تویوتا در بازار کالیفرنیا که شش سال پیش بااقتدار بر آن سلطه داشت، مغلوب تسلا شده و این زنگ خطری جدی را برای شرکت ژاپنی به صدا درآورده است.
تویوتا برای چندین دهه یکی از اصلیترین بازیگران بازار خودروی کالیفرنیا بوده است. در سهماههٔ دوم سال ۲۰۱۷، این شرکت ژاپنی با فروش ۹۰ هزار دستگاه، بر بازار خودروی کالیفرنیا سلطه داشت درحالیکه تسلا تنها ۴,۳۰۰ دستگاه فروخته بود. در سهماههٔ دوم سال جاری اما شرایط بسیار فرق کرده است. فروش تویوتا در این ایالات، بیش از ۲۰ هزار دستگاه نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرده و به ۶۷,۴۸۲ دستگاه رسیده درحالیکه فروش تسلا با افزایش ۱,۵۱۵ درصدی، به ۶۹,۲۱۲ دستگاه رسیده است. همچنین تسلا مدل Y هم به پرفروشترین خودروی کالیفرنیا تبدیل شده است.
این یک تغییر تاریخی در بازار محسوب میشود و همانطور که در کالیفرنیا رخ داده، در کل آمریکا هم رخ خواهد داد. بخشی از چالش تویوتا همان چیزی است که دیگر خودروسازان قدیمی هم با آن مواجه هستند. تسلا خودرو را به یک گجت هوشمند روی چرخها تبدیل کرده که مملو از هوش مصنوعی و بهروزرسانیهای نرمافزاری از راه دور است. بهعنوانمثال، بهروزرسانیهای مکرر سیستم تمام خودران تسلا میتواند بهبود قابلتوجه آن را در مقابله با برخی شرایط رانندگی به دنبال داشته باشد. این یک تغییر الگو است که دیگر خودروسازان هنوز در تلاش هستند تا به آن دست پیدا کنند.
نشریات ژاپنی از چالشهای تویوتا آگاه هستند و میدانند بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۲ به دلایل غیرقابل درک، در برابر تغییر به سمت خودروهای الکتریکی مقاومت کرده است. برخی کارشناسان هشدار دادهاند که تویوتا اگر به سمت انرژی و نرمافزارهای جدید حرکت نکند، ممکن است به همان سرنوشت برخی تولیدکنندگان بزرگ در صنعت تلفن همراه دچار شود که پس از ظهور آیفونهای اپل بهسرعت از صحنهٔ رقابت کنار رفتند.
اندیشکدهٔ پابلیک سیتیزن نیز ادعا میکند تلاشهای تویوتا برای ساخت خودروهای الکتریکی نصفه و نیمه است و بخش عمدهای از تولیدات این شرکت هنوز از پیشرانههای بنزینی استفاده میکنند:
بیش از ۵۰ درصد از خریداران جهانی خودرو به سمت بازار الکتریکی حرکت کردهاند. تویوتا باید به تولید خودروهای سوخت فسیلی مثل مدلهای هیبریدی بنزینی-الکتریکی پایان دهد تا به اهداف آبوهوایی دست پیدا کند.
در حال حاضر، تنها مدل تمام الکتریکی تویوتا در بازار آمریکا کراساوور bZ4X است. ادموندز پس از آزمایش یک bZ4X فول آپشن ۵۰ هزار دلاری آن را خودرویی توصیف کرد که اصلاً ارزش این قیمت را ندارد و در برابر رقبایی مثل هیوندای آیونیک ۵ و فورد موستانگ Mach-E بشدت مغلوب میشود. همچنین کراساوور الکتریکی تویوتا هرگز فنّاوریای قابلمقایسه با اتوپایلوت تسلا ندارد.
دلیل کمکاری تویوتا در زمینهٔ توسعهٔ مدلهای الکتریکی را میتوان مدیرعامل سابق شرکت «آکیو تویودا» (رئیس کنونی هیئتمدیره) دانست. وی معتقد بود موتورهای الکتریکی نباید تنها گزینه برای نسل بعدی خودروها باشند. مدل هیدروژنی میرای یکی از راهحلهای جایگزین تویوتا برای خودروهای الکتریکی است که در بازار کالیفرنیا کاملاً شکست خورد. البته به نظر میرسد مدیرعامل جدید شرکت «ساتو کوجی» به دنبال سرعت بخشیدن به توسعهٔ خودروهای الکتریکی و نرمافزارهای مرتبط است. بااینحال، مشکل فوریتر و بزرگتر تویوتا، رقابت با تسلا است یعنی شرکتی که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شود و این هدف هرسال بیشتر و بیشتر واقعبینانهتر به نظر میرسد.
منتقد سرسخت
۸ مهر ۱۴۰۲تسلا اصلا مشکلی برای تویوتا نبوده نیست و نخواهد بود .
H2
۸ مهر ۱۴۰۲@ منتقد سرسخت
نوکیا هم روزگاری مثل الان تویوتا بود
مقاله رو یکبار دیگه بخون حاجی
البته تویوتا بالاخره پذیرفت و برنامه های مفصلی داره
ولی تسلا خیلی خیلی خیلی قویه
و از تسلا بدتر، سونامی چینیهاست که داره شروع میشه
ببین با 21 هزار دلار چی ساختن
https://www.pedal.ir/chinese/changan-qiyuan-a07-sedan-2/
و چه بسا دامان تسلا رو هم بگیره
همونطور که خود ایلان ماسک هم بهش اشاره کرده
منتقد سرسخت
۹ مهر ۱۴۰۲حقیقتا ماشین های چینی خیلی حال به هم زن هستن و فقط میتونن بازار کشورهای جهان سوم رو نشونه بگیرن ، فکر این که آمریکایی های مغرور یه روزی ماشین چینی سوار بشن واقعا تخیلیه .
مشکی
۹ مهر ۱۴۰۲حالا هی زارت و زارت نوکیا رو مثال بزنید. نوکیا هنوزم که هنوزه سلطان مخابرات جهانه و هیچ شرکتی رو دستش نیومده. تنها شرکتی هم هست که اینترنت 4G رو برای کمک به ناسا تو کره ماه ایجاد کرد. نوکیا هنوزم لقب غول دنیای تلفن همراه رو داره…
پیام
۹ مهر ۱۴۰۲مخابرات چیه!!! مثل اینکه اصلا اخبار تکنولوژی رو دنبال نمیکنی!!!
پیام
۹ مهر ۱۴۰۲چین رو ول کن! به هیوندای اشاره بکن!
elonlion
۸ مهر ۱۴۰۲یه حرف از بزرگانمان
قبول کردن مشکل نصف راه حل است
منتقد سرسخت
۸ مهر ۱۴۰۲جمله زیبایی هست به شرط آن که واقعا مشکلی وجود داشته باشد .
پیام
۸ مهر ۱۴۰۲روز که رئیس تویوتا در مورد ماشین الکتریکی چرت گفت همون موقع گفتم که حرف مفت میزنه! اگه کارشناسای پدال یادشون باشه بارها به سرنوشت نوکیا و … شدن اشاره کردم و پیشبینی کردم.
(((برخی کارشناسان هشدار دادهاند که تویوتا اگر به سمت انرژی و نرمافزارهای جدید حرکت نکند، ممکن است به همان سرنوشت برخی تولیدکنندگان بزرگ در صنعت تلفن همراه دچار شود که پس از ظهور آیفونهای اپل بهسرعت از صحنهٔ رقابت کنار رفتند.)))
TRD
۸ مهر ۱۴۰۲مشکل تو اینه که فکر میکنی قراره همیشه تسلا در نقش اپل ، و تویوتا در نقش نوکیا باشه .
اما به هر حال این شرایط میتونه عوض بشه همونجور ک تسلا هم با ماسک ازین رو به اون رو شد و کسی هم انتظارشو نداشت .
نوکیا خیلی دیر وارد دنیای جدید و هوشمند شد ، وقتی هم اومد دیگ فایده نداشت و تقریبا فراموش شده .
اما دنیای خودروی برقی تو این ۱۰ سال دائم در حال تکامل و تغییر بوده و تغییرات بسیار بزرگتر هم در راهه .
کمپانیای چینی دارن به طرز عجیب و سریعی پیشرفت میکنن و تویوتا هم تمرکزش رو باتری حالت جامده و یقینا نتیجه ی جالبی هم خواهد داشت چون خطر رو خوب حس کرده و جای اشتباه نداره .
روزی که BYD و بقیه چینیا یا تویوتا ( با فناوریای جدید و باتری حالت جامد و … ) یا کمپانیای بزرگ دیگه مثل فولکس و غیره تمام برقی بشن و دستاوردای جدید بدست بیارن ، میتونن اینا هم جای اپل باشن .
قرار نیس همیشه حرف اول و اخر رو تسلا و ایلان ماسک بزنن .
تضمینی نیست که تسلا همیشه اپل باشه و بقیه مثل نوکیا .
نوکیا وقتی وارد بازی شد که رقبا همهی بازار رو گرفته بودن .
اما تویوتا هنوز پرفروش ترین جهانه …
H2
۹ مهر ۱۴۰۲👍💚
پیام
۹ مهر ۱۴۰۲اول یه نگاهی به کم شدن فروش تویوتا بکن بعدا حرف بزن! یسره نگو پرفروشه!!! دلده افت میکنه. برو اعداد رو بخون. بعدشم تا اون باتری جامدش بیاد ماها مایع شدیم و بعدش تبدیل به گاز میشیم!
منتقد سرسخت
۸ مهر ۱۴۰۲اتفاقا حرف های رئیس تویوتا کاملا منطقی بود . دنیا هنوز ظرفیت اینو نداره که همه از ماشین الکتریکی استفاده کنن فعلا همون هیبریدی جوابه تا ده بیست سال دیگه و حتی شایدم بیشتر .
پیام
۹ مهر ۱۴۰۲این نظر شما هست. هر موقع phd تو رشته محیط زیست گرفتی بعدا بیا صحبت کن. طوری نیگی جوابه که انگار میخوای واشر شیر آب بندازی! مثل اینکه ندیدید نسبت به بیست سال پیش چه قدر برف و … کم شده و چی له سر این سیاره اومده!
منتقد سرسخت
۹ مهر ۱۴۰۲شما هم هر وقت phd تو رشته مدیریت گرفتی برو بیا از حرف های رئیس تویوتا انتقاد کن و بگو چرت گفته .
H2
۹ مهر ۱۴۰۲منتقد سرسخت
👍💚
پیام
۹ مهر ۱۴۰۲اگه حرف رئیس تویوتا منطقی بود الان برای ساخت ماشین الکتریکی به غلط کردن نمیافتادن! من همون روزی که انتقاد کرد گفتم دلیلش اینه که عقب موندن و این عقب موندگی قابل جبران نیست پس انتقاد میکنن! الان استدلالم با توجه به دستپاچه شدن تویوتا برای ساخت ماشین الکتریکی ثابت شده. اون زمانی که من این استدلال رو کردم، هیچ کارشناسی جرات گفتنش رو نداشت! بارها گفتم که دیگه شرایط میتسوبیشی مثل زمان اسپانسر شدن فیلمهای جکی چان نیست! الان دارید میبینید که کارخونههاشون رو جمع میکنن! اینکه چهار تا خبر روز رو ببینی هنر نیست اینکه بر اساس مسائلی پیشبینی کنی هنره! حالا خواهیم دید که وضعیت ماشینهای الکتریکی ژاپن و کره به کجا میرسه. اندکی صبر کنید…
Anti Tesla
۹ مهر ۱۴۰۲Sony هم خیلی پسرفت کرده از ۲۰۱۸ به بعد.
کلاً بعد از اون زمان از خاورمیانه کشید بیرون.
یک زمانی پدرم می گفت همه ی همکار ها برای وسایل کامپیوتری و الکترونیکی اعتماد ۱۰۰ درصد داشتند و از خریدش شک نداشتند،آن وقت اینا همچین بازاری رو ول کردن☹️
خونه ما هرچی وسیله قدیمی دیجیتالی هست،ساخت سونی و پاناسونیک هست.
TRD
۹ مهر ۱۴۰۲بله . سونی ، پاناسونیک ، توشیبا ، سونی اریکسون و … بسیار خاطر انگیز هستن
اما یه نکته رو خدمتتون بگم . سونی نه تنها ارزشش کم نشده بلکه ارزش هر سهم سونی نسبت به ۲۰۱۸ و قبل اون رشد چشمگیری داشته . حیطه فعالیت سونی تغییر کرده .
در آغاز سال ۲۰۲۱ ، مارکت کپ سونی به بالاترین مقدار از سال ۲۰۰۰ به بعد رسید ( ۱۵۹ میلیارد دلار )
سونی سال گذشته به درامد خالص ۷/۸ میلیارد دلار رسید در حالیکه برای مثال سال ۲۰۱۰ ، تنها ۱۴۰ میلیون دلار درامد خالص داشت !
https://companiesmarketcap.com/sony/marketcap/
https://www.macrotrends.net/stocks/ch
arts/SONY/sony/net-income
منتقد سرسخت
۸ مهر ۱۴۰۲جاپون کوچولو جلو تسلا تحقیر شده ؟!😀
چند سالته شما ؟
Navid A J
۹ مهر ۱۴۰۲درواقع باید مینوشت تسلا، مشکل اصلی لکسسه. شخصا عده ی زیادی رو میشناسم که ماشینشون رو از لکسس به تسلا تغییر دادن و راضی هم هستن. تویوتا اتفاقا جایگاه رقابتی خودشو داره ولی از بابت قیمتی هم حساب کنیم، تسلا لکسس رو مغلوب کرده.
Homayoun
۸ مهر ۱۴۰۲عجیبه که یه شرکت با فقط ۴ مدل خودرو داره تبدیل میشه به بزرگترین خودروساز جهان .
متاسفانه ماسک داره دنیای خودرو رو به کسل کننده ترین حالت ممکن میرسونه و هر روز هم بهش نزدیکتر میشه در آخر خیابونهارو پر میکنه از خودروهایی با ظاهر و کابین ساده که حتی فرمون و پدالم ندارن
TRD
۸ مهر ۱۴۰۲فاصله زیادی داره تا بزرگترین خودروساز جهان .
تسلا سال گذشته ۱/۳ میلیون خودرو سراسر دنیا فروخت
اما تویوتا ۱۰ میلیون .
البته نمیشه از رشد سریع و نوآوری های تسلا در خط تولید چشم پوشی کرد .
rita
۸ مهر ۱۴۰۲دوستان قبل از نظر دادن یا خوندن نظرات حتما پناه بگیرید چون قراره بمبارون بشن
amir
۸ مهر ۱۴۰۲اینجا صحنه پیکار ژاپنی فن ها و کره فن ها خواهد بود
کیان
۸ مهر ۱۴۰۲تو مقاله پر واضح گفته ک تسلا دردسر تویوتا هست، این بزرگترین توهم هست ک کره مربا رو بخوایم برای خودروسازهای قدیمی حائز اهمیت بدونیم و …
هستن ک معرکه خالی نباشه و سیه لشکری باشند
پیام
۸ مهر ۱۴۰۲بنده خدا قدمت هیوندای که از تسلا بیشتره! فقط خودتون رو گول بزنید!!! طوری میگی که انگار هیوندای تو بخش الکتریکی کم برندیه!!!😂😂😂😂😂😂 خواهیم دید که هیوندای چی به سر تویوتا نیاره. فعلا که تو بخش الکتریکی فلجش کرده!
TRD
۸ مهر ۱۴۰۲این هم ازون مقاله هاست که یکم جای بحث داره .
تویوتا سال گذشته ، ۱/۷ میلیون خودرو در امریکا فروخت در حالیکه تسلا کلا ۵۳۶ هزار .
این آمار مقاله هم صرفا برای یک ایالته .
مطمئنا تسلا رشد سریعی داره اما تا رسیدن به اون آمار ، احتمال زیاد اون باتریای حالت جامد به سرانجام برسن و وضع ، متفاوت میشه . تمرکز تویوتا فعلا رو اون باتریای حالت جامده ظاهرا .
Enzo Ferrari 2008
۸ مهر ۱۴۰۲مربوط به عملکرد خوب تسلا بوده
که رقیب سامورایی ها بشه
Elmiraj
۸ مهر ۱۴۰۲((بخشی از چالش تویوتا همان چیزی است که دیگر خودروسازان قدیمی هم با آن مواجه هستند. تسلا خودرو را به یک گجت هوشمند روی چرخها تبدیل کرده که مملو از هوش مصنوعی و بهروزرسانیهای نرمافزاری از راه دور است.))
چیزی که از سالها قبل همین جا گفتیم اما مبتلایان به «توهم دانایی » شکست دادن تسلا را خیلی ساده فرض میکردن و میگفتن چون اونا یه قرن ماشین درون سوز میسازن ، پس ساخت یک خودروی الکتریکی هم براشون آب خوردنه و همین که اراده کنن تسلا رو نابود میکنن!!!
می فرومودن که اون روزا ارزش سهام تسلا هم افت میکنه چون حبابه و دلیل بالا بودن آن هم فقط ادعاهای ایلان ماسکه…!!!
آینده خیلی جالبتر از امروز خواهد بود…
blackwing
۹ مهر ۱۴۰۲برای شما تسلا فنها فقط یه معجزه بود که ایمان داشتین رو عقیده خودتون و فقط “زمان” این نتایج رو مشخص کرد و الان خوشحالین ، وگرنه باید آی کیو ۵۰۰ داشتین اگر ۳ سال پیش میتونستین این روزای تسلا رو “از قبل پیشبینی” کنید !!! 😉🍿
اون موقع که تحلیلگرای خارجی میگفتن حبابه ، تسلا متضرر میشه و… تن و بدن همه تسلا فنها سرتاسر دنیا میلرزید ، که نکنه تسلا فروپاشی بشه نکنه فروشش بیاد پایین یا نکنه خرید توییتر باعث بشه ایلان تسلا رو ول کنه ! شانس آوردین خدایی 😂
البته تو که تسلا نداری فقط یه کاربر طرفدار تسلا با عکس مدل رودستر هستی ، من فقط دارم با دیوار حرف میزنم🗿🗿
Elmiraj
۹ مهر ۱۴۰۲در دنیای تجارت و رقابت حرف زدن از معجزه و شانس نشانه بی اطلاعی محض هست ، چون این دو فقط مخصوص جوامع خرافاتی اند….
غیر از یک به اصطلاح کارشناس اروپایی ( که هیچ وقت هم اسمشو نگفتن ) تا به امروز هیچ وقت کوچکترین حرفی مبنی بر اینکه سهام تسلا حباب داره از زبان آنالیست های وال استریت به بیرون درج نکرده و این حرف نشان بی سوادی کامل هست چون کسی که اینو میگه کوچکترین شناختی از تسلا و برنامه های آیندش نداره…
اگر هم سالهای قبل پیش بینی ای در کامنت های من دیده ای و جدیدا هم دیدی برگرفته از نشریات شاخص EV و از زبان همین آنالیست های معروف بوده و خواهدم بود … من از هزاران کیلومتر دورتر و بدون مطالعه تخصصی در جایگاهی نیستم که در مورد آینده خودروهای الکتریکی تحلیل و پیش بینی کنم .
AMANTE
۸ مهر ۱۴۰۲شاید تسلا در آینده شبیه ی شرکت هایی بشه که با ظهور برند های دیگه از صحنه رقابت کنار بره.
درسته تسلا داره کار غیر ممکن رو ممکن جلوه میده و با چهار محصول در اکثر کشور ها فروش فوق العاده ای داره ولی همین تنوع کم در آینده میشه نقطه ضعف، همه نمیتونن ماشین الکتریکی مثبت ۴۰ هزار دلار بخر ان. بازار به ماشین هایی بین ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار هم احتیاج داره که برند هایی مثل همین تویوتا، فولکس واگن، جنرال موتورز، هوندا و….. قراره در آینده محصولات زیادی در این بازه داشته باشن.
GR
۸ مهر ۱۴۰۲بازارهایی مثل آفریقا ، هند و بعضی کشورای آسیای شرقی ، آمریکای لاتین و … آیا آمادگی و امکان استفاده فراگیر و گسترده از خودروهای برقی رو دارن ؟
در حال حاضر میانگین قیمت خودروهای برقی نسبتا بالاست و بخش قابل توجهی از مردم کشورای جهان دوم و سوم ، شرایطشو در حال حاضر ندارن که خودرو برقی بخرن . چه از لحاظ زیر ساخت ها چه از لحاظ توان اقتصادی مردم و … شرایط براشون مهیا نیست .
اما بعضی کمپانیا مثل تویوتا و برند های دیگه همیشه نگاه ویژه به این مناطق دارن و مطمئنا خودروهای برقی اقتصادیشون در آینده طرفدارای زیادی خواهد داشت .
اشکان
۸ مهر ۱۴۰۲تسلا ۲۵,۰۰۰ دلاری ام قراره بیاد…. انقدرم کم تنوع نیست!! مدل ارزون تر مطمئنا فروشش و زیاد میکنه !!
اپل ام تنوع نداره !! گوگل ام همینطور ، گوگل و یکی از سایت ها بررسی کرده بود که فروشش افزایش زیادی پیاده کرده بود در آمریکا ، برعکس بقیه برندها!
hamid
۸ مهر ۱۴۰۲دوستان عزیز من مثل همه عاشق صدایی که تو دور های بالا از موتور میاد هستم
هیچ کسی با ماشین بنزینی پدر کشتگی نداره ولی واقعا چاره ای نمونده
کره زمین هر ساله داره گرم تر میشه و خودرو های بنزینی نقش مهمی توش داره ، اون کلیب هایی که تو نت میبینید که بله خودر های برقی هم تولید باطریشون و ساخت برق ضررشون بیشتر همسون از معده هاشون میگن ، درسته اونا هم به محیط زیست ضرر میزنن ولی در مقایسه با بنزینی ها نسبتشون یک به ده هم نیست
من از خود ماسک خوشم نمیاد ولی قبول کنید تسلا از همه تو برقی ها جلوتره ، امیدوارم تویوتا و غیره هر چه زودتر از تسلا جلوتر بزنن تا این بازار تنوع بیشتر داشته باشه و هر چه زودتر شاهد ماشین های با مسافت های بالای ۱۰۰۰ کیلیمتری باشیم
منتقد سرسخت
۸ مهر ۱۴۰۲بله کره زمین داره نابود میشه اما علت اصلیش کارخانه ها و جمعیت زیاد هست شاید کل خودروهای الکتریکی و بنزینی مقصر ۱۰ درصد آلودگی جهان باشن .
مازیار
۸ مهر ۱۴۰۲مسئله “جوامع شهری” هست که در اونجا سهم آلایندگی خودروها به بالای هشتاد درصد میرسه
H2
۸ مهر ۱۴۰۲“” اون کلیب هایی که تو نت میبینید که بله خودر های برقی هم تولید باطریشون و ساخت برق ضررشون بیشتر همسون از معده هاشون میگن””
کاملا اشتباه میکنید
باتریها بشدت آلاینده هستن (فعلا)
ولی قرار نیست همیشه اینطور بمونن
hamid
۹ مهر ۱۴۰۲کامل بخونید نوشتم الاینده هستند ولی یک دهم بنزینی ها الایندگی ندارند
blackwing
۹ مهر ۱۴۰۲H2
جملهی “ اون کلیبهایی که تو نت هست…” منو یاد “آنتنهایی که در ریشه هیاهویی هست…” میندازه
SM
۹ مهر ۱۴۰۲هر تغییری میتونه عوارض مثبت و منفی داشته باشه. برقی شدن خودرو ها، عاشقان صدای موتورهای درونسوز رو از شنیدن این صدا محروم می کنه اما از طرف دیگه برای دوستاران سکوت و آرامش که منزلشان در کنار خیابانهای اصلی شهره، واقعا خبر خوبیه .
یک عده از نبود صدای موتور درونسوز ناراحت و عده دیگه ای که تعدادشون خیلی بیشتره از نبود این صدا خوشحال خواهند شد و شبها راحت تر می خوابن.
داوود
۸ مهر ۱۴۰۲در کوتا مدت تونسته میتونه این حس کنجکاوی و حس متفاوت بودن بنزینی و برقی رو در مشتری مخصوصا نسل جوان طبیعی دونست اما در بلند مدت و به خاطر تنوع عادی شدن
فرهاد
۸ مهر ۱۴۰۲بازم یه خوشی جدید برای کاربر tesla و ali nova 😒😒
فرهاد
۸ مهر ۱۴۰۲تویوتا قطعا این روز ها رو پیش بینی کرده بود ! آمار فروش تسلا از سال ۲۰۱۹ به طور عجیبی داره بالا میره و قطعا شبکه سوپرشارژر تسلا در این فروش بالا نقش اول رو داشته ! الان برقی هایی خیلی بهتر از محصولات تسلا تو بازار هستن ولی به دلیل عدم دسترسی به ایستگاه های شارژ درست و حسابی نمیتونن مثل تسلا پرفروش بشن ، مطمئن باشین تویوتا شکستش میده و بدجوری هم اینکار و انجام میده چون تو این سال ها خیلی اذیتش کرده ولی برای اینکار نیاز به کمی زمان داره تا این حس کاذب تسلا دوستی مردم یکم بیاد پایین و بعد نسل جدید برقی های خودشو بفرسته به بازار و در کنار این برقی های جدید میخواد به همراه فولکس واگن با ev go و electrify America قرارداد برای ساخت بیش از ۵۰ هزار ایستگاه شارژ تا سال ۲۰۳۰ ببنده ، زمین گرده یه روز نوبت تویوتا هم میشه
sina
۸ مهر ۱۴۰۲به نظرم آخرین شانس تویوتا باتری های تمام جامدی هست که سال 2027 قراره معرفی بشن و ادعا کرده که 1000 کیلومتر پیمایش دارن.
ممنون از پدال بابت ترجمه مقاله پیشنهادی
احسان
۸ مهر ۱۴۰۲من عاشق رقابت بین شرکت ها هستم و راستش نه دوست دارم تویوتا برنده باشه و نه تسلا! چند رقیب قدر تو بازار بهتر از یک شرکت مقتدر که همه رو زمین بزنه هست و من و شمایی که مصرف کننده هستیم سودمون در این هست ، البته اگر سهام دار شرکت ها باشید قضیه فرق می کنه! با اومدن چینی ها تسلا قیمتشو آورد پایین و در عوض تسلا باعث شد تویوتا تو استراتژیش تجدید نظر کنه و همه این ها باعث پیشرفت شدن.امیدوارم روزی تویوتا بتونه خودروی هیدروژنی رو جهانی کنه چون اگر هیدروژنی هم بیاد زودتر میشه روند آلودگی جهانی رو کم کرد.
محمد
۸ مهر ۱۴۰۲بزرگترین اشتباه تویوتا و بنز فروختن سهام شرکتی بود که جزو سهامداران اصلیش بودن ، گرچه اون موقع از فروختن سهام تسلا و سود بردن از تب موقت الکتریکی ( بنا به تصور خودشون) سود زیادی کردن ولی الان همون شرکت چه بسا داره موجودیت خودشون هم تهدید میکنه
بهزاد
۸ مهر ۱۴۰۲این مقاله های زرد دیگه عادی شده و از عکس و نوع مقاله مشخصه حداقل سه سال عقبه و نویسنده مقاله هم دست گذاشته رو ایالتی که بیشترین سوبسید برای خرید را پرداخت میکنه و شاید متوهمین درک نکنند که ۱۲ هزار دلار کمک برای تعویض خودروی درون سوز به الکتریکی به چه میزان شرایط را تغییر میده.
این شرایط نهایت ۲ الی ۳ سال دیگه پاربرجاست و بازار مثل امروز با چند مدل محدود برقی سر و کار نداره و ده ها مدل وارد بازار میشه.
جالبترین بخش توهم این مطالب اینجاست که به شرکت هایی نقد میزنند که تقریبا جامع ترین برنامه الکتریکی سازی را دارند و مثلا از فورد و جیپ و باقی برندها نقدی نیست و انگار مابقی مثلا فقط چند هزار خودرو میفروشن و کل بازار دست تویوتاست.
جالبه آسیایی ها باتریشو ، گیربکسشو ، دستگاه ساخت موتور ، ماژول های شارژشو ، طراحی قالب ها و اکثر سیستم های رباتیک و… را براش طراحی کردن و ساختن باز با این حال نویسنده اش نگران تولید کننده های شرق آسیاست.
حسین
۹ مهر ۱۴۰۲تویوتا، ۱۰ سال هست هر دو سال در مورد عرضه غریب الوقوع باتری های حالت جامد صحبت میکنه، در حالیکه داره بازار آمریکا رو به تسلا و بازار چین رو به بیوایدی واگذار میکنه. و طرفدارانش هم کلا تو فاز انکار حقیقت هستن. چه پایان تلخی.
بهزاد
۹ مهر ۱۴۰۲شما هم ظاهرا دچار نوعی تناقض هستی.
وقتی میگی واگذار کرده یعنی فروشش هر سال کاهشی بوده در حالی که ارقام اینو نمیگه و شما هم با توهم واگذاری داری خیال بافی میکنی.
این توهم ده ساله هم از زبانت نمیوفته و یک نفر یک جایی یک حرفی زده بعد شما به عنوان مرجع اونو چماق کردی.
توهم یعنی تولید ۲۰ میلیون خودرو در ۲۰۳۰ یا سوبسید و مشوق که باعث افزایش فروش و رقابت ناعدلانه شد که خیلی هم پایدار نیست.
منصور
۹ مهر ۱۴۰۲قیمت هر لیتر بنزین که معادل 9 کیلووات ساعت انرژی در خود دارد در ایالات متحده یک دلار است. بهای برق خانگی هم در این کشور 0.16 دلار به ازای هر کیلووات ساعت انرژی است (اعداد را از اینترنت بدست آورده ام). به عبارت دیگر انرژی الکتریکی معادل یک لیتر بنزین، 1.4 دلار یعنی چهل درصد گرانتر از بنزین عرضه می شود. پس در حقیقت سوبسید انرژی، بیشتر به بنزین تعلق می گیردتا به الکتریسیته
حسین
۹ مهر ۱۴۰۲دوست محترم فکر کنم این بیستمین باری هست که میگی تویوتا هر سال از باتری حالت جامد حرف میزنه. یبار جوابتو بگیر وقتی بهت میگیم از همون ده سال قبل زمان تولید انبوه این باتری ها رو بعد از 2025 معرف کرده بود. برو اول یه مقاله پیدا کن که نوشته باشه تویوتا قول حالت جامد رو واسه 2020 یا 2023 داده اونوقت بیا صدبار حرف تکراری بگو.
سطح کامنتای سایت فجیعه
AMIN JAFARI
۹ مهر ۱۴۰۲بازنده دنیای اینده حودرو میشه کمپانی تویوتا