ما هم مثل شما چندساعتی را صرف بررسی مشخصات فنی تویوتا GR کرولا ۲۰۲۳ کردهایم. یکی از ویژگیهای GR کرولا در یکی از خودروهای به نمایش درآمده غایب بوده است و یک ویژگی دیگر هم وجود داشته است که اصلاً نباید در این خودرو دیده میشد! تویوتا گالری تصاویر استودیویی را از جدیدترین محصول GR خود منتشر کرد و البته انتشار این تصاویر با معرفی جهانی GR کرولا همزمان شد. در تصاویر منتشر شده جزئیاتی همچون سه خروجی اگزوز و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی دیده میشوند.
اما خبرنگاران اجازه بررسی نزدیک خودروهایی که بهصورت رسمی معرفی شدند را داشتند و با بررسی این خودروها برخی تفاوتها بین نمونههای واقعی و حاضر در تصاویر آشکار شد. واضحترین تفاوت در خودروی خاکستری دیده میشود که از نوع نسخه سفارشی Circuit Edition است و از ورودی هوای روی کاپوت، سقف کربنی، بال عقب بزرگ، پانلهای آلومینیومی و یک جفت دیفرانسیل تورسن سود میبرد. این دیفرانسیلها در نسخه پایه وجود ندارند.
اما آنچه در این مدل سفارشی دیده نمیشود پانل داشبورد TFT است که قرار بوده در تمامی GR کرولاها نصب شود. بجای این پانل شاهد پشت آمپرهای آنالوگ عادی هستیم که تا رقم ۲۵۸ کیلومتر در ساعت (۱۶۰ مایل در ساعت) شمارهگذاری شده است. دورشمار نیز ردلاین ۶۵۰۰ را نشان میدهد. در بخش راست پشت آمپرها نیز پانل دیجیتال کوچکی وجود دارد. همچنین GR کرولا Circuit Edition فاقد نمایشگر استاندارد ۸ اینچی است و بجای آن از نمایشگر قدیمیتر با کلیدهای فیزیکی بیشتر در کنارهها استفاده کرده است. همین تنظیمات در نسخههای استاندارد کرولا با قدرت حدود GR کرولا دیده میشوند.
خودروی قرمز رنگ نیز از نوع Core بوده است و بنابراین از همان گلگیرهای پهن، پیشرانه ۳۰۰ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی سود برده است اما فاقد مواردی همچون ورودی هوای روی کاپوت، سقف کربنی و اسپویلر عقب است. این خودرو از پشت آمپرهای دیجیتالی اشاره شده استفاده میکند و به نمایشگر ۸ اینچی مجهز است اما یک ویژگی بسیار عجیب دارد و آنهم دکمه EV یا الکتریکی است. GR کرولا قطعاً خودرویی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی نیست و تا آنجایی که میدانیم تویوتا برنامهای برای استفاده از چنین پیشرانهای در کرولا ندارد هرچند عملکرد EV میتواند به تمایز این خودرو از فولکسواگن گلف R کمک کند. به نظر میرسد این خودروها خیلی زودتر از نسخههای نهایی ساخته شدهاند و در آنها از قطعات موجود استفاده شده است.
زمانی که از کارمندان تویوتا درباره این موضوع پرسیده شد سخنگوی این شرکت گفت از این موضوع بیاطلاع است. البته همین موضوع هم عجیب به نظر میرسد زیرا آنها میدانند که تصاویر منتشر شده سریعاً در سراسر اینترنت پخش خواهد شد.
ممد ژانگولر
۱۴ فروردین ۱۴۰۱تویوتا همیشه پیشرو در استفاده از های تکنولوژی بوده که مصداقش همین استفاده کردن از دگمه های فیزیکیه
Amoo HamiD
۱۴ فروردین ۱۴۰۱البته ممد جان تکنولوژی الزاما جمع کردن همه چیز ها در یک صفحه نمایش نیست و در این مورد خلاصه نمیشه …
در برنده شدن جوایز مجلات هم خلاصه نمیشه …
در تویوتا و یا در هیوندای هم خلاصه نمیشه …
تکنولوژی در اینکه صفر تا صد یه سوبارو WRX STI مدل 2002 (نه 2022!!!) از یه خودروی پرفورمنس به اسم الانترا N مدل 2022 حدود 7 دهم ثانیه کمتر باشه هم خلاصه نمیشه …
تکنولوژی صرفا در تسلا و بمب تکنولوژی مرسدس EQXX خلاصه میشه 😎
بگذریم …
کم پیدایی سید …
بعضا وقتی کامنت هات رو میخونم از خنده منفجر میشم …
بیشتر کامنت بزار :)
ممد ژانگولر
۱۴ فروردین ۱۴۰۱عمو حمید یدونه ایی داداش 🌹
باعث افتخاره خندوندن
اما داداش بعضیها کامنتهای مارو میبینن فشار خونشون میره رو هزار 😉
Amoo HamiD
۱۵ فروردین ۱۴۰۱بزار فشار بخورن برن رو رد لاین و در نهایت …
بووووووووووووم
Clean energy (صیانت!)
۱۴ فروردین ۱۴۰۱هشدار هشدار هشدار هشدار هشدار
احتمال سکته قلبی با دیدن تویوتا gr کرولا و gr یاریس
من عاشق این کلاس هاچبکم😂❤
قیافه کوشولو و معصوم اما در باطن یه وحشی نابودگر😈😈
جناب ایکس
۱۵ فروردین ۱۴۰۱🤣🤣😑🤣🤣👌👌
Nima
۱۴ فروردین ۱۴۰۱😂😂😂😂
reza342
۱۴ فروردین ۱۴۰۱به دلیل حس رانندگی واقعی تر
ARMAN
۱۴ فروردین ۱۴۰۱دقیقا
mos
۱۴ فروردین ۱۴۰۱اینا نمونه پیش تولیدی هستن هیچ کدوم از اینا تو نسخه تولیدی که میرسه دست مشتری نخواهد بود!
کاش حداقل به جای این مقاله سطح پایین علت استفاده از ۳ خروجی اگزوز رو ترجمه میکردید.
Jdm باز
۱۴ فروردین ۱۴۰۱خب نمونه های پیش تولیدی هستن دیگه بالاخره کمی با تولیدی فرق دارن