تویوتا جدیدترین عضو خانواده GR اسپورت خود را معرفی کرد. با یاریس GR اسپورت بازارهای اروپایی آشنا شوید! این خودرو از سهماهه دوم سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد. یاریس GR اسپورت علیرغم ظاهر جوانپسندی که دارد نباید با مدل GR یاریس داغ اشتباه گرفته شود. برخلاف برادر قویتر و داغتر که از مدل مسابقهای الهام گرفته و از قطعات منحصربهفرد زیادی سود میبرد، یاریس GR اسپورت جدید در مقایسه با نسخه استاندارد تغییرات محسوسی را تجربه نکرده است.
اولین نکتهای که در برخورد با این خودرو متوجه میشوید رینگهای ۱۸ اینچی چند پره با عناصر قرمز رنگ هستند که ظاهر جذابی را به همراه گلگیرهای عضلانی ایجاد نمودهاند. از دیگر تغییرات این مدل میتوان به الگوی جدید G روی جلوپنجره، نشانهای گازو ریسینگ و دیفیوزر عقب بازنگری شده اشاره کرد. همچنین بدنه این خودرو با رنگ جدید خاکستری دینامیک در دسترس است که هماهنگی خوبی با کلیت دو رنگ بدنه دارد.
در داخل کابین لوگوهای GR روی فرمان، پشتسریها، دکمه استارت و پشت آمپرها کار شدهاند. همچنین روی فرمان چرمی و صندلیها دوخت قرمز رنگ دیده میشود. البته صندلیها را میتوان بهصورت استاندارد با پوشش پارچهای یا پوشش جیر سفارشی انتخاب نمود. نهایتاً هم باید به تریم نقرهای اشاره کرد که ظاهر لوکستری را به ارمغان آوردهاند.
این هاچبک را میتوان با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۲۳ اسبی یا ۱.۵ لیتری هیبریدی ۱۱۴ اسب بخاری سفارش داد. در پیشرانه اول شاهد نصب گیربکس ۶ سرعته دستی هستیم درحالیکه مدل هیبریدی از گیربکس CVT استفاده میکند. مدل درونسوز شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی داشته درحالیکه شتاب و حداکثر سرعت نسخه هیبریدی به ترتیب برابر با ۹.۷ ثانیه و ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.
یاریس GR اسپورت همچنین از تنظیمات جدید سیستم تعلیق و استحکام بیشتر بدنه سود میبرد. تویوتا میگوید دامپرهای این خودرو برای واکنش سریعتر در سرعتهای پایین بهینه شده و پاسخ فرمان نیز بهبود یافته است. فنرهای عقب نیز تنظیم شدهاند تا در زمان شتاب گیری و یا کاهش سرعت باعث پایداری بیشتر بدنه شوند.
این هاچبک جدید همچنین از تنظیمات متمایز فرمان برقی سود برده تا پاسخ بیشتری را به راننده ارائه کند. تویوتا قیمت یاریس GR اسپورت را اعلام نکرده اما حدس میزنیم این مدل جزو نسخههای فول ۵ درب خواهد بود. در ماههای آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر خواهد شد.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۴ آذر ۱۴۰۰عشقه یاریس❤
مخصوصا جی آر یاریس که خدایی خیلی خوبه
حسین
۱۵ آذر ۱۴۰۰احساس میکنم از پژو ۲۰۶ کپی کرده.هم داخل هم بیرون.
ارین صاحب جمعی
۱۴ آذر ۱۴۰۰امروز خیلی ناراحت شدم وقتی شنیدم تویوتا از باتری byd میخواد استفاده کنه ببین ژاپن بدبخت که یک روزی چینی های اشغال گرد پاشم نبودن به چه روزی افتاده که نمیتونه خودش باتری بسازه و رفته از چینی ها میگیره من هی میگم چین و کره میخوان ژاپن نابود کنن باور نمیکنید خواهشا دوستان یک ذره چشم هاتون را باز کنید ببینید داره چه بلایی سر تویوتا میاد 😰😰😰😨😥😥 هر پیشرفتی پیشرفت خوبی نباید باشه واقعا نمیتونم تو رگ ژاپنی قلب چینی ببینم در ضمن پیشرفت چین بدرد خودشو و خاندانش میخوره نه دنیا اگه خوبن اگه از نظر شما بهتر از اروپاییان چرا جایزه نمیبیرن چرا ؟؟؟ واقعا نمیدونم چی بگم قبلا مونده بودیم بین ژاپن و آلمان و امریکا الان موندیم بین چین و کره لعنت به هر چی پیشرفت کثیفه و با سیاسته
علی
۱۴ آذر ۱۴۰۰داداش واقعا هیلی بدون اطلاع حرف میزنی
تو تکنولوژی هیچ شرکتی به تویوتا نمیرسه تکنولوژی هیدروژن و هیبرید تویوتا حرف اول رو میزنه بعدشم برای خودرو الکتریکی اون مدل مخصوص بازار چین هست و این یه قانون هست که شرکت های بزرگ خارجی برای حضور تو چین باید با شرکت های چینی قرار داد ببندن الان همه شرکت های بزرگ با شرکت های چینی قرار داد دارن مثل اینه بگی چرا تکنولوژی جنرال موتورز رو ماشین های برند وولینگ هست خب طبیعیه چون قیمت تموم شده ش پایین میاد
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۴ آذر ۱۴۰۰😐😐😐✋
لطفا برو کامنت آقا علی رو بخون تا بفهمی
آرین
۱۴ آذر ۱۴۰۰به نظر میرسه دو دیفرانسیل هم نیست! شتابش به اندازه محور محرک جلو هست.
دوستان یک دوئل برگزار کنید بین GR یاریس دو دف، سوبارو STI و گلف R. نتیجه جالبی خواهد داشت.
ارین صاحب جمعی
۱۴ آذر ۱۴۰۰دوستان عزیز علی و آقای clean بنظرم شما با بی اطلاعی فوق العاده بالا حرف میزنید قصد توهین ندارم ولی اول اینکه اگه چطور شد یهو برقی اومدن یهو زمین داغ شد یهو برقی رشد کردن یهو مردم رفتن سمتش تا چند سال پیشم که تو موزه بودن چیشد یهو فهمیدن باید دوج هلکت و چلنجر را برقی کن دوستان همه اینا میگه چین از ژاپن تو تکنولوژی برقی خیلی قویتره و هیبرید را به قول طرفدارن خودروهای برقی کسی دیگه نگاه هم نمیکنه تو آینده بعدم جناب علی آقا که میگی کسی حریف تکنولوژی تویوتا نمیشه بعید میدونم تویوتا کمری حتی حریف نیو ۷ چین بشه تو تکنولوژی چرا الان ژاپن یادش افتاد برقی بشه تا سه سال پیش کجا بود چرا پورشه و فولکس همون موقع دادن بیرون و تویوتا تازه داده بیرون …
حسین
۱۴ آذر ۱۴۰۰یه حرف اشتباهی گفتی دیگه نیاز نیست بهش اصرار کنی. وقتی میگم سطح سایت داره میاد پایین بعضی دوستان ناراحت میشن واسه همینه.
بنده خدا همون پورشه که ازش حرف میزنی باتری catl چین داره.
دوما فعلا بزرگترین باتری سازهای جهان ژاپنی هستن از پاناسونیک گرفته تا سونی و gs yuasa. پاناسونیک بزرگترین تامین کننده باتری تسلا هست و در طراحی و توسعه باتری های تسلا هم نقش داره (هر چند طرفدارای تسلا دوست دارن این مورد رو انکار کنن). همینطور بزرگترین پیشرفت در زمینه باتری های حالت جامد رو پاناسونیک داشته و تویوتا اولین برندی خواهد بود که از باتری حالت جامد پاناسونیک استفاده می کنه تا قبل از سال 2025. این باتری ها اولا چگالی انرژی به مراتب بیشتری دارن، دوما شعاع حرکتی بیشتری میدن سوما زمان شارژشون زیر هشت دقیقه هست که باتری های فعلی بالای بیست دقیقه هست زمان شارژشون.
در آخر اونجا ک گفتی فلان برند سه سال قبل الکتریکی داده باید بگم اون زمانی که تویوتا و کلا ژاپنی ها الکتریکی تولید انبوه ساختن بقیه…. هیچی ولش کن الان یه چیز میگم ترول میشه!
علی
۱۴ آذر ۱۴۰۰ببین داداش سیاست های تویوتا متفاوته ،تویوتا اگر میخواست میتونست خیلی راحت همون اول وارد بخش خودرو های برقی بشه ولی سیاست ش این نبود و این مشکل از تویوتا نیست این به خاطر سیاست ش هست
بعد ببین داداش آلمانی ها هم خیلی وقت نیست وارد فاز الکتریکی سازی شدن مگه بی ام و بنز و آئودی چند وقته ماشین برقی میسازن
تنها کشور هایی که تو این بخش واقعا پیشرفته شدن آمریکا و چین هستن خب طبیعیه شرکت های ژاپنی با اینا وارد قرار داد میشن مثلا یادمه هوندا با جنرال موتورز وارد قرارداد بود
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۴ آذر ۱۴۰۰کی به کی میگه!😂
بهزاد
۱۴ آذر ۱۴۰۰اون خبر مربوط به byd و تویوتا در منبع اصلی هم که توسط سایت های مربوط به خودروهای برقی پوشش داده شد از جنبه هایی هدف دار گزارش شده بود.
برای شروع عرض میکنم تویوتا الان سالهاست از چند شرکت مثل GS YUASA و … برای خودروهای هیبرید خودش باتری تامین میکنه ، آیا خبرگزاری ها اومدن بگن تویوتا از تکنولوژی GS YUASA استفاده میکنه؟!
مثلا بسیاری از مدلهای ساخت تویوتا از دینام بگیرید تا انواع سنسورها و شمع و اتصالات برقی از denso تامین میشه یا تایرهاش ممکنه بریجستون یا دانلوپ و میشلین باشه آیا تو خبرها شنیدید بگن از تکنولوژی فلان شرکت استفاده کرده؟!
اصل و باطن اون خبر از این قرار بود؛
تویوتا برای طراحی یک سدان برقی به باتری هایی احتیاج داشت که در طراحی نهایی باعث نشه ارتفاع یک سدان بیش از حد بالا بیاد و شبیه سدان های برقی بشه که ارتفاعشون زیاد و در نمای کلی به کراس اوورها شبیه هستند.
از این رو تویوتا به علت ارتفاع کم باتری های به اصطلاح تیغ byd تصمیم گرفت از همین باتری برای سدان برقی خودش استفاده کنه و اگر از باتری های متداول بازار استفاده میکرد سدانش اون ظاهر کلاسیک را از دست میداد و مجبور میشدن سقف را بلند بگیرند برای جاگزاری باتری ها در کف و خودشان گفتند که در طراحی کراس اوور مشکلی برای جاگزاری باتری های رایج ندارند.
فردا هر شرکتی در چین بخواد خودروی برقی تولید کنه برای تامین باتری تنها گزینه ها شرکت های چینی هستند چون خارجی ها اونجا کارخانه تولید باتری با ظرفیت بالا ندارند.
حتی یکی از مدیران تویوتا در ادامه ی گفتگو گفته که تویوتا در حال توسعه ی باتری حالت جامد هست و بعد از اطمینان از عملکرد در تولیدات آینده خودش از آنها بهره میبره و در حال حاضر گزینه های تامین باتری پاناسونیک و GS YUASA و byd هستند.
ممکنه این اخبار برای اونهایی که ضد ژاپن بوده و در سنگرها و خاک ریزهای تسلا و چین پنهان شدن از این اخبار خوشحال باشند اما با عرض تاسف میگیم این خبرها در آینده تبدیل به کابوس خواهد شد چون با گرگ بارون دیده که همواره بهترین روش ها در تولید و مدیریت داره روبرو میشوند و با همین روش هوندا و نیسان هم وارد شده و بازار در دستانشان.