تویوتا سوپرا A80 و نیسان GT-R R34 را میتوان جزو نمادهای صنعت خودروی ژاپن دانست. این دو خودرو علاقهمندان زیادی در بین طرفداران مسابقات درگ دارند. معمولاً زمانی که درباره مسابقات درگ صحبت میکنیم، قدرت و وزن را جزو فاکتورهای اصلی میدانیم. اگر خودرویی قویتر و سبکتر در برابر یک خودروی کمتوانتر و سنگینتر قرار گیرد تقریباً برای همیشه خودروی قویتر و سبکتر پیروز میدان خواهد بود.
البته همیشه هم اینطور نیست. برای مثال همین رقابت را در نظر بگیرید که کانال یوتیوب Officially Gassed برگزار کرده است. آنچه تماشا خواهید کرد صفآرایی تویوتا سوپرا A80 در برابر نیسان اسکای لاین GT-R R34 خواهد بود. اما درست همانند اکثر خودروهایی که این روزها دیده میشوند، این دو خودرو نیز تیون شدهاند. motor1 می گوید سوپرا تغییرات متنوعی را تجربه کرده که شامل قطعات فیبر کربنی است. وجود یک توربو نیز به پیشرانه 2JZ کمک میکند تا این خودرو قدرت ۸۵۰ اسب بخاری تولید کند. وزن سوپرای موردبحث نیز به ۱۴۰۰ کیلوگرم میرسد. نیسان GT-R R34 نیز تغییرات مشابهی را تجربه کرده اما قدرت ۶۷۲ اسب بخاری و وزن ۱۵۲۰ کیلوگرمیاش باعث میشود مزیتی نسبت به رقیب هموطن نداشته باشد. حداقل روی کاغذ که اینگونه به نظر میرسد.
اما این پایان داستان نیست. همانطور که میدانید نیسان قدرت تولیدی را به تمامی چرخ ها میفرستد درحالیکه سوپرا یک کوپه دیفرانسیل عقب است. نیسان همچنین به لاستیکهای نیمه چسبان تویو R888R مجهز بوده درحالیکه سوپرا A80 از لاستیکهای خیابانی پیرلی پی زیرو استفاده میکند. هر دو خودرو همچنین از گیربکسهای دستی سود میبرند. در این ویدئو دو نوع درگ برگزار میشود: اولی از نوع رولینگ بوده درحالیکه درگ دیگر از سکون خواهد بود. تویوتا سوپرا A80 پیروز درگ اول خواهد بود اما با مزیت کشش سیستم چهار چرخ محرک و مهارت قابلتوجه راننده نیسان اسکای لاین GT-R، در درگ از سکون شاهد شکست سنگین تویوتا هستیم. این اتفاق در حالی رخ میدهد که تویوتا قدرت بیشتر و وزن کمتری نسبت به رقیب دارد.
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱یه درگ مخصوص لذت بردن تینیجر ها .
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱درگ فقط جنسیس کوپه و سمند توربو تنها اسپورت اسطوره ای چوسان قدیم.
کاراکتر
۳ آبان ۱۴۰۱یک درگ بین تیگو و جنسیس(از دو خودروساز هم سطح) از شبکه پویا برای شما آندر تین ها آماده کردم چون درگ اسکای لاین ببینی شب خواب ترسناک میبینی
Payfast
۳ آبان ۱۴۰۱درگ فقط درگ بوگاتی شیرون با اسپیدتیل
mohammad
۳ آبان ۱۴۰۱داتسون درسته
۱۰۰ بار بنویس :)
بهنام
۳ آبان ۱۴۰۱🤣🤣🤣
Majid
۲۷ اسفند ۱۴۰۱یه جایی خوندم نیسان r34 قابلیت تنظیم انتقال قدرت به چهار چرخ یا فقط چرخ های عقب رو داره این حقیقت داره؟
amir1400
۳ آبان ۱۴۰۱خداییش افتخاراتی که اسکای لاین به تنهایی بدست آورده از کل صنعت کره بیشتره 🤣🤣🤣
Taha Malek
۳ آبان ۱۴۰۱miladzm: من وقتی دیدم طرفدارای یچیزی زیاد میگم اینا واسه بچه سالاس که خودم خفن بنظر برسم و همه فکنن من حالیمه
Hadi
۳ آبان ۱۴۰۱سوپرا: 👍🏼
GTR R34:👎
جناب ایکس
۳ آبان ۱۴۰۱هر دو، برای همین نه لایک میدم نه دیس میدم. انتخاب غیر ممکنه
MK4 or R34
۶ شهریور ۱۴۰۲supra:👍🏻👍🏻👍🏻
R34:👍🏻👍🏻👍🏻
Si
۳ آبان ۱۴۰۱فقط gtr ماشین مورد علاقم 😢😢😢
مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .
۳ آبان ۱۴۰۱اگه دیمن بود نشون میداد ، کت رو سر کیه !!!! ، 👍👍👍👍👌👌👌👌👌🤛🤜
amir1400
۳ آبان ۱۴۰۱بعد نیسان gtr آلفا میاد و دیمن رو میکنه تو قوطی 🤣🤣🤣
اردلان
۱۲ دی ۱۴۰۱یهو وایپر۳۳۰۰اسبی نیسانو از پشت بغل میکنه🌚🦍
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱عجب! این ماشینها حداقل ساخت ۲۷ سال پیشن
JDM
۳ آبان ۱۴۰۱بگذریم که سال 1990 چلنجری تولید نمیشد
و نیسان ار35 با شتاب 2.5 یکی از رقبای چلنجر حساب میشه
و اگه محدودیت قدرت دولت ژاپن نبود شاید ار 35 شتاب فراتر از این داشت
Payfast
۳ آبان ۱۴۰۱چلنجر و چارجر مگه تولید سال ۱۹۶۰ نبودن؟
matin
۳ آبان ۱۴۰۱داداش!!!
جلو اسمت نوشتی لمانی و ژاپنی و کره ای بعد میای میگی (اگه دیمن بود نشون میداد ، کت رو سر کیه )
Amirreza.M
۳ آبان ۱۴۰۱Miladzm هم یه مدت همش از دیمن حرف می زد😑
دانیال_Surrey،England
۳ آبان ۱۴۰۱((اگه دیمن بود نشون میداد ، کت رو سر کیه !!!!))
..
هنوز فرق کلاه و کت رو نفهمیدن بعد ادعاشون میشه!
..
از سردبیر میخوام که رو بَن کردن برخی کاربرا به شکل آیدی واقعا کار کنه.
واقعا سطح سایت روز به روز داره میاد پایین تر.
مگر اینکه واقعا دنبال کمیت باشین!!
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ آبان ۱۴۰۱احیانا کت رو رو سر نمی کنن تن می کنن
Nefarus
۳ آبان ۱۴۰۱کلا ماشینای دو دیفرانسیل توی رولینگ زیاد حرفی برا گفتن ندارن حالا میشه گفت اکثر اوقات،حالا اگه مسابقه اسکایلاین و سوپرا مثل دعوا نامو.صی نباشه کمتر از اونم نیست
خومم که سوپرا رو ترجیح میدم ولی نه به این
تیون بدنه ظالمانه ای که همچین قیافه ای برای سوپرا درست درست کرده.
کرگدن باواریا
۳ آبان ۱۴۰۱امان از اکانت های فیک !
بگذریم..
آمریکایی ها چه سردستی میشکونن سر این سوپرای معظم !
یه کلیپ تو یوتوب بود یارو پشت فرمان دوج ! یه جوری ذوق میکرد که یه سوپرا دیده انکار..🙃
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱یه کامنت گذاشتم زیر همین پدال حذف کرد این کاربر نه کامنتهاش میره واسه تایید و نه کامنتهاش که حاوی توهین به کاربرهاست حذف میشه پدال باید یه برسی انجام بده که چرا کامنتها به اختیار و سلیقهای حذف میشه همین باعث میشه کاربرها فکر کنن ایشون یکی از اعضای پداله.
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۱کرگدن باواری ااشتباهت همینه دیگه چون در این موردی که گفتی
آماتور ها و پچه پایین شهر هاشون واسه سوپرا ذوق میکنن. اونهایی که دیدی
از اون طرف حرفه ای ها و کار بلد ها و متخصصان و دانا ها و عاقل ها برای خود همون امریکایی ها تو امریکا و اروپایی ها تو اروپا ذوق میکنن
نهایت توانی هم که از موتور شیش سلیندر این ماشین ها میشه کشید بیرون بدون اینکه دائم خراب شن همین حدود ۶۰۰ ۷۰۰ اسبه که اگه به بالای هزار اسب برسونن میتونن ولی دیگه متلاشی شدنشون اجتناب ناپذیره و فقط بدرد همون تیونر ها میخوره و دیگه قابل استفاده نمیشن
ولی موتور های امریکایی هستن که هرکدوم بالای هزار اسب از اونها توان میکشن بیرون بدون اینکه به مشکلی بربخورن و همه جوره میشه ازشون کار کشید استفاده کرد
در کل اینها رو گفتم تا همه چیزو باهم ببینید و در مورد این موضوع این موردی که گفتی اشتباهه چون همه چیزو که باهم ببینی و در نظر بگیرید متوجه میشی که این ماشین ها هم در جایگاه خودشون و طرفدارای خودشون هستن
ولی همه چیز نیستن و خیلی بالاتر از اینهام هست که گفتم
اردلان
۱۲ دی ۱۴۰۱سوپرای معظم؟کسی که پشت چلنجر فابریک ۸۰۰اسبی میشینه دیدن سوپرا هیچ ذوقی براش نداره
بهنام
۳ آبان ۱۴۰۱بحث سر رقابت اسطوره هاست. ورود بعضیا ممنوعه .
Alan.r
۳ آبان ۱۴۰۱دو تا اسطوره واقعا محشرن با روح و روان بازی میکنن
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱این میلاد زم خودش بچه س فکر میکنه محبوبیت اسکایلاین صرفا به خاطر نید فور اسپیده ،بچه جون این اسکایلاین تو پیست متولد شد دهه شصت تو پیست سوزکا با بزرگانی مثل پورش مسابقه میداد r32 پنجاه بار برنده مسابقات سری آ شد انقدر اول شد که اومدن قوانین مسابقات رو تغیر دادن که اسکایلاین رو محدود کنن اسکای لاین هر کدوم به نوبه خودشون یه بار رکورد نوربرگ رو زدن این اسکایی لاین تو نسخه نیسمو زد اون زمان به شتاب ۳.۵ و سرعت ۳۲۰ میرسد سرعتی که الان تازه خیلی سوپر اسپورت ها بهش رسیدن
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱داستون جان خودت هم که گفتی توهمات ایجاد شده درباره این دو تا اسباب بازی فقط در نتیجه بازی کردن بیش از حد بازی نید فور اسپید هستش :)))))
ای بابا زشته گل به خودی نزن دیگه 🤦
داستان این دو تا پوستر اتاق تینیجر ها هم مثل فاجعه و پروژه مفتضحانه ای به اسم lfa که یک میلیارد دلار هزینه و ۱۰ سال وقت صرف توسعه ش شد دست آخر مجبور شدن توقف تولیدش کنن تازه همون تعداد هم که تولید شد الان بعد از گذشت قریب به ۱۲ سال پس از خاتمه تولیدش توی انبار های تویوتا دارن خاک میخورن و هر ۵ سال یه بار یه خبر میرسه که به زور تونستن یکی از اونا رو به یه بدبخت فرو کنن :))))
اما پروپاگاندای رسانه ای از lfa یه اسطوره ساختخ کهبیا و ببین !
جناب ایکس
۳ آبان ۱۴۰۱واقعا، سایتو اشتباه اومدی، وقتی داری میگی این دو خودرو حاصل توهمات و غیره هستن، داری ریشه خودرویی خودتو میزنی…
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۴۰۱جهت اطلاع
تو انبار خاک میخورن چون کسی با قیمت ارزون نمیفروشه!!!! بلکه چند برابر قیمت خرید گذاشتن برای فروش!!
مگه کیا K9 و استینگر هست که تو انبار خاک بخوره و نصف قیمت هم بدن ولی کسی نخره؟؟
LFA که زمانی صفر کیلومترش حدود ۳۰۰K قیمت داشت الان در نمونه های کارکرده حدود ۷۰۰K و تعداد محدودی که در نمایندگی صفر باقی موندن بالای یک میلیون دلار قیمت میخورن!!!
هر موقع تفاوت خودروی تولید محدود با محصول شکست خورده رو فهمیدی بپر وسط…
ARMAN سابق
۳ آبان ۱۴۰۱چقدر این دو تا و کلا ژاپنی های دهه ۹۰ عشقن
phonix
۳ آبان ۱۴۰۱شوق جوانی مدیران و طراحان فعلی ژاپن بود لامصب چقدر خودشون عشق میکردن
الان از اون همه هیجان تبدیل شدن به ماشین های خانوادگی کم درد سر
سوبارو میتسو اصلا محو شدن هعی
به علاوه نیاز منده رالی کلاس b هستیم
Asa
۳ آبان ۱۴۰۱تو دور پارس ای ال ایکس نقره ای با لوگو سیتروئن رو شیشه عقب و رینگ های خرچنگی همشونو میگیره 😂
❤BMW❤
۳ آبان ۱۴۰۱خیلی خوبن
یدونه میخوام از هر کدوم
موتور rb26dett
۳ آبان ۱۴۰۱عجب مسابقه شتاب ترسناکی چون دو تا ماچین ضعیف و خیلی غیر سطحی بودن
Hadi
۳ آبان ۱۴۰۱سخت ترین انتخاب JDM فن ها بین این دو تا اسطورس…
برای منم هس…
موتور rb26dett موتور 2jzgte
۳ آبان ۱۴۰۱من یه آر سیوچاهار می خوام واسه دکورمیز پذیرایی و رستوران
Sobhan
۳ آبان ۱۴۰۱سوپرا با اون همه قدرت بیشتر باخت ،چی میشه گفت جز این که جی تی ار عالیه🤗