بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهراً تویوتا به دنبال استفاده از پلتفرم قوای محرکه پلاگین هیبریدی بی وای دی در بازار چین است.
آنطور که چینیها میگویند تویوتا دو خودروی پلاگین هیبریدی جدید را ظرف ۲ تا ۳ سال آینده در این کشور پهناور عرضه خواهد کرد. ظاهراً این خودروها بر اساس پلتفرم DM-i پلاگین هیبریدی بی وای دی ساخته میشوند. غول خودروسازی ژاپن همچنین دیگر از پلتفرم سیستم هیبرید خود THS برای مدلهای جدید بازار چین استفاده نخواهد کرد. قبلاً خودروهای هیبریدی سنتی تویوتا از این قوای محرکه استفاده میکردند اما امکان دریافت پلاک سبز برای این دسته از محصولات در چین وجود ندارد. همچنین این خودروها نمیتوانند همان یارانههای متعلق به خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را دریافت کنند.
تویوتا قبلاً نسخههای پلاگین هیبرید کرولا، لوین و راو ۴ را در چین عرضه کرده هرچند به موفقیت زیادی دست نیافته است؛ اما سه خودروی جدید ژاپنیها از پلتفرمهای پلاگین هیبرید متفاوتی نسبت به کرولا، لوین و راو ۴ استفاده خواهند کرد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نه تویوتا و نه بی وای دی این خبر را تائید نکردهاند اما یکی از رسانههای چینی به نقل از منابع نزدیک به تویوتا خبر داده ژاپنیها اگر این پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی استفاده کنند قطعاً تنظیمات جدید و خاص خود را در نظر خواهند گرفت و تجربه سواری این محصولات جدید کاملاً متفاوت خواهد بود.
DM پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی است که مخفف عبارت DualMode به شمار میرود و در سال ۲۰۰۸ عرضه شده است. در ماه جاری میلادی پنجمین نسل این پلتفرم معرفی شد و ظاهراً باعث میشود خودروهای استفاده کننده از آن شعاع حرکتی ترکیبی ۲۰۰۰ کیلومتری و مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در صد کیلومتر داشته باشند. DM دارای دو نسخه اصلی i و p است که اولی مخفف کلمه intelligent بوده و روی مصرف سوخت پایین و راندمان بالا تمرکز دارد. نسخه p هم برای خودروهای چهار چرخ محرک و آفرود بکار میرود.
بی وای دی اخیراً پلتفرم DMO را نیز عرضه کرده که مخصوص خودروهای آفرود سنگین است و در سبد محصولات فانگ چنگ بائو بکار میرود. احتمالاً این پلتفرم نسخه ارتقا یافته از پلتفرم DM-9 است. جدای از این موارد باید دانست تویوتا همکاری وسیعی با طرف چینی دارد و در سال ۲۰۲۱ هر دو کمپانی یک جوینت ونچر ۵۰/۵۰ را تشکیل دادند. ژاپنیها سال قبل دومین خودروی برقی یعنی سدان bZ3 را با همکاری بی وای دی تولید کردند. طرف چینی کار تأمین باتری تیغهای، موتور برقی و برخی تکنولوژیهای دیگر را بر عهده داشته است. تویوتا همچنین دو جوینت ونچر مهم دیگر در چین با خودروسازان دولتی یعنی فاو و گک دارد. منابع ناشناس به رسانههای چینی گفتهاند:
به خاطر فشاری که ناشی از جنگ قیمتی خودروهای برقی است، هزینه و قیمت یک فاکتور مهم برای تویوتا محسوب میشود. علت اصلی اینکه تویوتا ترجیح میدهد از تکنولوژی پلاگین هیبریدی بی وای دی استفاده کند کاهش هزینهها و تکنولوژی بالغ آن است
هیروکی ناکاجیما مدیر تکنولوژی ارشد تویوتا در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ اظهار داشت این خودروساز محصولات پلاگین هیبرید بیشتری را تولید خواهد کرد. او گفت:
از زمان معرفی پریوس در سال ۱۹۹۷ تاکنون، تویوتا خودروهای هیبریدی را یک راهحل کاربردی میداند و با پیشرفتهای مداوم در زمینه تکنولوژی باتری و تغییر شرایط انرژی، خودروهای برقی ظهور کردهاند. من بهشخصه فکر میکنم حرف P در عبارت PHEV نه مخفف پلاگین هیبرید بلکه مخفف عبارت کاربردی است؛ بهعبارتدیگر ما با خودروهای هیبریدی کاربردی روبرو هستیم
تویوتا از فرصت تولید خودروهای پلاگین هیبریدی برای شروعی قدرتمند در بازار چین و به منظور رقابت با برندهای دیگر استفاده خواهد کرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید منتظر برگزاری کنفرانس تکنولوژی برقی تویوتا در چند هفته دیگر بمانیم.
پیام
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳باید آمریکا و اروپا دست چین رو از منابع خاورمیانه مثل منابع افغانستان، ایران و … قطع کنن. نذارن جنس چینی هم وارد آمریکا و اروپا بشه. امیدوارم با اومدن ترامپ هر چی سریعتر این جنگ اقتصادی شوپکل بگیره تا جین به واسطه منابع ارزان کشورهای سطح پایین نتونه جلوتر بره.
Amirmohammad
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳آمریکا به بهونه ۱۱ سپتامبر ۲۰ سال تو خاورمیانه منابع رو غارت کرد و بعد میگی چینی که ۱ نیرو هم تو افغانستان و عراق و غیره نداشت باید دستش از منابع قطع بشه؟!!
خودتو خسته نکن پیام جان زمان ترامپ هم دیدیم،اومد ۴ تا مالیات گذاشت رو محصولات چینی،چین هم از اونور اومد همونقدر مالیات گذاشت رو محصولات آمریکایی،تهش همین شد نه بیشتر نه کمتر.ترامپ خودش بیزنس من هست مگه عقلش کمه بیاد با اقتصاد دوم دنیا درگیری الکی بکنه،چون ته این کار باعث افزایش قیمت تو هر دو کشور میشه و اونی که به رضایت و رای مردم نیاز داره رئیس جمهور آمریکا هست وگرنه رئیس جمهور چین که تا آخر عمر سر کار و دستش بازه
رقابت بین این دو کشور هم باعث کاهش قیمت برای مصرف کننده میشه،نمونش رو تو خودرو داریم مبینیم،چین نبود اصلا برقیا حداقل ۱۰ هزار دلار گرون تر بودن.حالا اینکه شما بعنوان کسی که حتی جزو جامعه آماری این ماجرا نیستی حرصشو میخوری عجیبه
Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درگیری امریکا و چین جفتشونو بدبخت میکنه
و فقط به نفع کشور های ثالث مثل روسیه و هند و … هست که تو کمین ابرقدرت های بعدی شدن هستن
علی نورزاده
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اینایی که با چین خصومت شخصی دارند و کینه و نفرت از چین سراسر وجودشون رو گرفته، آدم رو یاد کاهنان معبد در سریال حضرت یوسف میندازن
Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳جالبه که حتی کابینت خونه هاشون با تکنولوژی چینی ساخته شده
تی وی وال های ماربل شیت که باهاش لاکچری بازی میکنن از چین میاد و تمامش در چین تولید میشه
لباسایی که باهاش فاز لاکچری میگیرن همه چینیه
بعد از چین بد هم میگن
ن
ایرانیا نمونه بارز نمک خوردن نمک شکوندن هستن
قبلا با بقیه کشورا هم همین کارو کردن
یه زمانی همین امریکا تو ایران کلی نمایندگی و … داشت میگفتن امریکا بده الان مثل … پشیمونن
الان دوباره همین اتفاق سر چین داره میفته
اخه یکی نیست بگه بدبختا همین چین از پشتتون بره کنار میخواین چه … بخورین؟ کدوم کشور باهاتون تجارت میکنه؟ کدوم کشور بهتون جنس میده؟ کدوم کشور ازتون نفت میخره؟ حتی با نصف قیمت هم هیچکس نفت ایرانو حرئت نمیکنه بخره بخاطر تحریم ها
منتهی مردم ایران کلا نمک نشناسن
اینهمه جنس از چین دارن میگیرن اینهمه صنایع خصوصی داخلی با تغییر برند محصولات چینی دارن رشد میکنن و اخرم اسمش رو میذارن تولید ملی ، چین هیچی نمیگه ، بعد یه نفت ارزون میخره تو بوق و کرنا کردن
هیچی هم از اقتصاد نمیفهمن
خب بدبخت
الان چین نصف هم نفت رو یخره بقیه کشورا همینم نمیخرن به یکسال نکشیده هممون بدبخت میشیم کشور میره رو هوا ، مگه الکیه؟ برین بخونین کشور هایی که امریکا نصف اسران تحریمشون کرده الان تو چه فلاکت و بدبختی هستن ، همین چین باعث شده وضعمون بدتر از این نباشه وگرنه زیر اینهمه تحریم الان باید ما واسه افغان ها کار میکردیم رو ساختمون ، مگه تحریم شوخیه؟(قصد بی احترامی به افغان های عزیز رو ندارم منظورم چیز دیگست)
معلومه وقتی نفتکون رو کسی نخره چین با قیمت کمتر پیشنهاد خرید میده
با روسیه هم همین کارو کرد
یه معامله اقتصادیه
سامی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳نکته اول اینه که همه اینا با چراغ سبز مقامات اون کشورایی که گفتی انجام میشه . چین دزدی و غارت نکرده . به زور که وارد نشده . لشکر کشی که نکرده
اگه داره از معادن و نیروی کار یه کشوری استفاده میکنه ، این رو کاملا دیپلماتیک داره انجام میده . شرکتاش رفتن و مذاکره کردن ، تاییدیه گرفتن ، مجور گرفتن . خود دولتمردای اون کشور اجازه دادن که اینا فعالیت کنن وگرنه تو تمام دنیا تحریم میشد و منزوی . همه میگفتن اینا دزدن و غارتگر . اما الان اقتصاد دوم دنیاست .
نکته دوم این که فرقی نداره چین ، امریکا ، فرانسه ، المان ، بریتانیا و غیره . ذات قدرت به گونه ایه که هر کشوری که به نفوذ و قدرت دست پیدا میکنه ، همیشه گوشه چشمی به کشورای ضعیف داره . این بی عدالتی تا زمانی که بشر داره زندگی میکنه ادامه خواهد داشت . حالا یکی بصورت آشکار استعمار میکنه یکی با ظاهر و اسم های متفاوت مثل قرارداد و تفاهم نامه و غیره . اما گناه اصلی با کسیه که استعمار رو میپذیره . اون سیاسیون و مقامات کشوری که چوب حراج میزنن به کشور باید مورد سرزنش باشن
مثل این میمونه دزد بخواد بیاد خونه و طرف بجای این که وایسه و مقابله کنه و حفاظت کنه از دار و ندارش ، راه بده طرف هر چی میخواد ببره بلکه کمکش هم بکنه
Anti Tesla
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳آخه به تو چی میرسه انقدر فشار می خوری.
چرا در مورد غارت منابع لیبی بعد از رفتن قذافی حرف نمیزنی؟
چرا در مورد غارت نفت سوریه توسط آمریکا حرف نم زنی.
باز چین اهداف استعماری نداره و نتیجه رابطه با چین برد برد هست.
چین همین الان در آفریقا کلی پروژه های عمرانی رو داره اجرا میکنه.
کسرا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اینکه پایه گذار محصولات هایبرید در جهان بیاد از پلتفرم یک شرکت چینی استفاده کنه بسیار جای بحث و تفکر دارد.
پیام
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳جای تفکر خاصی نداره. مشخصه این قضیه داره از کجا آب میخوره. چین داره منابع لیتیوم، مس کبالت و که تو باتری و پنل خورشیدی و …… به وفور استفاده میشه از کنگو، افغانستان و … غارت میکنه و حداقل دستمزد رو به کارگراش میده. ولی کشورای دیگه چنین منابعی رو از استرالیا و .. وارد می کنن که خیلی گرونتر در میاد چون استرالیا کشور در پیتی نیست و برای منابعش ارزش قائل هست. باید جلوی این بازی گرفته بشه وکرنه ادامه داره.
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳از کشور شما کسی غارت نمیکنه دوست من
مجتبی .
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳کشور ایشون ومن هم کاملا درحال غارته. نمونه کوچکش سنگ آهن وماهیگیری جنوبه.
Santi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چند وقت پیش هم لندرور خبر از استفاده از پلتفرم چری داد برای بازار چین
این استفاده از پلتفرم داخلی ، مخصوص چین و قوانین اونجاست و زیاد رخ میده
منتهی یه عده کم سن و سالن و دانش و تجربه از خودرو ندارن فکرمیکنن حالا چه خبره انگار !
مجتبی .
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بله مثل بنز وبی ام و که نتونستن استانداردهای ۸۵ گانه رو پاس کنن ولی کوییک آررررر تونست. اونجام تویوتا باروش خودشون بازی میکنه وفروش میکنه.
Car love
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بدجور دست به دامن چین شدن 😂
! i M α η δ υ α R
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳عشق ماشین …
صنعت خودروی کشور چین هم در ابتدا برای تولید بی وای دی S6 که در ایران هم عرضه شد ، پلت فرم لکسس RX رو خرید …
دنیا رو چه دیدی شاید تولید برقی رو به افول گذاشت و دوباره صنعت چین به تخم مرغ های ژاپن آویزون شد …
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳از تویوتا بعید بود🤦
Killer
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳باتری بگیر و پلتفرم بگیر اعظم :))) کامل رفته زیر سلطه چین
ممد ژانگولر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ژاپنیها بخاطر یک سری مسائل زیر میزی و پشت پرده ایی با کشورهای نفت خیز مجبور به نپذیرفتن خودروهای تمام برقی هستن.
JDM
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان چینی فن اگر مقدور هست شما راجب اکسل ایکس ۵۵ نظر بدید نه این چیزا خیلی ممنون
یوسف
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بدبخت عقب افتاده…..
Celica
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳باز خوبه تویوتا رفت سراغ byd
جگوار لندرور با اون سابقه وحشتناک قابلیت اطمینان رفته از چری پلتفرم گرفته . همون سلطان اکسل !
اگه تویوتا عقب موندست ببین این طفلک چیه دیگه
هزارتا ناهنجاری مادرزادی داره
https://www.pedal.ir/jaguar/jaguar-land-rover-ev-platform-chery/
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تویوتا نروووو😓😓
mosafer
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خداوندگار قدرت در دهه آینده