نسخهٔ خاصی از یاریس که با کد XP150 شناخته میشود و در سال ۲۰۱۳ مخصوص بازارهای آسیای شرقی معرفی شد، برای سومین بار فیسلیفت شده است.
هرچند تویوتا یاریس یک نام جهانی است اما بسته به بازار، در مدلهای مختلفی تولید و عرضه میشود. یکی از اعضای خانوادهٔ این خودرو سری XP150 است که حالا یک بهروزرسانی مهم را در تایلند تجربه کرده است. این خودرو با یاریس هاچبکی که بر اساس پلتفرم TNGA ساخته شده و در اروپا و ژاپن عرضه میشود و همینطور سدان یاریس آتیو که بر اساس پلتفرم DNGA دایهاتسو شکل گرفته و در تایلند به فروش میرسد ارتباطی ندارد.
یاریس X150 روی پلتفرم قدیمی و اقتصادی EFC ساخته است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ فیسلیفتهای متوالی را تجربه کرده است. در این فیسلیفت آخر، نمای بیرونی این یاریس قدیمی مطابق با زبان طراحی تویوتا موسوم به «سرچکشی» بروز شده است. در این ماشین شاهد چراغهای جلوی L شکل باریکتری هستیم که در کنار دماغهٔ بیرون زده، تا حدودی نسل قبلی پریوس را به یاد میآورند. کمی پایینتر نیز روی سپر ورودی هوای بزرگی به همره یک تریم مشکی پهن دیده میشود.
در پروفیل جانبی شاهد تغییر قابلتوجهی نسبت به قبل نیستیم و در عقب هم همین داستان جریان دارد زیرا تغییرات این بخش صرفاً به خروجیهای هوای تزئینی و دیفیوزر جدید محدود میشود. بااینحال، تویوتا پکیجهای ظاهری و کیتهای بدنهٔ متنوعی را برای این یاریس ارائه کرده است. بهعنوانمثال، پکیج لوسو بالههای اضافی روی سپر جلو، اسپویلر بزرگتر عقب و یک سر اگزوز مرکزی را به همراه دارد. در نسخهٔ پرستو نیز شاهد اسپلیتر، رکابهای اسپرت، بال عقب و دو سر اگزوز در دیفیوزر بزرگی هستیم که ظاهر یک هاچبک داغ را به یاریس بخشیدهاند.
در داخل یاریس XP150 شاهد نمایشگر لمسی ۹ اینچی بزرگتری هستیم که در تیپهای بالایی ارائه میشود. علاوه بر این، خریداران بسته به تیپ از روکش صندلی باکیفیتتر (پارچه و چرم)، دو پورت USB-C برای سرنشینان عقب و یک دوربین داخلی (داشکم) بهرهمند میشوند. در بخش ایمنی هم هرچند پکیج Safety Sense در اینجا بهاندازهٔ محصولات جهانی تویوتا کامل نیست ولی هنوز هم سیستمهای کمکرانندهٔ مفیدی مثل پایش نقاط کور و هشدار عبور و مرور عقب را به همراه دارد.
این فیسلیفت در قوای محرکهٔ یاریس تغییری ایجاد نکرده و این هاچبک ژاپنی همچنان با همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی قبلی ارائه میشود که ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۹ نیوتن متر گشتاور دارد. نیرو هم مثل قبل صرفاً توسط یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. فیسلیفت یاریس هماکنون در تایلند با قیمت پایهٔ ۵۵۹ هزار بت معادل ۱۶,۲۲۰ دلار قابل خریداری است ولی هنوز نمیدانیم این فیسلیفت در دیگر بازارهای یاریس XP150 مثل اندونزی، ویتنام، فیلیپین و آمریکای لاتین هم ارائه خواهد شد یا نه.
مجید
۲۴ اسفند ۱۴۰۱البته چهارمین بار شاهین یادت رفت
نماینده اصلی تویوتا در ملایر
۲۴ اسفند ۱۴۰۱یاریس از قدیم گرونترین ماشین تویوتا بوده ، یعنی در ازای امکانات و حجمی که به کاربر میده بالاترین قیمت رو داشته ، طرف سه هزار تا میذاره کرولا با ۱۴۰ اسب و ۱۴۰ تا آپشن بیشتر می خره ، تو تمام دنیا فقرا رو به عنوان نون دونی نگاه می کنن .
RENAULT5
۲۴ اسفند ۱۴۰۱فیس لیفت هم حدی داره تا یه حدی جدید نشون میده
اما این خودرو خوبه چون پلتفرمش مربوط به سال۲۰۱۳ هست زیاد قدیمی نیست
Arshia m3csl
۲۴ اسفند ۱۴۰۱فیس لیفت کردن لندکروزر های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ کم بود فیس لیفت تویوتا یاریس هم اضافه میشه چند وقت دیگه و شاهد یاریس های فیس لیفت شده تو خیابون های ایران خواهیم بود که با یاریس ۲۰۰۸ فیس لیفت شده رخ عقاب بگیرن
R/T
۲۴ اسفند ۱۴۰۱جالبه مخصوصا عقبش
عارف
۲۴ اسفند ۱۴۰۱یک محصول تا زمانی تولید میشه که در بازار خریدار داشته باشه ، و این محصول در کنار برخی از محصولات اقتصادی تویوتا فعلا تاریخ انقضا ندارد
911
۲۴ اسفند ۱۴۰۱دو دقیقه بعد در گمرک و اخبار شبکه ۶….
AMANTE
۲۴ اسفند ۱۴۰۱این همون یاریس هاچ بک هست که توی ایران هم داریم و الان نمونه هایی با کارکرد 20 تا 100 هزار کیلومتر شون بین 30 تا 45 هزار دلار قیمت دارن! °_°
زیزیگولو
۲۴ اسفند ۱۴۰۱من که خوشم نیومد …… نظر شما چیه؟؟؟
خوشم اومد👍
خوشم نیومد👎
علی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱تویوتا یاریس ، خودرویی با طول عمر بالا و استهلاک بسیار کم ، ایده آل برای مصارف شهری
vr6
۲۴ اسفند ۱۴۰۱با کم خرج ترین ماشین های دنیا نهایت 5000 کیلومتر رانندگی کنی تو چطوری با این یاریس قدیمی انقد رفتی ؟
vr6
۲۴ اسفند ۱۴۰۱بدون بنزین و روغن ؟ تویوتا تورو ببینه کارخونه تولید یاریس رو میزنه به نامت
vr6
۲۴ اسفند ۱۴۰۱من با اریون 2012 تو سفر به اهواز نمیدونستم ماشین آب نداره یاتاقان زد تو چطوری رفتی آخه؟
vr6
۲۴ اسفند ۱۴۰۱اها ، داداش یه ربع تو فکر بودم