تویوتا

چرا تویوتا GR کرولا از دکمه الکتریکی و نشانگرهای آنالوگ استفاده می‌کند؟

ما هم مثل شما چندساعتی را صرف بررسی مشخصات فنی تویوتا GR کرولا ۲۰۲۳ کرده‌ایم. یکی از ویژگی‌های GR کرولا در یکی از خودروهای به نمایش درآمده غایب بوده است و یک ویژگی دیگر هم وجود داشته است که اصلاً نباید در این خودرو دیده می‌شد! تویوتا گالری تصاویر استودیویی را از جدیدترین محصول GR خود منتشر کرد و البته انتشار این تصاویر با معرفی جهانی GR کرولا هم‌زمان شد. در تصاویر منتشر شده جزئیاتی همچون سه خروجی اگزوز و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی دیده می‌شوند.

اما خبرنگاران اجازه بررسی نزدیک خودروهایی که به‌صورت رسمی معرفی شدند را داشتند و با بررسی این خودروها برخی تفاوت‌ها بین نمونه‌های واقعی و حاضر در تصاویر آشکار شد. واضح‌ترین تفاوت در خودروی خاکستری دیده می‌شود که از نوع نسخه سفارشی Circuit Edition است و از ورودی هوای روی کاپوت، سقف کربنی، بال عقب بزرگ، پانل‌های آلومینیومی و یک جفت دیفرانسیل تورسن سود می‌برد. این دیفرانسیل‌ها در نسخه پایه وجود ندارند.

اما آنچه در این مدل سفارشی دیده نمی‌شود پانل داشبورد TFT است که قرار بوده در تمامی GR کرولاها نصب شود. بجای این پانل شاهد پشت آمپرهای آنالوگ عادی هستیم که تا رقم ۲۵۸ کیلومتر در ساعت (۱۶۰ مایل در ساعت) شماره‌گذاری شده است. دورشمار نیز ردلاین ۶۵۰۰ را نشان می‌دهد. در بخش راست پشت آمپرها نیز پانل دیجیتال کوچکی وجود دارد. همچنین GR کرولا Circuit Edition فاقد نمایشگر استاندارد ۸ اینچی است و بجای آن از نمایشگر قدیمی‌تر با کلیدهای فیزیکی بیشتر در کناره‌ها استفاده کرده است. همین تنظیمات در نسخه‌های استاندارد کرولا با قدرت حدود GR کرولا دیده می‌شوند.

خودروی قرمز رنگ نیز از نوع Core بوده است و بنابراین از همان گلگیرهای پهن، پیشرانه ۳۰۰ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی سود برده است اما فاقد مواردی همچون ورودی هوای روی کاپوت، سقف کربنی و اسپویلر عقب است. این خودرو از پشت آمپرهای دیجیتالی اشاره شده استفاده می‌کند و به نمایشگر ۸ اینچی مجهز است اما یک ویژگی بسیار عجیب دارد و آن‌هم دکمه EV یا الکتریکی است. GR کرولا قطعاً خودرویی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی نیست و تا آنجایی که می‌دانیم تویوتا برنامه‌ای برای استفاده از چنین پیشرانه‌ای در کرولا ندارد هرچند عملکرد EV می‌تواند به تمایز این خودرو از فولکس‌واگن گلف R کمک کند. به نظر می‌رسد این خودروها خیلی زودتر از نسخه‌های نهایی ساخته شده‌اند و در آن‌ها از قطعات موجود استفاده شده است.

زمانی که از کارمندان تویوتا درباره این موضوع پرسیده شد سخنگوی این شرکت گفت از این موضوع بی‌اطلاع است. البته همین موضوع هم عجیب به نظر می‌رسد زیرا آن‌ها می‌دانند که تصاویر منتشر شده سریعاً در سراسر اینترنت پخش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    تویوتا همیشه پیشرو در استفاده از های تکنولوژی بوده که مصداقش همین استفاده کردن از دگمه های فیزیکیه

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. Amoo HamiD

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      البته ممد جان تکنولوژی الزاما جمع کردن همه چیز ها در یک صفحه نمایش نیست و در این مورد خلاصه نمیشه …
      در برنده شدن جوایز مجلات هم خلاصه نمیشه …
      در تویوتا و یا در هیوندای هم خلاصه نمیشه …
      تکنولوژی در اینکه صفر تا صد یه سوبارو WRX STI مدل 2002 (نه 2022!!!) از یه خودروی پرفورمنس به اسم الانترا N مدل 2022 حدود 7 دهم ثانیه کمتر باشه هم خلاصه نمیشه …
      تکنولوژی صرفا در تسلا و بمب تکنولوژی مرسدس EQXX خلاصه میشه 😎

      بگذریم …
      کم پیدایی سید …
      بعضا وقتی کامنت هات رو میخونم از خنده منفجر میشم …
      بیشتر کامنت بزار :)

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. ممد ژانگولر

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        عمو حمید یدونه ایی داداش 🌹
        باعث افتخاره خندوندن
        اما داداش بعضیها کامنتهای مارو میبینن فشار خونشون میره رو هزار 😉

        موافقم 1
        مخالفم 8
        1. Amoo HamiD

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          بزار فشار بخورن برن رو رد لاین و در نهایت …
          بووووووووووووم

          موافقم 1
          مخالفم 7
  2. Clean energy (صیانت!)

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    هشدار هشدار هشدار هشدار هشدار
    احتمال سکته قلبی با دیدن تویوتا gr کرولا و gr یاریس
    من عاشق این کلاس هاچبکم😂❤
    قیافه کوشولو و معصوم اما در باطن یه وحشی نابودگر😈😈

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. جناب ایکس

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      🤣🤣😑🤣🤣👌👌

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. Nima

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    😂😂😂😂

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. reza342

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    به دلیل حس رانندگی واقعی تر

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. ARMAN

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (325 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 4
      مخالفم 3
  5. mos

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اینا نمونه پیش تولیدی هستن هیچ کدوم از اینا تو نسخه تولیدی که میرسه دست مشتری نخواهد بود!
    کاش حداقل به جای این مقاله سطح پایین علت استفاده از ۳ خروجی اگزوز رو ترجمه می‌کردید.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. Jdm باز

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خب نمونه های پیش تولیدی هستن دیگه بالاخره کمی با تولیدی فرق دارن

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا