تویوتا لندکروزر سری ۷۰ اولین بار در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد و با گذشت چهار دهه هنوز خودروی بسیار محبوبی است. دلیل این محبوبیت چیست؟
تویوتا لندکروزر سری ۷۰ خودروی بسیار خاصی است زیرا با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی خودروها، توانسته چهل سال جایگاه خود را در بازار حفظ کند. این خودرویی است که طی چهار دهه قلب علاقهمندان به ماجراجویی را به دست آورده است؛ اما چرا خریداران هنوز هم سراغ این لندکروزر چهلساله میروند با وجودی که کاملاً قدیمی شده است؟ در ادامه قصد داریم به پاسخ این سؤال بپردازیم و همچنین نگاهی به ویژگیهای جدید سری ۷۰ طی بهروزرسانی اخیر آن داشته باشیم.
معرفی و انواع لندکروزر سری ۷۰
لندکروزر سری ۷۰ یک خودروی آفرودی و کاری جانسخت است که از زمان معرفی در سال ۱۹۸۴ به نماد دوام و قابلیت اطمینان تبدیل شده است. این ماشین ابتدا برای پاسخگویی به نیازهای کشاورزان استرالیایی، معدنکاران و نیروهای نظامی طراحی شد. سری ۷۰ به لطف ساختار مستحکم، شاسی مقاوم، اکسلهای صلب و پیشرانهٔ ساده و درعینحال قدرتمند، میتوانست در برابر خشنترین و سختترین استفادهها مقاومت کند. به همین دلیل، این لندکروزر در مناطق دورافتادهای که قابلیت اطمینان نه یک اولویت بلکه یک ضرورت است، به خودروی بسیار محبوبی تبدیل شد. این ماشین هماکنون در انواع زیر تولید میشود:
- استیشن: این یک نسخهٔ چهاردر واگن است که بیشتر برای استفادههای خانوادگی مناسب خواهد بود.
- تروپ کریر: این نسخه با بخش عقبی بسیار جادار، برای جابجایی افراد زیاد مناسب است.
- وانت تک کابین: این پیکاپی تک کابین دودر است که ظرفیت بار زیادی دارد.
- وانت دو کابین: این نسخه با کابین چهاردر، کارایی پیکاپ را با فضای سرنشین بیشتر ترکیب میکند.
تعمیر و نگهداری ساده
سری ۷۰ علاوه بر دوام، به دلیل تعمیر و نگهداری ساده هم موردعلاقهٔ خریداران است. در زمانی که خودروهای مدرن امروزی پر از سیستمهای الکترونیکی هستند، سری ۷۰ بسیار ساده بوده و تعمیر آن آسان خواهد بود. این یعنی میتوان با ابزارهای ساده در مناطق دورافتاده اقدام به تعمیر آن کرد. علاوه بر این، سری ۷۰ توانسته در طول سالها جایگاه ویژگی در قلب علاقهمندان به آفرود به دست بیاورد. طراحی کلاسیک جعبهای شکل این ماشین یادآور دوران طلایی خودروهای ۴×۴ است که حس نوستالژی به علاقهمندان میدهد.
قابلیت تغییر و اصلاح
علاوه بر قابلیت اطمینان، دوام و سهولت نگهداری، یکی دیگر از ویژگیهایی که باعث میشود خریداران جذب سری ۷۰ شوند، قابلیت تغییر و اصلاح آن است. این مثل یک بوم سفید است که هرکسی میتواند خودروی موردنظر خود را روی آن بنا کند. بهترین مثال برای این موضوع، نسخهٔ تروپ کریر است. در این نسخه، فضای جادار عقب را میتوان به آشپزخانه و فضای نشیمن تبدیل کرد. علاوه بر این، اکسلهای صلب سری ۷۰ نیز بهراحتی امکان نصب لاستیکهای بزرگتر و آفرودی را فراهم میکنند. این یعنی شما میتوانید یک خانهٔ کوچک چرخدار داشته باشید که توانایی عبور از هر مسیری را دارد.
ویژگیهای جدید لندکروزر سری ۷۰ برای سال ۲۰۲۴
سری ۷۰ طی چهل سال تولید، خیلی کم مورد بهروزرسانی قرار گرفته و طراحی قبلی آن بیش از یک دهه پیش ارائه شده بود. بهتازگی اما تویوتا بالاخره این شاسیبلند سالخورده را بروز کرده است. مهمترین تغییر سری ۷۰ اضافه شدن یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری دیزلی چهار سیلندر جدید به همراه گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به لیست انتخابهای آن است که هردو از هایلوکس گرفته شدهاند؛ بنابراین، این قوای محرکهٔ جدید قبلاً امتحان خود را پس داده است و گزینهای مدرنتر و کممصرفتر را در اختیار خریداران قرار میدهد.
علاوه بر این، طی این بهروزرسانی تویوتا بهطور کامل نمای جلویی سری ۷۰ را بازطراحی کرده است. چراغهای گرد و راهنماهای مجزا یادآور نمونههای اولیهٔ سری ۷۰ هستند که بسیار جذاب به نظر میرسند. علاوه بر این، ارتفاع گلگیرها و کاپوت هم برای مطابقت با قوانین ایمنی عابر پیاده افزایش پیدا کرده است درحالیکه حالا چراغهای جلو هم از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار شدهاند. در همین حال، داخل خودرو هم بهروزرسانیهایی را تجربه کرده اما همچنان سادگی آن حفظ شده است. آینههای برقی، نمایشگر دیجیتالی در صفحه آمپر، چراغهای خودکار و دو پورت USB ازجمله ویژگیهای جدیدی هستند که به سری ۷۰ اضافه شدهاند.
معایب احتمالی پیشرانهٔ جدید
یکی از خواستنیترین ویژگیهای سری ۷۰، پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل آن است. روی کاغذ، این موتور با ۲۰۱ اسب بخار قدرت، در برابر پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری جدید با ۲۰۲ اسب بخار قدرت گزینهٔ برتری به نظر نمیرسد. جالب اینکه پیشرانهٔ کوچکتر ۲.۸ لیتری با ۵۰۰ نیوتن متر، حتی گشتاور بیشتری هم از ۴۵۰ نیوتن متر موتور قدیمی تولید میکند. بااینحال، قدرت نقطهٔ قوت موتور V8 نبود بلکه به خاطر سادگی و همینطور پتانسیل باورنکردنی تیونینگ شهرت داشت که میتوانست بهراحتی قدرت را به مرز ۳۰۰ اسب بخار برساند. این مزیت بزرگی برای سری ۷۰ بود زیرا از این خودرو بیشتر برای یدک کشی بارهای سنگین یا حمل تجهیزات سنگینوزن استفاده میشود. موتور جدید ۲.۸ لیتری اما به آن اندازه قابلیت تیونینگ ندارد. البته خروجی استاندارد این پیشرانهٔ چهار سیلندر برای اکثر خریداران کافی خواهد بود.
سری ۷۰ در کدام مناطق محبوبیت دارد و چرا؟
همانطور که گفته شد، لندکروزر سری ۷۰ به خاطر استحکام و قابلیت اطمینان بینظیرش شهرت دارد و به همین دلیل، در مناطق خاصی از جهان مثل استرالیا، جایگاه ویژهای در قلب مردم پیدا کرده است. در بسیاری از مناطق دورافتادهٔ این کشور، ممکن است صدها کیلومتر از تمدن فاصله داشته باشید که این یعنی زندگی شما به خودرویتان بستگی خواهد داشت. علاوه بر این، به دلیل محبوبیت سری ۷۰ در استرالیا، یافتن قطعات یدکی آنهم آسان است. این لندکروزر در مناطق خاصی از آفریقا و خاورمیانه هم به همین دلایل محبوبیت زیادی دارد. در این مناطق مسیرهای خشن و مکانهای دورافتادهای وجود دارد که به خودرویی قابلاعتماد نیاز خواهد داشت.
سخن پایانی
تویوتا لندکروزر سری ۷۰ طی چهار دهه به یک نماد تبدیل شده است. درحالیکه شاسیبلندهای مدرن امروزی بسیار پیچیده شدهاند، سری ۷۰ همچنان خودرویی ساده، بادوام و کمخرج است. به همین دلیل، در برخی از مناطق جهان، خریداران هنوز هم دیوانهٔ سری ۷۰ هستند و لیستهای انتظار چندساله برای آن تشکیل میشود. از این ماشین میتوان بهعنوان یک وسیلهٔ کاری توانمند، خودرویی برای ماجراجویی و حتی یک ماشین نمادین برای تردهای شهری استفاده کرد و این جایگاهی است که کمتر خودرویی در طول تاریخ توانسته به آن دست پیدا کند.
𝐀𝐥𝐢
۲۸ دی ۱۴۰۲ازین نسلش خیلی خوشم میاد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Land-Cruiser-70-4.jpg
net
۲۸ دی ۱۴۰۲باید تولید این ماشین های قدیمی جعبه ای تویوتا که امکانات به روز ندارد متوقف شود.نمیدونم چرا این عرب های ثروتمند به جای خریدن ماشین های لوکس به این ماشین های میان رده نیمه لوکس تویوتا و نیسان علاقه دارند و به لکسوس و ماشین های لوکس امریکایی و لوکس اروپایی کمتر علاقه دارند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ دی ۱۴۰۲متاسفانه عربها هوش ایرانیها را ندارند
وگرنه وضعشون خیلی بهتر بود
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۲والا جناب اشتری پس از سالها تفکر به این نتیجه رسیدم که هرچه در این دنیا مَشَنگتَر باشیم زندگی جذابتر و بهتر میگذره 😂🤪👌 !
زندگیای که عربهای حوضه خلیج فارس میکنند ما تو خواب هم نمیبینیم جز حسرت داشتنش !
من ترجیح میدم عرب بیهوش باشم زیرپام LX باشه ، تا اینکه دکترای فیزیک دانشگاه بهشتی داشته باشم با یه پراید نهایت پژو نِکبتی !
net
۲۸ دی ۱۴۰۲اقای اشتری در شبکه های تلویزیون این ۶ کشور عربی ثروتمند (عربستان کویت امارات قطر عمان بحرین) که نگاه میکنی ۶۰ درصد مردم این ۶ کشور عربی ماشین تویوتا دارند تعجبه این ۶ کشور عربی چرا این همه به تویوتا علاقه دارند با اینکه خیلی ثروتمند هستند. نصف محصولات تویوتا به این ۶ کشور ثروتمند عربی صادر میشه و بخاطر همین هست که تویوتا پرفروش ترین ماشین دنیاست
احسان
۲۸ دی ۱۴۰۲جناب اشتری مشکل هوش عامه مردم ایران یا عرب ها نیست ،در کشور های عربی که موفقند سران کاردان سر کار مملکت داری هستند و برخی کشور های عربی سران نادان و بعضا دانا اما خودخواه.مردم ایران هم هوش نرمال و معمولی داره مثل اکثر مردم خاورمیانه از جمله عرب ها(برخلاف شرق آسیا که میانگین آی کیو شون زیاده)، و دلیل عقب ماندگی یا پیشرفت یک کشور در خاورمیانه رو من قومیت نمیدونم بلکه تفکر سیاسی حاکم و سیاست های کلی حاکم و کاردانی و کارآمدی و درستی آنها هست.
دیا
۲۹ دی ۱۴۰۲خوشبحال افریقایها که می تونن این ماشینو داشته باشن
MehdiTurbo
۲۹ دی ۱۴۰۲من دو تا کامنت زیر این کامنت ریپلای کردم پدال چرا کامنتا را نشر نمیدی ؟؟؟
۲۸ دی ۱۴۰۲آخه ببین تو یه رولزرویس رو میخوای یا ده تا تویوتا ؟؟؟
تو با رولزرویس میتونی مثل حیوانات کارهای وحشتناک انجام بدی؟ عمرا بتونی
ولی با سری ۷۰ میتونی پرواز کنی تو جاده
amir
۲۸ دی ۱۴۰۲من از روزی که دریفت عربی دیدم آدم قبل نشدم
۲۹ دی ۱۴۰۲فکر کن بشینی کنار راننده و راننده دریفت عربی بزنه
وای فقط موقعی که با سرگیجه پیاده میشیم 🤢
net
۲۹ دی ۱۴۰۲کاربر بی نام
نگفتم این ۶ کشور عربی ماشین (لوکس اشرافی) مثل رولزرویس و بنتلی و میباخ سوار شوند و ماشین رولز رویس در دسته (لوکس اشرافی) قرار دارد و من گفتم ماشین (لوکس) مثل شاسی بلند لکسوس و شاسی بلند بی ام و و شاسی بلند ائودی و شاسی بلند بنز و شاسی بلندهای امریکایی مثل کادیلاک و جی ام سی سوار شوند به جای ماشینهای شاسی بلند نیمه لوکس میان رده اقتصادی تویوتا و نیسان
net
۲۹ دی ۱۴۰۲ویرایش
شاسی بلند لوکس ولوو فراموش کردم
آنتی لَگن
۲۸ دی ۱۴۰۲با ماشین لوکس که نمیشه دوچرخ عربی رفت ، اوخ میشه .
علیرضا
۲۸ دی ۱۴۰۲اونا بهترین ماشین ها رو سوار شدن ک تو ایران حتی پلاک گذر موقتش هم نیومده باز اون می خرن مطمئن باش یچیز می دونن ببخشید نیومدن از شما مشاوره بگیرن
ناشناس
۲۰ فروردین ۱۴۰۳دفعه بعد میان از شما اجازه میگیرن
اصلا شما میدونید تویتا لندکروز
چه ماشینی هست با چه کارایی
۲۸ دی ۱۴۰۲یه چرخ سری ۷۰ خودش قاتل لامبورگینی اوروسه
۲۸ دی ۱۴۰۲ماشین باز نیستید که دیسلایک دادید 🤣
اگه لامبورگینی و رولزرویس خوب بودن که عربا سمت سری ۷۰ نمیرفتن😆
لامبورگینی و رولزرویس همشون اشغال هایین که تو هوای گرم خوب نیستن ولی سری ۷۰ قاتل همشونه لامبورگینی بخواد بره تو صحرا گیر میکنه ولی سری ۷۰ میتونه تپه های لعنتی رو بالا بره 😆
NAVID@@98
۲۸ دی ۱۴۰۲کلا منم خوشم میاد چون ماشین های معدودی هستند در دوام وعمر وکیفیت که هیچ ماشینی به پاشون نمیرسه این ماشین ها را فقط از چند خودرو ساز بزرگ در جهان میبینیم و می تونند بسازند که یکی اش این ماشین ساخته هایی از خودروسازان اروپا که گل سرسبدش مرسدس بنز و فقط بعضی از خودروهای آمریکا یی هم هستن که در دوام وعمر وکیفیت هیچماشینی به پاشون نمیرسه خودروسازان بزرگ این توانایی ها را دارند 😍
نه خودروسازان یه شبه چینی
که شب میخوابن صب فردا خودروساز میشن
خودروسازان یه شبه چینی و الکتریکی سازان و اونهایی که میخوان ره صد ساله رو یک شبه برن مال این حرفا نیستن الکتریکی سازان و خودروسازان چینی سود جو 🙅
یبه لندکروز ۲ اف قدیمی و جیپ های ویلیز عهد بوق هم بدن به من راضی ام فقط داشته باشم چه برسه به جدیداش موتور ۸ سیلندر هم باشه چه بهتر ولی موتور ۴ سیلندر هم مشکلی نداره تازه ۴ سیلندر رو بیشتر دوست دارم👌 🥳
net
۲۹ دی ۱۴۰۲خودروسازان یه شبه چینی😃
۲۸ دی ۱۴۰۲دوستان بخواید نخواید سری ۷۰ یکی از بهترین ماشین های دنیاست که هیچکی مثلش رو ندیده
خودم وانت لندکروز سری ۷۰ سوار شدم
میتونه راحت اوروس رو قورت بده
ماشینای لاکچری هیچ چیزی مقابل سری ۷۰ ندارن
از جی کلاس تا لامبورگینی اوروس و رولزرویس فانتوم هیچ کدومشون زیر چرخ سری ۷۰ نیست
بخواید نخواید!
یه روز تسلا گفت من سلطانم !
سری ۷۰ گفت : بچه خوبی باشو نگیر انقدر فازشو
خیالت جمع بلده مربی کارشو
واس ما تریپ نیا خوشگل !
🤐
REZA
۲۸ دی ۱۴۰۲قیاس های اشتباهی گفتی نظرت خنده داره چون کسی خودرو های لوکس رو با خودرو های مخصوص کار غیر لوکس مقایسه نمی کنه
این ماشین باید با هم نوعان خودش مقایسه بشه که خودروهای خشن نظامی و ارتشی هستن مثل ورژن نظامی مرسدس بنز جی کلاس در بین خودروهای اروپا و بعضی از مدل خودروهای آمریکایی که در ارتش نظامی هم کاربرد دارند حتی بهتر 😍
این ماشینا برای استفاده روزمره یا مسافتهای طولانی هم استفاده نمیشن و کاربرد های مخصوص خودشون رو دارن بدرد مردم عادی نمیخورن چون بجای باید بجاش از هایلوکس و از این دست استفاده بشه
و این ماشین هم باید در شرایط و کاربرد مخصوص خودش بکار برده بشه
ولی مثلا ما تو ایران می بینیم طرف میاد از این ماشینا برای تو شهر استفاده میکنه 😱
هرچی علم و تناسب مدنظر خودش رو میخواد.
۲۹ دی ۱۴۰۲خوب داداش تویوتا باید یه ورژن خانوادگی سری ۷۰ رو درست میکرد که آپشن های خوبی داشته باشه
به نظر من سری ۷۰ از اتاق ۳۰۰ هم میتونست بهتر باشه
الان نگاه کنید اتاق ۲۰۰ چند ساله توقف تولید شده با اینکه از اتاق ۷۰ جدیدتر بود
ولی سری ۷۰ هنوزم که هنوزه پابرجاست 💪💪💪
میتونیم قطعات فیس لیفتش هم بیاریم ایران و رو اتاق ۷۰ ها بزاریم
من اگه داشتم حتما همچین کاری میکردم
لندکروز سری ۷۰ خودش یه شاهکاره
اگه سری ۷۰ نبود الان کلا خوزستان از کشورمون جدا میشد و ممکن بود تو زمان دفاع مقدس شهدای خیلی زیادتری بدیم
حتی ممکن بود صدام ایران رو بگیره
سری ۷۰ فرشته نجاتیه که آدم باید بهش سجده کنه !
انگار که خدا این ماشین رو ساخته
REZA
۲۹ دی ۱۴۰۲به همین سادگی نه نمیشه هرچیزی یه مقررات و شرایط خاص خودش رو داره این ماشین برای خانوادگی بودن ساخته نشده.
ماشینهای خوب همشون همینطورن و انگار که فرشته نجاتی هستن که آدم باید بهش سجده کنه
و انگار که خدا این ماشین رو ساخته البته اینطور متعصبانه هم نباید گفت
ولی واقعا برای ماشینهای خاصی این حرف ها را ممکنه بگن و درسته از فولکس واگن بیتل بگیریم تا فورد اف ۱۵۰ کار و خدمت بسیار زیادی برای انسان انجام دادن و در شرایط سخت و خاص تاثیرات و کارایی بسیار زیادی داشتن برای این ماشین ها هم میشه بگن فرشته نجات هایی که آدم باید بهش سجده کنه !
انگار که خدا این ماشین ها رو ساخته
ولی زیاد خودتو درگیرش نکن حالا سن سال شما رو میشه با توجه به نظرتون حدس زد به مرور زمان آدم پخته تر که بشه دیدش به اطرافش باز تر میشه موفق باشی.
Amir
۲۹ دی ۱۴۰۲متاسفانه سایت شده بچه بازی و خاله بازی!
مقایسه لامبورگینی اوروس و رولز رویس با سری ۷۰؟با چه منطقی باید مقایسه بشن؟!!!
خواهشا اگر محتوایی ندارید کامنت نزارید.
آنتی لَگن
۲۹ دی ۱۴۰۲اگر محتوایی ندارید کامنت نزارید .
این جمله رو باید با طلا نوشت سر در سایت .
سطح کامنت ها به شدت افت کرده ، من خودم جدیدا با این سایت آشنا شدم اما کامنت های چندسال پیش پدال رو که آدم میخونه لذت میبره ، چه کاربرهایی بودن که دانش خودرویی فوق العاده ای داشتن . هیچ کامنت یک خطی وجود نداشت البته الان هم خیلی از دوستان اطلاعات خیلی قوی ای دارن اما خب اکثرا بچه بازی شده کامنت ها و مثل اینستاگرام .
اگر محتوایی ندارید کامنت نزارید .
سعی کنید در هر کامنت اطلاعات مفیدی ارائه بدید در واقع مثل یک علم میمونه تا وقتی دربارش مطالعه نداشته باشید چیزی هم ازش نخواهید دانست .
۲۹ دی ۱۴۰۲با رولز رویس میشه رو دو چرخ رفت؟
با اوروس میشه پرواز کرد؟
تو با سری ۷۰ هرچیز غیر ممکنه رو ممکن میکنی
اگه سری ۷۰ بد بود عربا نمیرفتن لامبورگینی و رولزرویس و بوگاتیو ول کنن برن سراغ سری ۷۰
خودم اگه میتونستم یدونه میخریدم واسه خودم
آخه آدم می ترسه رو دو چرخ با لامبورگینی و رولز رویس بره که یه وقت رو دو چرخ اوخ نشه😆
سری ۷۰ ماشین لاکچری و خاصی هست میتونیم خودمون روش آپشن بزاریم
اگه تویوتا نسخه فول آپشن این سری ۷۰ میداد از میباخ هم سرتر بود!! البته الآنم هست
اگه نسخه برقیش بیاد تسلا رو قورت میده !!!
تو سری ۷۰ بگی پورشه فکر میکنن فوش دادی
سری ۷۰ هیوندای ایونیک رو به عنوان بنزین مصرف میکنه 🤣🤣🤣
کیا K5 رو به عنوان روغن مصرف میکنه 😶
نمد کاپوتش از پوست صندلی رولز روسیه !!!
حتی بوگاتی ۱۲ سیلندر هم نمیتونه برای سلطان سری ۷۰ شاخ بازی در بیاره !!!
۱۰۰ تا فورد F150 بیاری صندلیهای سری ۷۰ هم حساب نمیشن!
باید ببینی تا مقایسه کنی هزار تا لندرور و رنج روور بیاری لاستیکهای سری ۷۰ هم نیستن
REZA
۲۹ دی ۱۴۰۲یکبار هم قبل از این بهش گفتم دادم چند بار از این کامنتی الکی میزاری کاربر بی نام !؟
قیاس های اشتباهی گفتی نظرت خنده داره چون کسی خودرو های لوکس رو با خودرو های مخصوص کار غیر لوکس مقایسه نمی کنه
این ماشین باید با هم نوعان خودش مقایسه بشه که خودروهای خشن نظامی و ارتشی هستن مثل ورژن نظامی مرسدس بنز جی کلاس در بین خودروهای اروپا و بعضی از مدل خودروهای آمریکایی که در ارتش نظامی هم کاربرد دارند حتی بهتر😍
این ماشینا برای استفاده روزمره یا مسافتهای طولانی هم استفاده نمیشن و کاربرد های مخصوص خودشون رو دارن بدرد مردم عادی نمیخورن چون بجای باید بجاش از هایلوکس و از این دست استفاده بشه
و این ماشین هم باید در شرایط و کاربرد مخصوص خودش بکار برده بشه
ولی مثلا ما تو ایران می بینیم طرف میاد از این ماشینا برای تو شهر استفاده میکنه 😱
هرچی علم و تناسب مدنظر خودش رو میخواد.
گفتم که
به همین سادگی نه نمیشه هرچیزی یه مقررات و شرایط خاص خودش رو داره این ماشین برای خانوادگی بودن ساخته نشده.
ماشینهای خوب همشون همینطورن و انگار که فرشته نجاتی هستن که آدم باید بهش سجده کنه
و انگار که خدا این ماشین رو ساخته البته اینطور متعصبانه هم نباید گفت
ولی واقعا برای ماشینهای خاصی این حرف ها را ممکنه بگن و درسته از فولکس واگن بیتل بگیریم تا فورد اف ۱۵۰ کار و خدمت بسیار زیادی برای انسان انجام دادن و در شرایط سخت و خاص تاثیرات و کارایی بسیار زیادی داشتن برای این ماشین ها هم میشه بگن فرشته نجات هایی که آدم باید بهش سجده کنه !
انگار که خدا این ماشین ها رو ساخته
ولی زیاد خودتو درگیرش نکن حالا سن سال شما رو میشه با توجه به نظرتون حدس زد به مرور زمان آدم پخته تر که بشه دیدش به اطرافش باز تر میشه موفق باشی.
۲۹ دی ۱۴۰۲نمیتونی آخه فورد بعد یه مدت سری جدیدش میاد از مد میوفته😒
بیتل لاقل یه چیزی هست
خود سری ۷۰ میتونه یه تریلی ۱۸ چرخ رو حمل کنه 🙄
اگه سری ۷۰ بد بود تاحالا توقف تولید میشد
این ماشین جون خیلیا رو نجات داده بخواطر همین من عاشقشم!!
تو همه ارتشای دنیا داره استفاده میشه این یعنی اقتدار!!!
اما فورد F150 پنج سال از عمرش بگذره میشه قدیمی😒
سری ۷۰ یه دست به سروروش بکشی میشه یه ماشین بروز
حتی لامبورگینی هم بعد ده سال قدیمی میشه نمونه همین اونتادور
بعد حالا شما بیاید از سن و سال من ایراد بگیرید😒😒😒
نشون به اون نشون که تویوتا اون زمانا که ماشین ها پرواز میکنن هم نسخه پرواز کننده سری ۷۰ رو درست میکنه !!💪💪💪
REZA
۲۹ دی ۱۴۰۲داداش به این ماشین علاقه داری دلیل نمیشه کامنت خنده دار و تعصبی و غیر منطقی بدی 😑
خودروسازان بزرگ همشون از این خودرو ها دارن مرسدس بنز و فورد از اروپا و آمریکا هم بعنوان مثال چیزای خیلی خفی دارن حتی بهتر با خودروهای آفرودی قوی و سنگین و بادوام بالا حتی ۱۰ تا تریلی هم میکشن مهم اینه که این توانایی ها رو دارن و جون خیلیا هم نجات دادن
و بقول خودت فرشته نجات هایی هستن که آدم باید بهشون سجده کنه !
انگار که خدا این ماشین ها رو ساخته💪💪👑
و… کلا اینایی که گفتم هم خودروهای نظامی دارن پر تمام ارتش ها که خیلی خفن تر که این لندکروز مقابلشون چیزی نیست پس هرچی سرجای خودش درسته کلا برای همین شما قیاس های نابجا میکنی🙅
پس بنابراین مقایسه های الکی و حرفای بچه گانه رو بزار کنار هر چی سر جای خودش درسته 💯
امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.
۲۹ دی ۱۴۰۲من خیلی سری ۷۰ رو دوست دارم و اون نظر شخصی من بود ولی اوکی
همچنین شماهم روز خوبی داشته باشید
parhamiof
۲۸ دی ۱۴۰۲همه نسلاش خواستنیه این بابابزرگ ژاپنی.
عجب
۲۹ دی ۱۴۰۲کسانی که تویوتا لندکروز چهل ساله را میخرند برای اینست که میدانند تویوتا چیست والسلام
علی
۳۰ دی ۱۴۰۲ایرانی سال ۵۷ می توانست بهترین خودروهای دنیا را با قیمت دلار ۷تومانی سوار بشه وحال فقط خودروهای بی کیفیت ودرجه ۳ چینی وارابه های مرگ داخل به امید روزی که ایرانی بتواند انچه لیاقتش را داره براند
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳من از نسل اتاق 200 خیلی خوشم میاد
Morizo
۲۸ دی ۱۴۰۲سری ۷۰ اسطوره ی دوام و اطمینانه .
۴ دهه روی خط تولید موندن یه کلام حرف نیست اونم در زمانه ای که هر ماه داره یه مدل جدید معرفی میشه
سری ۷۰ و پاترول از جان سخت ترین و ماندگارترین ساخته های ژاپن هستند .
شاید نقطه ضعفش قیمت بالاش باشه . بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلاره احتمالا . گرچه با همین قیمت هم مثل نقل و نبات فروش میره .
Blank
۲۸ دی ۱۴۰۲دوام و سرسختی از قیافه ش میباره .
بهرام
۲۸ دی ۱۴۰۲البته بیشتر مدلهای تویوتا همانجور هست مختص این مدل نیست. بخاطر دوام وعمر وکیفیت هست که هیچ ماشینی به پاش نمیرسد
آرش
۲۸ دی ۱۴۰۲چرا نیسان آبی ( جونیور) ۴۰ سال هنوز خریدار دارد؟
datsun
۲۸ دی ۱۴۰۲نیسان آبی تو بازار انحصاری خریدار داره دیگه گزینه دیگری در اختیار مشتری نیست ،سری هفتاد تو بازار آزاد خریدار داره،
علیرضا
۲۸ دی ۱۴۰۲چون یکی از مرد ترین ماشینهای تاریخه ماشینی که همه جوره روش حساب میکنید تا آخرین قطره بنزینش خیر میرسونه دلتون رو از خیلی ماشین ها و آدما سیاه میکنه
sina
۲۸ دی ۱۴۰۲چون عشقه!
amir-mr
۲۸ دی ۱۴۰۲چرا تویوتا لندکروزر چهلساله هنوز هم خریدار دارد؟
چون تویوتاست
datsun
۲۸ دی ۱۴۰۲یکی از ویژگی بسیار خوبش محور جلو سالیدِ که الان تو کمتر آفرودری پیدا میشه ،این یه مزیت بسیار خوبی برای خودروهای آفرودِ
R@min
۲۸ دی ۱۴۰۲خوراک محور پورتاله تو استرالیا اکثرا محور پورتال میندازن برای آفرود.
Dark Knight
۲۸ دی ۱۴۰۲تویوتا های قدیم از نظر دوام یه چیز دیگه بودن ! این جدیدا هم به نسبت بقیه شرکت ها کم استهلاک هستن ولی از این نظر به گرد پای تویوتا های تولید قبل از ۲۰۰۰ نمیرسن ! سری ۷۰ شاهکار تویوتا بود که به قول شما ۴۰ ساله داره میشه و هنوز تو کشور های عربی براش صف میکشن با اینکه فرق چندانی هم نسبت به ۴۰ سال پیش نکرده و اتفاقا همین سادگی و قدیمی بودن تکنولوژی ها باعث شده هنوز تو هر مدلی با هر کارکردی هزار تا خریدار داشته باشه ، فقط اینو بدونین اگه سری ۷۰ نبود نصف ارتش های دنیا فلج میشدن 😂
کیکاووس زروانی نادری
۲۸ دی ۱۴۰۲درود بر شما آقای اشتری گرامی واقعا لذت بردیم
اگه میشه درباره نیسان پاترول سافاری\سوپر سافاری و پاترول پیکاپ هم یک مطلب ارائه بدید
رقیب مستقیم تویوتا سری 70 هستش این ماشین و
محبوب تو خلیج فارس و آفریقا
به لادا نیوا و یواز هانتر و ون و وانت یواز کلاسیک و بایک BAW BJ212
هم بپردازید
سپاس
MUCH LOVE💖💖💖👌🤝🫶🚗🏍🛞
مهدی
۲۹ دی ۱۴۰۲سری ۷۰ رو سازمان های زیادی داشتن و هنوز هم دارن. سال ها پیش تو شرکت نفت زیرپای بابام هم بوده هنوز صدای سوت جذاب موتور و اگزوزش تو گوشم هست منتها به نظرم تو بحث دوام دیگه زیادی دارین اغراق میکنید یه چیزی شنیدین و مدام تکرار میکنید. تو همین شرکت نفت و حفاری خودروهای مختلفی خدمت کردن همه هم تو شرایط بد جوی و غالبتا خارج جاده و سرویس های تقریبا ضعیف. میتونم بگم عمر خدمت هیچکدوم به اندازه همین نیسان پیکاپ ها نبوده و سری ۷۰ ها چندین و چند ساله که ریت آف شدن و خوابن یا تو مزایده فروخته شدن مگر تعداد کم. اصلا بد نیستن و خیلی هم جذابن اما دوام نیسان پیکاپ رو نداشتن
فرزاد افشار
۲۹ دی ۱۴۰۲عرب ها کاری به لوکس بودن ماشین ندارن اونا کارایی ماشین براشون مهمه که بتونه از تپه های ماسه ای نرم بالا بره و موتور نزنه که خوشبختانه و خداروشکر تویوتا ثابت کرده که تو صحرا نوردی اوستاده اوستاد
JaMsHiD
۱ بهمن ۱۴۰۲یا یه ماشین که بتونه تو سرعت بالای دویست و بیست تا یه هندلینگی ارائه کنه که ماشین با دریفت عربی هم چپ نکنه . مثل کمری و آکورد
BMW
۲۹ دی ۱۴۰۲والا اینم جواب دادن نمیخواد که🥲😂اسمش کافیه چه برسه به خودش ولی عرب ها ماشاا… فقط چه کارها که با تویوتا نمیکنند🥲
بابک
۲۹ دی ۱۴۰۲همه ما ایرانی های داخل کشور ، عاشق تویوتا هستیم، چه قدیمی چه جدید…نسل های تویوتا تا قبل از سال ۲۰۰۰ ، واقعا دوام و سادگی تعمیر ، بسیار خوبی دارند.
با توجه به قیمت فعلی بنزین در ایران ، هنوز توجیه اقتصادی مدل های قدیمی در ایران وجود دارد.
بین تویوتا و نیسان …نیسان سافاری ، پت فایندر ، رونیز …
قابلیت آفرود سنگین نیسان بهتر است…در صحرا و ماسه تویوتا بهتر است.
تویوتا 3F اتاق فرماندهی ، مدل از ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۰ اگر سالم پیدا کنید ، از همه آفرودرها و شاسی بلندهای زیر ۲ تومن ایران بهتر و قابلیت نگهداری بالاتری دارد.
تویوتاهای 2f حدود ۱۴ مصرف سوخت و 3f حدود ۱۶ تا ۱۸ مصرف سوخت دارند…قابلیت آفرود تویوتا 2F کالسکه و تویوتا 3F فرماندهی…FJ62… از همه تویوتاهای ارزان…منظورم زیر ۲ تومن…بهتر است…
رامتین
۲۹ دی ۱۴۰۲واقعا طراحی نوستالژی ای داره و بشدت جذب کننده.
آرمین
۲۹ دی ۱۴۰۲چرا تعحب می کنیم که مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیشتر عاشق تویوتا بخصوص مدل های قدیمی هستند که هنوز روی خط تولید تویوتا هستند!
در آمریکا هم خیلی ها فوررانر(۴رانر) را می پسندند با اینکه عمر آن هم همچون تویوتا سری ۷۰ تقریبا ۴۰ ساله هست اما شاهد تغییرات کمی در ظاهر و موتور آن هستیم و همچون سری ۷۰ ساده تولید میشود.
بعضی ها از نبودن امکانات در این خودرا انتقاد داشتند اما بسیاری از این آپشن ها بیشتر برای رانندگی در شهر مناسب است و این خودروها همینکه توانایی آفرود را دارند کافیه و بعضا سادگی و کمتر خراب شدن خود یک مزیت است.
حمیدرضا
۲۹ دی ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Land-Cruiser-70-10.jpg
چرا این ماشین اینقدر خواستنیه لعنتی🤤🤤
مندن
۳۰ دی ۱۴۰۲سلام من ۱۵ ساله ۴۰۵ دارم اون زمان خریدم۱۳میلیون حالا دارن میخرم ۲۵۰ میلیون این هم از افتخارات ما هست تویوتا باید بیاد از ما یاد بگیره چون اگه ماشینم خراب بشه توی سوپر مارکت هم وسایلش گیرم میاد آیا تویوتا خراب بشه قطعش گیر میاد
نیستانک
۲ بهمن ۱۴۰۲علت فروش بالای لندکروز خدمات دهی عالی در آفریقا و حضور در بازار شاسی آمریکا بود. پلت فرم بسیار عالی و مقاومت بالای جلوبندی و هندلینگ مزید بر علت شد.و باعث شد در جنگها و موارد نظامی ارتش ها هم مورد استفاده قرار بگیرد. تمامی اجزا خودرو مستحکم و مقاوم و در عین حال چینش و تعمیرات قطعات ساده بود. ایران هم سفارش خودرویی را جهت ارتش به بنز داد که مدل بنز شاسی gl ابتدا تنها به سفارش ارتش ایران ساخته شد و اکنون گل سرسبد آلمان میباشد.
نیستانک
۲ بهمن ۱۴۰۲علت فروش بالای لندکروز خدمات دهی عالی در آفریقا و حضور در بازار شاسی آمریکا بود. پلت فرم بسیار عالی و مقاومت بالای جلوبندی و هندلینگ مزید بر علت شد.و باعث شد در جنگها و موارد نظامی ارتش ها هم مورد استفاده قرار بگیرد. تمامی اجزا خودرو مستحکم و مقاوم و در عین حال چینش و تعمیرات قطعات ساده بود.