هرچند علاقهمندان به خودرو بیشتر با پیشرانههای V8 و V12 هیجانزده میشوند اما در جهان ماشین موتورهای شش سیلندر بسیار جذابی هم ساخته شده و میشوند. یکی از مصادیق این موضوع، پیشرانههای شش سیلندر خطی B58 و S58 بامو هستند که جزء بهترین موتورهای شش سیلندر تاریخ محسوب میشوند. حال برای نشان دادن تواناییهای پرفورمنس این موتورها، هاگرتی آنها را در برابر دو پیشرانهٔ بیرحم قرار داده است.
اولین رقیب برای پیشرانههای بامو لکسس IS500 است. یک سدان کامپکت با یک موتور V8 بزرگ زیر کاپوت که ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو در برابر سوپرا قرار میگیرد که از موتور B58 با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. هرچند شاید این درگ چندان عادلانه به نظر نرسد اما نهتنها سوپرا پیروز میشود بلکه این کار را با اختلاف قابلتوجهی انجام میدهد. البته وقتی بدانیم سوپرا حدود ۲۷۰ کیلوگرم از IS500 سبکتر است و ضرایب دندهٔ آن ۲۵ درصد کوتاهتر هستند که به شتاب گیری بهتر کمک میکنند، شاید این اختلاف خیلی عجیب به نظر نرسد.
سپس سوپرا بهعنوان پیروز درگ اول به مصاف باموهای M240i xDrive و M340i میرود که هردو از همان موتور B58 استفاده میکنند. خروجی موتور در اینجا نیز دقیقاً با سوپرا یکسان است و به همین دلیل، M240i به لطف برخورداری از سامانۀ چهارچرخ محرک، پیروز درگ میشود و M340i به دلیل وزن سنگین خود نمیتواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند.
پس از این درگها نوبت به آتشبازی M4 xDrive کامپتیشن میرسد یعنی خودرویی که از موتور S58 استفاده میکند. این نسخهای قویتر از موتور B58 محسوب میشود که به لطف ضریب تراکم بیشتر، بوست بیشتر توربو و پیستونهای فورجکاری شده، ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. هاگرتی اما برای M4 رقیب بسیار قدرتمندی را در نظر گرفته است. این یک سوپرای نسل چهارم است تیونینگ شده است که زیر کاپوت آن یک موتور 2JZ تقویتشدهٔ ۳.۲ لیتری با نیروی عظیم ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت پنهان شده است.
در آغاز درگ، سوپرا با مشکل تأخیر توربو مواجه است و به همین دلیل M4 به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و لانچ کنترل، بهراحتی جلو میافتد. بااینحال، در ادامه وقتی توربوشارژرهای سوپرا با تمام توان وارد عمل میشوند، این کوپهٔ وحشی ژاپنی خود را به رقیب آلمانی رسانده و پیش از رسیدن به خط پایان از آن عبور میکند. البته باید توجه داشت که M4 یک خودروی استاندارد کارخانهای است که هرکسی میتواند آن را بخرد و عملکرد آن در برابر خودرویی تیونینگ شده با بیش از دو برابر قدرت بسیار چشمگیر است.
AMIN JAFARI
۱۴ شهریور ۱۴۰۱عشق است ب.ام.و
aryan 25
۱۴ شهریور ۱۴۰۱انتخاب من سوپرای قدیمی
احمدرضا
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ویدئوهاش باحاله
مخصوصا فیلمبرداریش
Si
۱۴ شهریور ۱۴۰۱بی ام و و دیگر هیچ
پیام
۱۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا طراحیهای تویوتا فاجعه هستن!!!
phonix
۱۴ شهریور ۱۴۰۱طراحی سلیقه ای می باشد
viper2
۱۴ شهریور ۱۴۰۱قطعا اگر لندکروز جی ۸۰ رو ببینید کلمه فاجعه به بی نظیر تغییر میکنه
سپهر
۱۵ شهریور ۱۴۰۱لندکروزر که خیلی زشته و فقط گندس
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱گنده هم نیست در برابر جی کلاس 4×4² و رم تی آر ایکس و فورد رپتور و هامر ها کلا که خیلی بزرگتر از اون هستن کوچیکه و کوچیک به نظر میرسه در برابرشون
لندکروز الان هم اندازه دیفندر جدیده که اگه به میلیمتر در نظر بگیریم دقیقا همون دیفندر هم از لندکروز مقداری بزرگتره هرچند به میلیمتر ولی بازم دیفندر هم بزرگتر از لندکروز به حساب میاد ولی مام میگیم با ارفاق هم اندازه لندروور دیفندره که به گرد پای اون بالایی ها نمیرسه از هر لحاظ
کارشناس خودرو
۱۵ شهریور ۱۴۰۱آره حرفت درسته فقط بزرگه و قدرتمنده که اونم ۲۸۰ اسب بخار هست چندصداتا ماشین چینی وجود داره که اسب بخار ۴۰۰تا ۶۰۰ حتی ۱۰۰۰تا هست
Reza Waffen SS
۱۴ شهریور ۱۴۰۱سوپرا نسل قدیم چقدر بامزس
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۴ شهریور ۱۴۰۱تویوتا چقدر کم عقلی آخه.درسته انجین 6 خطی بیمر سلطانه ولی وقتی 1jz و 2jz به همراه سری bنیسان هست نمیسه به 6 خطی دیگه فکر کرد.من بعد انجینهای پوشراد آمریکایی دیوانه انجینهای ژاپنی هستم که سلطان 2jz صدره.یادش بخیر درگ تهران بود بهنام مرادی انجین sr20 رو جا کرد داخل پراید رکورد 13 ثانیه رو ثبت کرد پانمرا 4ای با 400 اسب حتی به گردش نرسید.این انجین برا نیسانه و تو هر سیلندر 5 سوپاپ داره.
viper2
۱۴ شهریور ۱۴۰۱داداش پس انجین tb نیسان چی؟ tb48 رو تقویت کردن پورشه ۹۱۸ رو گرفت . حدود ۲۰۰۰ اسب بخار . جر بده اسفالتو برات
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱در هر صورت مهم نیست چون به گرد پای انجین های ۸ سیلندر امریکایی نمیرسه و تو تیونینگ خدای تیونینگ همون ۸ سیلندر های امریکایی هستن و دست برتر رو دارن تو پرفورمنس هم بازم همون امریکایی ها برتری دارن اروپایی هایی مثل فراری و مرسدس هم هستن در کنارشون که دست برتر رو دارن تو آفرود هم بازم همون امریکایی ها دست برتر رو دارن با فاصله زیاد
JDM lover
۱۴ شهریور ۱۴۰۱به به سوپرا mk4 😈😍
یکی از تیون پذیر ترین انجین ها رو داره
البته نسخه فابریک سه لیتر حجم داره ولی این یکم زیادترش کرده رسونده به ۳.۲ لیتر
ارزوی هر ماشین باز و JDM بازه
Payfast
۱۴ شهریور ۱۴۰۱کوروت و موستانگ کاثورث و کایوت : نخوندم🗿
phonix
۱۴ شهریور ۱۴۰۱حقیقتا همه اینایی که گفتی در باربر ماشین هایی که خالق سبک jdm هستن هیچی نیستن
اینا سال ها ستون های مسابقات خیابونی بودن هنوز هم هستن
انقدر خوب وبدن که خود شرکتها هم دیگه نمیتونن مثلشون بسازن
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۴ شهریور ۱۴۰۱JDM درسته اینا فقیرا و کند ذهنانی هستن که هرجایی فکرشو کنی میپلکن و ایموزی سنگ میزارن, درش شکی نیست عزیز.
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا در بحث تیونینگ جی دی ام و رفقا کلا هیچی نیستن در برابر ۸ سیلند های جاودانه امریکایی مثل انجین همی و انجین های ال اس که با فاصله زیاد دست برتر رو دارن هم بالاترین قابلیت تیونینگ بی نهایت رو دارن و هم با دوام ترین هستن و هم عملکرد بالایی دارن تو پرفورمنس هم که انجین های اروپایی دست برتر رو دارن در کنار امریکایی ها کلا در همه موارد دست برتر رو دارن
جایی که انجین های ۸ سیلندر امریکایی جولان میدن در اون توان و قدرت انجین های تو جی زی و آر بی متلاشی میشن و هیچی نیستن و نابود میشن در برابرشون
PURIYA
۱۴ شهریور ۱۴۰۱این سوپرای قدیمی خیلی جذابه لامصب ولی بدبختی اگر بخوای بخرییش باید ۱۲۰ هزار دلار یا بالاتر بسلفی نمیدونم چرا انقدر گرونه
R@min
۱۴ شهریور ۱۴۰۱بنظرم ستاره این کلیپ جذاب، M4C هست.
یه ترکیب بی نظیر از همه چی.
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱…. و آلمان فن ها عشق میکنن با درگ های انتخابی در پدال!!!!
A.A.S
۱۴ شهریور ۱۴۰۱سوپرای کلاسیک❤💥
meysam
۱۴ شهریور ۱۴۰۱اه اه آخرش یارو رفت سوار چی شد
خیلی طراحی بدی داره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱میثم کاملا معلومه که از خودرو چیزی حالیت نیست بنده نه طرفدار بی ام دبلیو هستم نه سوپرا اما هردو اینها شاهکار های تمام نشدنی هستن سوپرا رو نمیدونم اما بی ام دبلیو رو به خاطر علاقه دیدم در المان بنده دو بار به المانرفتم یک بار برای دیدن کونیخزگ و شیرون بار دوم برای تفریح که عشق خودرو بهم مجال نداد و به نمایندگی بی ام دبلیو برای دیدن این شاهکار رفتم شماها فقط بلدین گوهر افشانی تو این سایت کنین در صورتی اصلن به ماها ماشین باز نمیگن
BMW
۱۴ شهریور ۱۴۰۱انتخاب من بی ام و هست دیگر هیچ
PURIYA
۱۴ شهریور ۱۴۰۱سن ایچ و دیگر هیچ🍊😂
Taha Malek
۱۴ شهریور ۱۴۰۱Is that a ، is tha… ،Yoo is that a supraaaaaaaaaaaaaaaaa
Omid
۱۵ شهریور ۱۴۰۱M4 با اینکه 510 اسب بود تو شتاب سوپرا رو زد و اینو بگم که سوپرا تقویت بوده 1250 اسب بود این دیگه با عقل جور در نمیاد حد اقل m8 رو با سوپرا 1250 اسب بود می گزاشتن
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۱آره دیگه این شاهکار دیگه هنر ب ام و هست که اینقدر بازدهی بالا و پرفورمنس بالایی داره که با اسب بخار کمتر عملکرد بسیار بالایی داره و نشون دهنده مهندسی برترش هست
خود ب ام و m5 واقعا یه چیز تمام عیاره و سنگ محک در زمینه خودشه و سوپر سدانی هست که جی تی ها رو شرمنده میکنه و حتی با سوپر کار ها شاخ به شاخ میشه
کلا برتری ب ام از آلمان ( اروپا ) و امریکا هم از طرفی دیگه در همه چیز مشخصه و دست بالا و دست برتر رو دارن و در همه چیز اول و برتر و سطح بالا هستن