هرچند تویوتا برای عرضهٔ خودروهای لوکس برند لکسوس را ایجاد کرد اما با برند خودش هم مدلهای لوکس قابلتوجهی را عرضه کرده است.
تویوتا در سراسر جهان بهعنوان یکی از قابلاعتمادترین برندهای خودروسازی شناخته میشود. این شرکت اما بیشتر با خودروهای اقتصادی و ارزانقیمت شناخته میشود و به همین دلیل، شاید خیلیها ندانند که تویوتا خودروهای گران و لوکسی هم تولید میکند. البته منظور ما خودروهای لکسوس نیست بلکه در مورد خودروهای لوکسی صحبت میکنیم که با نشان تویوتا عرضه شده و میشوند. برای درک بهتر این موضوع، قصد داریم در ادامه به هشت نمونه از لوکسترین و گرانترین خودروهای تویوتا نگاهی داشته باشیم که هیچگاه نشان لکسوس نداشتند. این خودروها نشان میدهند که تویوتا میتواند در کنار لکسوس، حتی با برند اقتصادی خودش هم خودروهای لوکس و گرانقیمتی را به خریداران بفروشد یعنی کاری که برخی از خودروسازان در انجام آن ناکام بودند.
تویوتا سنچوری
مطلب را با یکی از لوکسترین و گرانترین خودروهای تویوتا یعنی سنچوری آغاز میکنیم. این ماشین مظهر تجمل ژاپنی است و از آن بهعنوان رولزرویس ژاپنی یاد میشود. پیشینهٔ سنچوری به سال ۱۹۶۷ بازمیگردد یعنی زمانی که برای اولین بار بهعنوان خودروی مجللی برای مقامات دولتی و خانوادهٔ سلطنتی ژاپن معرفی شد و تقریباً برای ۳۰ سال بدون تغییر باقی ماند. تمام عناصر سنچوری روی تجمل بدون زرقوبرق تمرکز دارد. بهعنوانمثال، در داخل خودرو بجای چرم از پارچههای پشمی استفاده شده که راحتی بیشتری دارند. نسل دوم سنچوری به مدت دو دهه از سال ۱۹۹۷ با پیشرانهٔ ۵ لیتری V12 تولید شد و سپس در سال ۲۰۱۸ جای خود را به نسل سوم با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 هیبریدی داد.
تویوتا آلفارد
هرچند مینیونها در بازارهای آمریکا و اروپا بسیار کمرنگ شدهاند اما این خودروها در آسیا و بهویژه چین هنوز بسیار محبوب هستند. یکی از لوکسترین مینیونهای که در این بازارهای آسیایی عرضه میشود، تویوتا آلفارد است. این خودرو با صندلیهای کاپیتانی با زیر پایی، نورپردازی داخلی گسترده و حتی آپشنهایی مثل یخچال و ماساژور صندلیها، فضایی مجلل در حد سدانهای پرچمدار را فراهم میکند اما با امکان ورود و خروج بسیار آسانتر، برای استفادههای خانوادگی بهمراتب بهتر از یک سدان یا شاسیبلند است. لکسوس هم بر اساس همین خودرو مینیون لوکسی بنام LM تولید میکند.
تویوتا کراون سیگنیا
کراون که نامی بسیار باسابقه در سبد محصولات تویوتا محسوب میشود، همیشه مترادف با تجمل بوده است اما طی سالهای اخیر، تویوتا این نام را به یک خانواده تبدیل کرده که یکی از اعضای آن کروان سیگنیا است. این خودرو با ارائهٔ سواری راحت و مصرف سوخت پایین در پکیجی جذاب با قیمتی ارزانتر، باعث میشود خریداران در انتخاب لکسوس RX تردید کنند. کراون سیگنیا در داخل از تکنولوژی و احساس لوکس گرفته تا تناسب و کیفیت، در حد لکسوس است. این خودرو همچنین از تمام ساختههای تویوتا در داخل ساکتتر است. به همین دلیل، کراون سیگنیا بهراحتی میتواند با برند لکسوس به بازار عرضه شود.
تویوتا سنچوری SUV
سنچوری SUV یک شاسیبلند فوق لوکس است که با الهام از سدان نمادین سنچوری ساخته شده و تویوتا امیدوار است بتواند در بخش فوق لوکس با خودروهایی مثل بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان رقابت کند. سنچوری SUV به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 پلاگینهیبریدی با بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که سواری آرام و ساکتی را فراهم میکند. این عدد شاید خیلی زیاد به نظر نرسد اما برای شاسیبلندی که فقط روی راحتی تمرکز دارد کافی خواهد بود. سنچوری از ظاهری مشابه کالینان، درهای متقارن و تکنولوژیهای بیش از آنچه بتوانید باور کنید بهره میبرد. این خودرو نقطهٔ اوج تجمل تویوتا است و ژاپنیها آنقدر به آن اعتقاد دارند که قرار است برخلاف سنچوری سدان، در بازارهای خارج از ژاپن هم عرضه شود.
تویوتا کرستا
کرستا همراه با مدلهای کریسیدا و چیسر، بخشی از خانوادهٔ سدانهای میان سایز تویوتا بود که با پیشرانههای بزرگتر و کابین راحتتر، تجربهٔ لوکستری را از دو مدل دیگر ارائه میکرد. کرستا در نسل چهارم با متریال درجهیک و تکنولوژیهایی مثل سیستم تعلیق تطبیقی، نمایشگر ۶ اینچی با قابلیت پخش تلویزیون، کنترل تهویه و… که در اوایل دههٔ ۹۰ پیشرفته بهحساب میآمدند، گامهای بزرگی به سمت جایگاهی بالاتر در بازار برداشت. علاوه بر این، طراحان تویوتا در داخل نیز با تودوزی چرمی، تریم چوبی و صندلیهای راحت، فضای مجللی را ایجاد کرده بودند.
تویوتا کراون مجستا
مجستا نسخهای لوکستری از کراون بود که تجمل این نام را به سطحی بالاتر ارتقاء داد و برای سه دهه پرچمدار تویوتا در کشورهای مختلف محسوب میشد. این خودرو که برای رقابت مستقیم با سدانهای فول سایز برندهای لوکس باسابقه طراحی شده بود، با بهرهمندی از ویژگیهای لوکس و تکنولوژیهای پیشرفته، از دیگر محصولات تویوتا متمایز میشد. در مجستا همهچیز نسبت به کراون معمولی ارتقاء پیدا کرده بود و در سال ۲۰۰۴ ویژگیهای جدیدی مثل اولین سیستم مدیریت یکپارچهٔ پویایی و کروز کنترل راداری به آن اضافه شد. کراون مجستا حتی به سیستم کمک پارک و سیستم پیش از برخورد هم مجهز بود که در سال ۲۰۰۴ در خودروهای بسیار کمی دیده میشد. ویژگیهای دیگری مثل سیستم تعلیق بادی و صندلیهای چرمی هم کراون مجستا را به یک سدان لوکس واقعی تبدیل کرده بودند که تجربهٔ راندگی همتراز با بهترینهای دنیا را ارائه میکرد.
تویوتا 2000GT
از 2000GT بهعنوان اولین سوپرکار ژاپنی و نمادی از توان مهندسی تویوتا یاد میشود. این خودرویی بود که توجه جهانیان را به تویوتا جلب کرد. 2000GT که بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ تولید شد، یک گرند تورر شیک و لوکس بود که توانایی تویوتا در رقابت با بهترین خودروهای اسپرت دنیا را نشان داد. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری شش سیلندر خطی مجهز بود که با همکاری یاماها توسعه پیدا کرده بود. سیستم تعلیق مستقل پیچیده و ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ هم تکنولوژیهای پیشرفتهای برای آن زمان بودند که در 2000GT دیده میشدند. این ماشین در بیرون با کاپوت کشیده و خطوط سیال، طراحی خیرهکنندهای داشت و در داخل از فضایی مجلل پر از چوب و چرم بهره میبرد. 2000GT امروز ارزشی میلیون دلاری پیدا کرده است.
تویوتا سکویا
هرچند سکویا در گذشته خودروی لوکسی نبوده اما در نسل جدید شرایط تغییر کرده است. سکویا در بالاترین تیپهای خود مثل پلاتینوم یا کپستون، مجموعهای از امکانات و ویژگیهای لوکس را ارائه میکند و بیش از ۸۰ هزار دلار قیمت دارد. در داخل این مدلها، صندلیهای چرمی درجهیک با گرمکن و تهویه، سیستم صوتی JBL و حتی تریم چوبی واقعی دیده میشود و برای سال ۲۰۲۵ ماساژور صندلی هم به این لیست اضافه شده یعنی آپشنی که معمولاً فقط در خودروهای مرسدس بنز یا کادیلاک دیده میشود نه یک تویوتا. به لطف این ویژگیها، سکویا جایگاه خود را در بازار ارتقاء داده و به مدلهای لوکس نزدیکتر شده است.
آرین
۱۳ شهریور ۱۴۰۳پیام:
تویوتا بدرد نمیخوره
تویوتا:
سلام پسرم
amirkhanzadeh
۱۳ شهریور ۱۴۰۳Gt 2000 جذابیت خاصی داره
جرمی کلارکسون
۱۳ شهریور ۱۴۰۳تو خیابون پارک نرسیده به میدان استاد نظری یه کریسیدا XL خاک خورده کنار پارک کرده ۱ ۲ ماه هست رد میشم از کنارش کسی نمیاد ببرتش
Mr wrong
۱۳ شهریور ۱۴۰۳یه جوری نوشتی پیام:تویوتا بدرد نمیخوره انگار جرمی کلارکسون اینو گفته
B
۱۳ شهریور ۱۴۰۳بنظرم کاربرایی که جو پستو بهم میزنن بلاک بشن بهتره
پیام
۱۳ شهریور ۱۴۰۳تویوتا فقط مدل کرستا 😂😂😂😂
JAPAN
۱۴ شهریور ۱۴۰۳جنسیس عشقه❤️
https://www.pedal.ir/hyundai/genesis-warns-90000-owners-to-park-outside-over-fire-risk/
https://www.pedal.ir/hyundai/%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3-g80-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/
Bentley
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ای کاش قیمتا هم میزدین
Yazdan
۱۳ شهریور ۱۴۰۳تویوتا سکویا چه ابهتی داره 🔥
froG-driVer
۱۳ شهریور ۱۴۰۳همه عالین.ولی سنچوری شاسی بلند از همه لیست بالاتره.حداقل برای من
امیرعلی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳طراحی بی اصالت و بی هویت
آرین
۱۳ شهریور ۱۴۰۳این ماشین در بیرون با کاپوت کشیده و خطوط سیال، طراحی خیرهکنندهای داشت و در داخل از فضایی مجلل پر از چوب و چرم بهره میبرد. ۲۰۰۰GT امروز ارزشی میلیون دلاری پیدا کرده است.
کراون سیگنیا در داخل از تکنولوژی و احساس لوکس گرفته تا تناسب و کیفیت، در حد لکسوس است
پیشینهٔ سنچوری به سال ۱۹۶۷ بازمیگردد یعنی زمانی که برای اولین بار بهعنوان خودروی مجللی برای مقامات دولتی و خانوادهٔ سلطنتی ژاپن معرفی شد
JAPAN
۱۴ شهریور ۱۴۰۳نکنه کره اصالت و هویت داره؟
زمانی که تویتا با رولزرویس رقابت میکرد کره کجا بود؟
محمد
۱۳ شهریور ۱۴۰۳امیدوارم سلطان تویوتا همچنان پر قدرت ادامه بده و در نهایت با همکاری با چین تولید و صادرات خودش رو گسترش بده.
hosen
۱۳ شهریور ۱۴۰۳عاشق سنچوری suv شدم
2000gt هم جوری دیگه ای میدرخشه
SS
۱۳ شهریور ۱۴۰۳جنسیس با کپی کردن از تویوتا شروع کرد (فیس جلو جنسیس 2008 کپی شده از کراون مجستا)
اما حالا کار به جایی رسیده که تویوتا از جنسیس کپی میکنه (سنچری SUV از جنسیس سری GV)
datsun
۱۳ شهریور ۱۴۰۳کی گفته این سبک چراغ واسه جنسیسه؟ جنسیس خودش کپی کار عالمه حتی لوگوش هم کپیه برو خدا جای دیگه روزیتو بده شرط میبندم تویوتا اصلا نیم نگاهی هم به محصولات درجه چندم کره نداره که همینم دست به دامان ژاپن بالا اومدن،
nima.jdm
۱۴ شهریور ۱۴۰۳حق
🇰🇷
۱۳ شهریور ۱۴۰۳۲ نکته رو اصلا ندونستی . یکی اینکه وقتی یه برند میخواد بنچمارک کنه ، میره از رو دست کسی اینکارو میکنه که اعتبار یا ویژگی بسیار بارزی داشته باشه مثل طراحی . مجستا نه طراحی ظریف و هنرمندانه ای داره نه اعتبار کافی . در متن هم گفته شده که فقط در بازار محدود حضور داشته و کمتر کسی مجستارو میشناسه
نکته دوم هم این که اگه از دید تو بین جنسیس ۲۰۰۸ و مجستا شباهتی هست ، دلیلی بر کپی نیست . همونطور که من هیچ شباهتی نمیبینم بین این دو
یه توضیح کوتاه هم بدم . هیوندای در اولین تجربه خودش در لوکس سازی ، خودروی جنسیس رو ساخت که بعدا برند مستقل شد . در طراحی و ساخت اون ماشین از رقبای آلمانی استفاده شد . خود هیوندای هنوز هم نمیدونه مجستا چیه چه برسه اینکه کپی کنه . بلکه از S کلاس و بیمر سری ۵ در ساخت و توسعه این خودرو استفاده کرد . ( تایید همون نکته اول که گفتم . برای ساخت محصول خوب باید از سنگ محک اون کلاس الگو بگیری یعنی S کلاس و سری ۵ . نه مجستا که معلوم نیست کیه و چیه )
برای مثال در شکل چراغ و جلوپنجره شباهت زیادی با اس کلاس وجود داره و در موضوع سواری ، هندلینگ و پایداری هم از بیمر استفاده شد
Galant.VR4(JDM)
۱۳ شهریور ۱۴۰۳کیه و چیه ؟ هیوندای بخواد نمیتونه سنگ محکش تویوتا بشه شما از واقعیت فرار میکنی
جنسیس تنها چالشش اینه ظاهر ماشیناش رو از بقیه الهام بگیره تولید کنه فروشش خوب بود حداقل یکی دو نسل ادامه میده خط طراحیشو اگرم برعکس این قضیه باشه طراحی جدید میزنه حالا فارغ از اینکه اصلا مشکل طراحی نیست برنده
برای همینه که طراحی امثال تویوتا شورولت یا بنز مهر یادگاری بر پیکر خودروسازین نه جنسیس
🇰🇷
۱۳ شهریور ۱۴۰۳همین «برندی» که میگی مشکل داره ، سال به سال فروشش داره میره بالاتر و در بازار برای خودش جایی پیدا کرده . کسی که از واقیعت فرار میکنه یکی دیگست
Galant.VR4(JDM)
۱۳ شهریور ۱۴۰۳اینکه جای خودش رو پیدا کرده عالیه و امیدوارم بهتر بشه اما اینکه یه جور میای میگی انگار تویوتا عددی نیست انگار سهام دار جنسیس و هیوندای هستی
کسی هم نگفت مشکل داره واقعیت رو میخوای بگم تویوتا پرفروش ترین و با دوام ترین خودروساز در کل دنیا سازنده انواع انجین با پتانسیل بالا طراحی های ماندگار و…. فاکتور های دیگه
حسن
۱۳ شهریور ۱۴۰۳عالی بود من همه را میدونستم
سنچوری و کراون و بقیه معروف هستن
ولی الفارد را تا تازه دیدم و خیلی خوشم اومد
به نظرم خیلی خوبه
Y_Rons
۱۴ شهریور ۱۴۰۳قیمتا رو می زدین بهتر بود من بابام می گفتم یکی خشکلشو واسم بخره😂😂😂
امپراتوری خورشید
۱۴ شهریور ۱۴۰۳همه بی نظیر هستن تویوتا 💪💪💪
تویوتا کراون مجستا خیلی خوشگل و با ابهته مخصوصا از نمای عقب ( جستجو در گوگل)
nima.jdm
۱۴ شهریور ۱۴۰۳همشون بی نظیرن
آرش
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اقا اون سنچوری ها منو یاد رولز رویس میندازه
حافظ
۱۰ مهر ۱۴۰۳فقط حضرت تویوتا