تویوتا یاریس کراس یک کراساوور کوچک محسوب میشود که در خط تولید تویوتا، جایی پایینتر از مدل CH-R قرار میگیرد. ژاپنیها برای جذابترکردن این محصول خانوادگی خود یک نسخه موسومبه «GR اسپرت» را معرفی کردهاند. باوجود اینکه پیشفروش این نسخه جدید در بازار اروپا از چهارک سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد، تویوتا هنوز قیمت قطعی این مدل را اعلام نکرده است.
همانگونه پیشتر گفته شد، یاریس کراس جدید از پسوند «GR اسپرت» سود میبرد که برخلاف پسوندهای «GR» و «GRMN» به بهبودهای موتوری زیادی اشاره ندارد؛ بنابراین اصلا نمیتوان این کراساوور کوچک را علیرغم بهروزرسانیهای جدید بهعنوان یک هاچبک با عملکرد بالا بر شمرد. تنها بخش بهبودیافته این خودرو، فنربندی آن است. نسخه ژاپنی یاریس کراس از شاسی تقویتشده نیز بهره میبرد که ظاهرا خبری از آن در نمونه اروپایی این خودرو نیست.
یاریس کراس GR اسپرت به لطف بهرهوری از جلوپنجره سیاهرنگ براق و دیفیوزر جدید چهرهای نسبتا خشنتر از قبل به خود گرفته است. تویوتا برای جلبتوجه خریداران، یک رنگ اختصاصی جدید به نام «Scorched Orange» و رنگی به نام «خاکستری خاکستر» را بههمراه رنگآمیزی متمایز ستونها و سقف به رنگ سیاه نیز برای این خودرو تدارک دیده است که درکنار رینگهای ۱۸ اینچی ماشینکاریشده جدید ۱۰ پره جلوهای خاص به این شاسیبلند کوچک میدهند.
تویوتا برای آنکه حسوحال اسپرت را درون کابین نیز القا کند، از پارچه «Ultrasuede» و دوخت قرمز بههمراه تزئیات «خاکستری فلز تفنگ» روی در و پنل ادوات استفاده کرده است. لوگوی GR روی تمام بالشتکهای سر صندلی، کفپوشها، دکمه روشن-خاموش و فرمان نقش بسته تا یادآور هویت تازه این کراساوور باشد.
از امکانات داخلی نسخه GR اسپرت میتوان به کنترل تهویه دوگانه، گرمکن صندلیهای جلو و سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر ۹ اینچی و رهیاب اشاره کرد. یاریس کراس GR اسپرت نیروی خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر میگیرد که درکنار سیستم هیبریدی نهایتا ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکند.
تویوتا برای نخستینبار در سال ۲۰۲۰ از نمونه بلند قامت یاریس موسومبه یاریس کراس رونمایی و آن را از تابستان سال گذشته روان بازار کرد. تویوتا به معرفی نمونه پایه یاریس کراس بسنده نکرد و برای استفاده از آن در مسیرهای دشوارتر، نسخه «Adveture Grade» را معرفی کرد. این مدل از چهرهای جدید و ادوات به رنگ سیاه پیانو سود میبرد.
Mad.z.Max
۱۳ شهریور ۱۴۰۱سلام، یه سوال از مسئولای سایت دارم
میخواستم بپرسم چرا آواتار نداریم دیگه؟ کلا هیچی از اینترفیس قبلی سایت نمونده. لیست کامنتای اکانتمون که رفت، دیرکت مسیج هم که از بین رفت، نوتیفیکیشن که هیچی اصلا، حالا هم آواتار ها.
چرا هر قابلیت جذابی که بود رو از بین بردین؟
PURIYA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱اره داداش ما هم همین طوری شدیم فکر کردم فقط برا من اینطوریه لطفا دبیران این سایت به کاری بکنن نکنه برای پیشرفت سایت این کار رو کردین؟ اگر اینطور هست بدونین ظاهر کامنت ها خیلی بد شده وقتی آواتار ها دیده نمیشه
رضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۱قرار بود با پیوستن به زومیت و تبلیغات فراوان سایت پیشرفت کنه ولی داره پسرفت میکنه
همه قابلیتا حذف شده
پایین سایت آواتار کاربران انلاین رو میزد اونم حذف شده
بکگراند سایت هم حذف شده یه ماه دیگه حتما عکس مطالب رو حذف میکنن بعدشم کل سایت میشه رپورتاژ آشغالای چینی و ایرانی
Mad.z.Max
۱۳ شهریور ۱۴۰۱رپورتاژ رو خوب گفتی.
اصن من نمیدونم ما واسه چی اکانت لازم داریم اینجا دیگه، وقتی هیچکدوم از قابلیتای سابق رو دیگه نداریم، خب اکانت میخوایم چیکار، یه کامنت مونده اونم همینجوری بی لاگین میذاریم هر از گاهی، یا مثه من همونکارم نمیکنیم. من قشنگ گاهی میشه هفته ای یبار میام پدال (برعکس سالای قبل که روزی چندین بار بود)
Reza Waffen SS
۱۳ شهریور ۱۴۰۱شمام عکس پروفایلتون حذف شده ؟؟؟
T
۱۳ شهریور ۱۴۰۱فنربندی بهتر یعنی سفت تر😔
T
۱۳ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا یک کراس اوور کوچولو و اسپرت پر طرفداره اینقدر
کیان
۱۳ شهریور ۱۴۰۱برای اینکه اروپا بعضی معابرش ادم هم به زور رد میشه پون خیلی قدیمی هست، و اینکه بهینه بودن ماشین و مصرف سوخت هم خیلی مورد توجه هست، سبک زندگی اروپایی با دیدگاه امریکایی خیلی تفاوت داره، به همین دلیل هم هست ک فرانسوی ها و ماشینهای نقلیشون فروش خوبی دارن
Amir mahdi @-1387
۱۳ شهریور ۱۴۰۱یاریس قبلی زیبا تر بود
علی
۱۳ شهریور ۱۴۰۱کم مصرف و کاربردی و جمع جور ، ولی تو اروپا رقبای پرقدرتی داره
حسین
۱۳ شهریور ۱۴۰۱بهتر بگیم
کوییک اروپایی هاست 😔