یک سال پس از عرضه چهارمین نسل تویوتا یاریس در اروپا، نسخه اکو ون این خودرو در اسپانیا و به عنوان محصول تجاری سبک و هیبریدی معرفی شده است. این خودرو از فضای بار بیشتری سود میبرد که یکی از اصلیترین شاخصههای چنین خودروهایی میباشد.
طراحی ظاهری یاریس اکو ون مشابه سوپرمینی ژاپنی بوده، محصولی که عنوان خودروی سال اروپا در سال ۲۰۲۱ را به دست آورده است. البته مدل اکو ون از پوشش وینیلی در شیشههای عقب استفاده کرده است. البته داخل کابین تفاوتهای زیادی وجود دارد و شاهد حذف صندلیهای عقب هستیم که باعث شده فضای بار بهطور قابلتوجهی افزایش یابد. به همین خاطر یاریس اکو ون فضای بار ۷۲۰ لیتری داشته درحالیکه نسخه سواری یاریس فضای بار ۲۸۶ لیتری دارد. کف تخت صندوق نیز فضای ۰.۹ مترمربعی داشته و از چوب ساخته شده و روی آن کفپوش لاستیکی بادوامی کشیده شده است.
به این موارد باید پارتیشن ایمنی پشت صندلیها و نقاط اتصال ویژه برای حمل وسایل سنگین را اضافه کرد. یاریس اکو ون همچنین میتواند محمولههایی با حداکثر وزن ۴۳۰ کیلوگرم را حمل کند که این ظرفیت با اکثر رقبای حاضر در کلاس خودروهای تجاری نیم تن برابری میکند.
اگرچه نسخه سواری یاریس در اروپا با پیشرانههای بنزینی ۱ و ۱.۵ لیتری عرضه میشود، یاریس اکو ون فقط بهصورت هیبریدی در دسترس بوده و بنابراین آزادانه میتواند در مرکز شهر مادرید تردد کند. قوای محرکه این خودرو ترکیبی از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و واحدی الکتریکی است که قدرت ترکیبی ۱۱۴ اسبی و گشتاور ۱۲۰ نیوتون متر تولید میکند. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس e-CVT به چرخ های جلو فرستاده میشود.
یاریس اکو ون در دو تریم قابل انتخاب است که نسخه پایه با نام بیزینس پلاس عرضه شده و از سیستم ایمنی ADAS تویوتا، نمایشگر مرکزی ۷ اینچی، چراغهای جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع و رینگهای ۱۵ اینچی سود میبرد. مدل اکتیو تِک علاوه بر تجهیزات یاد شده دارای چراغهای عقب LED، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، دوربین دندهعقب، ورود و استارت بدون کلید و فرمان چرمی میباشد.
این خودرو گرانتر از نسخه استاندارد یاریس بوده و برای خرید آن باید ۱۳۰۰ یوروی بیشتری پرداخت کرد. به این ترتیب قیمت این محصول تجاری کوچک از ۲۳۳۷۳ یورو برای مدل پایه شروع شده و برای مدل فول اکتیو تِک باید ۲۴۴۹۸ یورو بپردازید. یاریس اکو ون فعلاً در اسپانیا عرضه میشود اما احتمالاً در سایر بازارهای اروپایی نیز ارائه خواهد شد.
محمد
۱۱ مرداد ۱۴۰۰واقعا من حیرون موندم از تویوتا، برندی که به دوام و کیفیت محصولاتش شهره ست چرا رو طراحی محصولاتش نمی خواد کار کنه. الان همه برند های مطرح یه زبان طراحی واحد دارن که رگه های اون زبان توی همه محصولاتشون دیده میشه. ولی در کمال تعجب تویوتا اصلا اینطور نیست. بعنوان مثال تویوتا کمری رو از مدل ها زیر 2010 ببینین، هر سال یه چهره متفاوتی رو داشته که اگه تو مدل جدید لوگوی شرکت جلوش نباشه اصلا قابل تشخیص نیست که متعلق به چه برندی هست. طراحی فاجعه پریوس رو که کلا در موردش حرف نزنیم بهتره.
خوشنام
۱۱ مرداد ۱۴۰۰هر طراحیشون هم از طراحی قبلی زشت تر میشه.
میگم دیگه، فقط شگرد بازاریابی و تبلیغات.
AMANTE
۱۱ مرداد ۱۴۰۰هاج بک ون! البته برای کسب کار هایی مثل گل فروشی و شیرینی فروشی یا نان وایی ها و…. خوبه ولی در کل ایده ی عجیب و گرونیه.
آخه خودت میتونی صندلی عقب رو برداری یا خم کنی و راحت مثل همین استفاده کنی یا اگه دوست داری یک تخته چوب بزاری که بازم ارزون از 1300 یورو در میاد برات.
محمد مختاری آذر
۱۱ مرداد ۱۴۰۰یک خودروی اقتصادی مناسب هستش با طراحی جذاب
فرید
۱۱ مرداد ۱۴۰۰یاریس کلا از اولش هم زشت بود.
چه مدل 2011 که تو ایران هست چه مدلهای بعدی و چه همین یکی.
♦SHAHRUKH♦
۱۱ مرداد ۱۴۰۰برای کسب و کار های کوچیک خوبه ولی انتظار بیشتری از طراح های تویوتا میرفت عقبش شبیه خودرو حمل زندانیا شده
Rakeb
۱۱ مرداد ۱۴۰۰کوچولو و بیخود و مضحک
Ninja
۱۱ مرداد ۱۴۰۰کوچولو زیبا و شیک
Shahpoor
۱۱ مرداد ۱۴۰۰واسه کار تو فروشهای اینترنتی کالا و حمل بسته های کوچک عالییییی