این کوپه اسپرت از موتور اصلی سوپرا بههمراه یک کپسول نیتروژن سود میبرد.
هنوز هم بسیاری از طرفداران سوپرا از شرکت تویوتا ناراحت هستند؛ چون میتوانست نسل پنجم این خودروی افسانهای را بهصورت مستقل تولید کند اما سراغ بیامو رفت و با تکیهبر پلتفرم و قطعات مشترک Z4، کوپه محبوب خود را بهروزرسانی کرد. از دید این افراد، سوپرا MK4 (نسل چهار) یکی از بهترین خودروهای برند تویوتا به شمار میرود؛ خودرویی که مرکز توجه تیونرهای مختلفی از جمله «اَبفِلاگ» بود.
مقالات مرتبط:
- تویوتا GR86 رالی AWD معرفی شد؛ کوپه رویایی ۳۰۰ اسب بخار!
- تویوتا سوپرا منهارت از یک پورشه ۹۱۱ قدرتمندتر است
- تویوتا سوپرا مسابقهای با پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی رونمایی شد
کیت این تیونر ژاپنی روی سوپرای نسل چهار چهرهای جذاب و نوستالژیک را برای کوپه تویوتا به ارمغان آورده است و بهراحتی حالوهوای چند عنوان نخست فیلمهای سریعوخشن را در ذهن بیننده تداعی میکند. این سوپرا بهخصوص که با قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار پوند در یک حراجی انگلیسی اگهی شده است، از پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوی مشهور 2JZ-GTE سود میبرد. این واحد ۶ سیلندر خطی توان تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.
متاسفانه قدرت موتور از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی خودکار به چرخهای عقب منتقل میشود؛ درحالیکه لذت رانندگی با این دسته از خودروها، به تجهیزشان به جعبهدندههای دستی کلاسیک است. ابفلاگ یک مخزن نیتروژن را هم در بخش عقب سوپرای خود به کار گرفته که اتصال آن به بخشهای اصلی موتور نامعین است.
کیت پهن و زیبای تیونر ژاپنی درکنار ایجاد تغییرات مختلف در بخش بیرونی، کابین را هم دستخوش دگرگونی قرار داده است. پارچه مخملی صندلیها با رنگپردازی دوگانه، رنگآمیزی سفید بخشهای مختلف پنل درها و کنسول مرکزی، نشانگرهای اضافه و فرمان بزرگ و زیبای ابفلاگ از جمله المانهای دگرگونشده کابین به شمار میروند که حسوحال سپرهای برجسته، خطوط ادامهدار و رینگهای دو رنگ نمای بیرونی را در درون سوپرا ایجاد میکنند.
این سوپرای ابفلاگ ۱۹۹۳ با کارکرد حدودی ۱۲۶ هزار کیلومتر، خودرویی دستنخورده و تمیز به شمار میرود که برخلاف سایر نمونههای عادی سوپرای نسل چهار، جزئیات بالایی دارد و میتواند نگاه هر بینندهای را به خود جلب کند. نظر شما درباره این کوپه اسپرت چیست؟ آیا نسل تازه سوپرا موفق شده تا میراث نام خود را بهخوبی حفظ کند؟
amirboss
۲۷ آبان ۱۴۰۳تنها خودرویی که از کمپانی تویوتا بهش اعتقاد دارم همینه.
Sina_carshow
۲۷ آبان ۱۴۰۳تویوتا هم تویوتا قدیم
واقعا شاهکار هایی مثل تویوتا سورر یا تویوتا چیسر و سنچوری یا حتی همین سوپرا از زمان خودشون خیلی جلوتر بودن
فکرشو بکن تویوتا سی سال پیش کلاستر دیجیتال داشت ماشیناش یا همین سوپرا یا چیسر سقف چرم داشتن عین رولز رویس بعد الان لندکروزش صندلی مخملی و چرم آپشنه توش و بازم کلاستر آنالوگ داره
حتی کمری های قدیمی از نظر آپشن و کیفیت ساخت بهتر بودن که هیچ گویا موتور های قوی تر هم براشون قابل سفارش بود
بعد بازدهی موتورش کمتر از سوپرا سی سال پیشه
چه اتفاقی برا تویوتا افتاد؟ هدفش چیه از اینکارا؟
Cehx
۲۷ آبان ۱۴۰۳تویوتا از ابتکار و اینجور چیزا کشیده بیرون و فقط روی سود و فروش محصولش فکر میکنه مثالش همین سوپرا mk5 هسته که کلا bmw هست و کلی هم فروش رفت ولی اگه میخواست همین سوپرا رو بزنه کلی باید هزینه میکرد ولی خب کرولا جی ار رو خوب زد gr86 هم همکاری با سوبارو بود از رو اینا میشه فهمید که تویوتا تمرکزش رو فروشه
Siyavash
۲۷ آبان ۱۴۰۳خشگله ولی یکم شبیه فراری شده
datsun
۲۷ آبان ۱۴۰۳جالب نیست
Nr
۲۷ آبان ۱۴۰۳خیر کیت کنسل است
Maranello
۲۷ آبان ۱۴۰۳کیت بدنه فراری۸۱۲باشه گل پسر