موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید تویوتا در نسخهٔ مسابقهای تا ۶۰۰ و در نسخهٔ جادهای تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.
تویوتا یکی از معدود خودروسازانی است که هنوز به پتانسیل پیشرانههای درونسوز اعتقاد دارد و خودروهای هیبریدی را به مدلهای تمام الکتریکی ترجیح میدهد. ازاینرو، شایعاتی از ژاپنی نشان میدهد که این شرکت هماکنون در حال توسعهٔ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که میتواند در نسخهٔ مسابقهای بدون هیچگونه نیروی کمکی برقی تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین انتظار میرود نسخهٔ جادهای این موتور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد درحالیکه نسخهای ضعیفتر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هم در نظر گرفته شده است.
اگر این گزارشات درست باشند، پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید تویوتا در نسخهٔ مسابقهای به ازای هر لیتر حجم موتور، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. فعلاً مشخص نیست که کدام خودروهای مسابقهای یا رالی تویوتا میتوانند از این پیشرانه استفاده کنند اما در مورد نسخهٔ تولیدی میتوان حدسهایی زد زیرا این نسخه برای خودروهای اسپرت آیندهٔ تویوتا مناسب خواهد بود. طبق گزارشها، تویوتا قصد احیای رودستر MR2 را در نسخههای بنزینی و برقی دارد و طبق شایعات، نسخهٔ پرچمدار GRMN این خودرو به پیشرانهٔ ۲ لیتری و سامانهٔ چهارچرخ محرک GR-Four مجهز خواهد بود. همین ترکیب را میتوان برای بازگشت سلیکا هم در نظر گرفت.
هرچند به این شایعات باید با دیدهٔ تردید نگریست اما طبق گزارشی از ژاپن، MR2 GRMN میتواند در تعداد محدودی صرفاً برای بازار ژاپن تولید شود. برای انتقال نیرو در این رودستر اسپرت هم ممکن است مثل GR یاریس و GR کرولا گیربکسهای شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک ارائه شود. این در حالی است که در ابتدای امسال، تویوتا خبر از توسعهٔ پیشرانههای ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری جدیدی بهعنوان بخشی از همکاری با سوبارو و مزدا داد. این شرکت تأکید کرد که پیشرانههای موردبحث بسیار کارآمد، قدرتمند، مناسب برای هیبریدی شدن و سازگار با سوختهای جایگزین خواهند بود.
تویوتا بهطور خاص اعلام کرد که موتور ۲ لیتری توربوشارژ جدیدش قدرت بیشتری نسبت به نمونهٔ ۲.۴ لیتری توربوشارژ کنونی خواهد داشت درحالیکه اندازهٔ کوچکتر و مصرف سوخت کمتری دارد. این پیشرانه همچنین مقررات سختگیرانهٔ آلایندگی کشورهای مختلف را هم رعایت خواهد کرد. علاوه بر این، سازگاری موتور ۲ لیتری جدید تویوتا با سوختهای کربن خنثی باعث میشود این پیشرانه بتواند حتی پس از ممنوعیت موتورهای بنزینی و دیزلی هم همچنان زنده بماند.
! i M α η δ υ α R
۲۷ مرداد ۱۴۰۳بزن زنگو …
کیان
۲۷ مرداد ۱۴۰۳زنگ واسش کمه، باید شیپور زد و هورا کشید
همه دنیا سرو انداختن پایین بدون دلایل کافی دنباله رو تسلا شدن و … ، الان همشون بدون استثنا از بزرگترین خودروسازها از برنامه های عجولانه عقب نشینی کردن و … ، تویوتا با تاکید به هیبریدی و اماده نبودن دنیا برای برقی شدن (اینکه اصلا درست هست یا نه، همچان سرجاش هست) برنده شد، تازه هنوز مونده تویوتا روی این موج هیبریدی سواریشو بگیره و …
امیدوارم المانیها هم مثل دهه اول 2000 دوباره ماشینهای روح دار تولید کنن، ژاپنیها مثه دهه 90 ماشینهای خاص تولید کنن، امریکاییها هم مثه دهه ها پیش تر تولیدات زیباشون و با اون روح و شخصیت احیا کنن.
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ژاپن دوباره برمیگرده الان نه حداکثر بیست سال دیگه که بازار از این اختلال در اومد
آلمانیها هم دوباره یه طراحی پخته پیدا میکنن
آمریکایی ها هم دوباره طراحی کتوکلفت میزنن
ایتالیا هم که فعلا سرجاشه ولی اسطوره ها دوباره کامبک میزنن مثل لانچیا و آلفا رومئو
🇰🇷
۲۷ مرداد ۱۴۰۳آره دیگه فیلم ایرانیه . آخرش عروسی میشه
کره و چین هم این وسط بوقن . این همه مشکلات صنعت خودرو هم همش شوخیه
اصلا درک درستی از زمان نداری . ۲۰ سال مگه کشکه ؟
چین تو همین ۲۰ سال از هیچ به اینجا رسیده
JaMsHiD_R1988
۲۸ مرداد ۱۴۰۳پیام بحث بازگشت اسطوره ها به بازار بود
الان چین و کره قراره تو ده پونزده سال از اکونومی سازی به ساخت اسطوره برسن؟
اصلا الان اسطوره ای دارن که بخوان بعدا دوباره به خط تولید برگرده؟
البته که با برقی سازی دیگه اسطوره ای ساخته نمیشه
همه چی میشه مثل موبایل
صفر تا صد هندلینگ چسبندگی گشتاور اسب بخار های چهار رقمی همه چی عادی میشه
هنر اسطوره سازی به بیرون کشیدن سی صد اسب از موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی بود
نه به باطری و آلمیچر
تو بحث بازگشت اسطوره ها ، شما با اون اسمت حرف نزنی بهتره
چون نه اسطوره ای از طرف چین و کره بوده ، نه هست و نخواهد بود
خیلی حرص نخور😉
حالا ژاپن
۲۸ مرداد ۱۴۰۳الفا و لانچیا خیلی وقت کامبک زدن و برگشتن ماشین های جدید الفا را ندیدی با هفتاد هزار دلار ماشین پانصد خورده ای اسب بخار موتور ساخت فراری میتونی سوار بشی آلفا عشق با یک هزارم قیمت فراری در حقیقت
Saeed Boroomand
۲۸ مرداد ۱۴۰۳دلیلش عجولانه بودن نیست، تویوتا توان رقابت توی حوزه ی برقی نداره. بجز این برقی شدن خودرو ها به امنیت ژاپن کمک نمیکنه. دلیل اصرار اروپا و ژاپن روی خودرو های هیدروژنی هم همین وبد که بتونن از توربین های بادی برق تولید کنن و اضافه ی برق رو هیدروژن کنن و وارداتشون رو کم کنن. ژاپن همینطور صنعت استیل پیشرفته ای داره که باعث شد صنعت خورور توی امریکا تقریبا تعطیل شه ،. مجدد هیدروژن آینده ی صنایع فولاده.
حالا ژاپن
۲۸ مرداد ۱۴۰۳برقی آره جمع میشه آلمان و آمریکا که شروع کننده بودن جمعش کردند کم کم ماشین های جارو برقی چینی هم جمع میشن حالا نگاه کن همون هیدروژن هم بسیار توی آب از بنزین و نفت بیشتر فقط باید پالایشگاه های بزرگ کاتالیزور هیدروژن بزنن این بهترین ایده هست مشتقات اون هم بعد سوختن آب یعنی کف خیابان ها خیس میشه
مزدا
۲۸ مرداد ۱۴۰۳تو ایران هم رو نیسان گاوی دو لیتری انداختن با نود دو اسب بخار !!🤪😑
Saeed Boroomand
۲۸ مرداد ۱۴۰۳حجم کم و توان بالا الزاما چیز خوبی نیست، بستگی به فاکتور های دیگه طراحی داره.
Ali
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ژاپنیا تو فکر اینن کار و کاسبیه آلمانیا رو خراب کنن😂
((فقط ی شوخی بود همین))
ولی ۶۰۰ اسب با ۴ سیلندر
ی همچین پرفورمنسی واسه آلمانی ها ۶ سیلندری میطلبه😂
Killer
۲۷ مرداد ۱۴۰۳همراه با قابلیت انفجار و یاتاقان
راستی باتری جامد چی شد؟ اونم قرار بود بسازن
Dark Knight
۲۷ مرداد ۱۴۰۳والا سلطان یاتاقان و از همه مهم تر آتش سوزی تو کل دنیا شناخته شده هست طوری که گفته میشه گروه های تروریستی مثل داعش یا القاعده میخوان از این به بعد به جای بمب بستن به خودشون و حمله های انتحاری از ماشین های کره ای استفاده کنن که هم خودشون زنده میمونن و هم به هدفشون یعنی ترور صد ها آدم در اثر انفجار و آتش سوزی شدید میرسن 😂😂
TRD
۲۷ مرداد ۱۴۰۳یه انجین درون سوز ساخت کره بگو که همینقدر توان داشته باشه
کره حتی با برقی هم بزور به این عدد میرسه
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳هر موقع با اکانت واقعیت اومدی جوابتو میدم. یکم از ایموبلایزر بگو برامون
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳جالبه یه روز کار لاو میاد ، پیام و کیلر نیست
یه روز پیام میاد ، اون دوتا نیستن
یه روز کیلر میاد ، اون دوتا دیگه نیستن
مثل اینکه بهم ربط دارن
الان پیام میاد میگه :
نههه نههه اصلا اصلا آی دونت من اصلا اکانت فیک دونت دونت
عمو مایک
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ببین کی به کی میگه انفجار و یاتاقان 😂😂😂
هیوندای ماشالله بن لادنی برا خودش شده😂😂😂
حالا ژاپن
۲۸ مرداد ۱۴۰۳انفجار و یاتاقان 🤣🤣🤣 تنها چیزی که از نیسان جونیور یا همون آبی نمیشه دید یاتاقان سخت ترین جاها را عین شیر میره سه تن بار میبره راحت سرعت اون تا دویست هم میرسه دیر به دیر خراب میشه اگر جنس ژاپن باشه افرود ترین مسیر ها را بدون آخ گفتن میره والا یک بار توی اسالم برف سه متر اومد بود فقط یادم تویوتا لندکروز و نیسان و نیسان پاترول بودند که راحت میرفتند یک دوست ما که جلو ما میرفت هیوندا سانتافه جدید داشت ده دفعه گیر کرد چون موتور ماشین ضعیف بود بعد نیسان پاترول راحت برای تمسخر از کنار ما وسط سه متر برف جارو کرد و رفت پشمای خود من ریخته بود تا شیشه برف بود
shirko
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ژاپن تو دنیا حرف اول و می زنه ولی امریکا و اروپا زیاد بهش اجازه نمی دن که از اونا زیاد سبقت بگیره ، اینم از قلم نندازیم قدرتش نسبت به حجم موتورش با کاواساکی h2r برابری می کنه .
NAVID@@98
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نه انفاقا حرف دوم رو میزنه اگه بخوادم نمیتونه سبقت بگیره !!!!!!
چون
🥇👑 هرچیز اول اروپا و آمریکا هرچیز اول هستن 🥇👑 و حرف اول رو میزنند !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
بعد از اونا هم اینه و فقط تو آسیا اوله ولی در جهان نه چون مثلا الن چندین ساله که مثلا مرسدس بنز با موتور M139 قویترین موتور ۲ لیتری جهان با ۴۷۰ اسب رو ساخته، تازه اگه این موتورو بسازن هنوزم به پای اون نمیرسه چون اینجا نوشته ۴۰۰ اسب !!!!!!!
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳من اصلا به بحث بین ژاپن و آلمان و آمریکا کاری ندارم . اینا که هر سه تاشون باهم فعالیت میکنن تعصب کشیدن فایده نداره
همین که هی بی ام و و تویوتا رو باهم مقایسه میکنیم کافیه درحالی که تویوتا اومده با کمک بی ام و سوپرا رو احیا کرده و سود خوبی هم کرد چون پلتفرم کاملی رو توسعه نداده و فقط به بی ام و کمک داده
ولی نوید جان
توی نسخه GR قدرت بالا تر میره ها !؟
توی متن فقط یه حدث زده
وگرنه تویوتا که تا ۴۰۰ اسب پیش رفته و تو نسخه مسابقه ایش هم ۶۰۰ اسب قدرت داره قطعا یه نسخه میزنه که حداقلش تولید محدوده که رکورد قدرت قوی ترین چهار سیلندر رو میزنه
حالا ژاپن
۲۸ مرداد ۱۴۰۳دقیقا موتور های تویوتا سوپرا جدید ساخت بی ام دبلیو یک عده فکر میکنن ژاپن بلوک شرق آخه بنده خدا ژاپن و حتی کره جنوبی بلوک غرب حساب میشن امریکا از خداش هم هست اون ها اول بشن چون بلوک غرب پیشرفت میکنه یک عده منبری نشستن براتون چرت میگن از جنگ بین آمریکا و ژاپن باورتان شده
reza342
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اوو 440 اولین و قویترین 4سیلندر دنیا بود
TRD
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اولا اون انجین قدرتای مختلفی داره . حتی نسخه ۳۸۰ اسبی هم هست . دوما موتور M139I در قدرتمندترین حالت تنها در ۲ محصول گرون قیمت و محدود بکار میره . فقط در C63 و GLC63 اونم تنها در مدلهای S E Performance
اما این انجین کاربری وسیعی داره و هم جاده اب هم اسپرت استفاده میشه . اگه موتور الکتریکی هم همراهیش کنه که دیگه واقعا جذابه هم آلایندگی رو میتونه پاس کنه هم پرفورمنس عالی
NAVID@@98
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ببینید چرا لزومی به مثال زدن بزرگانه
همون سال ۲۰۱۴ خودرویی معرفی شد به اسم رضوانی بیستMRBEAST که خود این خودرو رو نمیگیم ما الان درمورد موتورش حرف میزنیم
اون زمان اون ماشین با موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۷۰۰ اسب قدرت داشت با فاصله زیادی هم هم قوی تر از دیگران تازه کاملا جاده ای و قانونی نه اینکه فقط برای مسابقات باشه الان اینجا که داریم میبینیم گفت نسخه جاده ای فقط ۴۰۰ اسب برای مسابقات هم ۶۰۰ اسب که به ۷۰۰ اسب جاده ایم نمیرسه چه برسه به مثلا پورشه که با ماشین مسابقه لمان ۹۱۹ اوو ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشت اونم چندین سال پیش اونم انجین خورجینی
حتی حوالی سال ۲۰۱۴ یک شرکت آمریکایی اومدن یه موتور ۴ سیلندر ۳۰۰۰ اسبی ساختن elmer racing که اون البته برای مسابقات ریسینگ و درگ استفاده کردن ولی اگه میخواستن قطعا نسخه جاده ای با ۱۰۰۰ اسب بخار رو شاخشه فقط بحث خواستنشونه وگرنه از زدن میزنن.
میگم، کلا اینها فقط بحث مقایسه ای و اینکه دست برتر کیه و حرف اول رو میزنن
وگرنه ما هنوز هایپرکار های سطح بالا رو نگفتیم که دیگه اینها فقط خودشون رقیب خودشونن
بهر حال از این موارد برتر زیاد هست مثل اون که گفتم قویترین خودروی ۴ سیلندر جهان هم شد الانم مرسدسه
بیشترین قدرت به حجم هم همینطور
تازه گفتم هنوز بزرگان
🥇👑هرچیز اول اروپا و آمریکا هر چیز اول رو نمیگیم 🥇👑 که الان چندین هایپرکار از اونا هستن که اول هستن و حرف اول رو میزنن و فقط خودشون رقیب خودشونن این دیگه مثل روز روشنه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
اینم همون متن پدال از بهترین خودروها موتور پیشرانه ها با بیشترین نسبت قدرت به حجم
بیست اولین محصول شرکت رضوانی بود. نسل اول این خودرو بر اساس آریل اتم ساخته و در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. بیست از پیشرانههای ساخت کاسورث استفاده میکرد. قویترین نسخهٔ این خودرو که بیست X نام داشت، در سال ۲۰۱۶ با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر کاسورث معرفی شد. این موتور به لطف دو توربوشارژر بورگوارنر، ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و قویترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی جهان محسوب میشود.
اینا سنده هاااا کلا موارد زیاده … !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
JaMsHiD_R1988
۲۸ مرداد ۱۴۰۳عزیز جان ژاپن کلش اندازه بندر عباس و بندر لنگه و خوزستانه بعدش توی همین جای کوچیک دوتا بمب اتم خورده ، بعدش فاجعه اتمی درجه یک هم اتفاق افتاده
اگه ایران یا هر کشوری بود تا الان تعطیل شده بود حالا اصلا کاری به مساحتشم نداریم !
همین که اینو ساخته یعنی حرف هایی برا گفتن داره و خواهد داشت
تویوتا پنج بار پشت سر هم توی لمانز اول شده حتی توی امسال هم دوم شد که کلا چهارده ثانیه با نفر اول فاصله داشت پارسال هم بخاطر جشن صد سالگی باید یه اروپایی میبرد
افتخارات رالی و مسابقات GT3 هم حال ندارم بگم خودت با یه سرچ ساده میفهمی
فقط کافیه به کارنامه GT-R R32 نگاهی بندازی
یا کارنامه سوبارو و میتسوبیشی و تویوتا توی رالی
یا کارنامه هوندا توی فرمول وان که میفهمی ژاپنی که الان شده ژاپن الکی نیست !
تویوتا اگه توی بخش موتور اسپرت قرار بود کم بیاره ، نمیتونست فورد رو توی رالی مغلوب کنه
نمیتونست پورشه رو مغلوب کنه ( امسال پورشه سوم و تویوتا دوم شد . درسته این نسل از پورشه توی لمانز به پای 919 نمیرسه و یه افت بوده اما برای تویوتا صد در صد افتخار بزرگی بوده که تونسته جایگاهی بهتر از پورشه ثبت کنه . حالا اون پورشه هرچی میخواد باشه به هر حال برای تویوتا افتخار بزرگی بوده)
ممد ژانگولر
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ماشالله به تویوتا که با تمام قدرت به تولید انجینهای سوخت فسیلی ادامه میده و دنیارو از آلودگی محیط زیست نجات میده . ژاپنیا به خودشون میرسه غذاهای کم چرب و سالم و دستگاه بخور و یوگا و دستگاه تسویه هوا
به مردم دنیا میرسه فقط بفروش و پول پارو کن به هر قیمتی .👏
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ممد جان نمیخواد به ژاپنی ها ایراد بگیری و این حرفای بی سر و ته رو بزنی، برو اینو بگو که پیکان 50 سال پیش با مصرف صدی 20 لیتر هنوز داره کار میکنه، و ایرانخودرو و سایپا از این فرصت استفاده میکنن و با گرونتر کردن ماشینهاشون طرف مجبور باشه از همون ماشین قدیمیش استفاده کنه چون نمیتونه یکی جدید بخره، اتوبوس ها و مینی بوس ها و کامیون ها رو هم که هیچی اصلا ولشون کن وضعیت معاینه فنی رو هم که دیدیم اصلا اهمیت نمیدن. وقتی همین ژاپنی ها موتور 6 سیلندر هایبرید داری با مصرف صدی 2 3 لیتر و تقریبا کل ماشین های تویوتا و ژاپنی ها که به کم مصرفیشون معروفن. دیگه چی میخوای؟ خواهشا خواهشا بدون تحقیق و مطالعه و همینجور از رو هوا حرف نزنید. کور کورانه هم طرفدار این خودروهای برقی اشغال رو نکنید
ممد ژانگولر
۲۷ مرداد ۱۴۰۳داداش منو یاد آدمایی که درشگه داشتن مسافر جابجا میکردن انداختی .اونا ماشینای ساخت فورد که میدیدن میگفتن باز این ارابه مرگ امد . بعد که فورد شروع کرد به پیش فروش دیدن دارن عقب میوفتن رفتن تو صف خرید فورد . دنیا خیلی داره تغییر میکنه . این همه ماشین و برند بهتر از تویوتا در دنیا هست که هر کدومشون حرفی برای گفتن دارن اونوقت امدی گیر میدی به تویوتا . همش تعصبی بیش نیست . از درشگه سوارهای قدیم که کاروکاسبیشون کساد شد درس بگیر .
ی ساعت سوئیسی یا کاسیو هم کارتو راه میندازه ولی فقط زمانو نشون میده . ساعتهای دیجیتالی هم هست ۱۰۰ برابر ساعتهای معمولی بهت کمک میکنه .اینا همش بهونست میاری چشماتو از تعصب پاک کن درست میشی بعد میگی یادش بخیر ی ممد بود چه حرفهای درستی میزد ما نفهمیدیم.
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نه سلطان، تغییرات همیشه به معنی پیشرفت نیست چه میخواد فرهنگی باشه چه خودرویی چه هرچیز دیگه ای. میتونه عقب گرد باشه. اصلا گور بابای تویوتا، حرف من چیز دیگه ایه. شاید این قضیه برعکس شد شما یه روز گفتی یه بنده خدایی بود اینارو به ما گفت و نفهمیدیم. ولی اشکالی نداره مردم امروزی توهم دانایی دارن در صورتیکه هیچی نمیدونن هیچی. حتی خود من.
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳پ.ن: ضمنا ژاپن از پیشگامان سوخت های سلولی و هیدروژنی هم و تجهیز کردن موتورهای درنسوزش به باتری های پلاگین هایبرید بود، طوریکه خود تویوتا گفت تویوتا پریوس از یه گوسفند کمتر برای طبیعت ضرر داره هرچند من خودم به ماشین برقی و هیدروژن و باتری و این مسخره بازیها اعتقاد ندارم ولی خب…
محمد
۲۷ مرداد ۱۴۰۳تویوتا:اعتماد،تکنولوژی،مقرون به صرفه.
hosen
۲۷ مرداد ۱۴۰۳جونم تویوتا
تویوتا تو ساخت یه همچین پیشرانه هایی زبانزده
خوشحالم که همچنان دارن رو بنزینی ها کار میکنن.
این انجین قراره رقیب سرسختی واسه انجین m139 مرسدس باشه.
Boss 429
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ترکیبش با موتور برقی واقعا جذاب میشه . به راحتی میتونه ۶۰۰ اسب رو رد کنه . یا حتی لکسوس این انجین رو میتونه در محصولات اسپرتش بکار ببره . هم در اروپا هم امریکا به شدت بکار میاد چون اکثر خودروهای رقیب دارن قدرتای زیادی بدست میارن و محصولات اسپرت تویوتا هم یکی از ضعفاشون همیشه قدرت کمتر از رقبا بوده
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ششصد اسب رو که داره
با موتور برقی میشه بالای هفتصد و خورده ای
B
۲۸ مرداد ۱۴۰۳فکر کنم منظور دوستمون تولید انبوه هست که تو متنم اشاره شده در نسخه جاده ای ۴۰۰ اسبه
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Toyota-Engine-3.jpg
اصلا ولش کن
این چقدر قشنگه
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳دقیقا کاش سوپرا جدید این شکلی میبود نه یه ماشین دست دوم از بیمو💔
froG-driVer
۲۷ مرداد ۱۴۰۳از سازنده کرولاgr افسانه ای همچین چیزی بعید نیست
رامتین
۲۷ مرداد ۱۴۰۳به به. بهینه ترین موتور برای خودروهای کامپکت همین 2 لیتری توربو هست. در حالت عادی 300 اسب که کاملا کفایت میکنه و نسخه 400 اسبیش که محشر و بی رقیبه. چون آئودی از موتور 2.5 لیتری و یک سیلندر بیشتر، این توان را میگرفت.
گات
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بنازم تویوتااااااا لکسوس
مهدی
۲۸ مرداد ۱۴۰۳از فردا شوتی سوارا روی پژو بجای gti6 از این موتور استفاده میکنن😂😂😂
MADE IN USA
۲۹ مرداد ۱۴۰۳خیلی سخته ساختنش
مهندسی خیییلیییی پیشرفته و خفن میخواد
ولی بازم باید دید درمورد استهلاکش چی میگن