تویوتا ۲۰۰۰ با ارزش کلکسیونی ۲/۵ میلیون دلار شناخته میشود و حالا موزه تکنولوژی تویوتا پذیرای 2000GT برقی است که حدود ۱۱ سال پیش معرفی شد.
ژاپنیها در سال ۱۹۹۴ موزهای ویژه با نام رسمی موزه صنعت و تکنولوژی تویوتا را تأسیس کردند. در این موزه خودروهای پیشتولیدی و مخصوص تست حضور دارند و طرفداران دو آتشه تویوتا همواره از آن بازدید میکنند. لری چن که در حال حاضر یکی از مشهورترین بلاگرهای حوزه خودروست اخیراً راهی این موزه شده و در جدیدترین ویدئوی منتشر شده او میتوانیم گنجینهای ارزشمند از جمله مدل اسپرت 2000GT کاملاً برقی را تماشا کنیم.
در این ویدئو یک دستگاه 2000GT الکتریکی دیده میشود که از نظر طراحی ظاهری مشابه محصولات برقی نیست اما زیر بدنه آیرودینامیک خودرو قوای محرکه برقی قرار دارد. اگرچه اطلاعات زیادی از جزئیات خودرو منتشر نشده اما کاملاً مطمئنیم که این خودرو همان کانسپت 2000GT سولار الکتریکی است که ۵۰ مهندس تویوتا تولید کردهاند. دلیل اطمینان از این موضوع نوارهای سبزی است که در کابین بکار رفتهاند.
تویوتا 2000GT در حالت اورجینال خود از پوشش سفارشی با لوگوی تمامی کمپانیهایی که در فرایند ساخت شرکت داشتهاند سود میبرد. از جمله این شرکتها میتوان به پاناسونیک، دنسو و گنتکس اشاره کرد. کابین نیز تفاوت زیادی با مدل استاندارد ندارد و در آن صندلیهای چرم مشکی نصب شدهاند. البته برخی ویژگیهای منحصربهفرد 2000GT شامل آینه وسط از نوع دوربین ویدئویی و هفت نشانگر در داشبورد وجود خواهند داشت. این نشانگرها اطلاعات مربوط به شارژ باتری و پرفورمنس را نشان میدهند.
البته بزرگترین تغییر در زیر پوست خودرو رخ داده است. بجای پیشرانه ۶ سیلندر ۲ لیتری یک موتور برقی قرار دارد که ۱۶۱ اسب بخار قدرت را راهی چرخهای عقب میکند. باتری ۳۵ کیلووات ساعتی نیز از موتور برقی پشتیبانی میکند. ژاپنیها از این پروژه به عنوان خودروی دیوانهوار نام میبرند. یکی دیگر از ویژگیهای 2000GT برقی را میتوان سیستم صوتی خاصی دانست که باعث میشود عابران پیاده از حضور خودرو آگاه شوند و درعینحال حس سرعت نیز به راننده القا شود. ما نمیدانیم که این ویژگیها هنوز هم فعال هستند یا خیر اما بیشک پروژه موردبحث بسیار جذاب از کار درآمده است.
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۴۰۲نکنه این عاقبت تمام شاهکارهای مهندسی دنیاست ، یعنی دیگه با آرمیچرها طرف هستیم نه هنر و نبوغ مهندسی !
یه سوال :
دیگه چه دلیلی برای عاشق شدن میمونه؟؟؟هااان!
اما از طرفی ، عزیزان دلم ، خودردهای قدیمی و روحدارتون رو نفروشید که در آخر مثل اینکه آرمیچر میندازیم زیرشون و دوباره پرواز میکنن !
اما بیصدا بدون روغن بدون بوی بنزین ، اینا خوبه واسه دهه ۱۴۰۰ یا ۲۰۲۰ به بعد که به دنیا اومدن میان و خبری از اون همه ذوق و هنر ندارند !!!
نسل آینده فقط ربات تشریف داره نه انسانی که احساس داشته باشه !!!
طراحیشم که میسپارن به هوش مصنوعی دِ برو که رفتیم !!!
مردشورِ آینده رو ببرم با تمام راحتیها و آسایشی که داره !
PegaSus
۱ بهمن ۱۴۰۲آخ آخ آخ… کل مطلب به کنار، تو فقط اون لکسوس LFA و نگا کن آخه 😍 یکی منو بگیره، الاناست که ( به قول نون خ ) چهار پنج تا سکته ریز و درشت بزنم از اینهمه هماهنگی و زیبایی طراحیش… LFA یه افسانه ی جاودانه ست، جاش تا ابد تو قلب همه ماست ❤️
Arshia m3csl
۱ بهمن ۱۴۰۲کلاسیک برقی واقعا بده ترجیح میدم ماشین های کلاسیک تو موزه و کلکسیون شخصی بمونن یکجا تا اینکه موتور و گیربکس که هویتشون هست ازبین برن
H2
۱ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/1220083.jpg
تو این عکس پشت سلیکا یه کرونا سفید هستش
همسایه ما چندین سال پیش یدونه آبی رنگشو داشت باور کنین وقتی درجا روشن بود موتورش انقدر نرم و کم صدا کار میکرد که اصلا متوجه نمیشدین ماشین روشنه
واقعا عالی بودن اون ماشینا
parhamiof
۱ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/1220082.jpg
دلم رفت.
مجتبی .
۱ بهمن ۱۴۰۲حیف که این جواهررو به یک بدلی تبدیل کردن.
۱ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/electric-toyota-2000gt.webp
جواهر ؟
قیافه نداره
عجب
۱ بهمن ۱۴۰۲کسانی که نمیدانند تویوتا چیست تکلیفشان معلوم است اما کسانی هم که میدانند تویوتا چیست به دو دسته تقسیم میشوند : ۱- کسانی که فقط میدانند تویوتا چیست ۲- کسانی هم میدانند تویوتا چیست و هم به تویوتا باور قلبی دارند … پس همینجا معلوم میشود فرق بین دانستن و باور ، دو چیزی که گاها یکی دیده میشود اما خیلی تفاوت دارند
رامتین
۲ بهمن ۱۴۰۲خوشم میاد ژاپنی ها هر ایده ای داشته باشند سریع عملی میکنند.