تویوتا در طول تاریخ خود، فقط یک بار اقدام به ساخت پیشرانهٔ V12 کرد و فقط یک خودرو لایق استفاده از این موتور بود.
برای چندین دهه، نام تویوتا مترادف با قابلیت اطمینان بوده است. این شرکت در طول تاریخ خود، پیشرانههای زیادی ساخته که به دوام فوقالعاده و جانسختی شهرت پیدا کردهاند و وقتی نام تویوتا میآید، موتورهایی مثل شش سیلندر خطی 2JZ و چهار سیلندر 3S-GTE به ذهن میرسند. بااینحال، یک پیشرانه وجود دارد که توانایی تویوتا برای ساخت موتورهای شگفتانگیز را نشان میدهد اما به چند دلیل چندان شناختهشده نیست. مهمترین دلیل ناشناخته ماندن پیشرانهٔ موردبحث این است که فقط در نسل دوم سنچوری استفاده شد که صرفاً در تعداد محدودی در برخی بازارهای خاص عرضه شد. این تنها موتور V12 در تاریخ تویوتا محسوب میشود و بنابراین، بد نیست این پیشرانهٔ بینظیر را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
تویوتایی که رقیب رولزرویس بود
طی سالهای اخیر، استفاده از پیشرانههای یکسان در چندین خودروی مختلف از یک خودروساز به موضوعی عادی تبدیل شده است زیرا تولید خودرو از این طریق ارزانتر و آسانتر خواهد شد و در زمان و هزینه صرفهجویی میشود. بااینحال، در مورد نسل دوم تویوتا سنچوری همهچیز کاملاً متفاوت بود. این سدان پرچمدار برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ به مناسبت صدمین سالگرد تولد بنیانگذار تویوتا ساخته شد. تویوتا برای توسعهٔ این خودرو زمان، انرژی و هزینهٔ فوقالعادهای صرف کرد. این روزها، تویوتا سنچوری عمدتاً توسط مقامات ژاپنی و افراد ثروتمند مورداستفاده قرار میگیرد. هدف از ساخت سنچوری این است که امکان لذت بردن از ثروت را برای خریداران فراهم کند بدون اینکه نشان دهند ثروتمند هستند. به همین دلیل، سنچوری در ظاهر زیبایی محافظهکارانهای را به نمایش میگذارد.
خودروی موردنظر ما در اینجا اما نسل دوم سنچوری است که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ تولید مشد. این تنها خودروی تولیدی V12 در کل تاریخ خودروسازی ژاپن محسوب میشود. تویوتا قبل و بعدازاین خودرو، هرگز برای خودروهای تولیدی سراغ پیشرانهٔ V12 نرفت. دلیل استفاده از پیشرانهٔ V12 در نسل دوم سنچوری نرمی و سکوت فوقالعادهٔ آن بود. این ویژگی، به سنچوری شخصیتی میبخشید که امکان رقابت با رولزرویس را فراهم میکرد. این خودرو آنقدر ساکت بود که حتی هنگام تختهگاز هم نمیتوانستید صدای پیشرانه را بشنوید و صرفاً آوایی ضعیف به گوش میرسید.
ویژگیهای تنها پیشرانه V12 تویوتا
ازآنجاییکه نسل دوم سنچوری با وزن حدود ۲ تن خودروی بسیار سنگینی بود، انتخاب یک پیشرانهٔ V12 بزرگ برای آن منطقی به نظر میرسید. البته این موتور با حجم ۵ لیتر هرچند پیشرانهٔ بزرگی بود اما طبق هر استانداردی، چندان قدرتمند محسوب نمیشد زیرا تویوتا به دنبال ساخت یک خودروی سریع نبود بلکه ساخت سدان لوکس و آرامی را برای رقابت را رولزرویس در نظر داشت و به همین دلیل بیشتر قصد استفادهٔ تبلیغاتی از حجم موتور و تعداد سیلندرهای این پیشرانهٔ V12 را داشت. سنچوری در بازار داخلی ژاپن، ۲۸۰ اسب بخار قدرت داشت تا با توافق جنتلمن بین خودروسازان ژاپنی مطابقت داشته باشد. این توافق بهمنظور جلوگیری از ایجاد جنگ اسب بخار در ژاپن شکل گرفت، کشوری که حداکثر سرعت خودروها را روی صد کیلومتر بر ساعت محدود کرده بود.
نمونههای صادراتی سنچوری اما که در بازارهای محدودی عرضه شدند، ۲۹۵ اسب بخار قدرت داشتند. البته مثل اکثر خودروهای ژاپنی آن سالها، بعید است که پیشرانهٔ سنچوری برای بازار داخلی ژاپن تضعیف شده باشد و بهاحتمالزیاد قدرت واقعی در ژاپن هم همینقدر بوده و تویوتا کمتر اعلام کرده است. این پیشرانهٔ V12 که 1GZ-FE نام داشت، از ویژگیهای منحصربهفردی بهره میبرد مثل استفاده از دو ECU که هرکدام برای یک ردیف ششتایی سیلندرها در نظر گرفته شده بود. به لطف این ویژگی، درصورتیکه مشکل فنی برای موتور پیش میآمد، پیشرانه میتوانست فقط با یک ردیف از سیلندرهای خود کار کند. همچنین هر سیلندر از این موتور به چهار سوپاپ مجهز بود و مجموعاً ۴۸ سوپاپ داشت. انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ توسط یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک صورت میگرفت که بعداً با یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک هوشمند جایگزین شد. این گیربکس الگوهای فشردن پدال گاز توسط راننده را یاد میگرفت و بر این اساس نقاط تعویض دنده را تغییر میداد.
سرنوشت موتور V12 سنچوری چه شد؟
پس از ۲۰ سال تولید، سرانجام در نسل سوم سنچوری، تویوتا این پیشرانهٔ V12 را با یک نمونهٔ ۵ لیتری V8 از خانوادهٔ موتورهای UR خود جایگزین کرد. تویوتا به چند دلیل چنین تصمیمی گرفت. دلیل اصلی، پیشرفت بزرگ تکنولوژی پیشرانه از سال ۱۹۹۷ بود که نیاز به سیلندرهای بیشتر را از بین میبرد. حالا به منظور ارائهٔ نرمی مدنظر تویوتا برای سنچوری، نیازی به پیشرانهٔ V12 نبود و یک پیشرانهٔ V8 هیبریدی هم همان نرمی را با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر ارائه میکرد.
چرا سنچوری خودروی مهمی است؟
سنچوری یکی از نمادهای فرهنگی ژاپن محسوب میشود. این خودرو با ترکیبی از طراحی ساده و توجه بینظیر به جزئیات، گویای فرهنگ ژاپن است. برای ۵۷ سال، سنچوری بدون شک نمادینترین خودروی ژاپنی بوده است. افراد ثروتمند، مقامات بلندپایه و حتی امپراطور ژاپن از سنچوری استفاده میکنند و دیدن این خودرو در خیابانهای توکیو بدین معنا است شخص مهمی داخل آن حضور دارد.
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بیچاره رولزرویس!!
این بیشتر شبیه پیکانه که رنگ مشکی و یکم کرومکاری شده. نسل جدیدش هم کاملا از جنسیس الگو گرفته
رولزرویس نماد اشرافیته با دنیایی از جزئیات هنرمندانه و کیفیت عالی. مهندسای رولزوریس عقل ندارن که ۶۰۰ اسب از انجین میگیرن ؟ این همش ۲۸۰ اسب اونم برای ماشین ۲ تنی!!!
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه. نه پرفورمنس مناسب نه طراحی لوکسی داره. فقط داره نون تبلیغات میخوره و یه عده بی خبر هم اینجا به به چه چه میکنن!!
Cehx
۲۹ مرداد ۱۴۰۳کره اون زمان ماشین هم نمی تونست بسازه من خودم این ناشینو قضاوت نمی کنم ولی اگه ماشین بدی بود اشراف ژاپن ازش استفاده نمی کردند حالا چخبر از کره که رو ماشینا لوکس خارجی کلی مالیات میگیره تا برن مردم جنسیس بخرن😔😂
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳داشتم داشتم مهم نیست. دارم دارم مهمه!!
اون زمان میستوپیشی و نیسان هم وضعشون خوب بود اما الان چی؟؟
یکم دیگه بهشون فشار بیاد ورشکست شدند رفته!!
سرعت رشد کره در ۲۰سال اخیر رو ببین بعد حرف بزن!!
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳سرعت رشد فراوان و موشکی کره فقط اونجاش که میزان تولید خودرو ژاپن= میزان تولید خودرو در کره ×۳
میزان درامد ده برند خودرویی ژاپن= gdp یکسال کره!!
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اگر بحث سرعت پیشرفت باشه که چین کره رو تو قوطی میکنه
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳چین هر وقت تونست بیاد تو اروپا و امریکا بفروشه حسابه!! اما برو امار فروش کره در امریکا رو ببین . حوصله ندارم بدیهیات رو برات توضیح بدم
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اجازه فروش ماشینهای چینی توی اروپا و امریکا یکم مشکله بخاطر بعضی مسائل سیاسی و اقتصادی. اما باز هم تک و توک داره میفروشه. نه اینکه بگم چین چه تحفه ای هست ها نه ولی هرچی هست از کره بالاتره
froG-driVer
۲۹ مرداد ۱۴۰۳واکنش صادقانه لکسوس:🤣
رضا
۳۰ مرداد ۱۴۰۳تو صنعت تنها چندکشوراز ژاپن قویترهستند در تمام زوایه هر نوع علم تکنولوژی نوآوری دوتا گشور هستن تازه اینو هم همه میدونن که اون کشور اولیه افسار ژاپن کشیده به گونهای محدود شده اصلان استعمارش کرده و کشیده زیر یوغ خودش چرا چون ممکنه تا به خودش بیاد ببینه اع ژاپن ازش جلو زده
دوست عزیز فقط تو مبحث صنعت خودرو نباید ژاپن قضاوت کرد که صد البته تو همون صنعت خودرو ازهر زاویهای مبحثی نگاه کنی از کل سازنده سر اون دوتا کشور خودتون میدونی
1_ا م ر یکا 2_ف ر ا نسه” این دوکشوراژپن واقعن جلوتر هستن
رضا
۳۰ مرداد ۱۴۰۳تو یا کودنی یا بی سواد شایدم بی اطلاع برو یکم اطلاعات عمومی تو زیاد کن برو یکم در مورد تاریخ کشورها مطالعه ما همه به این واقفیم که کره جنوبی یکی از کشورهای پیشتاز رشد هست از هر نظر، اقتصادی،صنعتی، علمی، تکنولوژی، پزشکی… وو. و، حتی نظامی که خیلی چشمگیر حتی اغراق نیست بگیم اولین بخصوص در چهار ویا پنج ده اخیر واقعن میشه گفت رشد وحشت ناک وفضاینده داشتن کره وچند کشور دیگه مثل. کره برزیل هند مکزیک سنگاپور وتا چند سال دیگه کانادا پاکستان مخصوصا، کشور هسایه ودوست و برادرمون ترکیه *کره با این چند کشور که گفتم هم تراز است تازه تو بعضی از مباحث مهم از این کشور ها ضعیف تر هم هست و این کشور هایی که نام بردم بخاطر منابعی که دارن موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی که دارن به واسطه جمعیت ونیروی کار جوان و متخصّین فراوان و جو رفابتی که در این کشورها وجود دارد کره که هیچی خیلی دیگه از کره قوی ترم قورت میدن (زیبای به داشتن چشم آبروی قشنگ نیست مثلا چشم ابرو داشته باشی قد بلندم داشته باشی ولی خدا بهت مونده یا دماغت خیلی گنده باشه به صورتت نیاد؟) تناسب خوبه
در همه اشکال تناسب خوبه درصضم اگه میخوای در مورد گشوری یا صنعتی تعصب بکشی اول برو تحقیقات کن
پر فروش ترین خودر ساز دنیا کیه
hosen
۲۹ مرداد ۱۴۰۳جای مسخره بازی کمی احترام بزار
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بخدا بعضی کاربرا یه حرفایی میزنن مرغ پخته بشنوه از خنده جر میخوره
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳من به متقلبها و کلاهبردارها احترام نمیزارم تو بزار که شریکشونی
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳منظورت از متقلب هاو کلاه بردار ها همون هاییه که لگن هاشونو با نینتندو و یو اس بی میشه دزدید چون یه ایموبیلایزر ساده هم نگذاشتن ولی پولشو گرفتن و یک میلیارد دلارم جریمه شدن سره قضیه کیا بویز؟؟ منظورت هموناس که کودکان زیر سن قانونی رو به خدمت گرفتن تا حقوق کمتری به اون بدبختا بدن سرشونو شیره بمالن؟ همونایی که آمار فروششونو دوبله چوبله اعلام میکنن نمایندگی فروش های آمریکایی افتادن دنبال شکایت ازشون؟ همون هایی که بعد دوسال میبینی رنگ لگنت رفته چون رنگ بی کیفیت زدن؟ از همون سینا کار شو بپرس بهت میگه که کره ای ها زیر آفتاب رنگ دکمه هاشون میره
jdm
۲۹ مرداد ۱۴۰۳همون متقلب ها و کلاهبردار ها چهارمین غول اقتصادی جهان هستند کره چیه اولا؟
دوما تو چی هستی؟
کل دنیا معترفن ک کامل ترین سبد محصولات خودرو جهان ماله ژاپن
تو حالا هی بیا اروز هاتو ک یروزی کره بشه خودرو ساز اول جهان رو تو سایت پدال بگو
واقعیت مشخصه هیچوقت هم با هیت دادن تو تغییر نمیکنه
کلاهبردار!!!!
همین کم مونده بود به تویوتا ک برای چند سال متمادی پر فروش ترین خودرو ساز جهان بگن کلاهبردار
اون نزدیک ۱۳ ۱۴ میلیون نفری هم ک تو سال تویوتا و لکسوس میخرن باید بهشون بگیم بیان پدال از نظرات و مهندسی های شما بهره مند شند برن سانتافه و ازرا و جنسیس بخرن
واقعا دنیا از علم سرشار تو محروم شده
امیر
۲۹ مرداد ۱۴۰۳💩💩💩💩💩💩💩💩💩
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳حتی لیاقت نداره روش ریپ بزنی
برفما یدونه رقیب کره ای نام ببر به صحت حرفات واقف بشیم
Cert
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اولین و تنها ۱۲ سیلندر آسیایی
دیا
۲۹ مرداد ۱۴۰۳حالت خوبه ؟؟
Kiarash
۲۹ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز کره ای ها هم خودروی خوبی دارند ولی همون موقع که این ماشین ساخته شده با این امکانات و موتور و گیربکس که داره
هنوز کره ای و چینی ها توش موندن
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اون زمانا گذشته و رفته.ما هم یه زمان کادیلاک مونتاژ میکردیم اما کو الان؟؟
الان برو جنسیس رو ببین که بهش میگن بنتلی کرهای مقایسه کن با این پیکان مشکی
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بهش میگن بنتلی کره ای چون از بنتلی کپی کرده دوخت های الماسی روی صندلی ها اگزوز های بیضی حتی تقریبا شکل جلو پنجره از همه مهم تر آرم خوده جنسیس همه کپی از بنتلیه
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بهش میگن بنتلی کره ای؟ درسته! یاد این جمله افتادم که به خر نعل طلا هم ببندی باز هم خره!
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳حالا دیگه از سروکول رولز رویس بالا میری؟ این ماشین میدونی مال چه زمانیه؟ حداقل 30 سال پیش اون زمان یه ماشین کره ای همین 270 اسبی نشون بده یه دونه 12 سیلندر نشون بده. تمام پلتفرمها و گیربکسهای کره از تویوتا و میتسوبیشی بود. بگذریم.
اکانت جدیدت مبارک باشه پیام جان
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳خود تویوتا کلا یدونه ۱۲ سیلندر ساخت و بعدش دید کارش نیست همون ۸ سیلندر رو گذاشت!!
وقتی کره انجین ۶ سیلندری داره که از این فسیل ها راندمان بهتری داره چرا بیاد پولشو آتیش بزنه؟؟
یکم فکر کن ببین چی میگی خودت!!
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳هنوزه مونده به افتخارات تویوتا برسید! حداقل میخوای هیت بدی اطلاعاتت رو ببر بالا! کی گفته تویوتا فقط 12 سیلندر زده؟ همون 10 سیلندر LFA به کل تاریخ ماشینسازی کره می ارزه. موتوری که 20 سال پیش ساخت رو هنوز امریکایی ها و اروپایی ها تو کفشن و خیلی از موتورهای امروزی پرفورمنسش رو ندارن! همون موتور های 2jz سوپرا با قدرتهای 1000 و 2000 اسبییشون بسه براتون! این تازه فقط یدونه شرکت تویوتا بود! بازم بگم برات؟چون هنوز نیسان و هوندا و مزدا و سوبارو و بقیه موندن. برو آقا برو بیشتر از این خودتو ضایع نکن. دلتون خوش باشه که باتری دارید، چون در حد موتور درنسوز نیستید.
Taha Ayoobi
۲۹ مرداد ۱۴۰۳@🇰🇷
خیلی طوفانی وارد شدی انگار.
اگه راندمان میخوای موتور G16E-GTS به تو سلام میکند.
مشکلت اینه که تو ماشین لاکچری دنبال پرفورمنس و رانندگی اسپرتی.
کسی که تو ماشین لاکچری میشینه نمیخواد گاز بده و تو پیست رانندگی کنه.
تازه متن رو هم نمیخونی و به طراحی این ماشین ایراد میگیری!
خود متن گفته تویوتا ظاهر اینو ساده نگه داشته.
یکم آروم باش.
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳کاش لاقل متنو میخوندی ت رول!! داره میگه بخاطر آلایندگی و مصرف از هشت سیلندر به جا ۱۲ استفاده کرد اون زمان ۱۲ استفاده کرد که موتور نرم باشه چون ماشین لوکسه
منظورت از شش سیلندر کره همون شورت لامبداهای یاتاقانیه که تازه به زور تویین توربو به ۴۰۰ اسبم نرسیدن؟ از قوی ترین موتور های هیوندای و جنسیس smartstream g3.5t که برای gv80 g90 استفاده میشه تو سال ۲۰۲۲ با تویین توربو و ۳.۵ لیتر حجم به زور به ۴۱۰ اسب رسیده در حالی که به قول خودت دودوتای بی عرضه همین موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر تویین توربو ( موتور gr010) رو میزاره توی یه هایپرکار و توی لمان ۲۰۲۱ هایپر کار رو برنده میشه
میبینی تفاوت پرفورمنس چقدره؟ بعد این یادت باشه بلبل زبونی نکنی الانم بدو ده تا لینک از inside ev و افزایش فروش آیونیک بیار یکم بخوابه ورمش
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳به نظرت اگه بهش بگیم یکی از ژاپنی های عقب مونده هوندا باشه که داره پاوریونیت ردبول رو تامین میکنه و رد بول باهاش قهرمان شده چیکار میکنه؟
Chevo
۳ شهریور ۱۴۰۳ممکنه شما بفرمایید چند سالتون هست ؟ احتمالا از زمان تولید جنسیس شما کلا شروع کردیدبهیاد گیری نام خودروها
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳کره بعد از یه عمر یاتاقان موتور شورت لامبادا با تویین توربو و ۳ ۴ لیتر هنوز ۴۰۰ اسبم رد نکرده برو بخون موتور جدید های بنزینی جنسیسو!!
خدا به کره رحم کرد که آرمیچر افتاد دستش که بلاخره بتونه یه عمر حقارت رو پشت سر بگذاره
الانم میبینی که آبرو نداره هنوزم
پول میده به امثالهم کارواو این مش واتسون بنگی آیونیک رو میاره کنار فراری بنزینی تا با گشتاور آنی با افتخار شکست بخوره بلکه آیونیک دیده بشه
چقدر پول دادن استینگر جی هفتاد آیونیک ۶ رو برنده جایزه طراحی کردن؟ الان این لگن های نامبرده کجان؟ کوشون؟ همشون با فروش کم از بازار حذف شدن
JaMsHiD_R1988
۳۰ مرداد ۱۴۰۳همین برد تویوتا تو لمانز و بیشترین برد میتسوبیشی توی رالی داکار و نیسان توی فرمول E و سوبارو توی گودوود برای بستن دهن تو کافیه مستر تکنالجی
رضا
۳۰ مرداد ۱۴۰۳داداش بجون خودم این یارو فکنم 13یا چهارده سالشه اون بالا قشنگ خر فهمش کردم بابا یارو بی سواد نمیفهمه کشوری که صنعت وارد میکنه با کشوری کصاحب صنعت فرق داره این نمیدونه ژاپن شیشتا صنعت خودرو سازی داره که هر کدومشون چهل تا زیر مجموع دارن این نمیدونه بجان مادر خودش خر نمیدونه. هندا چیه تویوتا، مزدا،سوبارو،سوزوکی،میتسوبیشی، یاماها، کاوازاکی، ایسوز، لکسوس،
این بخدا اگه بدونه این کمپانی ها
قایق موتوری، هواپیما، جت اسکی، کشتی تفریحی، کشتی باربری، زیر دریای هزارتا دستخر دیگه که بخوره تو سر این وصدها کمپانی های تک دنیا که ژاپنی هستن بگم براش بازم یابسه
ولش کنید بیچاره خودشو زده به نفهمی. آدمی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی آدمی که خودشو زده به خواب نمیشه بیدار کرد
ground zero
۳۰ مرداد ۱۴۰۳داش پاور یونیت ردبولو میسازه ک چند قهرمانی پیاپی داره بماند مک لارن mp4/4ک موتور هوندا داشت و از شانزده مسابقه پانزده برد و پانزده پول پوزیشن و ده تا سریع ترین دورم داره با همین هوندا البته بازم بگیم ب اون جوجه بگو بگیم.یا بهتر بگیم کدوم انجین کره ای فابریک شرکتیش تا چندین برابر قدرت اسمیشون تیون میشن ک نیسان و تویوتا همچین کارایی میکردن
car lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۳حالا دیگه از سروکول رولز رویس بالا میری؟ این ماشین میدونی مال چه زمانیه؟ حداقل 30 سال پیش اون زمان یه ماشین کره ای همین 270 اسبی نشون بده یه دونه 12 سیلندر نشون بده. تمام پلتفرمها و گیربکسهای کره از تویوتا و میتسوبیشی بود. بگذریم.
اکانت جدیدت مبارک باشه پیام جان!
کسرا
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اولا طراحی لوکس های شرقی با غربی با توجه به فرهنگشون متفاوته دوما تویوتا با توجه به مقاله نمیخواسته ماشین سریعی بسازه بلکه میخواسته ماشینی لوکس بی صدا و پر آرامش بسازه که از بی صداییش کاملا مشخصه دوما یکی از دلایل گذاشتن انجین v 12 اونهم با دو ecu(که اگه قسمتی از انجین خراب شد با نصف دیگه کار کنه) جرم دوتنیش بوده
هم طراحی لوکس داره هم پرفورمنس اینجا پرفورمنس اینه که ماشین دوتنی با شتاب مناسب کوچکترین صدایی داخل کابین نمیاد
Muscle car
۳۰ مرداد ۱۴۰۳کسی که پروفایلش کره باشه
توقعی ازش نیست
JAPAN
۱۴ شهریور ۱۴۰۳تو چرا بهت فشار اومده؟
شرکت های کرهای اونموقع کجا بودن؟
وقتی که تویتا داشت با رولزرویس رقابت میکرد چیوندای کجا بود؟
اگر این پیکانه که رنگ مشکی و یکم کروم کاری شده چیوندای کپی کاری خالصه فقط یکم خطوط تیز بهش اضاف شده…
mosafer
۲۹ مرداد ۱۴۰۳واقعا برازندست
DH
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بسه دیگه این مسخره بازی هارو کنار بزنید کره جنوبی یکی از بهترین خودرو ساز های جهانه دیگه بیخودی مسخره بازی در میارین اینقدر از این حرفهای چرت و پرت زدین که الان دارن اشغال چینی رو میلیاردی اونم با منت به مردم میفروشن ایران شده امپراتوری اشغال های چینی بسه خواهشن مسخره بازی هاتون رو کنار بگذارید یکم واقع بینانه باشین ………………
شرم -شرم ایران خودرو از کره جنوبی زود تر خودرو سازی رو شروع کرده بود
Kiarash
۲۹ مرداد ۱۴۰۳متاسفانه الان هم بجای اینکه کره ای ها و چینی هارو بگیم بدن خودمون هم دست کمی نداریم و اگر با همین روال ایران ناسیونال پیشرفت میکرد الان واقعا کره و چین برای هیچ بودن
JAPAN
۱۴ شهریور ۱۴۰۳بحث ریشه و اصالته که نه ایران خودرو داره و نه کره
باشو
۳۰ مرداد ۱۴۰۳موتور دنا من و بدبخت کرده زیر ده هزار تا دوبار موتور ترکونده اون هم رو رانندگی عادی مسافرت خانوادگی الآنم 33تومن توربو رو عوض کردم تارا بهترین گزینه هست برات اخوی از منی بپرس که دنا کمرم و شکسته، یعنی یک هفته سالم نیس بتونم بفروشمش
نیما
۳۰ مرداد ۱۴۰۳اون عزیزی که میگه این ماشین داره نون تبلیغات میخوره
برادر! این ماشین حتی مدلای قدیمیش هم خیلی با کیفیت تر از اون جنسیس شما کره ای بازاس.کره فقط بلده خوب طراحی کنه
و اما راجب رولز رویس:
چطور دلت میاد پشت ماشینی بشینی که این همه دب دبه کب کبه داره ولی موتور گیربکسش بی ام دبلیوعه؟
حتی خیلی از قطعاتش با خودرو مینی مشترکه، شما وقتی میگی رولز رویس انتظار یه ماشین با اصالت داری
ولی متاسفانه اینطوری نیست و وقتی یه ماشین از چند کمپانی تامین میشه بنظر من هیچ نشونه ای از اصالت و کیفیت توش نمیشه دید
سنچوری هم اصلاتشو داره هم کیفیتشو
من اگه یه روز رویس و یه سنچوری بذارن جلوم بدون وقت کشی سنچوری سوار میشم.
مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۳مطلب جالبی بود .
لذت بردم از خواندن پاراگراف آخر . اگر بخوای اینطور مقاله بنویسی ، با کمال میل به همشون ۵ ستاره میدم .
موفق و سلامت باشید .
کاربر
۳۰ مرداد ۱۴۰۳دعوا نکنید صنعت فقط آلمان و آمریکا
و از اونا که بگذریم ایتالیا و فرانسه و سوئد
ژاپن و کره تو کشورهای جهان سوم فقط خوب میفروشن
در ضمن هرکس تویوتا داشته میدونه که مزدا و میتسوبیشی همیشه ازش سرن …
اونوقت شما این لگن رو با رولزرویس مقایسه میکنید
ژاپن با اون ژاپن بودنش موتور کامیونت ایسوزو رو از آمریکا وارد میکنه …
car lover
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ژاپن توی جهان سومی میفروشه؟ بیشترین میزان فروش خودروهای ژاپنی تو امریکاست، یعنی پس امریکا جهان سومه؟
این ماشین مال 30 40 سال پیش تویوتاست برو با رولز رویس های اون دوران مقایسه کن بببین چقدر از اونا برتر بوده
رولز رویس هم الان به لطف بودجه بی ام و و قطعات و پلتفرمهای بی ام و زندست.
تویوتا، نیسان، هوندا، مزدا و بقیه برندها و زیر برندهاشون همشون توی یک نقطه با هم مشترکن اون هم قابلیت اطمینان و دوام
کلی از کمپانی ها خودروسازی اروپایی امریکایی بزرگ از گیربکس های آیسین ژاپن استفاده میکنن
ground zero
۳۱ مرداد ۱۴۰۳صنعت فقط امریکا و المان؟تو اگه تو کار الکترونیک و صنعت بودی خودت میفهمیدی ک حرفت چرتی بیش اخه بدبخت نخود مغز ماکه هروسیله امریکایی و المانی باز میکنیم برا تعمیر از قطعات ژاپنی استفاده شده وسایل سی سال پیش ژاپنی باز میکنیم ن برا تعمیر بلکه برا سرویس چون خراب نمیشن طراحی اون زمانش از طراحی خیلی از وسایل امریکایی و المانی زمان حال جلو هستن حالا فرانسه و ایتالیا بماند.توماشینم بخوایم فرانسه با ژاپن مقایسه بازم افت داره و نشان از بی عقلی طرف مقابله
منصور
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ماایرانی ها فقط بهرتماشای جهان امده ایم
اونم با فیلتر شکن و هزار بدبختی
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۳کره ایا و ژاپنیا درگیر شدن. آقا باهم بخورید دیگه
آرمین
۱ شهریور ۱۴۰۳مقاله بسیار جالبیه و اثرش جالبتر بود .
حالا چرا بعضی از دوستان پریدن به هم !!! نمیدونم چرا .
نتیجه اخلاقی این مقاله اینه که هر کشوری اصالتش رو حفظ کرد و راه درست و آینده نگر داشته باشه الان اون بالاها نشسته و مردمش در رفاه هستن و در دنیا حرفی برای گفتن داره ، اگر کشوری این مسیر رو نرفت ، مردمش واسه چیزی که خودشون ندارن و بقیه دارن میوفتن جون هم .