در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱، تویوتا خودرویی را تولید کرد که برای جوانهای ژاپنی در نظر گرفته شده بود ولی هرگز با استقبال مواجه نشد.
دههٔ ۲۰۰۰ دوران عجیبی از لحاظ طراحی خودرو بود. خودروهایی مثل شورلت HHR و کرایسلر پیتی کروزر، طراحی مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کردند و خودرویی مثل هوندا المنت شبیه جعبهای مقوایی بود که توسط یک کودک ساخته شده است. بااینحال، قطعاً عجیبترین خودروی آن سالها را تویوتا ساخت.
نگاهی به تویوتا WiLL Vi
این خودرو یک کانسپت یا یک مدلی نمایشی نیست. WiLL Vi یک خودروی تولیدی واقعی بود که حتی هنوز هم میتوان نمونههایی از آن را در حال حرکت در خیابانهای لندن دید. برای اینکه باور کنید این یک خودروی واقعی است و با هوش مصنوعی درست نکردهایم، مشخصات آن را مرور میکنیم. زیر کاپوت WiLL Vi یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور قرار داشت که این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشد.
برند WiLL
برای پرداختن به این خودرو ابتدا باید داستان برند WiLL را مرور کنیم. این یک جنبش بازاریابی مشترک بود که با مشارکت بیش از ۱۰ شرکت ژاپنی مثل تویوتا، پاناسونیک، کائو (تولیدکنندهٔ مواد شوینده و بهداشتی و لوازمآرایش)، آساهی (تولیدکنندهٔ مشروبات الکلی)، شرکت توریستی کینکی نیپون و… شکل گرفت. هدف از این همکاری که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ صورت گرفت، ارائهٔ محصولات و خدماتی برای جمعیت جوان ژاپن بود. همهٔ این محصولات با برند WiLL عرضه میشدند. بهعنوانمثال، آساهی مشروباتی با هدف جمعیت جوان تولید میکرد، کائو خوشبوکنندهٔ هوا میساخت، پاناسونیک برند WiLL را روی جاروبرقیها و کامپیوترهای شخصی خود میزد و نهایتاً تویوتا هم خودروهایی را با برند WiLL عرضه کرد.
جنبش طراحی نئو رترو
در دههٔ ۲۰۰۰ درحالیکه در اروپا و آمریکا خودروهای رترو مثل فولکسواگن بیتل و شورلت SSR با ترکیب طراحیهای کلاسیک و مدرن خلق شدند، صنعت خودروسازی ژاپن رویکرد خاص خود برای طراحی را داشت که نئو رترو نام گرفت و از خودروهای ژاپنی کلاسیک اواسط قرن بیستم الهام میگرفت. WiLL Vi هم مطابق با همین رویکرد طراحی ساخته شد ولی برخلاف خودروهایی مثل بیتل یا مینی که بسیار موفق عمل کردند، بازار هرگز از این تویوتای عجیب استقبال نکرد و تنها حدود ۱۶ هزار دستگاه از آن به فروش رسید.
Vi فقط در دو سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید و سپس با مدل دیگری با نام سایفا جایگزین شد که هرچند هنوز هم طراحی عجیبی داشت ولی متعارفتر از Vi به نظر میرسید. در خانوادهٔ محصولات سری WiLL تویوتا علاوه بر این دو مدل، یک هاچبک کامپکت نسبتاً معمولیتر هم با نام VS وجود داشت که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ تولید شد. هرچند این خودروها فقط مخصوص بازار ژاپن بودند ولی تعداد اندکی از WiLL Vi به بریتانیا هم راه پیدا کرد.

۱۰ بهمن ۱۴۰۳باحال بود
amir
۱۰ بهمن ۱۴۰۳عجب سم اسیدی ترجیح میدم پیاده پام تاول بزنه سوارش نشم
۱۰ بهمن ۱۴۰۳مطمینی؟
.
۱۴ بهمن ۱۴۰۳حداقل بهتر از خودرو های سمی داخل ایرانه که رنگ عوض می کنن و کمی اسمش رو میشه مدل جدید یا ماشین جدید.
Nr
۱۰ بهمن ۱۴۰۳سال 2004 جوونای ژاپنی زد350 و سیلویا و جی تی ار و سوپرا و لنسر ایوو و سوپرا و ایمپرزا و سیویک داشتن… دلیلی هم نداشته به این توجهی بشه
۱۰ بهمن ۱۴۰۳بنظرم خریدنش و پرت کردنش از کوه به ته دره یا پرت کردنش تو دریا میتونسته سرگرمشون کنه
صامورایی
۱۰ بهمن ۱۴۰۳کیا بودن از قیافه سانتافه ایراد میگرفتند؟ بفرما. سلطانتون یچیزایی میزده که یک سانت از ماشین با زیبایی آشنا نبوده.تنها راهی که میشده اینو تحمل کنی بعد از نوشیدن دو سه لیتر از همون آساهی بوده که حالیت نشه سوار چی شدی،.
Cehx
۱۰ بهمن ۱۴۰۳اگه اینجا کسی گفت خوشگله و خلاقیت داره
شما رگ گردنت باد کنه خود ژاپنی فنا نمونش امیر اومده گفته زشته چرا این کارا رو می کنی با خودت
خود منم میگم هم داخلش زشته هم بیرونش
JJ
۱۰ بهمن ۱۴۰۳این کانسپته
سانتافه رو تولید کردن
صامورایی
۱۰ بهمن ۱۴۰۳Vi فقط در دو سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید و سپس با مدل دیگری با نام سایفا جایگزین شد که هرچند هنوز هم طراحی عجیبی داشت ولی متعارفتر از Vi به نظر میرسید. در خانوادهٔ محصولات سری WiLL تویوتا علاوه بر این دو مدل، یک هاچبک کامپکت نسبتاً معمولیتر هم با نام VS وجود داشت که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ تولید شد. هرچند این خودروها فقط مخصوص بازار ژاپن بودند ولی تعداد اندکی از WiLL Vi به بریتانیا هم راه پیدا کرد.
متنو بخونی بد نیست
صامورایی
۱۰ بهمن ۱۴۰۳الان چندتا از کاربران کاملا منطقی و دور از تعصب میان میگن وای چقد جذابه کاش میشد ما سوارش بشیم با یه باک دور دنیا رو بگردیم خیلی زیباست عالیه همینو به همه محصولات روز دنیا ترجیح میدم خداشاهده ما متعصبانه نمیگیم همشو از سر عقل و واقع بینی گفتیم جون پدال ما ژاپنی فنا اصلا نمیدونیم تعصب چی هست اصلا ،.،.
Cehx
۱۰ بهمن ۱۴۰۳سندروم کامنت بی قرار داری ؟!
بزار دو نفر بگن خوشگله بعدش اینجوری دوتا دوتا دیدگاه بزار
برای خودم ناراحتم که تو کشوری زندگی می کنم که تو توش زندگی می کنی
datsun
۱۰ بهمن ۱۴۰۳ترول (به انگلیسی: Troll)، در گفتمان اینترنتی به کسانی گفته میشود که با رفتار مخرب در وب به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب تحریککننده و توهینآمیز هستند.یک ترول، فردی است که در اتاقهای گفتگو، تالارها، وب نوشتها یا تارنماهای کاربر-محور پیامهایی ارسال میکند که حاوی مطالب ناراحتکننده یا جنجالبرانگیز است. در حالی که در یک جمع اینترنتی کاربرانی با حسن نیت بحثی را دنبال میکنند، اوباش اینترنتی با تحریک سایرین و با پیش کشیدن بحثهای نامربوط یا توهینآمیز، به دنبال مطرح کردن خود و متشنج کردن فضای گفتگو هستند.
(ویکی پدیا)
Cert
۱۱ بهمن ۱۴۰۳جالبه امیدوارم خودرو های ارزان دیگری
تولید شود بدون طراحی
Saeedfarshchian
۱۰ بهمن ۱۴۰۳من و تو یه شمشیر سامورایی تنها باشیم
چه شود🥰
ab0lf4zl
۱۰ بهمن ۱۴۰۳واقعا درک نمیکنم ک چرا امثال تو بن نمیشن
Galant.VR4(JDM)
۱۰ بهمن ۱۴۰۳حاجی قیافه رو نگا انگار تانک از روش رد شده
یعنی یه ماشینایی ژاپنی ها میزنن بعضی مواقع که آدم وقتی میبینه شاخ درمیاره
ژاپن کشور ناهمواریه که درصد قابل توجهی از خاکشون قابل شهرسازی نیست به همین دلیل جاده های کوهستانی و باریکی دارن برای همین اکثرا ترجیح میدن با این ماشین های این سایزی رفتآمد کنن
ولی این ماشینو هیچکس گردن نمیگیره شبیه سید عصریخبندانه
حسن
۱۰ بهمن ۱۴۰۳کلا شرق اسیا خودروهای کوچک و کی کارها را تولید میکنن که خیلی خوبن برا داخل شهر حالا چرا اینا به عنوان خودروی مخصوص جوانان تولید کردن عجیبه
بیشتر بهش میاد برا اسکولا ساخته شده باشه تا جوونها
تو ایران که جوون هیچی راضیش نمیکنه هیچ کدوم خودروها که اصلا بدرد نمیخورن راه نمیرن حالا جوون ژاپنی با 88 تا چجوری راضی میشده عجیبه
.
۱۴ بهمن ۱۴۰۳داداش اون زمان ۸۸ اسب بخار منطقی بود.
الانه کی کار ها هم فکر کنم ۱۰۰ تا باشن یا کمی بیشتر.
Navid AJ
۱۰ بهمن ۱۴۰۳۱۶۰۰۰ تا از این فروش رفته؟ خیلی فراتر از انتظارم بود. عجب سَمیه
Milad fakour
۱۵ بهمن ۱۴۰۳فکر نکنم پیر زنای ژاپنی هم سوار این بشن چه برسه به جووناشون😕