ایران نشه و ما فقط عکسشو ببینیم و اظهار فضل کنیم و الکی نظر بدیم که خود صاحبان کارخانه انگشت به دهان بمانن،ولی دلم میسوزه به حال خودمون،مملکت با این همه ثروت،بعد یه ماشینی مث همین،اونور مرز با ریال خودمون ۲ میلیارد باشه بعد بیاد ایران بشه ۲۰ میلیارد، و هیچکس هم صداش در نیاد که مابقی پول کجا میره؟؟!! نه بیمه درستی ،نه بنزین درستی،نه جاده درستی،پس این همه مالیات چرا از ما گرفته میشه سر هر موضوعی
ALI.S
۲۹ دی ۱۴۰۲مشکل همینه که فقط کارمندهای بدبخت مالیات میدن.
و اگرنه بقیه حتی بعضی از مغازهدارها هم فرار مالیاتی دارن😂😂
عارف رضاییان
۲۷ دی ۱۴۰۲طراحی ناشیانه و ضعیف مثل اکثر ژاپنیها کپی از اروپا و امریکا البته فنی عالیه 👌
Ashoori
۲۸ دی ۱۴۰۲واااااای این خارجیا همه چی شون عالیه ما همیشه بدبختیم نفهمیم
ما اگه تو ژاپن بودیم راحت بودیم فراری زیر پامون بود
مازیار
۲۸ دی ۱۴۰۲البته تو ایران هم اگه ماشینهای خوب نباشه کاربرهای بامزه هست
ممد سوناتا
۲۸ دی ۱۴۰۲شبیه وان حمام شده 🤣
18:45
۲۸ دی ۱۴۰۲چقدر دررررشت اندام هستن این دو تا سومو کار تو عکس!! 😍😂😂
BMW
۲۸ دی ۱۴۰۲لعنتی یه لحظه با رولزرویس اشتباه گرفتم🥲😁
Mercede kaviani
۲۸ دی ۱۴۰۲Toyota Century
دوج
۲۹ دی ۱۴۰۲باز تویوتا از اروپا تقلید کرد یک خودرو از تویوتا نام ببرید که از آمریکا یا اروپا کپی نکرد باشه؟ اینو از رولزرویس کپی کرده 🖤🏴